وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان و آدرس computer.sama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





تصور كنيد كه وارد يك فروشگاه زنجيره اي شده ايد و اقلام مورد نياز خود را داخل چرخ دستي ‌(trolley) قرار داده ايد. صندوق دار با استفاده از بار كد مي بايستي كه تك تك اقلام داخل سبد را برداشته و اطلاعات آن را توسط باركد خوان (Barcode Reader) يكي يكي به داخل رايانه وارد كند تا فاكتور اقلام انتخابي شما صادر گردد. بسياري از اوقات بدليل آنكه تعداد كالاهاي خريداري شده بسيار زياد مي باشند؛ صف‌هاي طولاني‌اي در فروشگاه‌هاي زنجيره اي تشكيل مي‌شود. تازه ، گاهي اوقات نيز مخدوش شدن علائم باركد، از خواندن اطلاعات جلوگيري مي كند ، كه اين خود موجب مشكلات بيشتري مي شود.
با اين فناوري جديد يعني RFID شما سبد كالاي خود را بر مي داريد و بدون اينكه مجبور به ايستادن در صفهاي طولاني شويد و يا حتي بدون اينكه مجبور باشيد اقلام خريداري شده را به صندوقدار يا نگهبان نشان دهيد، از در خارج مي شويد.
چرا؟ چون برچسب روي كالا ديگر باركد(Barcode) نيست بلكه از نوع RFID مي باشد و خودش با فرستان علائم راديويي كليه اطلاعات جاري خود از قبيل تعداد، قيمت، وزن، ... را به كامپيوترهاي موجود در درهاي خروجي مخابره مي كند.
اين برچسبها داراي دو بخش تراشه و آنتن هستند و داراي عملكرد بسيار ساده اي مي باشند؛ تراشه اطلاعات را از طريق آنتن منتشر مي‌كند و حسگرهايي در اطراف قرار دارند ،اين اطلاعات را دريافت مي‌كنند.
از جمله مهمترين محاسن آن كاهش سرقت يا دزدي و محاسبه سريعتر تعداد كالاهاي موجود در انبار بدون نياز و كمك به نيروهاي انساني است.
اما تنها اشكال اين فناوري گران بودن آن است، اگر چه روزگاري مي رسد كه تمامي اشياء و كالاها اين برچسب ها را مثل باركد خواهند داشت.
بطور كلي RFID يا سيستم شناسايي با استفاده از فركانس راديويي سامانه ي شناسايي بي سيمي است كه قادر به تبادل داده ها بوسيله برقراري اطلاعات بين يك Tag كه به يك كالا ، شي يا .. متصل شده است و يك بازخوان (Reader) مي باشد.
اصولاً سامانه‌هاي RFID از سيگنالهاي الكترونيكي و الكترومغناطيسي براي خواندن و نوشتن داده‌ها بدون تماس بهره گيري مي كنند.
Tag ها وسيله شناسايي متصل شده به كالايي است كه ما مي‌خواهيم آن را رد يابي كنيم و بازخوان‌ها (Reader) ها وسايلي هستند كه حضور برچسب‌ها را در محيط تشخيص داده و اطلاعات ذخيره شده در آنها را بازيابي مي‌كنند. با توجه به اينكه اين سيستمها بر مبناي تغييرات امواج مغناطيسي و يا فركانس‌هاي راديويي كار مي‌كنند، جهت تقويت سيگنالهاي موجود در محيط گاهي اوقات از آنتن (تقويت كننده سيگنال) نيز استفاده مي‌شود.
تجهيزات مورد نياز بطور كلي فناوري RFID از تجهيزات ذيل جهت پياده سازي بهيه خود كمك مي‌گيرد:

1. انواع برچسب Tag
2. انواع خواننده بر چسب Reader
3. انواع نويسنده اطلاعات Printer
4. آنتن- تقويت كننده سيگنال
5. نرم افزار مديريت اطلاعات
6. بانك اطلاعاتي، ساختار شبكه اطلاعاتي
 



ادامه مطلب
[ پنج شنبه 22 آبان 1393 ] [ 13:6 ] [ سامان زکی پور ]

ممکن است تا کنون با شیوه‌های مختلفی از پرداخت‌های الکترونیکی کار کرده باشید. پرداخت اینترنتی، پرداخت با کارت‌های اعتباری و عضو شتاب، پرداخت از طریق کارت‌های هوشمند بدون تماس مانند کارت‌های مترو و همچنین پرداخت‌هایی از طریق دستگاه موبایل خود که به صورت‌های مختلفی همچون پیامکی، اینترنت موبایل و ... در دسترس هستند.

what-is-nfc-technology.jpg

اما چند وقتی هست که می‌توان تکنولوژی ارتباط میدان نزدیک (NFC) را نیز به این روش‌های پرداخت افزود. این فناوری مدتی است که در محافل و نمایشگاه‌های معتبر سرتاسر دنیا علاقه کاربران را به خود جلب کرده است و در این مقاله سعی داریم برخی از قابلیت‌ها و توانایی‌های آن را به شما معرفی نماییم.

فناوری NFC دقیقا چیست؟

فناوری NFC یک ارتباط رمزگذاری شده‌ی بی‌سیم با برد کوتاه در فاصله‌ی 4 سانتیمتر و کمتر است که در باند فرکانسی 13.56MHz توانایی تبادل اطلاعات با سرعت 424Kb/s (به صورت میانگین) را دارد. NFC قادر است با کارت‌های هوشمند غیر تماسی ISO/IEC 1443 موجود و همچنین سایر دستگاه‌های مجهز به NFC ارتباط برقرار کرده و به راحتی به تبادل اطلاعات با آن‌ها بپردازد. از همین رو این فناوری با زیرساخت‌های موجود پرداخت غیر تماسی مورد استفاده در سامانه حمل و نقل عمومی و پرداخت‌های خرد سازگار می‌باشد.

فناوری NFC در چه زمینه‌هایی کاربرد دارد؟

NFC به طور اختصاصی برای کار در گوشی‌های تلفن همراه طراحی شده است و دارای سه ویژگی کلی می‌باشد که روند توسعه‌ی آن را شفاف می‌نماید. در ویژگی اول، این فناوری قابلیت استفاده به جای کارت‌های غیر تماسی موجود را داراست به‌طوری که می‌توانید از آن‌ها دقیقا همانند کارت‌های موجود برای پرداخت‌های خرد استفاده کنید. در ویژگی دوم، می‌توانید از این فناوری در به عنوان یک قرائت‌گر برچسب‌های غیر فعال RFID استفاده کرده و از آن در تعامل تبلیغاتی و ... استفاده نمایید. ویژگی سوم این فناوری نیز این قابلیت را به شما می‌دهد که هم به عنوان خواننده و هم به عنوان فرستنده از این قابلیت استفاده کرده و در حالت شخص به شخص برای تبادل اطلاعات بین دو دستگاه مجهز به NFC از آن بهره ببرید.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 22 آبان 1393 ] [ 13:1 ] [ سامان زکی پور ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فرد فرد دانشجویان رشته کامپیوتر ، از همه ی شما تشکر میکنیم که منت سر ما گذاشتید و به این وبلاگ سر زدید هدف ما در اینجا آشنایی بیشتر دانشجویان رشته کامپیوتر با دنیای علم و فناوری میباشد و ناگفته نماند اطلاعاتی که در این جا قرار داده می شود برگرفته از تمامی سایتهای اینترنتی و جزوات کتب داخلی و خارجی و تحقیقات علمی و پروژه های دانشجویان می باشد ، امیدوار هستیم که مطالب مورد پسند شما واقع بشوند. با تشکر گروه دانشجویان رشته کامپیوتر
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 78
بازدید ماه : 380
بازدید کل : 36536
تعداد مطالب : 287
تعداد نظرات : 145
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 تماس با ما
کافی نت ستین ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه برای دانشجویان

آموزش دروس ریاضی و فیزیک ویژه بانوان اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وبلاگ سوال خود را مطرح کنید.باتشکر




Up Page