وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان و آدرس computer.sama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





راه های افزایش فضای هارد دیسک

 

همانگونه که بسیاری از ما تجربه کرده ایم پر شدن حجم هارد دیسک و کمبود فضای خالی در آن باعث ایجاد مشکلاتی چون کاهش سرعت اجرای برنامه ها و کندی در بالا آمدن سیستم عامل می شود.
به غیر از خالی کردن Recycle Bin یا سطل آشغال ویندوز ما پنج روش ساده دیگر را نیز برای آزادسازی فضای هارد دیسکتان از اطلاعات اضافی و غیرکاربردی به شما معرفی می کنیم.
1. از شر برنامه های ناخواسته خلاص شوید
برنامه های بلااستفاده مانند بازی های قدیمی، آنتی ویروس های تاریخ گذشته، نسخه های آزمایشی نرم افزارها و هرآنچه را که لازم ندارید حذف کنید. 
بر روی Start کلیک کنید و وارد Control Panel شوید. گزینه Uninstall a program یا Program and Features (در ویندوز ویستا یا 7) یا Add/Remove Programs (در ویندوز XP) را انتخاب کنید. نرم افزار موردنظرتان را مشخص نموده و روی گزینه Uninstall کلیک کنید.
 
2. برای آزادسازی فضا از Disk Cleanup استفاده کنید
Disk Cleanup یک ابزار کاربردی در تمام نسخه های ویندوز است که به کمک آن می توانید اطلاعات اضافی مانند فایل های موقت ویندوز، اینترنت و کوکی ها، سطل آشغال و System Restore را یکجا پاکسازی کنید.
مسیر زیر را دنبال کنید. 
Start > Programs > Accessories > System Tools > Disk Cleanup
درایو مورد نظر (به صورت پیش فرض درایو C) را انتخاب کرده و بر روی گزینه OK کلیک کنید. فایل هایی که قرار است پاکسازی شوند را انتخاب کنید و OK را بزنید و سپس بر روی گزینه Delete Files کلیک کنید. شما می توانید فایل های سیستمی را نیز با کلیک بر روی Clean Up System Files حذف کنید.
 

موضوعات مرتبط: آموزش، ،
برچسب‌ها: راه های افزایش فضای هارد دیسک ,
ادامه مطلب
[ سه شنبه 23 مهر 1392 ] [ 23:12 ] [ ]

آیا تا به حال شده است بخواهید فایلی را برای یکی از دوستان یا همکاران‌تان بفرستید، ولی با پیغام خطای سرویس‌دهنده ایمیل خود روبه‌رو شوید مبنی بر این‌که امکان ارسال فایلی بیش از برای مثال 25 مگابایت وجود ندارد؟ به‌ غیر از محدودیت حجم آپلود، معمولا سد دیگری در سرور خدمات‌دهنده‌های ایمیل وجود دارد که امکان فرستادن فایل‌های نصبی (exe.) را نمی‌دهد. برای رفع این مشکل و فرستادن هر نوع فایل حجیم راه‌هایی مانند آپلود روی فضای ابری یا استفاده از سایت‌های آپلود فایل وجود دارد، ولی ممکن است این کار برای بسیاری وقتگیر و خارج از حوصله باشد؛ از همین رو اورژانس IT راهکار بسیار ساده و آسانی را برایتان دارد.

 وب‌سایت wetransfer.com جایی است که می‌توانید توسط آن در عرض چند ثانیه فایل‌های خود را برای هر کسی که دوست دارید، بفرستید.با نوشتن نشانی این سایت در نوار آدرس مرورگر خود با صفحه‌ای روبه‌رو می‌شوید که از شما تنها چهار چیز را می‌خواهد؛ فایل مورد نظر، آدرس ایمیل گیرنده، آدرس ایمیل خودتان و پیغامی متنی (البته در صورت دلخواه). به غیر از امکان انتخاب فایل از طریق مسیریاب خود وب‌سایت می‌توانید فایل را انتخاب و روی صفحه سایت رها کنید تا فایل خوانده شود. پس از واردکردن آدرس‌های ایمیل، تنها کار لازم فشار دکمه Transfer (انتقال) است. به همین سادگی!
 

موضوعات مرتبط: آموزش، ،
ادامه مطلب
[ سه شنبه 9 مهر 1392 ] [ 15:17 ] [ محمد اسدی ]

علت هنگ كردن رايانه از چيست ؟

ما در اینجا قصد داریم تا یکی از روش‌های آزمایش و عیب‌یابی حافظه رم رایانه را برای شما شرح دهیم. این شیوه آزمایش رم در حالت‌هایی که رایانه دچار عارضه صفحه‌نمایش آبی blue screens of death یا BSoD می‌شود برای پیدا‌کردن ماژول رم صدمه دیده به کار می‌رود. از دیگر نشانه‌های این مشکل می‌توان به کج‌شدن و از حالت طبیعی درآمدن تصویر در بازی‌های 3D و نبود موفقیت در بوت‌شدن سیستم که بیشتر با صداهای بوق عجیب همراه است، اشاره کرد. در صورت مشاهده این علائم در رایانه آسان‌ترین و موثرترین راه عیب‌یابی استفاده از ابزار تشخیص عیب حافظه شرکت مایکروسافت موسوم به Memory Diagnostics Tool است. این نرم افزار به‌صورت رایگان در ویندوز 7 و 8 قرار داده شده است.
 
 

موضوعات مرتبط: آموزش، ،
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 4 مهر 1392 ] [ 13:20 ] [ سامان زکی پور ]

اگر ایمیلی را اشتباه فرستاده اید آن را برگردانید

كافي‌ است براي اين كار وارد محيط كاربري خود در Gmail شويد.

پس از آن از بخش بالا سمت راست روي آيكوني كه به شكل چرخ دنده است كليك كنيد و از منويي كه براي شما نمايش داده مي‌شود. گزينه‌ي mail settings را انتخاب كنيد و پس از آن به بك labs مراجعه كنيد.

در منوي باز شده قابليت Undo dend را پيدا كنيد و روي گزينه‌ي Enable كليك كنيد حالا كافيست گزينه‌ي Save changes را انتخاب كنيد تا تغييرات ذخيره شود.

با اين كار قابليت انصراف از ارسال ايميل براي شما فعال مي‌شود.


موضوعات مرتبط: آموزش، ،
[ پنج شنبه 28 شهريور 1392 ] [ 13:12 ] [ سامان زکی پور ]

لطفا به نکات زیر توجه کنید :

الف ) نامی که برای ایمیل خود انتخاب کرده اید نشان دهنده هویت شماست .

ب ) دوستانی که نحوه تایپ ایمیل را نمیدانند دقت کنند که ایمیل به این صورت صحیح می باشد .                         YourEmail@yahoo.com

بعضی از دوستان ایمیل خود را اشتباه برای ما میفرستند . به این صورت :

www.YourEmail@yahoo.com   این روش کاملا غلط است . توجه کنید که www. در ابتدای سایت استفاده میشود . اما در ایمیل : @ به این صورت است .

آموزش را ادامه میدهیم :

۱ – وارد سایت یاهو شوید و بر گزینه ! Yahoo Mail کلیک نمایید .

 

niaztarin 1 300x103 آموزش ارسال ایمیل توسط سرویس قدرتمند یاهو

 

 

۲ – آدرس ایمیل خود را در قسمت Yahoo ID وارد کنید . و در قسمت Password  رمز عبور خود را تایپ کنید و در آخر گزینه Sign In را کلیک نمایید .

 

niaztarin 2 127x300 آموزش ارسال ایمیل توسط سرویس قدرتمند یاهو

 

۳ – بر روی گزینه Compose Message کلیک نمایید . ( طبق تصویر زیر )

 

niaztarin 3 300x132 آموزش ارسال ایمیل توسط سرویس قدرتمند یاهو

 

۴ – در مرحله آموزش ها یکم فشرده تر شد . لطفا با دقت مطالعه کنید .
 
niaztarin 4 300x135 آموزش ارسال ایمیل توسط سرویس قدرتمند یاهو
 
۱ – در کادر روبروی عبارت To ایمیل مورد نظر را تایپ میکنیم  .
۲ – در کادر روبروی عبارت Cc ایمیل های مورد نظر را تایپ می کنیم . دقت کنید این در صورتی لازم هست که ارسال ایمیل هایمان بیش ۵ آدرس هست .
مثلا : ما نامه ایی را میخواهیم برای ۲۰ نفر (آدرس ) ایمیل بفرستیم و نمیخواهیم  آدرس ایمیل هایی که فرستادیم برای همه نمایش داده شود . در این روش فقط ۴ یا ۶ تا آدرس های ایمیل نمایش داده خواهد .
اما در روش اول بخواهیم یه نامه ایی را برای ۲۰ نفر بفرستیم تمامی آدرس ایمیل ها نمایش داده خواهد .
۳ – در کادر روبروی عبارت Bcc همان مثل روش  دوم هست اما با یکم تفاوت .
در روش دوم نامه هایی که ارسال میشد آدرس ایمیل ۴ یا ۶ نفر دیده میشد اما در این روش آدرس هیچ ایمیلی دیده نمیشود .
۴ – در کادر روبروی عبارت SUBJECT  عنوان ایمیل خود را تایپ کنید .
۵ – اگر قصد ضمیمه نمودن : تصویر یا فایل  … را به ایمیل ارسالی را دارید بر گزینه Attachments  کلیک نمایید و سپس Attach File کلیک کنید . فایل مورد نظر را انتخاب و تا پایان آپلود فایل یا تصویر … مورد نظر صبر کنید . توجه کنید : مدت زمان آپلود به سرعت اینترنتی شما بستگی دارد .
۶ – در این قسمت بر روی Emotions کلیک نمایید . در این برگه تعداد بسیاری از شکلک را مشاهده می کنید  . برای ابراز احساسات و زیباتر نشان دادن نامه میتوانید از شکلک ها استفاده کنید .
۷ – در این برگه Format میتوانید تنظیمات فونت , رنگ و سایر ویژگی های متن را ویرایش کنید .
۸ – و در این قسمت نامه خود را تایپ کنید .
۹ – و در آخر میتوانید نامه خود ( نامه الکترونیکی ) را ارسال کنید . بر روی گزینه Sent کلیک نمایید .
امیدوارم مفید واقع باشد .
پیروز و موفق باشید .

 


موضوعات مرتبط: آموزش، ،
[ پنج شنبه 7 شهريور 1392 ] [ 11:27 ] [ سامان زکی پور ]

نام کتاب :  آموزش تصویری ویندوز ۸

نویسنده :  حمید شجاعی

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

ویندوز 8‎

تعداد صفحه :  ۱۰۷

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۵,۷۸۰  کیلوبایت

 

 

 

توضیحات :  ویندوز ۸ مبتنی بر همان  Windows 7 Final می باشد که یک سری ایرادات قبلی را همراه ندارد . در  Windows 8 xTreme هیچ جزئی نسبت به ورژن قبلی حذف نشده و کسانی که با ویندوز ۷ کار می کنند با این ویندوز هم به راحتی می توانند ارتباط برقرار کنند . در واقع ویندوز ۸ , ویندوز ۷ بهینه ساز شده و کم ایرادتر برای کار آسان تر همراه با نمایی جدید و دلپذیر است . ویندوز ۸ بر روی ۲۰۰ سیستم مختلف تست شده و نتایج این تست ها همه موفقیت آمیز بوده . تعداد زیادی نرم افزار به صورت پیش فرض بر روی ویندوز ۸ نصب شده است . در یک جمله می توان ویندوز ۸ را همان ویندوز ۷ با سرعت و کیفیت بالاتر و البته با نمایی دلپذیر تر در نظر گرفت.  کتاب آموزش ویندوز ۸ کتاب بسیار کامل و جامع در زمینه آموزش فارسی و تصویری برای تشریح قابلیت و ترفندهای ویندوز ۸ با زبان ساده است. در این کتاب نحوه کار با ویندوز و همچنین ترفندهای بسیار کاربردی در خصوص مشکلات و تغییرات موجود همچون حذف دکمه START ارائه کرده است

 


موضوعات مرتبط: آموزش، ،
[ سه شنبه 29 مرداد 1392 ] [ 15:43 ] [ محمد اسدی ]

سلامی گرم خدمت بازدیدکنندگان عزیز ، در این پست قصد دارم آموزش تصویری کار با دستورات Switch در زبان سی شارپ  را به زبان انگلیسی برای شما عزیزان به اشتراک بگذارم و امیدوارم مورد پسندتان قرار بگیرد.

 

 

dl دانلود : 31.13 مگابایت | لینک مستقیم
dl رمز فایل : www.sourcegozar.com
dl منبع: سورس گذر

موضوعات مرتبط: آموزش، ،
[ یک شنبه 6 مرداد 1392 ] [ 18:18 ] [ سامان زکی پور ]

عنوان: جزوه ذخیره و بازیابی اطلاعات
رشته : کامپیوتر
نوع : علوم کامپیوتر
نوع فایل : PDF
زبان : فارسی
حجم: 3MB
تعداد صفحات: 88

شرح جزوه :
بررسی وسایل ذخیره بازیابی اطلاعات( نوار مغتاطیسی, دیسک, طبله و ...), رکورد بلاک و روشهای بلاک بندی, سیستم عامل, سیستم مدیریت فایل, انواع آدرس دهی ها, ارزیابی پارامتریک رسانه های ذخیره بازیابی, بهبود کارایی سیستم فایل, انواع ساختارهای فایل

 


دانلود جزوه ذخیره و بازیابی اطلاعات دانلود جزوه ذخیره و بازیابی اطلاعات
دانلود جزوه ذخیره و بازیابی اطلاعات پسورد : www.iranmeet.com


موضوعات مرتبط: آموزش، کتاب و جزوه، ،
[ سه شنبه 1 مرداد 1392 ] [ 4:2 ] [ سامان زکی پور ]

با انجام دادن این کار شما میتونید بعضی از برنامه های خودتون رو رجیستر کنید یا بعضی از برنامه هایی که از اینترنت دریافت میکنید و بعد از چند روز از کار می افته که برای استفاده دوباره از اونا باید اون نرم افزار رو خریداری کنید یا باید سریال نامبر اون برنامه رو داشته باشید تا آن برنامه رجیستر شود.

 

اما راه حل:

۱- قبل از هرکاری باید یه پشتیبانی از رجیستری بگیرید (در Run تایپ کنید Regedit و دکمه ی Ok را بزنید در بالای پنجره ی باز شده از منوی File گزینه ی Export رو انتخاب کنید حالا برای Save کردن کل رجیستری در قسمت Export range گزینه ی All رو انتخاب کنید و برای save کردن نام فایل اون رو before بزارید و اون رو تو درایو C ذخیره کنید).

۲- بعد از ذخیره ی کل رجیستری یه برنامه رو مثل Wimamp یا هر برنامه ی دیگری رو که دوست دارید نصب کنید تا تغییرات رو در رجیستری ببینید. بعد از نصب یک برنامه حالا دوباره به رجیستری برید و همون کارای قسمت اول رو بکنید ولی اسم فایل رو برای ذخیره After بزارید و کنار فایل قبلی که ذخیره کردید بزارید.

۳- حالا Cmd رو اجرا کنید(برای اجرا: Run>cmd) وبا دستور :C در cmd وارد درایو C شوید و در جلوی آن این دستور را بنویسید

fc c:\before.reg c:\after.reg>change.txt

4- حالا به درایو C برید و در اونجا فایل change.txt رو باز کنید همه ی تغییرات رو با ستاره جدا ،جدا مشخص کرده ولی برای نوشتن کلمه همه ی حروف اون رو حرف  به حرف هر کدوم رو تو خط جدا نوشته و مسیری که تغییرات ایجاد شده فقط فایل آخری که تو اون تغییر ایجاد شده رو نشون میده و از اول تا آخر مسیر اون فایل رو نشون نمیده برای اینکه راحت به فایلی که تو اون تغییر ایجاد شده برسید این پایین رو بخونید.

پیدا کردن فایل متغیر شده

به رجیستری برید و در بالای پنجره منوی Edit رو باز کنید و گزینه ی Find رو کلیک کنید حالا برای دیدن تغییراتی که در یک فایل ایجاد شده باید در هر قسمتی که در فایل Chang.txt است رو با قرار دادن در یک خط در  Find what وارد کنید و بعد از چند ثانیه فایلی که در اون تغییر ایجاد شده رو مشاهده خواهید کرد.

نحوه ی رجیستر کردن برنامه ها

حالا میتونید با تغییراتی که در فایل Chang ثبت شده با کمی جستجو با Find رجیستری،فایلی که کرک شدن یا کرک نشدن برنامه رو نشون میده پیدا کنید(بسیاری از برنامه ها برای نشون دادن کرک شدن یا نشدن آن ها رو در یک فایل با عدد صفر نشون میدن که به معنی کرک شدن برنامه است و برای کرک نشدن برنامه عدد یک رو به کار میبرند که شما با تغییراتی در این فایل و جایگزین کردن عدد ۰ به جای ۱ میتوانید اون برنامه رو که برای کرک شدن یا باید اون رو با سریال نامبرش یا اتصال به اینترنت و یا با خریداری آن برنامه از کرک شدن اون خلاص شوید فقط یه کم با رجیستری و این فایل ور برید.


موضوعات مرتبط: آموزش، ترفند، ،
[ سه شنبه 25 تير 1392 ] [ 6:8 ] [ سامان زکی پور ]

نام کتاب: معرفی PHP
نویسنده: مهدی علیدوست
تعداد صفحات: 34
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
PHP که با نام کامل Hypertext Preprocessor شناخته می شود، یک زبان اسکریپت نویسی توکار HTML می باشد. بیشتر ترکیب ها (Syntax)  و دستورات PHP از زبان های C, Java, Perl گرفته شده و قابلیت های منحصر به فردی نیز به آن اضافه گردیده است. هدف اصلی PHP بالابردن سرعت کار طراحان وب برای طراحی صفحات وب پویا است. در مقاله پیش رو به معرفی کامل PHP و آموزش برخی از دستورات آن پرداخته شده است.


موضوعات مرتبط: آموزش، کتاب و جزوه، ،
[ سه شنبه 25 تير 1392 ] [ 3:40 ] [ سامان زکی پور ]



نام کتاب: آموزش ارتباط با بانک اطلاعاتی در ASP.NET MVC
نویسنده: ابوالفضل عقیلی کوهستانی
تعداد صفحات: 18
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
در این کتاب آموزشی هدف بر این است تا پس از اندکی آشنایی با تکنولوژی جدید MVC شرکت مایکروسافت یک پروژه بصورت عملی انجام داده شود تا بتوان تا حدودی به ماهیت MVC پی برد. امیدواریم کتاب مورد توجه کاربران گرامی قرار گیرد.

 

 


موضوعات مرتبط: آموزش، کتاب و جزوه، ،
[ سه شنبه 25 تير 1392 ] [ 3:36 ] [ سامان زکی پور ]

نام کتاب: آموزش HTML
مترجم: عبدالصمد کرامت فر
تعداد صفحات: 48
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
اینبار با یک کتاب کاملا جدید و با ارزش در خدمت شما عزیزان هستیم. کتاب آموزش کامل HTML که توسط آقای عبدالصمد کرامت فر ترجمه شده بطور کامل شما را با زبان نشانه گذاری فرامتن HyperText Markup Language یا به اصطلاح HTML آشنا می کند. اگر به دنبال کتابی کامل و بروز در زمینه زبان HTML هستید این کتاب نیازهای شما را پاسخ می دهد.


موضوعات مرتبط: آموزش، کتاب و جزوه، ،
[ سه شنبه 25 تير 1392 ] [ 3:35 ] [ سامان زکی پور ]

نام کتاب: ذخیره و بازیابی اطلاعات
نویسنده: حمید عرب نژاد
تعداد صفحات: 88
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
جزوه پیش روی شما حاصل چندین ترم تدرسی در درس ذخیره و بازیابی اطلاعات در مقاطع کارشناسی و کاردانی است. این جزوه که بصورت کتاب الکترونیکی در آمده خلاصه ای از کتاب "سیستم و ساختار فایل" می باشد. در این کتاب شما از وسایل ذخیره سازی اطلاعات تا الگوریتم های پیشرفته ذخیره سازی آشنا می شوید. در کل کتابی بی نظیر و کامل در مبحث ذخیره و بازیابی اطلاعات می باشد.
برخی از عناوین کتاب:
- وسایل ذخیره سازی اطلاعات
- دیسک نوری
- بهبود کارایی سیستم فایل
- انواع ساختار فایل ها
- و ...


موضوعات مرتبط: آموزش، کتاب و جزوه، ،
برچسب‌ها: دانلود كتاب اموزشي , دانلود كتاب الكترونيكي , دانلود كتاب كامپيوتر,
[ سه شنبه 25 تير 1392 ] [ 3:31 ] [ سامان زکی پور ]

صفحه قبل 1 صفحه بعد

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فرد فرد دانشجویان رشته کامپیوتر ، از همه ی شما تشکر میکنیم که منت سر ما گذاشتید و به این وبلاگ سر زدید هدف ما در اینجا آشنایی بیشتر دانشجویان رشته کامپیوتر با دنیای علم و فناوری میباشد و ناگفته نماند اطلاعاتی که در این جا قرار داده می شود برگرفته از تمامی سایتهای اینترنتی و جزوات کتب داخلی و خارجی و تحقیقات علمی و پروژه های دانشجویان می باشد ، امیدوار هستیم که مطالب مورد پسند شما واقع بشوند. با تشکر گروه دانشجویان رشته کامپیوتر
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 287
تعداد نظرات : 145
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 تماس با ما
کافی نت ستین ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه برای دانشجویان

آموزش دروس ریاضی و فیزیک ویژه بانوان اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وبلاگ سوال خود را مطرح کنید.باتشکر




Up Page