وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان و آدرس computer.sama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





بر اساس اعلام مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز XP فردا 8 آوریل به پایان می‌رسد و با رسیدن به این زمان در واقع کل جامعه اینترنت در معرض خطر قرار می‌گیرند و هکرها به راحتی می‌تواند با حمله به دستگاههای مبتنی بر ویندوز XP آنها را تحت کنترل قرار دهند.

به گزارش فارس به نقل از داستیت کالم 12 سال بعد از عرضه و پشتیبانی از ویندوز XP، مایکروسافت از چند ماه پیش اعلام کرد که از تاریخ 8 آوریل دیگر وصله‌های امنیتی و به روز رسان را برای این نوع از سیستم‌عامل ارائه نخواهد کرد و این عدم پشتیبانی در واقع کار را کابران دستگاه‌هایی که همچنان مبتنی بر این سیستم‌عامل هستند دشوار می‌کند.  

 در واقع با رسیدن به موعد خاموشی چراغ  XP از سوی مایکروسافت، از روز سه‌شنبه  کامپیوتر‌هایی که همچنان در حال اجرای ویندوز XP هستند با روزهای تاریکی مواجه خواهند شد.  

پایان پشتیبانی مایکروسافت بدان معنی است که ویندوز XP  به بستری برای ورود  ویروس‌های جدید ، نرم افزارهای جاسوسی ، و سایر کدهای مخرب تبدیل می‌شود که هکرها می‌توانند از آن سوء استفاده کنند؛ به عبارت دیگر ، کاربران می‌توانند همچنان از  ویندوز XP  استفاده کنند اما این سیستم‌عامل دیگر امن نخواهد بود و  دسترسی آنها به این نوع از دستگاهها به اینترنت، در واقع امنیت کل جامعه اینترنت را به خطر می‌اندازند.

مایکروسافت طی ماه‌های گذشته بارها تلاش کرد تا با تشویق کاربران و اطلاع‌رسانی درباره خطرات استفاده از XP  بعد از زمان اعلام شده کاربران را برای به روز رسانی ماشین آلات خود با سیستم عامل امن‌تر و جدید‌تر ترغیب کند. اما با وجود این تلاش‌ها همچنان اعلام می‌شود که بین 20 تا 30 درصد از رایانه های جهان هنوز مبتنی بر ویندوز XP هستند؛ البته درصد زیادی از کامپیوتر‌هایی که در عملیات کلیدی و کسب‌کارها استفاده می‌شوند مبتنی بر این سیستم‌عامل هستند از جمله در دفاتر پلیس، بانک‌ها و 95 درصد از دستگاه‌های خودپرداز.

غفلت از به روز رسانی سیستم عامل ، کاربران XP را ناخواسته در معرض خطر حمله‌های هکری قرار می‌دهند و به دنبال آن  کل جامعه اینترنت در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

[ چهار شنبه 27 فروردين 1393 ] [ 20:53 ] [ بهنام نصرالله پور ]

چگونه از کپی شدن اطلاعات share  شده اطلاع حاصل نماییم

اگر کامپیوترتان را در یک شبکه‌ی محلی عضو کرده‌اید تا اطلاعات و فایل‌هایی خاص بین چند سیستم کامپیوتری مختلف به اشتراک گذاشته شود، می‌توانید بدانید که چه کاربرانی در حال دانلود کردن فایل‌ها و پوشه‌های به اشتراک گذشته‌ی موجود در کامپیوتر شما هستند. بدین منظور می‌توانید از ترفند زیر استفاده نمایید.
 
1. پنجره‌ی Run را با فشردن کلیدهای Win+R باز کنید.
 
2. عبارت mmc را در آن وارد کرده و Enter را بزنید. 
 
3. در پنجره‌ی Console ، Add/Remove snap-in را از منوی File انتخاب نمایید.
 
4. در پنجره‌ی باز شده، Shared Folders را از قسمت Available Snap-ins انتخاب نمایید. سپس بر روی دکمه‌ی Add کلیک نمایید و Finish را بزنید.
 
5.پس از انتقال Shared Folders به قسمت Selected Snap-in رفته و بر روی Sessions کلیک نمایید.
 
6.از قسمت چپ پنجره‌ی Console، Shared Folders را انتخاب، سپس بر روی Sessions کلیک کنید. حالا در سمت راست پنجره، نام و تعداد فایل‌ها و کاربر مربوطه در لیستی قابل مشاهده است.
[ شنبه 23 فروردين 1393 ] [ 2:6 ] [ سامان زکی پور ]

ویروس جدید رایانه‌ای، شرکت های بزرگی مانند گوگل و یاهو را به دردسر انداخته است.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، انتشار کرم رایانه ای جدیدی به نام «خونریزی قلبی» که امنیت خطوط ارتباطی در اینترنت را تهدید می‌کند، نگرانی کاربران و شرکت های بزرگ رایانه ای در سراسر دنیا را برانگیخته است.
پژوهشگران می‌گویند این ویروس جدید، تهدیدی برای امنیتِ‌ اطلاعات شخصی کاربران نظیر گذرواژه، اطلاعات حساب های بانکی و شماره بیمه تأمین اجتماعی است. از سوی دیگر، تا زمانیکه وبگاه های در معرض خطر برای ارتقاء نرم افزارهای امنیتی خود اقدام نکنند، کاری از عهده کاربران شخصی ساخته نیست.
جولیا هورویتسHorwitz، کارشناس «مرکز اطلاعات خصوصی الکترونیکی» می‌گوید در مواردی مانند تبادل اطلاعات بانکی یا فرستادن رایانامه (ایمیل)، ارتباط کدگذاری شده بین دو رایانه وجود دارد که از نفوذ هکرها به اطلاعات جلوگیری می کند. با وجود این، کرم رایانه ای «خونریزی قلبی» با ایجاد حفره در لایه کدگذاری شده، به هکرها اجازه می دهد که اطلاعات گردآوری کنند.
هورویتس می گوید: «ردیابی این ویروس بسیار دشوار است، زیرا کارکرد آن به شبکه های رایانه ای ایمن شباهت دارد. بنابراین تشخیص نفوذ به ارتباط رایانه ای ایمن تقریباً غیر ممکن خواهد شد».
محققان می‌گویند نفوذگران رایانه‌ای (هکرها) گاه از شیوه های اسکن خودکار برای جستجو در اینترنت و یافتن سِرورهایی استفاده می کنند که از برنامه ای موسوم به «اوپِن اِس اِس اِل» برای کدگذاری داده ها بهره می گیرند. استفاده از این برنامه نیز سِرورها را در مقابل سرقت داده هایی مانند گذرواژه یا شماره کارت های اعتباری، آسیب پذیر می کند. حدود دو سوم از سرورهای اینترنتی دنیا از برنامه اوپن اس اس ال بهره می گیرند، اما تا دو سال کسی از آسیب پذیری آنها اطلاع نداشت و همین مسئله نگرانی کارشناسان را برانگیخته است.
کِرت بائوم‌گارتنِر از شرکت رایانه ای کاسپرسکی لَب نیز گفت کارشناسان این شرکت، روز دوشنبه این هفته شواهدی را یافته اند که نشان می دهد گروهی از هکرهای فعال در زمینه جاسوسی سایبری بعد از انتشار کرم «خونریزی قلبی» از شیوه اسکن خودکار استفاده می کنند.
نمایندگان شرکت های گوگل، فیس بوک و یاهو می گویند گام های لازم را برای حفاظت از کاربران خود در مقابل نفوذ کرم رایانه ای جدید برداشته اند.

[ شنبه 23 فروردين 1393 ] [ 1:58 ] [ سامان زکی پور ]

با عرض سلام و خسته نباشی خدمت تمامی بازدیدکنندگان خصوصا" دانشجویان عزیز

امیدوارم که تعطیلات بهتون خوش گذشته باشه ، سال 92 با تمامی خوبی ها ، بدی ها و دغدغه هایش گذشت ، اکنون سال 93 آغاز شده و انشاالله بتونیم با توکل به خدا و امیدواری به آینده  در عرصه های علمی ، اقتصادی و ..... گام برداریم .

نگرانی ، بدون انجام عملی آگاهانه و منطقی ، تنها یک اتلاف وقت تمام عیار است

چون چیزی را تغییر نمیدهد،

تنها کارش این است که خوشحالیتان را می رباید و شما را به شدت مشغول هیچ و پوچ می کند

با کز کردن و نوشیدن افیون نامیدی و خمودگی، دستهای ذهنتان را زنجیر و روحتان را بیمار نکنید

همیشه و همیشه بیاد داشته باش که

از تو فقط حرکت و از خدا، آنچه میخواهی و برکت

 

 

 

[ جمعه 15 فروردين 1393 ] [ 12:25 ] [ سامان زکی پور ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فرد فرد دانشجویان رشته کامپیوتر ، از همه ی شما تشکر میکنیم که منت سر ما گذاشتید و به این وبلاگ سر زدید هدف ما در اینجا آشنایی بیشتر دانشجویان رشته کامپیوتر با دنیای علم و فناوری میباشد و ناگفته نماند اطلاعاتی که در این جا قرار داده می شود برگرفته از تمامی سایتهای اینترنتی و جزوات کتب داخلی و خارجی و تحقیقات علمی و پروژه های دانشجویان می باشد ، امیدوار هستیم که مطالب مورد پسند شما واقع بشوند. با تشکر گروه دانشجویان رشته کامپیوتر
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 77
بازدید ماه : 379
بازدید کل : 36535
تعداد مطالب : 287
تعداد نظرات : 145
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 تماس با ما
کافی نت ستین ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه برای دانشجویان

آموزش دروس ریاضی و فیزیک ویژه بانوان اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وبلاگ سوال خود را مطرح کنید.باتشکر




Up Page