وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

کوکی (cookie) پیغامی است که سرور سایت (سرور میزبان سایت) به مرورگر (Browser) شما می فرستد. مرورگر شما این پیغام را در یک فایل متنی (Text) ذخیره می کند. پس از آن، هر بار که شما به آن سایت مراجعه می کنید (یعنی یک صفحه از آن وب سایت را باز می کنید) این پیغام را به آن سرور باز می گرداند.
به عبارت دیگر هر بار که مرورگر شما (مثلاً اینترنت اکسپلورر) در خواست یک صفحه از آن سایت را می کند، این پیغام به آن سرور باز می گردد.

هدف از کوکی ها

هدف اصلی کوکی ها شناسایی کاربران است تا تنظیماتی را که کاربر طبق سلیقه خود روی یک وب سایت (مثلاً یاهو) انجام داده، دفعه بعد هم بتواند همان صفحه را با همان تنظیمات باز کند.

مثلا فرض کنید یک ایمیل در سایت یاهو درست کرده اید و اکنون بعد از چند روز، دوباره می خواهید وارد سایت yahoo شوید تا با وارد کردن ID (شناسه) و پسورد (رمز عبور) به صفحه مخصوص ایمیل های خود بروید. معمولا سایت هایی (مثل ایمیل در یاهو) که ورود به آنها مستلزم ثبت نام است، گزینه ایی در صفحه ورودی خود در نظر می گیرند که شما با چک زدن آن گزینه، می توانید ID و پسورد خود را ذخیره نمایید تا در مراجعه بعدی نیازی به وارد کردن مجدد ID و پسورد نداشته باشید.

اگر این گزینه را انتخاب کرده باشید مشاهده خواهید کرد که با باز شدن صفحه فوق الذکر، ID و پسورد شما از قبل در آنجا نقش بسته است و کافی است شما فقط اینتر را بزنید و وارد ایمیل خود شوید. (برای مطالعه بیشتر در مورد این مطالب ، به سایر مقالات سایت میکرو رایانه مراجعه نمایید) یا به عنوان مثال اگر قبلا در صفحه سایت گوگل، زبان خود را انتخاب کرده باشید هر بار که آدرس سایت گوگل را وارد مرورگر خود می کنید تا صفحه گوگل باز شود، ملاحظه خواهید کرد که صفحه گوگل با زبان مورد نظر شما (همانکه قبلا انتخاب کرده اید) به طور اتوماتیک انتخاب شده است.

همه این کارها و بسیاری از کارهای دیگر مشابه آن، بوسیله کوکی ها انجام می شود. در حقیقت از طریق کوکی ها، سرور وب سایتی که صفحات آن را بازدید می کنید؛ آنها را مطابق عادت و سلیقه و تنظیمات قبلی شما باز می کند و به این طریق در وقت تان صرفه جویی می شود.

[ دو شنبه 28 بهمن 1392 ] [ 15:9 ] [ سامان زکی پور ]

این اصطلاح هم از اصطلاحات پرمصرف! در بحث اینترنت و کامپیوتر است. این سرویس که با نرم افزار پیاده می شود کاربردهای زیادی دارد که در بعضی از مقالات تالار میکرو رایانه در این مورد بحث شده است. يك كاربرد Proxy Server ها ، همان به اشتراك گذاشتن يك خط اينترنت براي چند كاربر است كه باعث كاهش هزينه و كنترل كاربران و همچنين ايجاد امنيت بيشتر مي شود . كاربرد دوم Proxy Serverها ، در سايتهاي اينترنتي به عنوان Firewall مي باشد . كاربرد سوم كه امروزه از آن بسيار استفاده مي شود ، Caching اطلاعات است .

با توجه به گران بودن هزينه استفاده از اينترنت و محدود بودن پهناي باند ارتباطي براي ارسال و دريافت اطلاعات ، معمولا" نمي توان به اطلاعات مورد نظر در زمان كم و با سرعت مطلوب دست يافت . امكان Caching اطلاعات ، براي كمك به رفع اين مشكل در نظر گرفته شده است .

Proxy Server ، سايتهايي را كه بيشتر به آنها مراجعه مي شود را دريك حافظه جداگانه نگاه مي دارد. به اين ترتيب براي مراجعه مجدد به آنها نيازي به ارتباط از طريق اينترنت نيست بلكه به همان حافظه مخصوص رجوع خواهد شد .

اين امر باعث مي گردد از يك طرف زمان دسترسي به اطلاعات كمتر شده و از سوي ديگر چون اطلاعات از اينترنت دريافت نمي شود ، پهناي باند محدود موجود با اطلاعات تكراري اشغال نشود . بخصوص آنكه معمولا" تغييرات در يك Website محدود به يك يا دو صفحه مي باشد و گرفتن اطلاعات از اينترنت بدون Caching به معناي گرفتن كل وب سايت مي باشد حال آنكه با استفاده از Proxy Server و امكان Caching اطلاعات ، ميتوان تنها صفحات تغيير كرده را دريافت كرد . عیب این عمل هم آن است که بعضی وقت ها صفحه وب سایت مورد نظر تغییر کرده ولی سرور همچنان همان صفحه قبل را نشان می دهد!

ويژگيهاي Proxy Server

ويژگي اول :
با استفاده از Proxy Server مي توان از اكثر پروتكلهاي موجود در شبكه هاي محلي در محدوده نرم افزارهاي كاربردي در شبكه هاي LAN مرتبط با اينترنت استفاده كرد . Proxy Server پروتكلهاي پر كاربرد شبكه هاي محلي مانند IPX/SPX (مورد استفاده در شبكه هاي ناول) ، NETBEUI (مورد استفاده در شبكه هاي LAN با تعداد كاربران كم) و TCP/IP (مورد استفاده در شبكه هاي Intranet) را پشتيباني مي كند.

با اين ترتيب براي اينكه بتوان از يك نرم افزار كاربردي شبكه LAN كه مثلا" با پروتكل IPX/SPX روي ناول نوشته شده ، روي اينترنت استفاده كرد نيازي نيست كه قسمتهاي مربوط به ارتباط با شبكه كه از Function Call هاي API استفاده كرده را به Function Call هاي TCP/IP تغيير داد بلكه Proxy Server خود اين تغييرات را انجام داده و مي توان به راحتي از نرم افزاري كه تا كنون تحت يك شبكه LAN با ناول كار مي كرده است را در شبكه اي كه مستقيما" به اينترنت متصل است ، استفاده كرد .
همين ويژگي درباره سرويسهاي اينترنت مانند , FTP , Telnet , Gopher , IRC RealAudio , Pop3 و . . . وجود دارد . به اين معنا كه هنگام پياده سازي برنامه با يك سرويس يا پروتكل خاص ، محدوديتي نبوده و كدي در برنامه براي ايجاد هماهنگي نوشته نمي شود .

ويژگي دوم :
با Cache كردن اطلاعاتي كه بيشتر استفاده مي شوند و با بروز نگاه داشتن آنها ، قابليت سرويسهاي اينترنت نمايان تر شده و مقدار قابل توجهي در پهناي باند ارتباطي صرفه جويي مي گردد.

ويژگي سوم :
Proxy Server امكانات ويژه اي براي ايجاد امنيت در شبكه دارد . معمولا" در شبكه ها دو دسته امنيت اطلاعاتي مد نظر است . يكي آنكه همه كاربران شبكه نتوانند از همه سايتها استفاده كنند و ديگر آنكه هر كسي نتواند از روي اينترنت به اطلاعات شبكه دسترسي پيدا كند . با استفاده ازProxy Server نيازي نيست كه هر Client بطور مستقيم به اينترنت وصل شود در ضمن از دسترسي غيرمجاز به شبكه داخلي جلوگيري مي شود . همچنين مي توان با استفاده از (SSL (Secure Sockets Layers امكان رمز كردن داده ها را نيز فراهم آورد. در این مورد هم مقاله ایی در تالار گفتگوی میکرورایانه موجود است.

ويژگي چهارم :
Proxy Server بعنوان نرم افزاري كه مي تواند با سيستم عامل شما مجتمع شود و همچنين با (IIS (Internet Information Server سازگار مي باشد، استفاده مي گردد.



ادامه مطلب
[ دو شنبه 28 بهمن 1392 ] [ 15:7 ] [ سامان زکی پور ]

نوع خاصی از روبات‌‌ها به نام Hoverboard که در آینده جهان را به تسخیر خود در می‌آورند و همچنین پهنای باند بسیار عالی در بسیاری از کشورها، از جمله فناوری‌هایی هستند که ظرف چند سال آتی سر و صدای زیادی به پا خواهند کرد. با توجه به سرعت بالای رشد فناوری طی 16 سال گذشته، به سختی می‌توان پیش‌بینی کرد که به عنوان مثال در سال 2028 میلادی، سبک زندگی بشر امروز دقیقا چگونه خواهد بود. اما این مسئله به هیچ وجه باعث نمی‌شود که سعی نکنیم این آینده را پیش‌بینی نماییم. 

با فناوری‌های آینده آشنا شوید!

برخی از این فناوری‌ها به زودی زود در دستان شما خواهند بود و برخی دیگر نیز در آینده‌ای دورتر وارد بازار می‌شوند، اما تردیدی وجود ندارد که همه آن‌ها طی 16 سال اخیر عرضه خواهند شد. اگر در صحت این پیش‌بینی تردید دارید می‌توانید نسخه‌ای از مقاله آی تی رسان را در گوشه‌ای پنهان نموده و درست در موعد پیش‌بینی شده به سراغ آن بروید.

هر سطح، یک نمایشگر خواهد بود

 


مایکروسافت با عرضه فناوری Surface (منظور تبلت جدید این کمپانی نیست!) گوشه‌ای از این فناوری را به همه ما نشان داد. در حال حاضر فناوری مذکور در برخی فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌ها به خدمت گرفته شده، اما در حقیقت قرار است که آن در آینده‌ای نه چندان دور نحوه تعامل انسان با کامپیوترها را تغییر دهد. Table-topها در آینده به کامپیوترهای تاچ تبدیل خواهند شد که به صورت بی‌سیم به یک کامپیوتر مرکزی متصل شده و داده‌های مورد نیاز خود را از ابر دریافت می‌کند. هر آینه و پنجره‌ای به یک نمایشگر دیجیتال تبدیل می‌شوند که از حساب ایمیل‌ها و انواع فیلم گرفته تا قیمت‌های بورس و شبکه‌های تلویزیونی آنلاین را روی خود نمایش می‌دهند. همچنین به لطف این فناوری، داده‌های رهیاب ماهواره‌ای خودروی شما روی شیشه جلویی آن نمایش داده می‌شود، سرنشینان نیز می‌توانند فیلم دلخواه خود را از طریق پنجره‌ها تماشا کنند. رانندگان تاکسی کرایه شما را روی پنجره‌ها نمایش می‌دهند و این فناوری حتی به پیش‌پا افتاده‌ترین ابزارها و وسایل خانگی نظیر لیوان، آب‌پاش و حتی ‌تابه نیز کشیده می‌شود و از دمای ماده موجود در خود تا میزان آب مورد نیاز برای گیاهان کاشته شده در باغچه را نمایش خواهند داد.


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 23 بهمن 1392 ] [ 13:35 ] [ سامان زکی پور ]
کمپانی ADATA که در زمینه تولید حافظه (هارد دیسک، فلش مموری، کارت حافظه و حافظه رم) از حافظه های DDR4 خود در دو ظرفیت 8 و 16 گیگابایت در این نمایشگاه رونمایی کرد.

حافظه رم DDR4  ADATA با فرکانس 2133 مگاهرتز، زمان بندی CL15 و ولتاژ 1.2 ولت فعالیت می کند که این مشخصات برای هر دو ماژول 8 و 16 گیگابایتی آن یکسان است. ماژول های رم جدید ادیتا برای سیستم های سرور در نظر گرفته شده اند و ADATA تولید نمونه های مخصوص سیستم های دسکتاپ را با کمی تاخیر آغاز خواهد کرد. البته پلتفرم Haswell-E اینتل به عنوان اولین پلتفرم با قابلیت پشتیبانی از حافظه رم DDR4 در پایان سال 2014 معرفی و محصولات متناسب با آن نیز وارد بازار می شوند که کاربران باید تا آن زمان در انتظار بمانند.

 

برای مشاهده این عکس کلیک کنید


 

[ جمعه 18 بهمن 1392 ] [ 18:59 ] [ سامان زکی پور ]

فقط کافی است که چند لحظه ای در اینترنت و شبکه های اجتماعی به جست و جو بپردازید تا متوجه شوید در یک دنیای کاملا متفاوت قرار دارید. در کنار پیدا کردن نکات بسیار مفید در اینترنت و شبکه های اجتماعی، در کمال تعجب متوجه خواهید شد که اکثر افرادی که در این فضای مجازی پیدا می کنید با تصور شما تا حد زیادی متفاوت هستند.

پدیده سوء رفتار و بد رفتاری در فضای مجازی را اصطلاحا مزاحمت سایبری یا CyberBullying نامیده اند، پدیده ای که طبق آمار در سال ۲۰۰۷ بیش از ۳۲ درصد از جوانان سراسر جهان به آن دچار بودند.

مزاحمت سایبری یعنی زمانی که شخصی به وسیله ابزار های رایج تکنولوژی شخص دیگری را ناراحت می کند و مزاحم او می شود، که این ابزار الکترونیکی می تواند ایمیل، پیامک، تماس تلفنی یا هر چیز دیگری از این قبیل باشد.

مزاحمت سایبری می تواند شامل ارسال ویروس کامپیوتری، هک کردن یک اکانت، ایجاد مزاحمت برای یک بازیباز در حین انجام یک بازی اینترنتی در فضایی اجتماعی توسط بازیباز های دیگر، توهین کردن به یک کاربر در شبکه های اجتماعی و دیگر اقدامات مشابه اینها باشد.

مزاحمت های سایبری انواع مختلفی دارند اما هر کدام از آنها می توانند بر روی زندگی واقعی فردی که مورد مزاحمت قرار گرفته نیز تاثیرگذار باشد و مشکلاتی از قبیل تضعیف شخصیتی، افسردگی و انزوا را در پی داشته باشد.

گروهی از محققین که روی مساله مزاحمت های سایبری تحقیق کرده اند معتقدند که فضای اینترنت بد رفتاری را آسان تر می کند. در واقعی آن گمنامی و پوششی که اینترنت در اختیار کاربران قرار می دهد باعث می شود مزاحمان احساس کنند که در ایمنی کامل هستند و در نتیجه رفتار های بد خود را با خیال راحت بروز می دهند.

همچنین این پوشش باعث می شود که فرد احساس کند کاربران در واقع آدم های واقعی نیستند و فقط مجازی هستند که این مساله هم منجر به این می شود که مزاحمان با آسودگی خاطر به مزاحمت خود بپردازند.


ادامه مطلب
[ جمعه 18 بهمن 1392 ] [ 18:34 ] [ سامان زکی پور ]

به اطلاع آن دسته از دانشجویانی که هنوز انتخاب واحد نکردنه یا درسی رو که مد نظرشون بود رو نتوستند بگیرن میرساند که در حذف و اضاف ظرفیت هارو حتما" بالا میبرن و میتونند  درس مورد نظرشون رو بگیرند ، ضمنا" به عنوان یادآوری حتما"  پیش نیاز ، هم نیاز هارو رعایت کنید .

موفق باشید .

[ سه شنبه 15 بهمن 1392 ] [ 10:26 ] [ سامان زکی پور ]

با سلام . این لیست دروس ارائه شده ی منه تا این لحظه ، البته من خیلی از این درس هارو قبول شدمه ولی بازم برام تو لیست دروس اومدنه .

نکته : برای نمایش عکس ها در سایز واقعی روی عکس ها کلیک راست کرده و گزینه View Image را انتخاب کنید .

ادامه لیست دروس در ادامه مطلب


ادامه مطلب
[ یک شنبه 13 بهمن 1392 ] [ 23:11 ] [ سامان زکی پور ]

با پیشرفت تکنولوژی و الکترونیکی شدن کارها ، بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا درآمد خود را از طریق اینترنت بدست می آورند. امروزه دنیای وب شاهد حضور وبسایت‌های قدرتمندی است که قادر هستند، میلیون‌ها دلار کسب درآمد کنند. برای نمونه؛ سایت‌های زیر از پردرآمدترین سایت‌های جهان قلمداد می‌شوند.

پولدارترین سایت های جهان را بشناسید

وب‌سایت Amazon
سایت آمازون به میزان ۳۴ میلیارد دلار در‌آمد دارد. این سایت معروف در هر ثانیه ۱هزاردلار درآمد کسب می‌کند. تاریخ تاسیس این سایت سال ۱۹۹۴ است و در حال حاضر ۳۳ هزار و ۷۰۰ نفر کارمند دارد.
سایت آمازون بزرگترین سایت خرده‌فروشی جهان است که در صدر فهرست پردرآمدترین سایت‌های جهان قرار گرفته است. درآمد سایت آمازون تنها از محل خرده فروشی نیست بلکه آمازون چند سایت پر بازدید دیگر مثل الکسا و زاپوس را در زیر مجموعه خود دارد.

Google
کاربران اینترنت بر این باورند که اینترنت بدون گوگل صفایی ندارد. گوگل در سال ۱۹۹۶ به عنوان یک پروژه تحقیقاتی توسط لری پیج و سرجی برین کار خود را آغاز کرد.
این دونفر دانشجوی دانشگاه استنفورد آمریکا بودند. درآمد این سایت در سال ۲۰۱۰، ۲۹ میلیارد دلار بود. در واقع این سایت در هر ثانیه ۹۲۹ دلار ، درآمد کسب می‌کند. گوگل سایتی صاحب سبک است. این موضوع را می‌توان بعد از راه اندازی گوگل پلاس توسط گوگل متوجه شد.

Ebay
سایت ای بای در سال ۱۹۹۵ توسط یک ایرانی راه اندازی شد. سایت ای بای بهترین فروشگاه آنلاین است که شما می‌‌تونید با مشتریان خود بر سر قیمت چانه زده و اجناس خود را به معرض فروش بگذارید.
مدت ۱۳ سال، مدیر سایت ای.بای توانسته است ۳۵ شرکت دیگر از جمله ۶ فروشگاه آنلاین در هند، کره جنوبی، فرانسه و سوئد راه اندازی کند. طبق آخرین آمار درآمد این وبسایت که مدیر ایرانی دارد،بالغ بر ۹ میلیارد و ۱۵۶هزار دلار است. یعنی این سایت‌ها در هر ثانیه، ۲۹۰ دلار درآمد دارد.

Yahoo
سایت یاهو از سایت‌های پردرآمد جهان است. درآمد این سایت با این که ۲ سال از سایت گوگل با تجربه‌تر است، کمتر از سایت گوگل است. درآمد این سایت ۶ میلیارد و ۳۲۴ میلیون دلار در سال است. به عبارتی، این سایت در هر ثانیه ۲۰۰دلار کسب درآمد می‌‌کند.

Alibaba
سایت علی‌بابا بر خلاف اسم فارسی که دارد یک سایت خارجی است که وابسته به شرکت علی‌بابا واقع در هنگ کنگ است. اما سرور آن در آمریکا قرار دارد.
این سایت با بیش از یک میلیون عضو، مجموعه کاملی از شرکت‌ها و محصولات آنها را در بردارد. سایتی که قابلیت جستجو و تحقیق راجع به یک شرکت خاص و یا محصول خاص را به کاربران خود می‌دهد. فعالیت سایت علی‌بابا بیشتر بر تجارت بین کاربرانش متمرکز است. این سایت در حال حاضر، ۶۵ میلیون کاربر از ۲۴۰ کشور جهان دارد. درآمد این سایت از محل فعالیت هایش ۵میلیارد و ۵۵۸ میلیون دلار است.

اکس پدیا Expedia
این وب سایت در سال ۱۹۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده‌است. و بر اساس محور گردشگری طراحی شده است. سال ۲۰۰۸ این وب سایت از سوی مجله فورچون در بین ۳ وب سایت برگزیده دنیای وب معرفی شد.

طی ۱۵ سال گذشته وب سایت expedia یکی از بزرگترین مراجع اینترنتی مسافران از سراسر جهان بوده و هست. ارزش این وب سایت ۳ میلیارد و ۳۴۸ میلیون دلار است. در واقع این وب سایت در هر ثانیه ۱۰۶ دلار در‌آمد دارد.

Priceline
یک سایت قیمت گذار بلیت است. این‌سایت برای تهیه بلیت هواپیما در یک روز خاص، توسط کارت اعتباری تضمین شده می‌‌تواند در هر شرکت هواپیمایی برای شمابلیت تهیه کند. البته این بلیتها غیر قابل برگشت هستند.
پرایس لاین درآمد خود را از طریق دو فرایند به دست می‌آورد. اولی قابلیت دسترسی به خطوط هوایی که موافقت خود را برای ارائه خدماتشان بر روی این سایت اعلام کرده‌اند. دومی، آن مبلغ و قیمتی است که پرایس لاین بر اساس تفاوت موجود میان قیمت بلیت هواپیمایی و قیمتی که خود سایت برای مشتری در نظر گرفته است.
همچنین یک هزینه برای شارژ بلیت از مشتری دریافت می‌کند. در آمد این وب سایت ۳میلیارد و ۷۲ میلیون دلار است.

Aol
این وب سایت در سال ۱۹۹۱ به عنوان وب‌سایتی امریکن آنلاین رونمایی شد. سال ۲۰۰۶ به AOL تغییر نام داد. این وب سایت بیش از ۳۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. درآمد آن هم مبلغ ۲ میلیارد و ۴۱۷ میلیون دلار است. در حقیقت این وب سایت در هر ثانیه ۷۷ دلار درآمد دارد.

Netflix
با عضویت در این وب‌سایت شما می‌توانید به فیلم‌ها و دی‌وی‌دی‌های آرشیو شده دنیا دسترسی پیدا کرده و از آنها لذت ببرید. درآمد این وب‌سایت از این دنیای بزرگ مجازی ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار است. یعنی این سایت در هر ثانیه ۶۸ دلار درآمد دارد.

Facebook
شاید بتوان گفت فیس بوک مشهورترین وب‌سایتی دنیای این روزهای وب است. فیس بوک جوان‌ترین وب‌سایتی این فهرست است که در سال ۲۰۰۴ پا به این دنیای گسترده مجازی گذاشته است.

فیس‌بوک ۷۵۰ میلیون کاربر فعال از سراسر جهان دارد. مدیر فیس‌بوک فردی به نام مارک زوکربرگ است. مارک زوکربرگ به عنوان جوانترین بیلیونر جهان شناخته شده است. در تازه‌ترین آمار اعلام شده درآمد فیس‌بوک ۲ میلیارد دلار در سال و ۶۳ دلار در ثانیه است.

[ شنبه 12 بهمن 1392 ] [ 8:17 ] [ سامان زکی پور ]

همیشه فرآیند طراحی و به کار بردن استراتژی خوب و مناسبی برای زود انجام شدن کارها و راضی نگه داشتن مشتری ها از اولین روندهای یک کار طراح بوده و خواهد بود. طراح باید قبل از اینکه با مشتری و پروژه پیش روی خود مواجه شود ، از مهارت ها و تخصص های خود کاملا آگاه بوده و بداند که چه روش و چه متدی را برای پییشرفت کار خود به کار ببندد.

در واقع اکثر کارهای طراحی مثل طراحی وب سایت ، کارت ویزیت ، آیکون و لوگو ، بروشور و دیگر چیزها از یک فرآیند اولیه آغاز شده و طراح می بایست مشتری را از این روندها آگاه سازد.

بنابر این اگر شما به عنوان یک طراح از روندهای این کار آشنایی ندارید ، می توانید در این پست به نکات زیر توجه نموده و از آنها در کلیت کارتان استفاده کنید.

1- شروع پروژه

برای دریافت و شروع پروژه نیاز است که مشتری و طراح در مورد جزئیات ریز و درشت و مشخصات انجام پروژه به بحث و گفتگو بنشینند. در این بحث و گفتگو که می تواند به صورت آنلاین یا آفلاین باشد ، مشتری تمام درخواست ها و اطلاعات لازم را به عنوان گزارشات اول کار به طراح ارائه می دهد و اینکه مثلا پروژه در مورد چیست و یا می خواهد چگونه انجام شود.

همچنین مشتری در این دیدارها و گفتگوها در مورد اهداف و مقاصد خود و چیزهای دیگر به روشنی صحبت کرده و می بایست تک تک جزئیات را به عرض طراح برساند. البته در این بین عملکرد طراح نیز بسیار مهم است و اگر بتواند نمونه کارهای خود را به مشتری نمایش داده تا کارفرما بهتر بتواند با روحیات و نحوه کار طراح آشنا شود نیز بسیار مفید خواهد بود.

گرچه در مورد کارها و پروژه هایی که در فضای آنلاین انجام می شوند ، می توانند به همان صورت الکترونیکی قراردادها و گفتگوها انجام شود ( مثلا از طریق چت ، ایمیل ، اسکایپ و … ). نکته ای که در اول کار باید به آن توجه نمود اینست که هر دو طرفین بتوانند در همان مباحث اولیه به درک خوب و مناسبی از یکدیگر و اهداف و مقاصد مربوطه برسند.

2- جمع آوری اطلاعات

همانطور که شما به عنوان طراح با مشتری خود صحبت می کنید ، نباید فراموش کنید که تمام اطلاعات لازم برای انجام کار را از او درخواست نمایید و باید از قبل بدانید که چه سوالاتی را از او بپرسید :

  • هدف از این پروژه چیست ؟
  • مخاطبان این پروژه چه کسانی هستند؟
  • پیام ها و اطلاعات پروژه مربوط به چه موضوعی هستند ؟
  • ابعاد و اندازه کار چگونه است ؟
  • رنگ و فونت و عناصر گرافیکی چگونه باشند ؟
  • آیا طرحی از قبل در نظر دارد یا خیر ؟
  • مهلت انجام کار چقدر است ؟
  • و …

ادامه مطلب
[ شنبه 12 بهمن 1392 ] [ 8:9 ] [ سامان زکی پور ]

الگوریتم یا خوارزمی مجموعه‌ای متناهی از دستورالعمل‌ها است، که به ترتیب خاصی اجرا می‌شوند و مسئله‌ای را حل می‌کنند. به عبارت دیگر یک الگوریتم، روشی گام به گام برای حل مسئله است. شیوه محاسبه معدل در مدرسه، یکی از نمونه‌های الگوریتم است.

مبانی برنامه نویسی - الگوریتم چیست ؟

 

خصوصیات یک الگوریتم

تمام الگوریتم‌ها باید شرایط و معیارهای زیر را دارا باشند:

ورودی: یک الگوریتم باید هیچ یا چندین پارامتر را به عنوان ورودی بپذیرد؛
خروجی: الگوریتم بایستی حداقل یک کمیت به عنوان خروجی (نتیجه عملیات) تولید کند؛
قطعیت: دستورات الگوریتم باید با زبانی دقیق، و بی‌ابهام بیان شوند. هر دستورالعمل نیز باید انجام‌پذیر باشد. دستورهایی نظیر «مقدار ۶ یا ۷ را به x اضافه کنید» یا «حاصل تقسیم پنج بر صفر را محاسبه کنید» مجاز نیستند؛ چرا که در مورد مثال اول، معلوم نیست که بالاخره چه عددی باید انتخاب شود، و در خصوص مثال دوم هم تقسیم بر صفر در ریاضیات تعریف نشده‌است.
محدودیت: الگوریتم باید دارای شروع و پایان مشخصی باشد، به نحوی که اگر دستورات آن را دنبال کنیم، برای تمامی حالات، الگوریتم پس از طی مراحل شمارا و متناهی خاتمه یابد. به علاوه، زمان لازم برای خاتمه الگوریتم هم باید به گونه‌ای معقول، کوتاه باشد.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 8 بهمن 1392 ] [ 23:52 ] [ سامان زکی پور ]

ساعت مراجعه

رشته

۹ الی ۱۴

۱۴ الی ۲۱

۲۱ الی ۲۴

تاریخ مراجعه به سایت

معماری

ورودی ۹۰ و قبل از آن

ورودی ۹۱ و ۹۲

کلیه ورودی ها

۹۲/۱۱/۱۲

حسابداری

ورودی ۹۰ و قبل از آن

ورودی ۹۱ و ۹۲

کلیه ورودی ها

۹۲/۱۱/۱۲

کودکیاری

ورودی ۹۰ و قبل از آن

ورودی ۹۱ و ۹۲

کلیه ورودی ها

۹۲/۱۱/۱۳

الکتروتکنیک

ورودی ۹۰ و قبل از آن

ورودی ۹۱ و ۹۲

کلیه ورودی ها

۹۲/۱۱/۱۳

کامپیوتر

ورودی ۹۰ و قبل از آن

ورودی ۹۱ و ۹۲

کلیه ورودی ها

۹۲/۱۱/۱۴

انتخاب واحد با تاخیر

کلیه رشته ها خواهران

کلیه ورودی ها

۹۲/۱۱/۱۵

کلیه رشته ها برادران

کلیه ورودی ها

۹۲/۱۱/۱۶

حذف و اضافه

معماری

ورودی ۹۰ و قبل از آن

ورودی ۹۱ و ۹۲

کلیه ورودی ها

۹۲/۱۱/۲۶

حسابداری

ورودی ۹۰ و قبل از آن

ورودی ۹۱ و ۹۲

کلیه ورودی ها

۹۲/۱۱/۲۶

کودکیاری

ورودی ۹۰ و قبل از آن

ورودی ۹۱ و ۹۲

کلیه ورودی ها

۹۲/۱۱/۲۷

الکتروتکنیک

ورودی ۹۰ و قبل از آن

ورودی ۹۱ و ۹۲

کلیه ورودی ها

۹۲/۱۱/۲۷

کامپیوتر

ورودی ۹۰ و قبل از آن

ورودی ۹۱ و ۹۲

کلیه ورودی ها

۲۸/۱۱/۹۲

  • شروع کلاس ها از تاریخ ۹۲/۱۱/۱۹ و پایان آن ۹۲/۰۳/۱۵  می باشد.

 

[ دو شنبه 7 بهمن 1392 ] [ 11:5 ] [ سامان زکی پور ]


Mac-Computer-Evolution

مکینتاش (به انگلیسی : Macintosh) یا (مک (Mac)) ساخته شرکت رایانه‌ای اپل است که مکینتاش اولیه در تاریخ ۲۴ ژانویه ۱۹۸۴ تولید شده‌است و اولین رایانه شخصی برای Graphical user interface (GUI) بود و در عوض استفاده از موشی با Command line interface کار می‌کند. در حال حاضر میزان تنوع مکینتاش اپل از مک کوچک (Mac mini) هست تا قویترین Serverها مثل Xserve که همگی ساخته شرکت اپل می‌باشد.

مکینتاش اولیه از موتورولا ۶۸k که از خانواده ریزپردازنده‌ها هستند استفاده می‌کردند که بعداً تغییر کرد به موتورولا و آی‌بی‌ام پاور پیسی (Power PC). با حروف اختصاری Mac، محدوده‌ای از کامپیوترهای شخصی که توسط شرکت رایانه‌ای اپل در سال ۱۹۸۴ معرفی گردید. مکینتاش بر روی یک واسط گرافیکی کاربر معروف با استفاده آسان تأکید دارد که کامپیوترهای مبتنی بر مجموعه ریزپردازنده‌های ۶۸۰۰۰ موتورولا است.


 تاریخچه
پروژه مکینتاش از اوایل سال ۱۹۷۹ به وسیله جف راسکین (جف راسکین) یک کارمند اپل آغاز شد. در سبتامبر ۱۹۷۹ راسکین مجاز شد تا روی پروژه کار کند و در آغاز به دنبال یک مهندس کامپیوتر رفت که بتواند یک شکل اولیه داشته باشند و بعد از چند سال راسکین توانست یک تیم برای ساخت اولین مکینتاش درست کنند که از :

  • Chris Espinosa
  • Joanna Hoffman
  • George Crow
  • Jerry Manock
  • Susan Kare
  • Andy Hertzfeld

تشکیل شده بودند.


ادامه مطلب
[ جمعه 4 بهمن 1392 ] [ 14:16 ] [ بهنام نصرالله پور ]

  دانشجویان پروژه و کاراموزی استاد رحیم دشتی که دفاع نکرده اند سریعا جهت مشخص شدن نمره ی پروژه و کاراموزی خود تا آخر هفته به ایشان ایمیل بزنند: 

پروژه:

امید طاهری-زهرا عالی پور -نیما علی پور 

کاراموزی:

شهرام اسدپور-شایان دارابپور-صادق صفی پور -زهرا عالی پور

از دوستانی که با دانشجویان نامبرده در ارتباط هستند تقاضا میشود به آنها اطلاع رسانی کنید .

Naznoush Rahimdashti

 

[ سه شنبه 1 بهمن 1392 ] [ 17:52 ] [ سامان زکی پور ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فرد فرد دانشجویان رشته کامپیوتر ، از همه ی شما تشکر میکنیم که منت سر ما گذاشتید و به این وبلاگ سر زدید هدف ما در اینجا آشنایی بیشتر دانشجویان رشته کامپیوتر با دنیای علم و فناوری میباشد و ناگفته نماند اطلاعاتی که در این جا قرار داده می شود برگرفته از تمامی سایتهای اینترنتی و جزوات کتب داخلی و خارجی و تحقیقات علمی و پروژه های دانشجویان می باشد ، امیدوار هستیم که مطالب مورد پسند شما واقع بشوند. با تشکر گروه دانشجویان رشته کامپیوتر
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 233
بازدید کل : 36167
تعداد مطالب : 287
تعداد نظرات : 145
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 تماس با ما
کافی نت ستین ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه برای دانشجویان

آموزش دروس ریاضی و فیزیک ویژه بانوان اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وبلاگ سوال خود را مطرح کنید.باتشکر




Up Page