وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

مایکروسافت نزدیک به ۲۰٪ از پهنای باند اینترنت کاربر برای فعالیت‌هایی مانند بروز رسانی ویندوز رزرو کرده است. شما می‌توانید این ۲۰٪ را به پهنای باند خود بازگردانید. برای این کار کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

گام نخست: بر روی استارت کلیک کرده و
Run را اجرا نمایید.

گام دوم: در پنجره
Run، عبارت gpedit.msc را تایپ نموده و کلید اینتر را بفشارید. با این دستور، پنجره ویرایش پالیسی‌های ویندوز باز خواهد شد.

گام سوم: در پنجره پالیسی، مسیر زیر را دنبال کنید:

 

Local Computer Policy > Computer Configuration > Administrative Templates

 

گام چهارم: در این بخش، Network را انتخاب نموده و سپس بر روی QQS Packet Scheduler کلیک کنید.

گام پنجم: حالا باید گزینه بر روی
Limit Reservable Bandwidth دابل‌کلیک کنید.

گام ششم: با باز شدن پنجره، مشاهده می‌کنید که عبارت پیکربندی نشده (
Not Configured) درج شده است. اما حقیقت این است که در تب Explain، به صورت پیش‌فرض Packet Scheduler نزدیک به ۲۰٪ از پهنای‌باند را محدود کرده است.

گام هفتم: برای باز گرداندن
۲۰٪، ابتدا باید Reservable Bandwidth را در حالت Enabled قرار دهید و سپس مقدار آن را برابر صفر کنید. این کار باعث می‌شود، ویندوز پهنای باندی برای خود رزرو نکند.

امیدوارم این ترفند کوتاه برای شما کاربردی باشد.تجربه کاربری خود را در این زمینه با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

 

منبع : گزین نیوز


موضوعات مرتبط: ترفند، ،
[ شنبه 7 دی 1392 ] [ 22:27 ] [ سامان زکی پور ]

همانطور که اطلاع دارید جدیدأ هک شدن وبلاگها توسط هکر ها رایج شده است. به  طوری که هر هکر یا  گروه هکری کار هک خود را با هک وبلاگ ها آغاز میکند. میتوان گفت وبلاگ نیز یک   سایت رایگان است   اما آیا امنیت این وبلاگها بر عهده کیست؟ میتوان به اطمینان گفت 99% امنیت   وبلاگها در دست صاحبان   وبلاگ است. در صورتی که مدیریت یک وبلاگ را بر عهده دارید حتما این مطلب را   بخوانید زیرا ترفندهایی بسیار مفید پیرامون جلوگیری از هک شدن وبلاگتان به شما معرفی کرده ایم. 
  ولی هکر ها چگونه وبلاگهای ما رو هک میکنند؟   1- هک کردن ایمیل صاحب وبلاگ  به طوری که هکر ایمیل صاحب وبلاگ را هک کرده بعد برای ورود به وبلاگ به قسمت  فراموش کردن  پسورد  وبلاگ میرود. در این قسمت باید ایمیل صاحب وبلاگ زده شه تا پسورد وبلاگ به این   ایمیل انتقال پیدا  کند.پس هکر با در دست داشتن نام وبلاگ و داشتن پسورد ایمیل شما میتواند   خیلی راحت به وبلاگتان   دست رسی پیدا کند.   2- ایمیل جعلی حیله دیگر هکر ها فرستادن ایمیل جعلی برای صاحبان وبلاگ است.به گونه ای که به  طور دروغ خودشان  را صاحب ارائه دهنده سرویس وبلاگشان معرفی میکنند و میخواهند از آنها که پسورد  خود را برای آنها  ایمیل کنید.  3- استفاده از صفحه های تقلبی بعضی مواقع به شما آدرسهای نا آشنا پیشنهاد میشود.بعد از باز کردن این آدرس ها  صفحه ای شبیه  صفحه لاگین (صفحه ورودی به وبلاگ شما که یوزر نیم و پسورد را میخواهد) باز  میشود.

 


موضوعات مرتبط: ترفند، ،
ادامه مطلب
[ جمعه 10 آبان 1392 ] [ 13:29 ] [ سامان زکی پور ]

برای این کار رجیستری را باز کرده و مسیر زیر را طی میکنیم:

HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies \ Explorer

در این قسمت متغیری از نوع DWORD می سازیم(برای این کار در قسمت راست پنجره راست کلیک کرده گزینه New را انتخاب میکنیم و از زیرمنوی ظاهر شده بر روی گزینه DWORD Value کلیک میکنیم ) و نام آن را NoCloseمیگذاریم. حال وارد پنجره آن شده و مقدار آن را به یک تغییر میدهیم و okمیکنیم. برای برگشت به حالت اول مقدار داده را صفر کرده و یا آن را حذف میکنیم.

با استفاده از این ترفند حتی از پنجره Task Manager هم نمیتوان کامپیوتر را خاموش یا (Restart,Log Off,Stand By,Hibernate) کرد.

اگر بخواهید میتوانید دکمه پاور کیس را هم از کار بیاندازید ، برای این کار از کنترل پنل وارد قسمت Power Options شوید، زبانه Advanced را انتخاب کرده و کمبو باکس موجود در قسمت Power Buttons را باز کنید سپس گزینه Do Nothing را انتخاب کرده و بر روی دکمه ok کلیک کنید.

حالاست که کامپیوتر شما به هیچ عنوان به روش های معمولی خاموش نخواهد شد.


موضوعات مرتبط: ترفند، ،
[ پنج شنبه 9 آبان 1392 ] [ 11:32 ] [ بهنام نصرالله پور ]

حذف کامل ID در یاهو!

اين ترفند مربوط ميشه به پاك كردن اكانت سرويس ايميل ياهو. ممكنه كه تا حالا براتون پيش اومده باشه كه بخواهيد به واسطه ساختن يك اكانت ايميل جديد ، بخواهيد ايميل قبلي خود را پاك كنيد.اين امكان تقريبا ميشه گفت يكي از امكانات پنهاني ياهو است كه به طور آشكارا در اختيار كاربرانش قرار نداده است.
براي اين كار ابتدا شما بايد به اين لينك مراجعه كنين : https://edit.yahoo.com/config/delete_user وقتي كه بروي اين لينك كليك مي كنيد .وارد يكي از صفحه هاي سايت ياهو ميشويد،سپس در اين صفحه نام USER و PASSWORD ايميل خود را كه مي خواهيد پاك شود را وارد كنيد سپس وارد صفحه ديگه ايي ميشيد،در اين صفحه هم در قسمت پايينش دوباره يوزر و پسوردتون رو وارد كنيد،اكنون بروي كليد YES و يا همون Terminate this Account كليك كنيد.

نکته : بدين ترتيب ايميل شما به طور كامل از روي سرور ياهو پاك ميشه و هيچ راه برگشتي هم ندارد.


موضوعات مرتبط: ترفند، ،
[ چهار شنبه 8 آبان 1392 ] [ 16:43 ] [ محمد اسدی ]

با کلید های میانبر در ویندوز8 و 8.1 آشنا شوید

 

مایکروسافت به طور کامل برای بازرسی و نگهداری از سیستم و سهولت در باز کردن بعضی از برنامه ها کلید های میانبری با استفاده از صفحه کلید قرار داده است.در این جا گزین نیوز لیست کاملی از میانبر های ویندوز8 و ویندوز 8.1 را برای شما کاربران قرار داده است .لیست کامل میانبر ها در یک فایل pdf می باشد.


yjcمشخصات فایل:

حجم فایل: 109 کیلوبایت


 


yjc


موضوعات مرتبط: نرم افزار، ترفند، ،
برچسب‌ها: با کلید های میانبر در ویندوز8 و 8, 1 آشنا شوید,
[ دو شنبه 22 مهر 1392 ] [ 19:39 ] [ محمد اسدی ]

اگه برنامه ای دارید که برای رجیستری کردن آن سریال نامبر بخواد و  یا برنامه ای از اینترنت دریافت کردید و بعد از چند روز از کار افتاده این مطلب رو تا آخرش بخونید:

با انجام دادن این کار شما میتونید بعضی از برنامه های خودتون رو رجیستری کنید یا بعضی از برنامه هایی که از اینترنت دریافت میکنید و بعد از چند روز از کار می افته که برای استفاده دوباره از اونا باید اون نرم افزار رو خریداری کنید یا باید سریال نامبر اون برنامه رو داشته باشید تا آن برنامه رجیستری شود
اما با راه حلّی که به شما میگم میتونید خودتون همه ی اینکارا رو با رجیستری انجام بدید:
۱- قبل از هرکاری باید یه پشتیبانی از رجیستری بگیرید (در Run تایپ کنید Regedit و دکمه ی Ok را بزنید در بالای پنجره ی باز شده از منوی File گزینه ی Export رو انتخاب کنید حالا برای Save کردن کل رجیستری در قسمت Export range گزینه ی All رو انتخاب کنید و برای save کردن نام فایل اون رو before بزارید و اون رو تو درایو C ذخیره کنید).

Regedit1 ترفند جالب رجیستری کردن برنامه ها بدون نیاز به سریال نامبر و پرداخت هزینه
۲- بعد از ذخیره ی کل رجیستری یه برنامه رو مثل Wimamp یا هر برنامه ی دیگری رو که دوست دارید نصب کنید تا تغییرات رو در رجیستری ببینید. بعد از نصب یک برنامه حالا دوباره به رجیستری برید و همون کارای قسمت اول رو بکنید ولی اسم فایل رو برای ذخیره After بزارید و کنار فایل قبلی که ذخیره کردید بزارید

۳- حالا Cmd رو اجرا کنید(برای اجرا: Run>cmd) وبا دستور :C در cmd وارد درایو C شوید و در جلوی آن این دستور را بنویسید

fc c:\before.reg c:\after.reg>change.txt

4- حالا به درایو C برید و در اونجا فایل change.txt رو باز کنید همه ی تغییرات رو با ستاره جدا ،جدا مشخص کرده ولی برای نوشتن کلمه همه ی حروف اون رو حرف  به حرف هر کدوم رو تو خط جدا نوشته و مسیری که تغییرات ایجاد شده فقط فایل آخری که تو اون تغییر ایجاد شده رو نشون میده و از اول تا آخر مسیر اون فایل رو نشون نمیده برای اینکه راحت به فایلی که تو اون تغییر ایجاد شده برسید این پایین رو بخونید.

پیدا کردن فایل متغیر شده
به رجیستری برید و در بالای پنجره منوی Edit رو باز کنید و گزینه ی Find رو کلیک کنید حالا برای دیدن تغییراتی که در یک فایل ایجاد شده باید در هر قسمتی که در فایل Chang.txt است رو با قرار دادن در یک خط در  Find what وارد کنید و بعد از چند ثانیه فایلی که در اون تغییر ایجاد شده رو مشاهده خواهید کرد.

نحوه ی رجیستری کردن برنامه ها
حالا میتونید با تغییراتی که در فایل Chang ثبت شده با کمی جستجو با Find رجیستری،فایلی که کرک شدن یا کرک نشدن برنامه رو نشون میده پیدا کنید(بسیاری از برنامه ها برای نشون دادن کرک شدن یا نشدن آن ها رو در یک فایل با عدد صفر نشون میدن که به معنی کرک شدن برنامه است و برای کرک نشدن برنامه عدد یک رو به کار میبرند که شما با تغییراتی در این فایل و جایگزین کردن عدد ۰ به جای ۱ میتوانید اون برنامه رو که برای کرک شدن یا باید اون رو با سریال نامبرش یا اتصال به اینترنت و یا با خریداری آن برنامه از کرک شدن اون خلاص شوید فقط یه کم با رجیستری و این فایل ور برید.


موضوعات مرتبط: ترفند، ،
[ چهار شنبه 3 مهر 1392 ] [ 17:24 ] [ بهنام نصرالله پور ]

 

 باتری های معمولی لپ تاپ نیز همانند سایر وسایل الکترونیکی برای خود عمر مشخصی دارند. این
باتری ها معمولأ پس از ۱ تا ۲ سال کار مداوم ، کارایی اصلی خودشان را از دست میدهند و در نهایت
تنها میتوانند ۱۰ تا ۱۵ دقیقه شارژ خود را حفظ کنند. در صورتی که باتری لپ تاپ شما نیز به این بلا دچار شده است پیش از هر اقدام دیگری دست نگاه دارید و این ترفند واقعأ اعجاب انگیز با روشی اعجاب انگیزتر را بر روی باتری خود را اعمال کنید! چرا که با این کار میتوانید جان دوباره ای به باتری ببخشید و به نوعی آن را احیا کنید ، چرا که مجددأ باتری میتواند ۱ الی ۲ ساعت شارژ خود را نگه دارد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید.برای اینکار ، روش کار را بدون ترس و واهمه انجام دهید!کافی است باتری را به مدت ۱۴ الی ۱۵ ساعت در داخل فریزر قرار دهید!تا باتری لپ تاپ شما کاملأ فریز شود!سپس باتری را ۳ الی ۴ بار شارژ و دشارژ نمایید.اکنون باتری لپتاپ شما پس از گذراندن یک خواب زمستانی جان تازه ای پیدا کرده است و میتوانید بیش از گذشته برای شما کار کند.شاید از این عمل تعجب کنید و ارتباطی بین این دو کار نیابید.اما جالب است بدانیدکه این کار پایه و اساسی کاملأ علمی دارد ، چرا که همانطور میدانید به طور کلی در اجسام مختلف به دلیل لرزش طبیعی مولکولها جریان برق به راحتی از آنها عبور نمی کند. این مشکل در اجسام رسانا کمتر است ، زیرا مولکول ها به شکل منظم قرار می گیرند و جریان راحت تر عبور می کند ، اما برای ابر رسانا کردن باید جسم رو سرد نمود تا لرزش مولکولها کمتر شود (این لرزش هیچ گاه صفر نخواهد شد ، مگر در صفر مطلق یعنی ۲۷۳- درجه سانتیگراد که البته تا امروز دست نیافتنی باقی مانده است) ، در نتیجه سرعت و کیفیت عبور جریان بهتر خواهد شود. دلیل بهتر کار کردن سی پی یو در درمای پایین نیز همین موضوع است.


موضوعات مرتبط: ترفند، ،
[ سه شنبه 29 مرداد 1392 ] [ 15:34 ] [ محمد اسدی ]

امروزه ، شاید کمتر کسی را یافت که نیازی به اینترنت و یا جستجو و کندوکاو در وب نداشته باشد و دقایق و ساعاتی را پشت رایانه منزل یا محیط کار مشغول به این کار نباشد. کاربری که روزانه چندین ساعت را با جستجو و گشت و گذار در وب و سایت های اینترنتی می گذراند ، با دریایی از اطلاعات و مقالات و سایت های مختلف روبرو می شود که اگر بخواهد به تک تک آنها سر زده و آنها را مطالعه کند ، مطمئنا روزهای بسیار پرکار و خسته کننده ای را خواهد داشت.

 

با توجه به انبوه اطلاعات در فضای وب ، یافتن اطلاعات و مقالات مورد نیاز یک فرد ، کار ساده و راحتی نخواهد بود مگر اینکه بتواند با مهارت و دانش کافی به سایت های مورد نظرش دست پیدا کند.

بنابر این ، امروز در اینجا به معرفی و بررسی راهکارهای اساسی و مهم برای جستجویی بهتر در اینترنت و سایت های اینترنتی می پردازیم که امیدوارم برای شما کاربردی و مفید واقع شود!

یکی از مزیت های مفید و کاربردی وب ، جستجو در میان اطلاعات متنی و رسانه ای سایت های اینترنتی است. پس برای این منظور باید از یک موتور جستجوگر متنی و تصویری استفاده کرد. در حال حاضر یکی از قوی ترین و بزرگترین آنها ، موتور جستجوگر گوگل است که به عنوان اولین ابزار برای جستجو در فضای وب کاربرد دارد. تقریبا هر سایتی که روی کار می آید در گوگل هم ثبت می شود و اگر شما با جستجو در آن با مشکلی مواجه شدید ، حتما مشکل از نحوه جستجوی شماست !

پس در این مطلب به معرفی راه های جستجوی سریع و مفید در گوگل یا به نوعی ” گوگل کردن ” می پردازیم که تا آخر مطلب با ما همراه باشید!

در ابتدای کار حتما سعی کنید به جای استفاده از مرورگرهای متفرقه ، اگر می خواهید در گوگل جستجو کنید از مرورگر گوگل کروم استفاده کنید تا به نتایج بهتر و مفیدتری در این مرورگر دست پیدا کنید.

برای شروع کار جستجو ، حتما چندین کلمه مرتبط با موضوع مورد جستجو را در ذهن خود داشته باشید تا اگر احیانا از اولین یا دومین کلمه کلیدی ، چیزی یافت نشد مایوس نشوید و از کلمات دیگری که در ذهن دارید استفاده کنید و سعی کنید از جملات طولانی استفاده نکنید و نهایتا از سه تا پنج کلمه را در گوگل جستجو کنید.

۱- علامت ” گیومه و کوتیشن ” :

با گذاشتن کلمات یا جملات خودتان در داخل یک گیومه یا کوتیشن ، گوگل می فهمد که فقط دنبال همان جمله یا کلمه مورد نظر هستید و سایت هایی که آن کلمات در داخل آنها است برای شما لیست می شوند.

۲- علامت OR :

اگر در میان کلمات خود از OR بزرگ استفاده کنید به گوگل می گویید که به طور همزمان برای دو کلمه جستجو را انجام دهد. مثلا اگر دنبال کلمات Haftegy و برترین مطالب و هفته هستید باید در میان هر کدام از این کلمات از عملگر OR استفاده کنید. همچنین می توانید به جای عملگر OR از علامت ( | ) که با نگه داشتن کلیدهای ( SHIFT+ ) انجام می شود استفاده کنید.

۳- علامت + :

در جستجوگر گوگل ، عبارت هایی مثل the , to , a و دیگر عبارات نادیده گرفته می شوند و اگر می خواهید که این عبارات در جستجوهای شما لحاظ شوند می توانید از علامت مثبت ( + ) استفاده کنید. البته یک استفاده دیگر هم از این علامت می شود و آن هم اینست که اگر مثلا عبارت ( Haftegy + هفتگی ) را در جستجوگر تایپ کنید ، گوگل می فهمد که باید به دنبال واژه Haftegy بگردد که کلمه هفتگی درون آن باشد.

۴- علامت – :

این علامت عکس علامت مثبت عمل می کند ، یعنی اگر عبارت ( Haftegy – هفتگی ) را در جستجوگر بزنید ، گوگل می فهمد که باید دنبال کلمه Haftegy بگردد که واژه هفتگی درون آن وجود نداشته باشد و آن کلمه را فیلتر کند.

۵- علامت ~ :

اگر به دنبال عبارت یا مبحث خاصی هستید ، مثلا عبارت ( آموزش ~ وردپرس ) را در گوگل تایپ کرده تا موضوع و مقالات مرتبط با آموزش وردپرس را به شما نمایش دهد.

۶- عبارت define :

اگر می خواهید که معنی یک کلمه را در گوگل پیدا کنید باید ابتدا عبارت ( define: ) را نوشته و بعد کلمه مورد نظرتان را تایپ کنید تا معنی آن را به شما بدهد که با روی کار آمدن مترجم گوگل می توانید از این ابزار استفاده کنید.

۷- عبارات تاریخی :

اگر شما در گوگل مثلا عبارت ( Haftegy 2012..2013 ) را بزنید ، به گوگل می فهمانید که مطالبی که مرتبط با سایت هفتگی است را در محدوده تاریخی تعیین شده نمایش دهد.

۸- عبارت filetype :

اگر بخواهید مثلا فایل های pdf,doc,txt,word,mpeg,swf و یا هر پسوند دیگری از فایل ها را جستجو کنید می توانید مثلا در گوگل عبارت ( Haftegy:pdf ) را بزنید تا گوگل موضوعات پی دی اف مرتبط با کلمه مورد نظرتان را لیست کند.

۹- عبارت time :

با نوشتن عبارت Esfahan time در جستجوگرتان به گوگل می گویید که زمان محلی به وقت اصفهان را به شما نمایش دهد.

۱۰- عبارت USD in EURO:

با تایپ این عبارت به گوگل می فهمانید که باید تفاوت نرخ بین دلار به یورو را برای شما نمایش دهد.


موضوعات مرتبط: ترفند، اینترنت، ،
ادامه مطلب
[ سه شنبه 25 تير 1392 ] [ 6:18 ] [ سامان زکی پور ]

cmd cpu usage haftegy مشاهده‌ی میزان مصرف CPU به صورت زنده توسط CMD

برای مشاهده‌ی میزان فضای اشغال شده از CPU می‌توان از Task Manager ویندوز استفاده کرد. در پنجره‌ی CPU Usage ،Task Manager بر حسب درصد نمایش داده می‌شود. اما مشاهده‌ی میزان فضای مصرفی CPU در Task Manager با محدودیت‌هایی روبرو است. جالب است بدانید که با استفاده از Command Prompt ویندوز می‌توانید اطلاعات مربوط به میزان مصرف CPU را به طور دقیق و ثانیه‌به‌ثانیه دنبال کرده و این اطلاعات را ضبط کرده و حتی به طور مستقیم در قالب یک فایل اکسل نیز ذخیره کنید. در این ترفند به نحوه‌ی انجام این کار خواهیم پرداخت.

 

ابتدا جهت اجرای Command Prompt ویندوز کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید.
سپس در پنجره‌ی Run عبارت cmd را وارد کرده و Enter بزنید.
اکنون در پنجره‌ی Command Prompt برای مشاهده‌ی میزان فضای اشغال شده‌ی CPU به صورت ثانیه‌به‌ثانیه این دستور را وارد نمایید:

typeperf “Processor(_Total)\% Processor Time”

خواهید دید که فضای مصرفی CPU در هر ثانیه نمایش داده می‌شود.
برای مشاهده‌ی اینکه هر یک از پردازنده‌ها در لحظه چه مقدار فضای مصرفی دارند نیز می‌توانید از این دستور استفاده کنید:

typeperf “Processor(#)\% Processor Time”

به جای # در این دستور، شماره‌ی پردازنده را وارد کنید. به عنوان مثال:

typeperf “Processor(0)\% Processor Time”

برای مشاهده‌ی میزان فضای اشغالی تمام پردازنده‌ها به صورت یک‌جا نیز از این دستور استفاده کنید:

typeperf “Processor(*)\% Processor Time”

برای افزایش فاصله‌ی نمایش هر گزارش نیز می‌توانید از این دستور استفاده کنید:

typeperf “Processor(_Total)\% Processor Time” -si #

در این دستور به جای # ثانیه‌ی مد نظر خود را وارد کنید. به عنوان مثال برای مشاهده‌ی گزارش هر ۵ ثانیه یک‌بار از این دستور استفاده کنید:

typeperf “Processor(_Total)\% Processor Time” -si 5

همچنین در صورتی که قصد دارید تنها یک تعداد مشخص گزارش را مشاهده کنید می‌توانید از این دستور بهره بگیرید:

typeperf “Processor(_Total)\% Processor Time” -sc #

در این دستور به جای # تعداد مورد نظر خود را وارد کنید. به عنوان مثال این دستور تنها ۱۰ گزارش را نمایش می‌دهد:

typeperf “Processor(_Total)\% Processor Time” -sc 10

در صورتی که قصد دارید گزارش‌های نمایش داده شده را به صورت مستقیم در یک فایل اکسل ذخیره کنید می‌توانید از این دستور استفاده کنید:

typeperf “Processor(_Total)\% Processor Time” -sc 10 -o CpuUsage.csv

این دستور، ۱۰ گزارش را در فایلی به نام CpuUsage.csv در مسیری که خط فرمان قرار دارد ذخیره می‌کند.


موضوعات مرتبط: ترفند، ،
[ سه شنبه 25 تير 1392 ] [ 6:12 ] [ سامان زکی پور ]

با انجام دادن این کار شما میتونید بعضی از برنامه های خودتون رو رجیستر کنید یا بعضی از برنامه هایی که از اینترنت دریافت میکنید و بعد از چند روز از کار می افته که برای استفاده دوباره از اونا باید اون نرم افزار رو خریداری کنید یا باید سریال نامبر اون برنامه رو داشته باشید تا آن برنامه رجیستر شود.

 

اما راه حل:

۱- قبل از هرکاری باید یه پشتیبانی از رجیستری بگیرید (در Run تایپ کنید Regedit و دکمه ی Ok را بزنید در بالای پنجره ی باز شده از منوی File گزینه ی Export رو انتخاب کنید حالا برای Save کردن کل رجیستری در قسمت Export range گزینه ی All رو انتخاب کنید و برای save کردن نام فایل اون رو before بزارید و اون رو تو درایو C ذخیره کنید).

۲- بعد از ذخیره ی کل رجیستری یه برنامه رو مثل Wimamp یا هر برنامه ی دیگری رو که دوست دارید نصب کنید تا تغییرات رو در رجیستری ببینید. بعد از نصب یک برنامه حالا دوباره به رجیستری برید و همون کارای قسمت اول رو بکنید ولی اسم فایل رو برای ذخیره After بزارید و کنار فایل قبلی که ذخیره کردید بزارید.

۳- حالا Cmd رو اجرا کنید(برای اجرا: Run>cmd) وبا دستور :C در cmd وارد درایو C شوید و در جلوی آن این دستور را بنویسید

fc c:\before.reg c:\after.reg>change.txt

4- حالا به درایو C برید و در اونجا فایل change.txt رو باز کنید همه ی تغییرات رو با ستاره جدا ،جدا مشخص کرده ولی برای نوشتن کلمه همه ی حروف اون رو حرف  به حرف هر کدوم رو تو خط جدا نوشته و مسیری که تغییرات ایجاد شده فقط فایل آخری که تو اون تغییر ایجاد شده رو نشون میده و از اول تا آخر مسیر اون فایل رو نشون نمیده برای اینکه راحت به فایلی که تو اون تغییر ایجاد شده برسید این پایین رو بخونید.

پیدا کردن فایل متغیر شده

به رجیستری برید و در بالای پنجره منوی Edit رو باز کنید و گزینه ی Find رو کلیک کنید حالا برای دیدن تغییراتی که در یک فایل ایجاد شده باید در هر قسمتی که در فایل Chang.txt است رو با قرار دادن در یک خط در  Find what وارد کنید و بعد از چند ثانیه فایلی که در اون تغییر ایجاد شده رو مشاهده خواهید کرد.

نحوه ی رجیستر کردن برنامه ها

حالا میتونید با تغییراتی که در فایل Chang ثبت شده با کمی جستجو با Find رجیستری،فایلی که کرک شدن یا کرک نشدن برنامه رو نشون میده پیدا کنید(بسیاری از برنامه ها برای نشون دادن کرک شدن یا نشدن آن ها رو در یک فایل با عدد صفر نشون میدن که به معنی کرک شدن برنامه است و برای کرک نشدن برنامه عدد یک رو به کار میبرند که شما با تغییراتی در این فایل و جایگزین کردن عدد ۰ به جای ۱ میتوانید اون برنامه رو که برای کرک شدن یا باید اون رو با سریال نامبرش یا اتصال به اینترنت و یا با خریداری آن برنامه از کرک شدن اون خلاص شوید فقط یه کم با رجیستری و این فایل ور برید.


موضوعات مرتبط: آموزش، ترفند، ،
[ سه شنبه 25 تير 1392 ] [ 6:8 ] [ سامان زکی پور ]

شما چطور یک رمز عبور درست می کنید که در عین قوی بودن، یادآوری اش هم آسان باشد؟ این چالشی است که همه ما با آن روبرو هستیم، چالشی که اینتل را هم که حالا مک آفی را زیر مجموعه خود می بیند، به نصیحت گویی واداشته. اگر به این صفحه از سایت اینتل مراجع کنید، مجموعه ای از روش ها و راهکارها را خواهید دید که به شما کمک می کنند تا مجموعه رمز های معتبرتری را برای حساب های آنلاین خود انتخاب کنید. البته ما به حسب وظیفه خود، این راهکارها را در اینجا برای شما ذکر می کنیم. 5-8-2013 1-59-54 PM Negahbaan.jpg گام اول: یک رمز قوی درست کنید. آناتومی یک رمز قوی را در تصویر بالا می بینید، اما اگر بخواهیم موارد را تک تک توضیح دهیم، عبارت هستند از: • حروف بزرگ انگلیسی: استفاده از حروف انگلیسی در حالت بزرگ، بیش از آنچه تصورش را بکنید زمان لازم برای شکستن یک رمز عبور را افزایش می دهد. • اسپیس بار: امروزه بسیاری از سایت ها به شما امکان استفاده از Space Bar در رمزهای عبور را می دهند. اگر می توانید، از آن استفاده کنید، و در غیر این صورت از خط تیره (-) برای جدا کردن کلمات بهره بگیرید. • اعداد: در جاهایی که استفاده از اعداد منطقی است، آنها را به کار بگیرید، چون اگر یک ترتیب درست را در نظر نگیرید، به یاد آوردن آنها در استفاده های بعدی مشکل خواهد بود. • حروف کوچک انگلیسی: در نوشتار انگلیسی وقتی یک اسم یا نام کشوری را می نویسیم، حرف اول باید بزرگ باشد ولی حرف های بعدی کوچک. از اثر گذاری همین ترفند کوچک بر قوت رمز عبورتان، غافلگیر خواهید شد. • علایم: بهترین جا برای استفاده از علایم، انتهای رمزها است. بنابراین در صورت استفاده از آنها حتما سعی کنید یک علامت مهجور که کمتر کسی به آن توجه می کند را انتخاب کنید. • طول رمز: قوی بودن رمز، بیشتر با طولانی بودن آن در ارتباط است، نه با پیچیده بودنش! به جای یک رمز 8 تا 10 حرفی که از کلمات بی معنی تشکیل شده، از رمزی طولانی متشکل از چند کلمه، با ساختاری که در بالا توضیح داده شد استفاده کنید. 5-8-2013 2-00-10 PM Negahbaan.jpg گام دوم: از چند رمز استفاده کنید. با فرض رعایت تمام نکات بالا، اگر یک رمز را برای تمام حساب های خود به کار ببرید، معنای اش این است که هر چقدر هم آن رمز قوی باشد، ولی با شکسته شدنش تمام هویت آنلاین شما به خطر خواهد افتاد و نه فقط آن، بلکه با شکستنش، رمز حساب های بانکی تان هم به دست سارقان می افتد. سعی کنید هرگز یک رمز را برای حساب های مختلف به کار نبرید و اگر در مهاجرت از یک رمز به رمز دیگر دچار مشکل می شوید، لااقل از این حقه موثر استفاده کنید: یک رمز برای شبکه های اجتماعی، یک رمز برای حساب های بانکی، و یک رمز برای ایمیل. به این شکل با از دست رفتن یکی از رمزها، به یک باره با مشکلات متعدد در هر سه حوزه روبرو نمی شوید. 5-8-2013 2-00-24 PM Negahbaan.jpg گام سوم: رمز واحد را برای هر حساب شخصی سازی کنید. تصور کنید که ساختار کلی رمز شما برای حضور در شبکه های اجتماعی این باشد: !My 1st Password اما برای اینکه امنیت خودتان را بالا ببرید، یک حقه کوچک بزنید و آن این باشد که به انتهای همین رمز برای حساب توییتر خود، Twitr : را اضافه کنید. یا به انتهای رمز فیسبوک Fb : را و به انتهای رمز ردیت Redd : را. در این صورت باز هم در عین رعایت سادگی، رمز های خود را تقویت کرده اید. اگر شما هم می خواهید قدرتمند بودن رمزتان را امتحان کنید، سری به این صفحه از سایت اینتل بزنید، گویا اینتل مسابقه هفتگی با جایزه یک اولترابوک را برای این بخش در نظر گرفته.

منبع:www.na.rahimdashti.uni.fumblog.um.ac.ir


موضوعات مرتبط: ترفند، ،
[ سه شنبه 25 تير 1392 ] [ 3:46 ] [ سامان زکی پور ]

صفحه قبل 1 صفحه بعد

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فرد فرد دانشجویان رشته کامپیوتر ، از همه ی شما تشکر میکنیم که منت سر ما گذاشتید و به این وبلاگ سر زدید هدف ما در اینجا آشنایی بیشتر دانشجویان رشته کامپیوتر با دنیای علم و فناوری میباشد و ناگفته نماند اطلاعاتی که در این جا قرار داده می شود برگرفته از تمامی سایتهای اینترنتی و جزوات کتب داخلی و خارجی و تحقیقات علمی و پروژه های دانشجویان می باشد ، امیدوار هستیم که مطالب مورد پسند شما واقع بشوند. با تشکر گروه دانشجویان رشته کامپیوتر
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 228
بازدید کل : 36162
تعداد مطالب : 287
تعداد نظرات : 145
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 تماس با ما
کافی نت ستین ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه برای دانشجویان

آموزش دروس ریاضی و فیزیک ویژه بانوان اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وبلاگ سوال خود را مطرح کنید.باتشکر




Up Page