وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان و آدرس computer.sama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





احتمالا برای شما هم این مشکل بوجود آمده باشد که در هنگام تایپ کردن در لپ تاپ ، نشانگر موس تان ناگهان به مکان دیگر پرش می کند. زمانی که برای اولین بار برای من این مشکل پیش آمد فکر کردم که مشکل از خود لپ تاپ می باشد و چون تازه لپ تاپ خریده بودم کلی ناراحت شدم. اما بعد از اینکه این مشکل چندین مرتبه تکرار شد متوجه شدم که هنگام تایپ کردن دستم به Touch  لپ تاپ برخورد می کرده و باعث تغییر مکان موس می شده. با جستجویی که در سایتها انجام دادم با یک نرم افزار جالب به نام “TouchFreeze” آشنا شدم. این برنامه رایگان و خیلی سبک در هنگام تایپ کردن به صورت خودکار Touch  را غیر فعال میکند و شما به راحتی می توانید تایپ کنید . البته این نکته را بگم که کانفیگ خاصی ندارد، خیلی راحت بعد از نصب شما می توانید با کلیک راست بر روی آن فعال یا غیر فعالش کنید.

TouchFreeze

برای دانلود نرم افزار از لینک زیر استفاده نمایید.

Download TouchFreeze for Windows

 

[ جمعه 30 خرداد 1393 ] [ 4:25 ] [ سامان زکی پور ]


 

هرگز لغت password را به عنوان رمز عبود خود انتخاب نکنید مگر اینکه بخواهید به راحتی در معرض حمله هکرهای قرار بگیرید. در واقع بدترین رمز عبوری که می‌توان انتخاب کرد همین است.
ماندانا سجادی: در لیستی که سالیانه SplashData - ارائه کننده نرم افزار مدیریت پسورد- از بدترین پسوردها که بر اساس عمومی‌تر بودن آنها منظم شده ارائه می‌دهد کلمه password در صدر جدول قرار گرفته است. (در ضمن لغت Passw0rd- با استفاده از صفر به جای o خیلی فکر هوشمندانه نیست زیرا این کلمه هم در رده هیجدهم بدترین‌ها قرار گرفته است)
البته این لیست تا حدودی هم قابل پیش بینی است. دنباله‌ای از اعداد و حروف مجاور هم در صفحه کلید: مثل qwertyو 123456 و اسامی معروف انتخاب‌های رایجی هستند. کلمه‌های دیگری هم مثل monkey و shadow همین طور. (که توضیح چرایی انتخاب این لغات کمی دشوار است)
abc123 و trustno1 هم برای سایت‌هایی که به تازگی از کاربرانشان می‌خواهند ترکیبی از حروف و اعداد را برای رمز عبورشان برگزینند، انتخاب پرطرفداری است.
SplashData این لیست را با استفاده از اطلاعات هکرها درباره میلیون‌ها پسوردی که دزدیده‌اند بدست آورده است.


1-password
2- 123456
3- 12345678
4-qwerty
5-abc123
6-monkey
7- 1234567
8-letmein
9-trustno1
10-dragon
11-baseball
12- 111111
13-iloveyou
14-master
15-sunshine
16-ashley
17-bailey
18-passw0rd
19-shadow
20- 123123
21- 654321
22-superman
23-qazwsx
24-michael
25-football

مورگان اسلین، مدیر عامل SplashData از تمامی افراد و شرکت‌هایی که این لغات را برای رمز عبورشان انتخاب کرده‌اند خواسته تا هر چه سریعتر پسورد خود را عوض کنند.
مورگان گفته است: بسیاری از هکرها تنها با چند بار امتحان کردن پسوردهای رایج رمز عبور شما را بدست می آورند.
وی افزود: حتی با وجود تشویق مردم به انتخاب پسوردهای قوی‌تر، هنوز هم خیلی از افراد با انتخاب رمزهای ساده و قابل حدس، خود را در معرض خطر کلاهبرداری و سرقت هویت قرار می‌دهند.
این شرکت در بیانیه‌ای 3 روش را برای انتخاب پسورد امن تر ارائه داده است:
1-  استفاده از کاراکترهای بسیار متنوع مانند حروف و اعداد مختلف و در صورت امکان، کاراکترهای خاص در کنار یکدیگر.
2- سعی کنید رمز عبورتان بیش از 8 کاراکتر باشد و در بین لغات کوتاه از فاصله و یا خط تیره استفاده کنید.
3- از یک نام کاربری و رمز عبور یکسان برای همه سایت‌ها استفاده نکنید و از مدیریت پسورد آنلاین برای پیگیری حساب‌های مختلفتان بهره ببرید.
آیا این لیست کمکی به شما کرد؟ آیا شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که باید رمز عبورشان را تغییر دهند؟

[ جمعه 30 خرداد 1393 ] [ 4:21 ] [ سامان زکی پور ]

بسیاری از کاربران سرویس ADSL برای استفاده همزمان توسط گجت های دیگر، از مودم های wifi استفاده می کنند. این مودم ها که بعضا قوی هم نیستند، ممکن است برخی اوقات کاربران را در آنتن دهی و سرعت کلافه کنند. برای تقویت آنتن دهی وای فای مودم، به طور مختصر در این مطلب پنج راهکار را به شما معرفی می کنیم.
۱ـ پیدا کردن بهترین مکان برای مودم

اولین و مهم ترین مرحله، پیدا کردن بهترین جای ممکن برای مودمتان است. بهترین مکان برای قرار دادن روتر فضایی باز است که علاوه بر برخورداری از ارتفاع مناسب، قرار نگرفتن سر راه سیگنال های دیواری است. همچنین توجه داشته باشید اگر از تمام محیط خانه به اینترنت وصل می شوید، بهترین مکان برای مودم شما مرکز خانه است در غیر این صورت می توانید جای مناسب برای مودم را با آزمایش و خطا پیدا کنید. برای یافتن قدرت سیگنال در نقاط مختلف منزل، می توانید از نرم افزارهای قدرت یاب سیگنال مانند Inssider یا نرم افزارهای مشابه استفاده کنید. بهتراست نرم افزار را روی لپ تاپ خود نصب کنید، سپس در نقاط مختلف خانه از دسترسی و کیفیت سیگنال های شبکه با خبر شوید. با کنار هم گذاشتن اطلاعات به دست آمده می توانید بهترین مکان قرارگیری دستگاه روتر را تشخیص دهید. توجه داشته باشید بهتر است آنتن یا آنتن های مودمتان را به صورت عمودی تنظیم کنید.
۲- از شر سیگنال های مزاحم خلاص شوید
روترهای دیگر فقط دستگاه هایی نیستند که روی سیگنال وای فای خانگی شما تاثیر می گذارند؛ وسایلی مانند تلفن های بی سیم، مایکرو ویوها و دیگر دستگاه های بی سیم یا موج دار تأثیرات منفی بر سرعت و کیفیت سیگنال دریافتی شما می گذارد. بنابر این بهتر است مودم خود را نزدیک این وسایل قرار ندهید. همچنین مطمئن شوید مودمتان نزدیک وسیله ای فلزی یا آینه بین مودم (روتر) و رایانه، لپ تاپ یا کنسول بازی نباشد. اجسام فلزی، آینه و هر وسیله الکترونیکی دیگر که در محدوده فرکانسی ۲.۴ گیگاهرتز کار کند، باعث کاهش قدرت سیگنال و اختلال در ارتباط و کاهش کیفیت ارتباط می شود.
۳ـ تعویض آنتن
معمولا دستگاه های روتر با یک آنتن از نوع omni directional که کیفیت معمولی نیز دارد فروخته می شوند، بنابراین اگر می خواهید محدوده و جهات پخش شدن سیگنال های شبکه بی سیم خود را افزایش دهید، می توانید با خرید یک آنتن uni directional قوی تر و نصب آن روی دستگاه روتر خود، این کار را انجام دهید. اگر آنتن بهتری را در بازار برای خرید پیدا نکردید، دست کم می توانید از آنتن های بهتر از مدل فعلی، آنتن روتر خود را که به فناوری omni directional مجهز است، استفاده کنید.
۴ـ استفاده از ورق های آلومینیومی
بیشتر روترها روی خود یک آنتن دارند که اطلاعات و سیگنال ها را به همه جهت ها ارسال می کنند، درست همانند یک لامپ معمولی که نور را پخش می کند. در صورتی که از دستگاه روتر خود در مرکز خانه خود استفاده می کنید، این ویژگی می تواند خیلی مفید باشد، اما اگر روتر شما در گوشه ای از خانه قرار دارد، می توانید با استفاده از یک ورق آلومینیومی و حتی یک قوطی نوشابه باز شده به صورت ورقه بین دیوار و دستگاه روتر خود از هدر رفتن سیگنال ها جلوگیری کنید و آنها را دوباره به سمت محدوده کاری خود برگردانید. البته اگر می خواهید بهترین نتیجه را از این ترفند بگیرید، بهتر است کمی روی حالت ورق آلومینیومی در پشت روتر کار کنید و با انتخاب شکل های مختلف به بهترین حالت ممکن دست یابید.
۵ ـ استفاده از سخت افزارهای جانبی

افزایش محدوده قابل دسترسی بودن شبکه، یکی دیگر از مواردی است که کاربران شبکه های بی سیم خانگی به آن نیاز دارند. برای این کار بهترین روش ممکن استفاده از سخت افزارهای جانبی است که به چند مورد آن می پردازیم:
استفاده از دستگاه WiFi Repeater: این دستگاه همان طور که از اسم آن پیداست، قابلیت دارد که سیگنال های ارسالی دستگاه روتر بی سیم شما را دریافت کند. سپس آن را با کیفیت و قدرت اولیه در تمامی جهات پخش کند. بهترین حالت استفاده از این دستگاه در نقاطی است که مرز دریافت سیگنال های دستگاه روتر ماست. با این کار می توانیم محدوده شبکه خود را بدون نیاز به هیچ سیمی افزایش دهیم.
استفاده از یک روتر دیگر: یکی دیگر از روش هایی که برای افزایش محدوده های شبکه بی سیم به شما پیشنهاد می کنیم، خرید و استفاده از یک روتر دیگر در کنار روتر فعلی شماست. می توان روتر دوم را با یک کابل به شیوه LAN را به روتر اصلی وصل کرد.
استفاده از یک Access Point: با استفاده از یک دستگاه Access Point نیز می توانید به محدوده شبکه بی سیم خود وسعت بیشتری بدهید مانند استفاده از WiFi Repeater که در بالا با آن آشنا شدیم. از مزایای این روش می توان به قابلیت اتصال سیستم های بیشتر به شبکه و از معایب آن می توان به قیمت بالای این دستگاه نسبت به یک روتر اشاره کرد.همچنین دستگاه هایی برای افزایش کیفیت و برد سیگنال روتر شما به نام Range Extender در بازار موجود است که می توانید آن را در فواصل دور هم قرار دهید.

[ جمعه 30 خرداد 1393 ] [ 4:14 ] [ سامان زکی پور ]

با سلام خدمت دانشجویان عزیز

به اطلاع میرسانم که خوشبختانه همین الان سایت سما مشکلش رفع شد و دانشجویان میتونند کارت ورود به جلسه ی خود را دریافت کنند .

از همین جا هم برا تمامی دانشجویان آرزوی سربلندی میکنم و امیدوارم که در امتحاناتشون موفق و پیروز باشند .

" یا حق "

[ شنبه 17 خرداد 1393 ] [ 1:26 ] [ سامان زکی پور ]

 

 

 

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی تمام قطعات کامپیوتر نیز پیشرفت کرده اند و روز به روز سریعتر و کوچک تر می شوند. در این مطلب آموزشی قصد داریم تا تفاوت های ابتدایی هارد SSD و هارد HDD را برای شما آشکار سازیم.

شاید بار ها به این دو ویژگی هاردهای مختلف برخورده اید اما نمی دانید دقیقا این دو ویژگی چه تفاوتی با هم دارند و اصلا چه هستند.HDD یک نوع هارد معروف می باشد که احتمال زیاد همین الان که شما در حال خواندن این مطلب هستید از همین هارد در سیستم رو میزی و یا لب تاپ تان استفاده می کنید.

این سیستم هاردها نوع اول و قدیمی تر می باشد و از نظر فیزیکی دارای یک دیسک سخت به نام Platter می باشد که توسط یک بازوی مکانیکی به دوران در آمده و ذخیره اطلاعات را بر عهده می گیرد.این نوع هاردها یک سری ویژگی و همینطور معایب نیز دارد.

اما بگذارید ابتدا به سراغ نوع دوم هارد برویم و در آخر مقایسه نماییم.هارد های SSD نوع دوم هاردها می باشد که ابتدا در ارتش آمریکا برای محافظت بیشتر و حمل راحت تر انتقال اطلاعات استفاده شد و هم اکنون در بازار ها نیز به عموم فروخته می شود.

این نوع هارد ها دیگر دیسک سخت ندارند و بازوی مکانیکی ندارند و همینطور ابعاد کوچکتری نیز نسبت به HDD دارند. به طور مثال یک نمونه از این نوع هارد ها را می توان فلش مموری های معمولی حساب کرد.

این هاردها دارای خانه های پردازشی هستند که عمل خواندن و نوشتن اطلاعات را انجام می دهند که عدم وجود دیسک سخت و موارد مکانیکی بسیار به سرعت کپی و انتقال اطلاعات در این هارد ها کمک می کند. در آخر اگر بخواهیم این دو هارد را انتخاب کنیم خوب باید بی پرده گفت که هاردهای نوع دوم بسیار بهتر هستند زیرا  HDD ها امکان آسیب بسیاری زیادی دارند و همینطور به دلیل وجود تحرکات مکانیکی در این هارد قطعا استهلاک و مصرف برق بیشتری نیز طلب می کند. اما هاردهای SSD علاوه بر سرعت بیشتر انتقال اطلاعات کمتر آسیب پذیرتر هستند ولی قیمت این نوع هارد حدود 6 برابر هارد های نوع اول می باشد.

لازم به ذکر است که هارد های SSD روز به روز فراگیر تر می شوند، اگر در حال خریدن هارد جدید برای خود هستید نوع SSD را انتخاب کنید.

[ جمعه 2 خرداد 1393 ] [ 11:55 ] [ سامان زکی پور ]

عوض کردن فونت پيش فرض در اکسل 2007

اکسل 2007 به طور پيش فرض از فونت Calibri استفاده مي کند . اگر شما براي ويرايش سندهاي اکسل خود ، فونت خاصي را استفاده مي کنيد ، بهتر است که فونت پيش فرض و اندازه آن را طبق نياز خود تغيير دهيد . براي اين کار ، ابتدا روي دکمه ي آفيس کليک کرده و سپس گزينه ي Excel Options را انتخاب کنيد . در پنجره باز شده ، از قسمت سمت چپ ، کاربرگ Popular را انتخاب کنيد ( البته به طور پيش فرض ، پنجره تنظيمات روي اين کاربرگ قرار دارد ) .
حال در سمت راست و در وسط صفحه ، به قسمت When creating new workbooks برويد . با استفاده از تنظيمات موجود در اين قسمت ، به راحتي مي توانيد فونت پيش فرض و اندازه آن را تغيير دهيد . بعد از کليک روي گزينه ي OK ، پيامي ظاهر مي شود ، مبني بر اينکه براي اعمال تغييرات بايد برنامه را از نو راه اندازي کنيد .
از اين به بعد هر گاه که يک سند اکسل جديد ايجاد مي کنيد ، خواهيد ديد که فونت سند ، هماني است که شما در تنظيمات انتخاب کرده بوديد .

سنجاق زدن به اسناد ، براي در دسترس نگه داشتن آنها !

نرم افزارهاي خانواده آفيس ، به طور پيش فرض تاريخچه ي اسنادي را که آنها را ويرايش کرده ايد ، در ليست اسناد جديد يا Recent Documents نگهداري مي کنند . همانگونه که مي دانيد ، اسناد جديدي که آنها را ويرايش مي کنيد ، در ابتداي اين ليست قرار مي گيرند و به همين ترتيب اسناد قديمي تر به انتهاي ليست هدايت مي شوند .
حتماً شما هم يک سري اسناد داريد که هميشه با آنها سر و کله مي زنيد و مشغول مطالعه و يا ويرايش آنها هستيد و دوست داريد که اين اسناد در دسترس شما باشند . با استفاده از قابليت جديدي که به نرم افزارهاي آفيس 2007 اضافه شده است ، به راحتي مي توانيد اينگونه اسناد را در ليست تاريخچه ي فايل هايي که با آنها کار مي کنيد ، به طور ثابت نگه داريد .
براي اين منظور کافي است که بر روي دکمه ي آفيس کليک کرده و سپس از ليست تاريخچه ي اسناد ، سند مورد نظر را پيدا کرده و با کليک بر روي نمادي که درست رو به روي نام سند و در سمت راست آن قرار دارد ، سند مورد نظر را به طور ثابت در ليست نگه داريد . با کليک بر روي نماد مورد نظر ، رنگ آن سبز مي شود .


ادامه مطلب
[ جمعه 2 خرداد 1393 ] [ 11:51 ] [ سامان زکی پور ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فرد فرد دانشجویان رشته کامپیوتر ، از همه ی شما تشکر میکنیم که منت سر ما گذاشتید و به این وبلاگ سر زدید هدف ما در اینجا آشنایی بیشتر دانشجویان رشته کامپیوتر با دنیای علم و فناوری میباشد و ناگفته نماند اطلاعاتی که در این جا قرار داده می شود برگرفته از تمامی سایتهای اینترنتی و جزوات کتب داخلی و خارجی و تحقیقات علمی و پروژه های دانشجویان می باشد ، امیدوار هستیم که مطالب مورد پسند شما واقع بشوند. با تشکر گروه دانشجویان رشته کامپیوتر
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 307
بازدید کل : 36463
تعداد مطالب : 287
تعداد نظرات : 145
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 تماس با ما
کافی نت ستین ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه برای دانشجویان

آموزش دروس ریاضی و فیزیک ویژه بانوان اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وبلاگ سوال خود را مطرح کنید.باتشکر




Up Page