وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان و آدرس computer.sama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 


نتایج تحقیقات یک شرکت چندملیتی رصد سرعت واقعی پهنای باند نشان می‌دهد که سرعت اتصال به اینترنت با استفاده از مودمهای “وای- فای” ۳۰ درصد از کمتر از اتصال مستقیم از طریق کابل است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بی شک استفاده از مودمهای “وای- فای” که امکان اتصال به اینترنت را در تمام نقاط خانه امکانپذیر می کنند طرفداران بسیاری در بین کاربران خانگی شبکه دارند.

این درحالی است که تازه ترین بررسیهای شرکت “اپیتیرو” شرکتی که راه حلهایی را برای ارزیابی سرعت واقعی پهنای باند عرضه می کند نشان می دهد کاربرانی که از مودمهای “وای- فای” استفاده می کنند به طور متوسط  ۳۰ درصد سرعت بارگذاری پایین تری نسبت به کاربرانی که مستقیما از طریق کابل به اینترنت متصل می شوند برخوردارند.

 

همزمان، زمان تاخیر سرعت ۲۰ درصد در اتصال وای- فای افزایش می یابد که این تاخیر در زمان تماشای فیلم، استفاده از سرویسهای VoIP و بازیهای آنلاین نتایج ناخوشایندی را به همراه دارد.

به گفته “اپیتیرو”، علت اصلی این “کندی سرعت” در زمان استفاده از دستگاههای بی سیم کابلی (سیستمهایی که از طریق یک روتر، اینترنت کابلی کلاسیک را به یک شبکه اترنت داخلی بی سیم تبدیل می کنند) این است که امواج رادیویی این سیستمها اغلب با سایر سیستمهای “وای- فای” همسایه ها تداخل می کنند و موجب می شوند که کارایی سیستم کاهش یابد.

“یان وود” کارشناس این شرکت توضیح داد: “زمانی که یک روتر وای- فای نصب می شود و با موفقیت یک اتصال را برقرار می کند به نظر می رسد که همه چیز خوب پیش رفته است. اما در حقیقت، بسیاری از روترها به روشی نامطلوب و با کانال متوسط عمل می کنند. اگر شما در آپارتمان پرجمعیتی ساکن هستید احتمال اینکه سیگنالهای وای- فای شما با سیستمهای همسایگان تداخل کند بیشتر است.”

براساس گزارش تلگراف، تغییر کانال بی سیمی که روتر استفاده می کند ساده ترین راه حل برای افرایش کارایی وای- فای است.

برای مثال نرم افزارهای رایگانی چون InSSIDer می توانند در انتخاب سازگارترین و مناسبترین کانال می تواند بسیار موثر باشد.

 
 
[ یک شنبه 6 مهر 1393 ] [ 11:46 ] [ بهنام نصرالله پور ]

 
 اين مشكل را مي‌توان به د‌يسك د‌رايوهايي مربوط د‌انست كه مد‌ت زياد‌ي از عمر آن مي‌گذرد‌ و البته د‌يسك‌هاي زياد‌ي نيز به وسيله آن خواند‌ه شد‌ه‌اند‌. گاهي نيز پيش مي‌آيد‌ كه يك د‌يسك د‌رايو، اگر چه ممكن است مد‌ت زياد‌ي از ساخت آن نگذشته باشد‌، به خاطر خاك گرفتن لنز از خواند‌ن د‌يسك ناتوان باشد‌. اولين قد‌مي كه براي رفع اين مشكل بايد‌ انجام د‌اد‌، باد‌ گرفتن د‌يسك‌گرد‌ان است.
مي‌توانيد‌ اين كار را با جارو برقي‌هاي جد‌يد‌ كه امكان باد‌ زد‌ن د‌ارند‌ انجام د‌هيد‌ اما اگر اين امكان وجود‌ ند‌اشت، مي‌توانيد‌ از Drive Cleaner استفاد‌ه كنيد‌. Drive Cleaner د‌ر نگاه اول يك د‌يسك معمولي است كه سطح‌ آن از بورس‌هاي بسيار كوچكي پوشيد‌ه شد‌ه است. اين د‌يسك مي‌تواند‌ لنز را كاملا تميز كند‌ اما نبايد‌ زياد‌ از آن استفاد‌ه كرد‌. قرار د‌اد‌ن اين د‌يسك د‌ر د‌يسك د‌رايو نبايد‌ طولاني باشد‌ و د‌ر نهايت 30 ثانيه چرخش د‌يسك مي‌تواند‌ گرد‌ و خاك را پاك كند‌.
 اگر اين كار را زياد‌ انجام د‌هيد‌، خود‌ Drive Cleaner مي‌تواند‌ سبب ايجاد‌ خراش‌هاي كوچكي روي لنز د‌يسك خوان شود‌. به‌طور كلي مي‌توان گفت كه بيشتر خرابي‌هاي د‌يسك د‌رايو به لنز بر مي‌گرد‌د‌ و البته تعويض آن نيز ممكن و ساد‌ه است اگر چه گاهي اين اتفاق زماني رخ مي‌د‌هد‌ كه د‌يسك د‌رايو عمر خود‌ را كرد‌ه است و خريد‌ يك د‌يسك د‌رايو جد‌يد‌، منطقي‌تر به‌نظر مي‌رسد‌.
د‌ر كنار خرابي لنزها، گاهي خرابي سيستم مكانيكي نيز د‌يد‌ه مي‌شود‌. اين خرابي معمولا به تسمه و يا موتور د‌يسك د‌رايو باز مي‌گرد‌د‌ البته با اين كه موتور محكم‌تر به نظر مي‌رسد‌، معمولا بيشتر از تسمه خراب مي‌شود‌. مشكل مرسوم تسمه‌ها، پوسيد‌گي آن‌ها است كه به كند‌ شد‌ن د‌ور د‌يسك منتهي مي‌شود‌ اما مشكلات مكانيكي بيشتر به لنگ شد‌ن موتور باز مي‌گرد‌د‌. گاهي بعضي از د‌يسك‌هاي غيراستاند‌ارد‌ متعاد‌ل نيستند‌، به اين معنا كه بر چسب روي آن‌ها سبب سنگين‌تر شد‌ن يك سمت از د‌يسك شد‌ه است.
 د‌ر اين صورت وقتي موتور د‌ور مي‌گيرد‌، د‌يسك لنگ مي‌زند‌ و اين اتفاق مكرر، به موتور آسيب مي‌زند‌. مي‌توانيد‌ موتور د‌يسك د‌رايو را نيز تعويض كنيد‌ اما د‌ر بيشتر اوقات تعويض موتور چند‌ان منطقي نيست و باز هم خريد‌ يك د‌يسك د‌رايو جد‌يد‌ به صرفه‌تر است. اين نكته مي‌تواند‌ به شما كمك كند‌ كه از آسيب د‌يد‌ن موتور د‌يسك د‌رايو خود‌ جلوگيري كنيد‌.
براي حفاظت از رايانه و د‌يسك د‌رايو رايانه خود‌، به نكات زير توجه كنيد‌ :
رايانه را د‌ر محيط‌هاي پر گرد‌ و غبار و خاك آلود‌ قرار ند‌هيد‌.
سعي كنيد‌ رايانه را زود‌‌به‌زود‌ گرد‌‌گيري كنيد‌. شايد‌ كمي خند‌ه‌د‌ار باشد‌ اما گرد‌ و غبار كمي كه د‌ر حين گرد‌گيري رايانه به هوا بلند‌ مي‌شود‌، به ساد‌گي مي‌تواند‌ روي لنز بنشيند‌ و از حساسيت آن بكاهد‌. پس نگذاريد‌ آن‌قد‌ر خاك جمع شود‌ كه غبارروبي آن گرد‌ و خاك بلند‌ كند‌.
براي نام‌گذاري د‌يسك‌هاي خود‌، روي آن‌ها بر چسب نچسبانيد‌ و سعي كنيد‌ از ماژيك استفاد‌ه كنيد‌. اين موضوع باعث سنگين شد‌ن موضعي د‌يسك مي‌شود‌.
د‌ر صورتي كه از د‌يسكي استفاد‌ه نمي‌كنيد‌، آن را از د‌يسك د‌رايو خارج كنيد‌، چرا كه وجود‌ د‌يسك د‌ر د‌يسك د‌رايو باعث چرخش د‌ائمي د‌يسك د‌رايو مي‌شود‌ ، اگر چه با د‌ور كند‌ هم كار كند‌ باعث كم شد‌ن عمر د‌ستگاه مي‌شود‌

[ یک شنبه 6 مهر 1393 ] [ 11:28 ] [ بهنام نصرالله پور ]

 


شما با انجام مراحل زير ميتوانيد از وجود ويروس هاي درون فلش آگاه شويد و آن را در صورتي كه فرمت نميشود ،فرمت كنيد.
1-براي نمايش فايل هاي ويروسي :
1.1-وارد كنترل پنل شده و فولدر آپشن را انتخاب كنيد.
2.1-در سربرگ فولدر آپشن وارد تب ويو شويد.
3.1 در اين تب گزينه ي شو هيدن فايلز اند فولدرز را انتخاب كنيد.
4.1-در اين بخش هم گزينه ي هايد پروتكتد اوپريتينگ سيستم فايلز را غير فعال كنيد.
و دكمه ي يس را بزنيد.
5.1-با اين كار از وجود فايل هاي ويروسي مطمئن ميشويد.
2-اكنون شما با انجام اين مراحل فلش خود ،در صورتي كه فرمت نمي شود؛فرمت كنيد.
1.2- نخست كامپيوتر را ريست كنيد و پس از بالا آمدن،دكمه ي اف 8 را به صورت مكرر فشار دهيد.
2.2-وارد بخش سيف مود شده و منتظر شويد تا ويندوز بالا بيايد.
3.2-پس از بالا آمدن ويندوز وارد ماي كامپيوتر شويد و روي آيكون فلش كليك راست كنيد.
4.2-در مرحله ي آخر آن را فرمت كنيد.
5.2-اگر فلش فرمت نشد،ويروس شما دچار مشكل شده است.
 
[ یک شنبه 6 مهر 1393 ] [ 11:26 ] [ بهنام نصرالله پور ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فرد فرد دانشجویان رشته کامپیوتر ، از همه ی شما تشکر میکنیم که منت سر ما گذاشتید و به این وبلاگ سر زدید هدف ما در اینجا آشنایی بیشتر دانشجویان رشته کامپیوتر با دنیای علم و فناوری میباشد و ناگفته نماند اطلاعاتی که در این جا قرار داده می شود برگرفته از تمامی سایتهای اینترنتی و جزوات کتب داخلی و خارجی و تحقیقات علمی و پروژه های دانشجویان می باشد ، امیدوار هستیم که مطالب مورد پسند شما واقع بشوند. با تشکر گروه دانشجویان رشته کامپیوتر
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 304
بازدید کل : 36460
تعداد مطالب : 287
تعداد نظرات : 145
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 تماس با ما
کافی نت ستین ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه برای دانشجویان

آموزش دروس ریاضی و فیزیک ویژه بانوان اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وبلاگ سوال خود را مطرح کنید.باتشکر




Up Page