وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان و آدرس computer.sama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





USB PD نسل جدید USB

در سال های اخیر USB ها از محبویت ویژه ای برخوردار بوده اند. توانایی آن ها در انتقال برق و داده ها از عمده ترین عامل محبوبیت این ابزار است. اما شایعاتی به گوش میرسد که تا آواخر سال 2013 دوران USB ها به پایان میرسد و خبر از موج نسل جدید این فناوری میدهد.USB PD احتمالن نام استاندادر بعدی خواهد بود ، که شیوه رساندن جریان الکریکی به دستگاه های را تغییر چشمگیری میدهد.سطح توان این استاندارد به 100وات، یعنی 10 برابر توان بهترین USB های موجود امروزی است.این ابزار ابتدا برای شارژ باتری های ابداع نشده بودند . Ajay Bhat سرپرستی تیمی را در اینتل برعهده داشت که تمرکز خود را بر روی یک درگاه منحصر به فرد گذاشته بود ، در گاهی که شیوه ها ی مختلف اتصالات کابلی را کنار زده و یک راهکار یکپارچه ،سریع و همه گیر برای اتصال انواع دستگاه ها به ارمغان آورد. USB  معمولی حاصل این تلاش بود مثل USB  های کیبورد و موس.

هر چند USB  های استاندارد امروزی برای شارژ اکثر دستگاه ها مورد استفاده قرار میگیرند اما با ورود USB PD توان برق رسانی این درگاه ها 10 برابر افزایش خواهد داشت.


موضوعات مرتبط: خبر، ،
[ چهار شنبه 8 آبان 1392 ] [ 16:47 ] [ محمد اسدی ]

جدا کردن درایوهای خارجی در حال خواندن یا نوشتن اطلاعات بر روی آن‌ها، می‌تواند باعث مخدوش شدن و ازبین رفتن اطلاعات بشود. با این حال حتی زمانی که درایو شما مشغول خواندن نیست نیز جدا نمودن آن بدون Eject کردن ممکن است باعث از بین رفتن اطلاعات گردد.تقریبا اکثر سیستم‌عامل‌ها از روش حافظه‌ی نهان یا همان Caching برای افزایش بازدهی رایانه استفاده می‌کنند. در واقع سیستم عامل به طور معمول،برای انجام درخواست‌های کاربر صبر می‌کند تا به صورت همزمان همه‌ی آن‌ها را اجرا کند، که این مورد خاص در مورد فایل‌های کوچک بیشتر اتفاق می‌افتد. در واقع وقتی شما حافظه خارجی خود را ناگهان از رایانه جدا می‌کنید کل حافظه‌ی نهان پاک می‌شود و این به معنی از بین رفتن اطلاعات شماست. اما هنگامی که Eject را می‌زنید در واقع به سیستم‌عامل می‌گویید که باید حافظه نهان را خالی کند بنابراین سیستم عامل نیز مطمئن می‌شود که دیگر نیازی به این حافظه نیست و تمامی کارهای به تعویق افتاده را انجام می‌دهد.

 چرا ویندوز چنین کاری را الزامی نمی‌داند؟

مک و لینوکس‌، بخش زیادی از درایوها را به عنوان حافظه‌ی نهان استفاده می‌کنند. در سوی دیگر ویندوز است که در این مورد هوشمندانه‌تر عمل می‌کند. در واقع از آن جایی که ویندوز می‌داند اکثر افراد علاقه‌ای به جدا نمودن ناگهانی حافظه‌های خارجی خود – مثل فلش درایو ها- دارند، ویژگی حافظه‌ی نهان را به طور پیش فرض غیر فعال کرده است، البته شما هنوز هم می‌توانید با کلیک راست و انتخاب گزینه Eject حافظه را جدا کنید. طبیعی است که با این حرکت هوشمندانه ویندوز، دیگر نگرانی برای از بین رفتن اطلاعات وجود ندارد. ولی باید توجه داشت که برای حافظه‌های جدانشدنی ویژگی حافظه‌ی نهان کماکان فعال است، گاهی هم ممکن است ویندوز حافظه‌ی جداشدنی شما را در گروه جدانشدنی‌ها به حساب بیاورد و این جاست که احتمال از بین رفتن اطلاعات وجود دارد. البته برای این مسأله هم ویندوز چاره‌ای اندیشیده است؛ شما می‌توانید از قسمت Device Manager تنظیمات هر دستگاه را برای ویژگی حافظه‌ی نهان، فعال یا غیرفعال کنید. کافی است به سربرگ Policies بروید و گزینه‌ی Quick Removal را انتخاب نمایید تا ویژگی حافظه‌ی نهان غیرفعال شود.خب بهتر است به ادامه مقاله بازگردیم، چون همچنان احتمال از بین رفتن اطلاعات حتی در ویندوز دوست‌داشتنی نیز وجود دارد!

 


موضوعات مرتبط: خبر، ،
ادامه مطلب
[ سه شنبه 9 مهر 1392 ] [ 15:13 ] [ محمد اسدی ]

خب خدارو شکر از امروزم کلاس های دانشکده سما شروع شدن که استاد مومن زاده ( ساختمان داده ) و استاد حقانی (پیشرفته 2) اولین کسانی بودند که شروع به تدریس کردن که خوشبختانه دانشجویان هم با شور و اشتیاق حاضر شدن . امیدوارم که همین شور و اشتیاق رو تا آخر ترم داشته باشن دانشجویان و با موفقیت ترم رو پشت سر بگذارن . راستیییییییییییی امروز ساعت 5 هم کلاس استاد عزیزی فرد ( شیوه و ارائه) تشکیل میشه ، با آرزوی موفقیت و سربلندی دانشجویان عزیز


موضوعات مرتبط: خبر، ،
[ شنبه 6 مهر 1392 ] [ 12:40 ] [ سامان زکی پور ]

شهریه دوره دکترا دانشگاه پیام نور۲۵ درصد زیر قیمت مصوب وزارت علوم

در مورد افزایش شهریه دوره دکترا نیز افزایش مبلغ شهریه مصوبه وزارت علوم بوده و این افزایش صرفا مختص به ورودی های سال ۹۲ است. ضمن اینکه دانشگاه پیام نور ۲۵ درصد یعنی ۱۰ میلیون تومان زیر قیمت مصوب وزارت علوم از دانشجویان دوره دکترا اخذ می کند

شهاب افشار اردبیلی، مشاور حقوقی ریاست دانشگاه پیام نور در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران افزود: سازمان بازرسی کل کشور به عنوان یک نهاد حراستی و حفاظتی در طول ۴ سال گذشته بیشترین بازرسی مالی را به نسبت دانشگاه های دیگر از دانشگاه پیام نور داشته و دانشگاه پیام نور ضمن همکاری و مساعدت با این نهاد مردمی از تمامی بازرسی های این نهاد سربلند بیرون آمده و در حال حاضر پرونده های موجود در سازمان بازرسی کل کشور که مربوط به پیام نور بوده، تقریبا به صفر رسیده است همچنین عدم پرداخت هزینه تحصیلی از سوی  دانشجو به هر مبلغی که باشد نشان دهنده تاخیر در انجام تکلیف از سوی آن دانشجوست و هر خسارتی که متحمل شود متوجه عمل خود اوست . 
 
 وی تصریح کرد:افزایش شهریه در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه  پیام نور در برخی رشته ها بین ده تا ۱۵ درصد افزایش اعمال شده و در بعضی از رشته ها حتی تا ۷ درصد نیز کاهش داشته ایم. 

وی تصریح کرد: در مورد افزایش شهریه دوره دکترا نیز افزایش مبلغ شهریه مصوبه وزارت علوم بوده و این افزایش صرفا مختص به ورودی های سال ۹۲ است. ضمن اینکه دانشگاه پیام نور ۲۵ درصد یعنی ۱۰ میلیون تومان زیر قیمت مصوب وزارت علوم از دانشجویان دوره دکترا اخذ می کند.


موضوعات مرتبط: خبر، ،
[ چهار شنبه 3 مهر 1392 ] [ 11:28 ] [ سامان زکی پور ]

قطع سرویس ایمیل یاهو به ایرانیان

در حالی که آمریکا از چند ماه پیش شدت تحریم‌هایش را برای ایرانی‌ها کاهش داده، شرکت آمریکایی یاهو در مسیری متفاوت یکی از خدمات خود را برای ایرانی‌ها متوقف کرد.


yahgoo ban

موضوع تحریم‌های اینترنتی برای ایرانی‌ها موضوع جدیدی نیست، اما همزمان با افزایش تحریم‌های اینترنتی شرکت‌های آمریکایی علیه ایرانی‌ها،‌ شرکت یاهو نیز اقدام به حذف نام ایران از لیست کشورهایی کرد که امکان ساخت اکانت (اعتبار) ایمیل می‌کردند. 

با این حال کاربران ایرانی‌ همچنان می‌توانستند با انتخاب نام یک کشور دیگر اکانت ایمیل بسازند. اما در روزهای اخیر یاهو دست به اقدامی زده که به این ترتیب ایرانی‌ها را از دریافت ایمیل در زیرمجموعه این شرکت آمریکایی محروم می‌کند.

بر اساس این گزارش در تغییرات جدیدی که شرکت یاهو در بخش ایمیل خود ایجاد کرده، برای ثبت نام یک حساب کاربری جدید از کاربران شماره تلفن همراه خواسته می‌شود تا بعد از آن با ارسال پیامک به کاربر امکان ایجاد ایمیل جدید فراهم شود. این در حالیست که با توجه به نبود نام ایران در لیست بخش ایمیل یاهو امکان ارایه شماره موبایل نیز فراهم نیست. استفاده از نام کشور دیگر و وارد کردن شماره جعلی نیز کمکی به کاربر نکرده و امکان ثبت ایمیل فراهم نمی‌شود.

نکته جالب‌تر آنکه ظاهراً با استفاده از فیلترشکن نیز امکان ثبت ایمیل به ایرانی‌ها داده نمی‌شود. به این ترتیب کاربران ایرانی نمی‌توانند از این پس حساب کاربری جدید در سرویس یاهو بسازند. 
از سوی دیگر این شبهه نیز وجود دارد که در آینده برای کاربرانی که از گذشته حساب کاربری یاهو دارند، آیا می‌توانند از این سرویس استفاده کنند یا خیر. 

بر این اساس اگر همانند سرویس جی‌میل گوگل که از کاربران شماره موبایل می‌خواهد، ورود به حساب‌های کاربری قدیمی هم مشمول وارد کردن شماره تلفن همراه شود. در آن‌صورت دسترسی به یاهو هم برای کاربران ایرانی غیر ممکن می‌شود.


موضوعات مرتبط: خبر، ،
ادامه مطلب
[ دو شنبه 18 شهريور 1392 ] [ 14:10 ] [ سامان زکی پور ]

وقتی نامه‌ای را به اداره پست می فرستید انتظار دارید تا نامه شما به مقصد و آدرسی که نوشتید فرستاده شود. حال تصور کنید پست چی قبل از اینکه نامه شما را به مقصد برساند، آن را باز کرده و بخواند و بعد در نامه را چسب زده و سپس آن را ارسال کند، این دقیقا چیزی است که به گفته سازمان Consumer Watchdog برای ایمیل‌هایی که به مقصد آدرس‌های جی میل فرستاده می‌شود، رخ می دهد.

سازمان مذکور از طرف کاربران اینترنت از گوگل در دادگاه کالیفرنیا شکایت کرده و قرار است ۵ سپتامبر خانم لوسی کوه - قاضی دادگاه سن خوزه - به این اتهام رسیدگی کند. جان سیمپسون - مدیر بخش دفاع از حریم خصوصی کاربران - می گوید گوگل سرانجام قبول کرده که برای حریم خصوصی افراد ارزشی قائل نیست. به گفته وی وکلای گوگل تاکید کرده‌اند که ارسال کنندگان ایمیل به مقصد اکانت‌های جی میل نباید انتظار حفظ حریم خصوصی را داشته باشند. بدین ترتیب مردمی که به حریم خصوصی اهمیت می دهند نباید با جی میل کار کنند.

اما دلیلی که گوگل دست به چنین کاری می زند چیست؟
ظاهرا سیستم تیلیغاتی گوگل روی جی میل بدین صورت تعریف شده که ایمیل را خوانده و متناسب با آن می فهمد چه تبلیغاتی را برای کاربر دریافت کننده و ارسال کننده ایمیل باید بفرستد. بر اساس گزارش کانسیومر واچ داگ، بیزینس اینسایدر باید تا پنجم سپتامبر منتظر شد تا مشخص پرونده شماره ۵:۱۳-md-۰۲۴۳۰-LHK ساعت ۱:۳۰ بعد از ظهر به وقت کالیفرنیا نزد قاضی کوه چه سرانجامی پیدا می کند؟


موضوعات مرتبط: خبر، ،
[ شنبه 9 شهريور 1392 ] [ 18:30 ] [ محمد اسدی ]

اداره آمار آلمان می‌گوید، از هر هفت آلمانی یک نفر تاکنون از شبکه اینترنت استفاده نکرده است.بر اساس این آمار، آلمان در میان ۲۸ عضو اتحادیه اروپا به لحاظ میزان استفاده شهروندان از اینترنت در جایگاه هفتم قرار دارد. اداره آمار آلمان اعلام کرده است که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، حدود ۲۲ درصد از شهروندان ۱۶ تا ۷۴ ساله تاکنون از اینترنت استفاده نکرده‌اند.این آمار بر پایه داده‌هایی است که در سال ۲۰۱۲ میلادی جمع آوری شده است.

مارک تولمن، کارشناس آی تی می‌گوید، میزان استفاده از اینترنت در هر کشوری به عوامل مختلفی همچون، میزان درآمد، توزیع امکانات زیرساختی، سرمایه‌گذاری در گسترش پهنای باند و میزان وابستگی ادارات و مراکز آموزشی به اینترنت بستگی دارد. اطلاعات اداره آمار آلمان نشان می‌دهد، علاقه شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا به استفاده از اینترنت سیری صعودی به خود گرفته است.در سال ۲۰۰۷ میلادی یک سوم شهروندان اتحادیه اروپا (حدود ۳۷ درصد) هنوز از شبکه اینترنت استفاده نکرده بودند.

آلمان، فرانسه و بلژیک در مقام هفتم استفاده از اینترنت در اروپا
بر طبق آمار منتشر شده از سوی اداره آمار آلمان، این کشور در حال حاضر در میان ۲۸ عضو اتحادیه اروپا به لحاظ میزان استفاده شهروندان از اینترنت در کنار فرانسه و بلژیک در جایگاه هفتم قرار دارد.
علاوه بر این، آلمان از حیث میزان استفاده شهروندان از اینترنت در جایگاهی بالاتر از حد متوسط در اروپا قرار دارد. بر اساس این آمار کشورهای واقع در شمال اروپا در مقایسه با کشورهای جنوب این قاره از شمار بیشتری از کاربران اینترنت برخوردار هستند.

اداره آمار اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده است، بیشترین تعداد کاربران اینترنت در اروپا در کشورهای اسکاندیناوی به ثبت رسیده‌اند. به طور نمونه در کشور سوئد تاکنون تنها ۵ درصد از شهروندان تجربه استفاده از اینترنت را ندارند. این وضعیت در کشورهای فنلاند و دانمارک نیز مشابه است.

کمترین شمار کاربران اینترنت در کشورهای جنوب اروپا
اما این وضعیت در جنوب اروپا کاملا متفاوت است: در اسپانیا حدود ۲۷ درصد از مردم تاکنون از اینترنت استفاده نکرده‌اند. یک سوم از شهروندان کشورهای ایتالیا و پرتغال نیز تاکنون تجربه استفاده از شبکه اینترنت را نداشته‌اند.در یونان و بلغارستان آمار کاربران اینترنت پایین‌تر از این تعداد است.در این دو کشور ۴۲ درصد از شهروندان از اینترنت استفاده نمی‌کنند. رومانی از جمله کشورهایی است که کمترین شمار کاربران اینترنت در اروپا را در خود جای داده است.در این کشور تقریبا نیمی از شهروندان هنوز با دنیای مجازی بیگانه‌اند.

کارشناسان می‌گویند، اگرچه آلمان در مقایسه با برخی از کشورهای اروپایی در جایگاه قابل قبولی از نظر میزان استفاده شهروندان از اینترنت قرار دارد، اما در مقایسه با کشورهای اسکاندیناوی و با توجه به رشد صنعتی آن، این کشور باید در آینده در رتبه مناسب‌تری قرار گیرد. از جمله راه‌هایی سرمایه‌گذاری دراز مدت در این زمینه، استفاده از اینترنت در مدرسه‌های آلمان و به کارگیری از امکانات دیجیتال و چندرسانه ای در کلاس‌های درس عنوان می‌شود.


موضوعات مرتبط: خبر، ،
[ دو شنبه 4 شهريور 1392 ] [ 17:23 ] [ محمد اسدی ]

نتیجه یک تحقیق می‌گوید افرادی که درآمد بیشتر و مدرک تحصیلی بالاتری دارند، از خدمات گوگل بیشتر استفاده می‌کنند.بر اساس این پژوهش، گوگل برای تبلیغات معطوف به گروه جوان و کم‌درآمد، جای مناسبی نیست. نتایج تحقیق نهاد "چیتیکا" در ایالات متحده‌ی آمریکا می‌گوید کاربرانی که از محصولات "گوگل"، از موتور جست‌وجوگر تا ایمیل استفاده می‌کنند، "ثروتمندتر" و "باهوش‌تر" هستند.

این تحقیق که اطلاعات و داده‌های کاربران در ایالات مختلف آمریکا و برخی کشورهای اروپایی را جمع‌آوری و تحلیل کرد، نشان داد که کسانی که درآمد ماهانه‌ی بیشتر و مدرک تحصیلی بالاتری دارند بیش از سایر کاربران از خدمات گوگل استفاده می‌کنند. برای مثال در ایالت‌های کالیفرنیا، ماساچوست و یوتا که همه از ایالت‌های ثروتمند آمریکا محسوب می‌شوند، گوگل بیشتر از ایالت‌های کم‌ درآمد آرکانزاس یا می‌سی‌سی‌پی استفاده می‌شود.

برادلی استراوس، محقق ارشد موسسه "چیتیکا" به "سی‌ان‌ان" گفت که این تحقیق صرفا براساس داده‌های کاربران و وب‌گردی آنها تنظیم شده است. نتیجه این تحقیق نشان داد که محصولات و سرویس‌های مختلف "گوگل" از دیگر شرکت‌های رقیب مثل "یاهو" یا "مایکروسافت" در همه ایالت‌های آمریکا محبوب‌تر است.
بنا به این تحقیق دست‌کم ۵۰ درصد کاربران اینترنت همه ایالت‌ها از دست‌کم یک سرویس گوگل یا موتور جست‌وجوگر این شرکت استفاده می‌کنند."سی‌ان‌ان" گزارش داد که یافته‌های این تحقیق می‌تواند به شرکت‌های تبلیغاتی و آگهی‌دهندگان کمک کند که برای تبلیغات خود سرویسی که در هر ایالت محبوب‌تر است، انتخاب کنند. "سی‌ان‌ان" گفت که سخنگوی شرکت "گوگل" حاضر نشد که در باره نتایج این تحقیق با این رسانه گفت‌وگو و اظهار نظر کند.

ارتباط گوگل با فرصت‌های شغلی
این تحقیق همچنین می‌گوید استفاده از سرویس‌های مختلف شرکت گوگل در محیط‌های کاری رایج‌تر است و هرکجا که فرصت‌های شغلی بیشتر باشد، طبعا استفاده از گوگل نیز افزایش پیدا می‌کند.فرصت شغلی بیشتر نیز از بیکاری کاسته و میزان کلی درآمد را بالا می‌برد. گوگل بیش از ۶۷ درصد کل بازار جست‌وجو در ایالات متحده آمریکا را در دست دارد و یکی از پرمشتری‌ترین شرکت‌های اینترنتی برای جذب آگهی به شمار می‌رود.

با این‌حال گروه تحقیق پیشنهاد می‌کند اگر محصولاتی برای جوانان و قشر کم‌درآمدتر طراحی شده است، گوگل جای مناسبی برای تبلیغ نیست و بهتر است به سراغ جایگزین‌های دیگر مثل "یاهو" بروند. در حال حاضر "یاهو" ۱۱ درصد از کل بازار تبلیغات وب را در اختیار دارد و شرکت "مایکروسافت" نیز ۱۸ درصد از سهم تبلیغات در اینترنت را به خود اختصاص داده است.


موضوعات مرتبط: خبر، ،
[ دو شنبه 4 شهريور 1392 ] [ 17:16 ] [ محمد اسدی ]

یکی از نهادهای دولتی در آلمان موسوم به BSI پس از بررسی مشخصات و امکانات ویندوز 8 اعلام کرده بود که نباید از سیستم عامل ویندوز 8 در نهادهایی که دارای زیرساخت‌های حساس و حیاتی هستند استفاده شود زیرا سیستم عامل یاد شده آسیب‌پذیری‌های امنیتی فراوان و جدی دارد.

یکی از سخنگویان مایکروسافت با رد ادعاهای مقامات آلمانی وجود قابلیتی موسوم به TPM 2.0 را مولفه‌ای کلیدی در این سیستم عامل دانسته که باعث می‌شود نفوذ به آن و تلاش برای کنترل ویندوز 8 از سوی هکرها تا حد زیادی غیرممکن شود. ارتقای سازگاری این سیستم عامل با سخت افزارهای رایانه ای نکته دیگری است که در جوابیه مایکروسافت به آن اشاره شده است.

مایکروسافت تصریح کرده که TPM 2.0 به صورت پیش فرض بر روی رایانه‌ها فعال می‌شود و از حریم شخصی کاربران در مقابل  حملات هکری دفاع می کند. بنابراین توصیه‌های دولت آلمان  در مورد ویندوز 8 غرض ورزانه توصیف شده است.

در ادامه همچنین به قابلیت کنترل و اعمال تنظیمات اضافی بر روی TPM 2.0 اشاره شده  که موجب می شود شرکت ها آن را به راحتی با سیستم های جدید یا قدیمی رایانه ای با هر نوع سخت افزاری سازگار نمایند. این شرکت همچنین این ادعا که ویندوز 8 به گونه‌ای طراحی شده که به جاسوسان آژانس امنیت ملی آمریکا امکان می‌دهد تا به آسانی کنترل رایانه‌های کاربران را در دست بگیرند رد کرده است.


موضوعات مرتبط: خبر، ،
[ دو شنبه 4 شهريور 1392 ] [ 17:10 ] [ محمد اسدی ]

در ماه ژوئیه تعداد بازدید‌ها از وب‌‏سایت‏‌های یاهو از ۶. ۱۹۶ میلیون بازدید فرا‌تر رفته است,این در حالی است که تعداد بازدید‌ها از وب‏‌سایت‏‌های گوگل در این ماه ۳. ۱۹۲ مورد بوده است.

وب‏‌سایت‏‌های شرکت مایکروسافت نیز با ۶. ۱۷۹ بازدید در رتبه سوم این جایگاه قرار گرفته‌‏اند.این موفقیت از آن جهت برای یاهو مهم است که این شرکت از ماه می‌ سال ۲۰۱۱ به بعد نتوانسته است از نظر تعداد بازدیدهای اینترنتی بر گوگل پیشی بگیرد. شرکت کام‏اسکور نیز که پیوسته با برآوردهای خود پرترافیک‏‌ترین وب‏‌سایت‏‌های اینترنتی را معرفی می‌‏کند، ادعای یاهو را تایید کرده است. شرکت یاهو یک سالی است که با مدیر عاملی خانم ماریسا مایر اداره می‌‏شود.

مایر در این مدت تلاش کرده است اعتبار گذشته یاهو را به این شرکت برگرداند و درآمدهای آن را نیز افزایش دهد. وی در این مدت بخش قابل توجهی از سرمایه این شرکت را صرف خرید برخی شرکت‏‌های مطرح آی تی کرده است.در یکی از آخرین موارد، یاهو ۱. ۱ میلیارد دلار را صرف خرید شرکت تامبلر، عرضه‌‏کننده خدمات وبلاگ‏‌نویسی کرده است.

بر اساس این گزارش، فعالیت‏‌های مایر یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش بازدید‌ها از وب‏سایت‏‌های یاهو بوده است.
وی در این مدت با اقدامات خود توانسته توجه کاربران را به یاهو افزایش دهد.ماریسا مایر چندی پیش اعلام کرده بود سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳ یکی از پربازده‏‌ترین دوره‏‌ها در تاریخ یاهو بوده است.


موضوعات مرتبط: خبر، ،
[ دو شنبه 4 شهريور 1392 ] [ 17:6 ] [ محمد اسدی ]

وزارت فناوری اطلاعات پاکستان با آزمایش روی سیستم موسوم به یو.آر.ال فیلترینگ URL filter به جای بستن درگاه اصلی سایت، بستن برخی محتواهای نامناسب را با موفقیت پشت سر گذاشت و قرار است در هفته آینده این سیستم را جایگزین فیلترینگ کل سایت کند.

 از سال گذشته و بدنبال عدم موافقت گوگل برای فیلتر کردن صفحه مربوط به اهانت به پیامبر اسلام در سایت یوتیوب، دولت پاکستان کل سایت را فیلتر کرد. اما از همان موقع وزارت فناوری اطلاعات طرح جدیدی را دنبال کرد تا به جای بستن کل سایت، فقط صفحاتی که نامناسب تشخیص داده می شوند، بسته بمانند تا مردم از سایر محتوای سایت بهره مند شوند.

در آزمایشی که این هفته انجام شد ۴ هزار صفحه با محتوای نامناسب با موفقیت بسته شد. سیستم جدید طراحی شده قادر به بلوکه کردن محتواهای کفرآمیز روی آی .اس.پی های مختلف است. کمیته وزارتی لیست محتوای نامناسب را تعیین کرده و بعد به وزارت فناوری اطلاعات برای بستن ارسال می کند.

وزیر فناوری اطلاعات با نوشتن نامه ای به نخست وزیر پاکستان وی را در جریان آزمایش موفقیت آمیز قرار داده تا به زودی یوتیوب رفع فیلتر شود. فرایند آنچه اتفاق افتاده بسیار ساده و زود انجام شده و در هفته آینده یوتیوب رفع فیلتر می شود. سیستم جدید فیلترینگ پاکستان ساخته شده توسط PTCL در کمتر از یک سال و بعد از داستان یوتیوب در این کشور عملی و اجرا شده و دولت در قبال استفاده از آن باید به توسعه دهنده این سیستم در قراردادی به صورت سالانه پول پرداخت کند.


موضوعات مرتبط: خبر، ،
[ دو شنبه 4 شهريور 1392 ] [ 17:2 ] [ محمد اسدی ]

"مارک زوکربرگ"( Mark Zuckerberg) موسس و مدیرعامل فیس‌بوک از آغاز طرحی با نام internet.org در قالب یک پروژه مشارکتی جهانی خبر داد که به موجب آن پنج میلیارد نفری که هم‌اکنون در دنیای مجازی حضور ندارند نیز به این شبکه دسترسی خواهند داشت.

هم‌اکنون حدود 2.7 میلیارد نفر در جهان به اینترنت دسترسی دارند که این رقم معادل یک‌سوم ساکنان زمین است. میزان دسترسی مردم به اینترنت سالانه 9 درصد افزایش میابد و که بر این اساس می‌توان گفت این فرآیند بسیار کند دنبال می‌شود.

هدف از طرح internet.org ایجاد بستر لازم برای دسترسی دوسوم مردم زمین به شبکه جهانی اینترنت است که هم‌اکنون از این اتفاق محروم هستند.

از اعضای طرح مشارکتی internet.org می‌توان به شرکت‌های فیس‌بوک، اریکسون، MediaTek، نوکیا، Opera، Qualcomm و سامسونگ اشاره کرد که تمامی این مراکز همکاری گسترده‌ای را با یکدیگر آغاز کرده‌اند تا ضمن به‌اشتراک گذاری دانش موجود، فعالیت‌های موجود در دولت و صنعت را قابل‌حمل کنند و امکان دسترسی هرچه بیشتر آن‌ها به اینترنت را فراهم آورند.


موضوعات مرتبط: خبر، ،
[ پنج شنبه 31 مرداد 1392 ] [ 21:8 ] [ محمد اسدی ]
مسال نیز با وجودی که فعالان بازار نسبت به این قضیه خوشبین نبودند،اما در بازار شاهد یک رونق نسبی در روزهای پایانی مرداد ماه در بازار هستیم. این رونق که بیشتر در مورد تبلت‌های میان قیمت و ارزان قیمت مشاهده می‌شود، موجب شده است تا چهره این روزهای بازار کامپیوتر با هفته‌های قبل متفاوت شود.به گفته فعالان بازار کامپیوتر، از اواخر هفته گذشته در بازار تبلت شاهد یک رونق ناگهانی بودیم که بیشترین میزان تقاضا از جانب دانش‌آموزان و دانشجویان بوده است.به گفته آنها این تقاضا بیشتر برای نمونه‌های هفت اینچی مبتنی بر سیستم عامل آندروید و با میانگین قیمتی 600 تا یک میلیون تومان بوده است. 

محمد رونقی، یکی از فعالان بازار کامپیوتر رضا با بیان این مطلب که برندهای INNOVELو، MERCURY ،ACER ،ViewSonic و Ainol قیمتی در حدود 600 تا 800 هزار تومان دارند جزو محبوب‌های بازار تبلت هستند که البته عرضه این برندها توسط شرکت‌های مطرح و اسم و رسم‌دار بیش از پیش موجبات استقبال از این نمونه‌ها را در بازار فراهم آورده است. این فعال بازار همچنین با اشاره به این موضوع که با برندهای مطرحی نظیر HP ، ACER ، LENOVO و... هم به عرضه نمونه‌های ارزان قیمت تبلت به بازار روی‌ آورده‌اند به «دنیای اقتصاد» اعلام کرد: شرکت‌های مطرح با درک نیاز مخاطب و با توجه به این موضوع که نمونه‌های ارزان قیمت در بازار ایران مخاطبان بیشتری دارند روی عرضه این تبلت‌ها به بازار ایران تمرکز کرده‌اند.

یاوری، یکی دیگر از فعالان بازار کامپیوتر در خیابان ولیعصر هم با بیان این مطلب که با عرضه تبلت‌های ارزان قیمت و همچنین با توجه به سهولت کاربری و حمل و نقل آنها دیگر کمتر کسی به سراغ لپ‌تاپ‌ها می‌رود به «دنیای اقتصاد» گفت: وزن و حجم کم و سهولت در حمل و نقل و همچنین سهولت استفاده به دلیل مشخصات ظاهری دستگاه باعث شده است، این کالا نزد دانشجویان بسیار محبوب شوند. 

به گفته وی ، کار با یک رایانه لوحی کم حجم به مراتب راحت‌تر از لپ تاپ یا حتی مینی لپ تاپی است که کاربر را با برخی محدودیت‌های کاربری مواجه می‌کند. به گفته وی ،با توجه به این موضوع روز به روز در بازار کامپیوتر شاهد هستیم که تبلت‌ها به ویژه ارزان قیمت و میان قیمت‌ها با مخاطبان بیشتری مواجه می‌شوند و بعید نیست که این کالا به زودی عرصه را به شدت بر لپ‌تاپ‌ها تنگ کند.

این فعال بازار افزود: از لحاظ اقتصادی هم خرید یک تبلت، حتی یک نمونه حرفه‌ای و گران‌قیمت آن به صرفه‌تر از خرید لپ‌تاپ است. چرا که برای خرید یک نمونه حرفه‌ای تبلت باید مبلغی حدود 3 میلیون تومان هزینه کرد. اما همین مبلغ را باید برای خرید یک لپ‌تاپ سنگین وزن با کانفیگ متوسط صرف کرد.

ضمن اینکه اگر قصد خرید ارزان‌ترین نمونه موجود در بازار لپ‌تاپ را داشته باشید هم باید حداقل بالای یک میلیون تومان هزینه کنید و یک لپ‌تاپ سنگین با کانفیگ (قابلیت‌های فنی پایین) خریداری کنید.

این درحالی است که با پرداخت مبلغی حدود 600 تا 800 هزار تومان می‌توان تبلتی خریداری کرد که اکثر نیاز‌های روزمره کاربر را رفع کند.

فعالان بازار افزودند: اگرچه خریداران هنگام خرید به دلیل قیمت پایین این دستگاه‌ها کمی مردد هستند، اما ارائه خدمات پس از فروش توسط شرکت‌های مطرح برای این دستگاه‌ها مایه دلگرمی آنها است و همین موضوع کمک بسیار زیادی به رشد بازار تبلت‌های ارزان قیمت کرده است.


موضوعات مرتبط: خبر، ،
[ پنج شنبه 31 مرداد 1392 ] [ 20:55 ] [ محمد اسدی ]

آسیا از بیشترین تعداد کاربران اینترنت و توزیع اینترنت در مقایسه با قاره‌های دیگر برخوردار است. پایین‌ترین متوسط سرعت اینترنت در آسیا متعلق به ایران با سرعت ۲٫۹ مگابیت بر ثانیه است و از سوی دیگر، مالزی با سرعت ۱۸٫۲ مگابیت از متوسط سرعت اینترنت برخوردار است و لبنان نیز با سرعت ۱۲٫۶ مگابیت از وضعیت نسبتا خوبی برخوردار است.سریع‌ترین سرعت اینترنت در جهان به کشور آسیایی هنگ‌کنگ با سرعت ۵۴٫۱ مگابیت بر ثانیه تعلق دارد. در همین حال پایین‌ترین سرعت اینترنت در دنیا هم متعلق به ایران در همین قاره است.براساس آخرین گزارش ارایه شده در فصل آخر سال جاری میلادی، هنگ‌کنگ توانست با ارایه اینترنت با سرعت ۵۴٫۱ مگابیت بر ثانیه از کره جنوبی با سرعت ۴۸٫۸ مگابیت بر ثانیه پیشی بگیرد.از سوی دیگر، آمریکا در این فصل به جایگاه چهاردهم سقوط کرد و هیچ یک از کشورهای بزرگ اروپایی مانند فرانسه، آلمان و بریتانیا در لیست ۵ کشور برتر دنیا قرار ندارند. بریتانیا اخیرا با متوسط سرعت اینترنت ۲۸٫۱ مگابیت بر ثانیه بیشترین سرعت اینترنت در میان این سه کشور اروپایی را دارد و در جایگاه شانزدهم قرار دارد.اما اروپا سریع‌ترین قاره است و آسیا حتی در رتبه دوم هم قرار ندارد و در جایگاه سوم ایستاده است.

به جز مقطع زمانی کوتاهی در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲، اروپا از سریع‌ترین سرعت اینترنت برخوردار بوده است و در این فصل نیز نسبت به افزایش سرعت ایترنت هم اقدام کرده است.آسیا هم از بالاترین و هم از پایین‌ترین سرعت اینترنت در دنیا برخوردار است. علیرغم اینکه سه کشور آسیایی سریع‌ترین سرعت اینترنت در دنیا را دارند اما آسیا قاره سوم دنیا است.


موضوعات مرتبط: خبر، ،
[ سه شنبه 29 مرداد 1392 ] [ 16:34 ] [ محمد اسدی ]

با حمایت ایران، تقاضای ثبت پسوند اینترنتی خلیج فارس که از سوی یک شرکت خارجی مطرح شده بود به تایید کمیته مشورتی دولتها در آیکن (GAC) رسید و این کمیته ایران را به‌عنوان مالک معنوی پسوند اینترنتی خلیج فارس شناخت.به گزارش ایسنا، سعید مهدیون - رییس کمیته تخصصی نامهای دامنه سطح بالا و نماینده ایران در مذاکرات آیکان - با بیان این مطلب اظهار کرد: به دنبال پذیرش درخواست ثبت دامنه‌های سطح بالا از سوی موسسه نامها و اعداد تخصیص‌یافته اینترنتی (ICANN)، ثبت دامنه اینترنتی داتپرشینگلف مطرح شد.وی افزود: در این میان با توجه به درخواست یک شرکت ترکیه‌ای برای ثبت دامنه Persiangulf، اماراتیها نخستین اعتراضها را از سال گذشته آغاز کردند و خواستار ثبت نشدن این دامنه با توجه به مخالفت دولتهای شش کشور حاشیه خلیج فارس شدند.وی خاطرنشان کرد: این اعتراض تا جایی گسترش پیدا کرد که این کشورها تلاش کردند تا این نام مورد تایید کمیته مشورتی دولتها در آیکن (GAC) نرسد که با حمایت ایران و اسناد محکم مطرح شده، این درخواست کشورهای معترض رد شد.نماینده ایران در مذاکرات آیکان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در این راستا تصریح کرد: با ارسال نامهایی به کمیته مشورتی دولتها در آیکن، سندهای تاریخی برای رد ادعای اعراب ارائه شد تا در نهایت این کمیته در اجلاسی که اوایل سال جاری در چین برگزار شد، نسبت به بررسی ادعا اقدام کرد.وی ادامه داد: در این میان، امارات که توانسته بود علاوه بر کشورهای عربی منطقه، برخی کشورهای دیگر را نیز با خود همراه کند، عنوان کرد که در منطقه نقطه‌های با نام خلیج فارس وجود ندارد که این موضوع بار دیگر مورد اعتراض ایران قرار گرفت.سعید مهدیون گفت: با بررسی مدارک و دلایل منطقی مطرح شده و از آنجایی که درخواست شرکت ترکیه‌ای و اعتراض ایران برای فراهم شدن امکان ثبت دامنه persiangulf بود و عربها آن را با نام مجعول عربی میخواندند، اعضای کمیته مشورتی دولتها در آیکن اعتراض امارات را بی نتیجه توصیف و اعلام کرد در صورتی امکان اعتراض برای ثبت نشدن دامنه خلیج فارس را دارند که بر سر نام فعلی آن یعنی خلیج فارس متفق القول باشند.وی با بیان این مطلب که این موضوع فرصتی را فراهم کرد تا مدارک و اسناد محکم از سوی ایران برای اجلاس بعدی که در کشور آفریقای جنوبی برگزار می شد فراهم کرد، تاکید کرد : ایران در اجلاس آفریقا با ارائه مستندات قانونی و تاریخی که از سوی وزارت امور خارجه تهیه شده بود و با استناد به کنوانسیون دریاهای آزاد مبنی بر اینکه به غیر حاشیه ساحلی 13 مایلی هر کشور، خلیج فارس جزو دریاهای آزاد است و هیچکس حق حاکمیتی روی آن ندارد و persiangulf یک نام با مالکیت معنوی معرفی شد که از قدیم الایام با نام ایران شناخته شده است و جز ایران هیچکس حقی روی آن ندارد.رییس کمیته تخصصی نامهای دامنه سطح بالا با بیان این مطلب که به این ترتیب، دامنه Persiangulf توانست سخت ترین مرحله برای ثبت را پشت سر بگذارد اظهار کرد: بر این اساس و با وجود تلاش زیاد دولتهای کشورهای معترض برای قرار نگرفتن پسوند اینترنتی خلیج فارس در فهرست دوم دامنه‌های اینترنتی سطح بالا مبنی بر توافق دولتها و اجماع آنها برای ثبت نشدن این دامنه و تعلیق موضوع به مدت بیش از یک سال، این پسوند اینترنتی با رای بالا وارد مراحل ارزیابی فنی و مالی شد.


موضوعات مرتبط: خبر، اینترنت، ،
[ یک شنبه 13 مرداد 1392 ] [ 18:41 ] [ سامان زکی پور ]

همانطور که انتظار می‌رفت، مایکروسافت در نهایت سرویس آفیس را برای دستگاه‌های اندرویدی عرضه کرد. آفیس با آمدنش به آیفون در تابستان امسال موج بزرگی را به راه انداخت، اما حالا در حال ساخت موج بزرگتری در بزرگترین سیستم موبایل در جهان،‌ اندروید است. از امروز، مشترکان آفیس ۳۶۵ قادر به دریافت و اجرای برنامه موبایل آفیس برای اندروید خواهند بود.

نسخه اندرویدی اپلیکیشن آفیس تنها در گوشی‌های تلفن کار می‌کند. صاحبان تبلت‌‌های اندرویدی، درست مانند کاربران آیپد، همچنان باید از ابزار تحت وب آفیس استفاده کنند، زیرا قادر به دریافت برنامه رسمی آفیس از گوگل‌پلی نخواهند بود. همچنین گوشی‌های اندروید مورد استفاده باید دارای نسخه ۴.۰ اندروید یا نسخه‌های بعد از آن باشند.

مانند نسخه آیفون دانلود این نرم‌افزار رایگان است، اما باید مشترک آفیس ۳۶۵ باشید تا بتوانید آن را اجرا کنید. مشترکین قادر هستند که اپلیکیشن را در حداکثر ۵ گوشی موبایل اجرا کنند.

وبسایت DenverPost نیز در خبری فوری ضمن پرداختن به این موضوع، گزارش داده است که این برنامه در حال حاضر تنها برای مشترکین امریکایی آفیس قابل دسترس است، اما مایکروسافت قصد دارد آن را در ۱۱۷ بازار و در نسخه‌هایی با ۳۰ زبان مختلف عرضه کند.

در حال حاضر قیمت اشتراک یک ساله آفیس ۱۰۰دلار است.


موضوعات مرتبط: خبر، ،
[ پنج شنبه 10 مرداد 1392 ] [ 18:5 ] [ ]

 

گوگل سرویس آنلاین تلویزیونی ارائه می دهد

وال استریت ژورنال خبر داد کمپانی گوگل به جمع چند کمپانی که قصد دارند سرویس آنلاین تلویزیونی به صورت استریمینگ را به کاربران خود عرضه کنند، می پیوندد.

بر این اساس گوگل با شبکه های تلویزیونی وارد مذاکره شده تا ببینید چگونه با آنها بر سر پخش برنامه های تلویزیونی روی اینترنت به صورت شبکه ای با برند جدید، به توافق می رسد.

در این راستا تایم وارنر و Comcast دو کمپانی هستند که با آنها مذاکره شده است.

دو نقشه ای که گوگل در راهبرد خود تعریف کرده "گوگل تی وی"  و "شبکه فیبر نوری گوگل با سرعت گیگابیت" است که از طریق آن می خواهد سرویس استریمینگ تلویزیونی را راه اندازی کند.

گوگل تی وی به صورت ستاپ باکس هم به صورت مستقل و هم داخل باکس های تلویزیونی قابل عرضه بوده و اینترنت گیگابیت گوگل نیز امکانی را فراهم می آورد تا کاربران با سرعت غیر قابل تصور یک گیگابیت بر ثانیه، به محتوای تلویزیونی به صورت آنلاین دسترسی پیدا کنند.

برای راه اندازی چنین سرویسی گوگل نیاز دارد تا لایسنس و جواز استفاده را از شبکه های تلویزیونی و کمپانی های رسانه ای معروف و غیر معروف بگیرد تا در خلال پخش دچار مشکل حقوقی نشود.

وال استریت همچنین نوشته که کمپانی هایی مانند اینتل بیش از یک سال است که حرکتی مشابه را آغاز کرده و قصد دارند سرویس ویدئو و پخش استریمینگ آنلاین را راه اندازی کنند.

این فناوری ظاهرا موج بعدی است که کاربران با پهنای باند وسیع را تحت الشعاع قرار خواهد داد و از هم اینک کمپانی های تازه واردی مانند گوگل می خواهند از این بازار بی نصیب نشوند.

گوگل ممکن است سرویس فیبر نوری و شبکه های تلویزیونی را تحت سرویس جدید در آینده عرضه کند البته به این شرط که هزینه ها برای کاربر قابل تحمل بوده و رقابتی باشد. (کمپانی مانند Aereo توانسته با نازل ترین قیمت سرویس دهی محدود را آغاز کند و در این راه موفق نیز شده است.)

 


موضوعات مرتبط: خبر، اینترنت، ،
[ جمعه 28 تير 1392 ] [ 2:44 ] [ سامان زکی پور ]

نرم‌افزار مدیریت ایمیل اپرا یک نرم‌افزار مدیریت ایمیل بسیار سبک است، از مهمترین قابلیت‌هایی که در وب سایت نرم‌افزار به آن اشاره شده است می‌توان به باز نمودن چندین ایمیل در تب‌های مختلف برای دسترسی همزمان به چندین ایمیل، اضافه نمودن برچسب به ایمیل‌ها برای دسترسی سریع‌تر به ایمیل‌ها، مشاهده پیوست‌های ایمیل‌ها بر اساس فایل‌های متنی، تصویری، صوتی، ویدئویی، همچنین این نرم‌افزار قابلیت اضافه نمودن فید و استفاده به عنوان یک خبرخوان را دارا می‌باشد.

این نرم‌افزار که برای سیستم عامل‌های ویندوز و مک عرضه شده است را می‌توانید از سایت اپرا دریافت کنید.

پیش از این کاربران می‌توانستند با مراجعه به My Opera برای خود یک ایمیل با آدرس username@myopera.com ایجاد کنند و به امکانات مختلفی نظیر ایمیل شخصی، وبلاگ، گالری تصاویر و بوکمارک شخصی دسترسی داشته باشند.


موضوعات مرتبط: خبر، نرم افزار، ،
[ چهار شنبه 26 تير 1392 ] [ 18:3 ] [ سامان زکی پور ]

تولید دیسکی با ظرفیت ۳۶۰ ترابایت و بیش ۱ میلیون سال عمر ذخیره‌سازی

 

 

آرشیو‌های دیجیتالی اصولا روی دی‌وی‌دی‌هایی که اختصاصا با هدف آرشیو فایل تولید شده‌اند ذخیره می‌شوند؛ حقیقتی که در آینده نزدیک دستخوش تغییر خواهد شد. محققان مرکز تحقیقات دانشگاه Southampton's Optoelectronics و همینطور محققان دانشگاه تکنولوژی Eindhoven، به یکدیگر پیوستند تا یک دیسک شیشه‌ای که قابلیت نگهداری ۳۶۰ ترابایت داده را برای ۱ میلیون سال دارد تولید کنند.

 

5D_optical_memory_610x423.jpg

 

این دیسک علاوه بر قابلیت ذکر شده، توانایی تحمل دما را تا ۱۸۳۲ درجه فارنهایت دارد، که این ویژگی به امنیت اطلاعات در مواردی چون بروز آتش‌سوزی کمک می‌کند. چنین پیشرفت غیرمنتظره‌ای در فناوری به هنگام استفاده از ماده‌ای شیشه‌ای شکل که از نانوساختارها و کوارتز ذوب شده ساخته شده است به دست آمد. داده‌ها روی این ماده با لیزر فمتوسکند (فمتوثانیه) نوشته می‌شوند.

 

این لیزر با شلیک پالس‌های نوری بسیار سریع به دیسک شیشه‌ای کار می‌کند و قادر است اطلاعات را در قالب "نقطه‌های نانوساختاری" در سه شکل لایه که تنها ۵ میکرون از هم فاصله دارند ذخیره‌سازی کند. به علاوه لیزر به هنگام ثبت داده‌ها به دلیل حضور نانوساختارها در پنج بعد عمل می‌کند؛ چیزی متشکل از جاینمایی سه‌بعدی، جهت‌یابی و اندازه.

 

در طول آزمایش این دیسک، محققانی که این فناوری را توسعه داده‌اند موفق به نوشتن داده روی این دیسک و سپس خواندن آن شدند. قابلیت ذخیره‌سازی این دیسک بسیار بالا است و می‌تواند ۳۶۰ ترابایت اطلاعات آرشیوی را در خود جای دهد. به محض ذخیره اطلاعات روی این دیسک می‌توان آن را برای ۱ میلیون سال و یا بیشتر نگه‌داری کرد؛ مقاومت در برابر تغییرات دمایی و عمر بیش از چند نسل (یا برابر کل یک تمدن).

 

پروفسور Professor Peter Kazandky در مصاحبه با ORC اظهار داشت: "بسیار هیجان‌آور است که فکر کنیم اولین سندی که احتمالا موجب ابقای نژاد بشر می‌شود ساخته‌ایم. این فناوری می‌تواند آخرین شواهد تمدن را ایمن سازد، بدان معنا که آنچه آموخته‌ایم بنا نیست به ورطه فراموشی سپرده شود". قدم بعدی چیست؟ تیم در حال تجاری کردن این فناوری است.

 


موضوعات مرتبط: خبر، اختراعات، ،
[ چهار شنبه 26 تير 1392 ] [ 18:0 ] [ سامان زکی پور ]

مدیر روابط عمومی شرکت زیرساخت درباره گران بودن اینترنت گفت تعرفه پهنای باند را رگولاتوری تعیین می کند.

این مقام در مصاحبه با ایسنا {لینک} همچنین در مورد انحصاری کردن توزیع و فروش پهنای باند توسط این شرکت را مبتنی بر اصل 44 دانست و گفت انحصار نامیدن این موضوع خیلی منطقی نیست!

وی درباره قیمت خرید پهنای باند که پیش از این 15 یا 16 دلار عنوان شده بود گفت:‌ به هر حال ما پهنای باند را از درگاه‌های مختلفی خریداری می کنیم که هر یک از این درگاه‌ها تعرفه خاص خود را دارند اما در نهایت سازمان تنظیم مقررات میانگینی را در نظر گرفته و براساس قیمت خرید پهنای باند و هزینه‌هایی که در زمینه حفظ و نگهداری شبکه فیبر نوری، مدیریت پهنای باند و انتقال آن به شهرستان‌ها و غیره وجود دارد قیمتی را برای آن تعیین می‌کند.

خدایی در ادامه یادآور شد: اکنون اعداد و ارقامی که گاه از سوی مراجع مختلف مطرح می‌شود با واقعیت‌ها کمی تفاوت دارد و در آن‌ها هزینه‌هایی که این شرکت متقبل می‌شود در نظر گرفته نمی‌شود و برای شرکت ارتباطات زیرساخت نقشی مانند گمرک در نظر گرفته می‌شود که تنها پهنای باند را آورده و آن ها را بدون هزینه خاص ارائه می کند.

مهدی اخوان بهابادی -دبیر شورای عالی فضای مجازی - در گفت‌وگویی با ایسنا به انقاد تلویحی از شرکت ارتباطات زیرساخت پرداخت و این گونه عنوان کرد: ساماندهی وضعیت سرعت اینترنت در کوتاه مدت راه حلی به غیر از ورود بخش خصوصی ندارد و اکنون دلیل عمده کندی‌های اینترنت در این موضوع ریشه دارد.


موضوعات مرتبط: خبر، اینترنت، ،
[ چهار شنبه 26 تير 1392 ] [ 2:43 ] [ سامان زکی پور ]

محققان مرکز علوم گرافن در دانشگاه های بث و اکستر برای نخستین بار نشان داده اند نرخ واکنش اوپتیکی با استفاده از گرافن بسیار کوتاه می شود؛ زمینه ای که می تواند راه را برای شکل گیری انقلابی در مخابرات فراهم آورد.

هر روزه میزان زیادی اطلاعات از طریق وسایل اوپتوالکترونیک مانند فیبر نوری، آشکارسازهای تصویری و لیزر انتقال داده و پردازش می شود. سیگنال ها با استفاده از کلیدهای اوپتیکی، از طریق فوتون ها در طول موج فرو سرخ، ارسال و پردازش می شوند. این کلیدهای اوپتیکی سیگنال ها را به یک سری پالس های نوری تبدیل می کند.

کلیدهای اوپتیکی معمولی با نرخ چند پیزوثانیه – حدود یک تریلیونوم ثانیه – واکنش نشان می دهند. در این مطالعه فیزیکدانها دریافتند نرخ واکنش یک کلید اوپتیکی با استفاده از یک گرافن چند لایه ای حدود یک صد فمتوثانیه – حدود یک صد برابر سریع از مواد کنونی می شود.

گرافن ماده ای ساخته شده از کربن است که فقط یک اتم ضخامت دارد اما با این حال از استحکام فوق العاده بالایی برخوردار است و دانشمندان می گویند این ماده می تواند وزن یک فیل را تحمل کند. در حال حاضر گرافن به خاطر سبکی، انعطاف پذیری، استحکام، رسانایی و کم هزینگی اش، ماده سحرآمیز خوانده می شود. اکنون این ماده می تواند وارد بازار مخابرات شده و ارتباطات را به طور چشمیگری بهبود بخشد.

دکتر "انریکو دا کومو" مجری این تحقیقات در مورد نتایج به دست آمده از مطالعه گفت: با استفاده از چند لایه اندک از گرافن، نرخ واکنش اوپتیکی فراسریعی را مشاهده کردیم که کاربردهای قابل توجهی برای ساخت وسایل اوپتوالکترونیکی پرسرعت بر اساس گرافن را دارد.

این واکنش سریع در بخش فروسرخ طیف الکترومغناطیس است که کاربردهای بسیار زیادی در ارتباط از راه دور، امنیت و همچنین در پزشکی دارند.

پروفسور "سیمون بندینگ" یکی دیگر از پژوهشگران این پروژه از دانشگاه بث افزود:" هر چه بیشتر در مورد گرافن می آموزیم ویژگی های آن برای ما بارزتر می شود. این تحقیقات نشان می دهد این ماده خواص اوپتیکی منحصر به فردی دارد که می تواند کاربردهای مهم و جدیدی بیابد."

در بلند مدت این تحقیقات می تواند به ساخت لیزرهای آبشاری کوانتومی بر پایه گرافن منجر شود . لیزرهای آبشاری کوانتومی لیزرهای نیمه هادی هستند که در رصد آلودگی ها، امنیت و طیف نگاری مورد استفاده قرار می گیرند. گرافن های چند لایه قابلیت تبدیل شدن به زمینه منحصر به فردی برای این کاربردهای جذاب را دارد.

نتایج این تحقیقات درنشریه Physical Review Letters منتشر شده است


موضوعات مرتبط: خبر، اینترنت، ،
[ سه شنبه 25 تير 1392 ] [ 3:24 ] [ سامان زکی پور ]

براي اولين بار در جهان شركت سرويس دهنده اينترنت تلكام نسل جديدي از سرويس اينترنت كابلي كه نسخه بروز شده اي از خانواده سرويس VDSL  است را با عنوانUltra VDSL  را در نيوزلند ارائه كرد.  
 
سرويس Ultra VDSL كه نسل برتري در ميان تمامي سرويس هاي ارائه اينترنت پرسرعت از طريق كابل هاي زوج سيم  به هم تابيده است، اين قابليت را دارد كه هر چه تكنيك و تكنولوژي به كار رفته در انتقال داده ها بهتر باشد، سرعت و پهناي باند بيشتري را مي توان به صرف كننده ارائه نمود.  


 
در ادامه مي توان اشاره كرد:كه نرخ دريافت و يا دانلود در اين سرويس 3 برابر سريع تر از سرويس ADSL مي باشد، هم چنين نرخ بارگذاري يا آپلود سرويس Ultra VDSL نزديك به 10 برابر سريعتر از نسل گذشته ADSL است.  
 
گفتني است: اين سرويس با كابل هاي فيبرنوري از نوع پيشرفته هم ارائه خواهد شد كه باز هم به سرعت اينترنت مي افزايد.  
 
جالب توجه است كه در اين سرويس نمي توان به صورت كامل از بستر محيط انتقال داده استفاده شده در سرويس ADSL بهره برد، چرا كه بايستي هر كاربر حداقل 1 كيلومتر و يا كمتر از آن با سرويس دهنده هاي مخابراتي و يا ISP فاصله داشته باشد، تا از تاثيركاربردي اين تكنولوژي جديد بهره مند گردد


موضوعات مرتبط: خبر، اینترنت، ،
برچسب‌ها: سرويس دهنده, VDSL, پهناي باند,
[ سه شنبه 25 تير 1392 ] [ 3:14 ] [ سامان زکی پور ]

اگر شما با کلیک کردن موس در حال خواندن این مقاله هستید، باید از داگلاس انگلبارت که در سن 88 سالگی مرد، تشکر کنید.

مخترع امریکایی روز دوم جولای در خانه اش در آترتون کالیفرنیا در سن 88 سالگی درگذشت.

مخترع موس کامپیوتر، در سن 88 سالگی مرد

 

از وی همیشه به عنوان یکی از بزرگان دره سیلیکون یاد خواهد شد چرا که نه فقط موس، بلکه سایر ابداعات و ابتکارات وی در حوزه های Hypertext یا ابرمتن، تله کنفرانسینگ، ویدئو کنفرانسینگ، word processing، هایپرمدیا، شبکه و واسط گرافیکی کاربر یا GUI ، object addressing and dynamic file linking نیز بر کسی پنهان نبوده است.

نهم دسامبر 1968 را کسی نمی تواند فراموش کند،90 دقیقه پرزنتیشن توسط انگلبارت و 17 محقق دیگر در مرکز تحقیقات استنفورد در منلو پارک و اختراعی که با هر کلیک، خود را زنده می کند.

مقاله وی قبل از اختراع موس در سال 1962 در مورد چهارچوب مفهومی از تکامل بشر را هرگز فراموش نمی کنیم{لینک}

بسیاری از بزرگان دنیای کامپیوتر  از جمله وینتون سرف، پدر اینترنت؛ پیام های تسلیت ارسال کرده و از دکتر انگلبارت به نیکی یاد کردند.

وینتون سرف در ایمیلی نوشت: داگلاس و لیک لایدر، دو تن از آینده بینان بزرگ عصر ما بودند و داگلاس مشتاق بود تا راهی را باز کند تا کامپیوتر بتواند به تقویت ظرفیت انسان در تفکر کمک کند. بخش عمده ای از آنچه در Xerox PARC رخ داد، مدیون وی و کسانی که NLS را ایجاد کردند، بود. وب بخشی از امیدواریهای داگلاس بود که به کمک انسان آمد تا ظرفیتهای مورد نظر وی متحقق گردد.


موضوعات مرتبط: خبر، ،
[ سه شنبه 13 تير 1392 ] [ 3:5 ] [ سامان زکی پور ]

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فرد فرد دانشجویان رشته کامپیوتر ، از همه ی شما تشکر میکنیم که منت سر ما گذاشتید و به این وبلاگ سر زدید هدف ما در اینجا آشنایی بیشتر دانشجویان رشته کامپیوتر با دنیای علم و فناوری میباشد و ناگفته نماند اطلاعاتی که در این جا قرار داده می شود برگرفته از تمامی سایتهای اینترنتی و جزوات کتب داخلی و خارجی و تحقیقات علمی و پروژه های دانشجویان می باشد ، امیدوار هستیم که مطالب مورد پسند شما واقع بشوند. با تشکر گروه دانشجویان رشته کامپیوتر
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 79
بازدید ماه : 381
بازدید کل : 36537
تعداد مطالب : 287
تعداد نظرات : 145
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 تماس با ما
کافی نت ستین ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه برای دانشجویان

آموزش دروس ریاضی و فیزیک ویژه بانوان اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وبلاگ سوال خود را مطرح کنید.باتشکر




Up Page