وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان و آدرس computer.sama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





یکی از مشکلات کار با رایانه های راحت نبودن کاربران با صفحه کلید ها و موشواره ها می باشد.استفاده طولانی مدت از این لوازم حتی می تواند به سلامت جسمی فرد نیز لطمه وارد کند.

 

به تازگی مایکروسافت دو اختراع جدید را معرفی کرده که با کمک آن ها می توان به راحتی از رایانه ها استفاده کرد.این اختراعات یک صفحه کلید و یک موشواره دارای طراحی ارگونومیک می باشند.طراحی ارگونومیک به این معناست که این دو وسیله مطابق با بدن انسان ساخته شده اند.

شرکت سازنده اعلام کرده که این لوازم برای کار با ویندوز هشت مناسب هستند اگرچه می توانند با تمام سیستم عامل های ویندوز کار کنند.قیمت صفحه کلید و موشواره با طراحی ارگونومیک حدود 130 دلار اعلام شده است.


موضوعات مرتبط: اختراعات، ،
[ چهار شنبه 23 مرداد 1392 ] [ 12:28 ] [ محمد اسدی ]

یو اس بی 3.1 با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه

پورت یا درگاه موسوم به یو اس بی (Universal Serial Bus) پس از آزمایش سرعتی معادل 10 گیگابیت بر ثانیه به عنوان سرعت انتقال دیتا رسما نام گذاری شد.

این نسخه از درگاه یو اس بی با نسخه های قدیمی مانند 2 و 3 نیز سازگاری خواهد داشت و از هم اکنون سازندگان سخت افزاری به فکر ساخت ابزار متناسب با آن هستند.

گروه توسعه دهنده این استاندارد، تایید کردند که آزمایش های نهایی موفقیت آمیز بوده و سرعت آن بیش از دو برابر سرعت یو اس بی های سوپر سرعت تعریف شده است.

اتصال دهنده ها، کابل ها منطبق با سرعت جدید تعریف خواهند شد و این در حالی است که سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه روی یو اس بی نسخه 3، جواب خود را پس داده است.

جزییات فنی نسخه 3.1 در کنفرانس توسعه دهندگان در هیلزبورو اوریگان در تاریخ 21 آگوست، دوبلین ایرلند در تاریخ 1 اکتبر و در تاریخ دسامبر 2013 در آسیا نشان داده خواهد شد.

الکس پگل قائم مقام در اینتل گفت ما به طور کامل از این پورت جدید پشتیبانی می کنیم و تام بونولا از اچ پی نیز گفت به زودی محصولات منطبق با نسخه 3.1 را تولید خواهند کرد.

سرعت نقل و انتقال دیتا از طریق یو اس بی با توجه به رسیدن به 10 گیگابیت بر ثانیه سرعت، فرصت جدیدی در صنعت آی تی بوجود خواهد آورد.


موضوعات مرتبط: اختراعات، ،
[ جمعه 11 مرداد 1392 ] [ 18:39 ] [ سامان زکی پور ]

هفته پیش، طی مراسمی که هر یک از حضار منتظر دریافت یک تبلت اندرویدی بودند، گوگل موضوع مهم‌تر و جالب‌تری را اعلام کرد: Chromecast، قطعه کوچکی که از طریق پورت HDMI به پشت تلویزیون‌تان وصل شده و اجازه می‌دهد محتوای موجود روی موبایل، تبلت یا کامپیوترتان را از طریق Wi-Fi روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون خود تماشا کنید.

chromecast-660x416.jpg

قیمت این قطعه ۳۵ دلار است و به همراه سه ماه عضویت رایگان در Netflix (حتی برای کسانی که از پیش عضو بوده‌اند) به فروش می‌رسد. این بدان معناست که قیمت این محصول ۱۱ دلار به اضافه هزینه حمل خواهد بود. این گجت، حداقل روی کاغذ، بهترین محصولی است که گوگل تاکنون معرفی کرده است.

نکته خوب راجع به کروم‌کست این است که به خیلی پلتفرم‌ها می‌خورد. با تلفن‌ها و تبلت‌هایاندروید و iOS، کروم‌بوک و مرورگر کروم در مک و ویندوز کار می‌کند. دستگاه اصلی پخش محتوا را کنترل می‌کند. مثلا اگر بخواهید صدای تلویزیونتان را بالا ببرید کافیست به سادگی صدا را روی تلفن‌تان زیاد کنید. هر برنامه‌ای که از SDK مربوط به کروم‌کست استفاده می‌کند می‌تواند به این دستگاه محتوا بفرستد. گوگل Netflix و یوتیوب را به صورت ویژه نام برده و وعده داده است که پاندورا نیز در راه است. مرورگر کروم نیز می‌تواند با استفاده از "Chrome tab projection" به این گجت داده ارسال کند.

نکته آخر خیلی مهم است. نکته این است که بدون توجه به منبع ویدئو یا فایل صوتی می‌توانید هر فایلی را (به جز ویدئوهای سیلورلایت و کوئیک‌تایم) که روی تب مرورگرتان در کامپیوتر اجرا می‌شود روی تلویزیونتان هم اجرا کنید. این موضوع باعث می‌شود بدون اینکه منتظر باشیم برنامه‌نویسان با استفاده از SDK گوگل کار خاصی انجام دهند، تنها از طریق درگاه دستگاه، در به سوی گزینه‌های سرگرمی تحت وب گشوده شود. گوگل در گفتگو با WIRED تایید کرده است که شما می‌توانید Hulu، Rdio و HBO Go را تنها از طریق درگاه دستگاه اجرا کنید. می‌توانید عکس‌های موجود در حساب فلیکرتان را به نمایش بگذارید، در واقع هر چه که در مرورگر وب اجرا شود را می‌توانید در تلویزیونتان هم ببینید. این حقیقتا شگفت‌آور است.


موضوعات مرتبط: اختراعات، ،
ادامه مطلب
[ یک شنبه 6 مرداد 1392 ] [ 18:10 ] [ سامان زکی پور ]

حافظه های اس اس دی یا همان حالت جامد نوعی از حافظه ها هستند که می توانند اطلاعات را با سرعت بسیار بالا جابجا کنند.البته ظرفیت این حافظه ها نسبت به هارد دیسک های قدیمی شاید بالا نباشد اما سرعت بالا باعث شده تا حافظه های SSD طرفداران بسیاری را جذب کند.

البته باید گفت با اختراع ابر اس اس دی جدید توسط سامسونگ با ظرفیت 1.6 ترابایت،ظرفیت این حافظه ها نیز جهش بالایی پیدا کرده و توانسته رقیب جدید هارد دیسک های قدیمی شود.این محصول سامسونگ XS1715 نام دارد و روز گذشته از آن پرده برداری شده است.
سرعت خواندن اطلاعات از روی این حافظه بیش از 3000 مگابایت بر ثانیه است که در مقایسه با دیگر حافظه های اس اس دی افزایش شش برابری داشته است.حافظه های اس اس دی فوق سریع سامسونگ در ظرفیت های 400 و 800 گیگابایت نیز تولید خواهند شد.

موضوعات مرتبط: اختراعات، ،
[ یک شنبه 30 تير 1392 ] [ 4:6 ] [ سامان زکی پور ]

تولید دیسکی با ظرفیت ۳۶۰ ترابایت و بیش ۱ میلیون سال عمر ذخیره‌سازی

 

 

آرشیو‌های دیجیتالی اصولا روی دی‌وی‌دی‌هایی که اختصاصا با هدف آرشیو فایل تولید شده‌اند ذخیره می‌شوند؛ حقیقتی که در آینده نزدیک دستخوش تغییر خواهد شد. محققان مرکز تحقیقات دانشگاه Southampton's Optoelectronics و همینطور محققان دانشگاه تکنولوژی Eindhoven، به یکدیگر پیوستند تا یک دیسک شیشه‌ای که قابلیت نگهداری ۳۶۰ ترابایت داده را برای ۱ میلیون سال دارد تولید کنند.

 

5D_optical_memory_610x423.jpg

 

این دیسک علاوه بر قابلیت ذکر شده، توانایی تحمل دما را تا ۱۸۳۲ درجه فارنهایت دارد، که این ویژگی به امنیت اطلاعات در مواردی چون بروز آتش‌سوزی کمک می‌کند. چنین پیشرفت غیرمنتظره‌ای در فناوری به هنگام استفاده از ماده‌ای شیشه‌ای شکل که از نانوساختارها و کوارتز ذوب شده ساخته شده است به دست آمد. داده‌ها روی این ماده با لیزر فمتوسکند (فمتوثانیه) نوشته می‌شوند.

 

این لیزر با شلیک پالس‌های نوری بسیار سریع به دیسک شیشه‌ای کار می‌کند و قادر است اطلاعات را در قالب "نقطه‌های نانوساختاری" در سه شکل لایه که تنها ۵ میکرون از هم فاصله دارند ذخیره‌سازی کند. به علاوه لیزر به هنگام ثبت داده‌ها به دلیل حضور نانوساختارها در پنج بعد عمل می‌کند؛ چیزی متشکل از جاینمایی سه‌بعدی، جهت‌یابی و اندازه.

 

در طول آزمایش این دیسک، محققانی که این فناوری را توسعه داده‌اند موفق به نوشتن داده روی این دیسک و سپس خواندن آن شدند. قابلیت ذخیره‌سازی این دیسک بسیار بالا است و می‌تواند ۳۶۰ ترابایت اطلاعات آرشیوی را در خود جای دهد. به محض ذخیره اطلاعات روی این دیسک می‌توان آن را برای ۱ میلیون سال و یا بیشتر نگه‌داری کرد؛ مقاومت در برابر تغییرات دمایی و عمر بیش از چند نسل (یا برابر کل یک تمدن).

 

پروفسور Professor Peter Kazandky در مصاحبه با ORC اظهار داشت: "بسیار هیجان‌آور است که فکر کنیم اولین سندی که احتمالا موجب ابقای نژاد بشر می‌شود ساخته‌ایم. این فناوری می‌تواند آخرین شواهد تمدن را ایمن سازد، بدان معنا که آنچه آموخته‌ایم بنا نیست به ورطه فراموشی سپرده شود". قدم بعدی چیست؟ تیم در حال تجاری کردن این فناوری است.

 


موضوعات مرتبط: خبر، اختراعات، ،
[ چهار شنبه 26 تير 1392 ] [ 18:0 ] [ سامان زکی پور ]

بالاخره در هفته گذشته فهرستی از بیانیات و افشاگری‌ها در رابطه با عینک سایبورگ گوگل منتشر شد.Sergey Brin، یکی از موسسان گوگل بیش از دو سال است که درباره گوگل‌گلس صحبت می‌کند. با این وجود ما تا همین هفته حتی از ابتدایی‌ترین حقایق درباره این پلتفرم چیزی نمی‌دانستیم.

Image-Google-Glasses.jpg

گوگل هفته پیش بخشی از حقایق مربوط به این گجت را فاش کرد. به علاوه اطلاعاتی نیز در رابطه با نرم‌افزار، سخت‌افزار و لایسنسینگ این دستگاه انتشار یافت. بالاخره کاربران توانستند دستگاه‌های واقعی را امتحان کنند و در شبکه‌های اجتماعی درباره آن سخن بگویند. و حالا آنچه ما می‌دانیم:

چه کسی اول از همه از گوگل گلس استفاده می‌کند؟

برنده‌های خوش‌شانس: گوگل مسابقه‌ای ترتیب داد و از مردم خواست تا بگویند چرا گوگل گلس را می‌خواهند. گوگل برای برنامه پژوهشی عینکش ۸۰۰۰ نفر انتخاب کرد. گجت‌ها مجانی نیستند و این افراد باید ۱۵۰۰ دلار برای داشتن این عینک بپردازند.

این قیمت لزوما قیمت مصرف‌کننده پس از ارسال این محصول به سایر نقاط دنیا نیست. قیمت فروش این محصول هنوز مشخص نشده.

در کنفرانس توسعه دهندگان ماهِ ژوئنِ گوگل با نام Google I/O که در سال گذشته برگزار شد این شرکت اعلام کرد که گلس را به همه شرکت‌کنندگان آن کنفرانس می‌فروشد. حدود ۲۰۰۰ توسعه‌دهنده که این دستگاه را از طریق فروشگاه آمازون خریده بودند هنوز دستگاهشان را دریافت نکرده‌اند، اما انتظار می‌رود در هفته‌های جاری به عینکشان برسند. تا زمانی که کنفرانس Google I/O بعدی شروع شود، ۱۰۰۰۰ نفر دیگر نیز صاحب گوگل گلس خواهند شد.

طبق اطلاعات درج شده در بخش پرسش و پاسخ گوگل گلس، امکان دارد استفاده از این وسیله موجب خستگی‌چشم یا سردرد شود. گوگل می‌گوید گلس "برای بچه‌ها ساخته نشده" و قوانین استفاده از گوگل به افراد زیر ۱۳ سال اجازه ثبت حساب‌کاربری هم نمی‌دهد.


موضوعات مرتبط: اختراعات، اینترنت، ،
[ چهار شنبه 26 تير 1392 ] [ 17:50 ] [ سامان زکی پور ]

صفحه قبل 1 صفحه بعد

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فرد فرد دانشجویان رشته کامپیوتر ، از همه ی شما تشکر میکنیم که منت سر ما گذاشتید و به این وبلاگ سر زدید هدف ما در اینجا آشنایی بیشتر دانشجویان رشته کامپیوتر با دنیای علم و فناوری میباشد و ناگفته نماند اطلاعاتی که در این جا قرار داده می شود برگرفته از تمامی سایتهای اینترنتی و جزوات کتب داخلی و خارجی و تحقیقات علمی و پروژه های دانشجویان می باشد ، امیدوار هستیم که مطالب مورد پسند شما واقع بشوند. با تشکر گروه دانشجویان رشته کامپیوتر
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 287
تعداد نظرات : 145
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 تماس با ما
کافی نت ستین ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه برای دانشجویان

آموزش دروس ریاضی و فیزیک ویژه بانوان اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وبلاگ سوال خود را مطرح کنید.باتشکر




Up Page