وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان و آدرس computer.sama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





معرفی گرایش هوش مصنوعی در مقطع کارشناسی ارشد

دانشجویان در این گرایش با مطالب جدیدی مانند شبکه‌های عصبی، هوش مصنوعی پیشرفته، تئوری فازی، پردازش تصویر و ... آشنا می‌شوند. گرایش هوش مصنوعی، گرایش بین نرم‌افزار و معماری کامپیوتر است و در هر گرایش کاربرد‌هایی دارد. انتخاب‌شدگان در این گرایش می‌توانند جنبه نرم‌افزاری یا جنبه سخت‌افزاری آن را دنبال کنند. این گرایش به‌طور عمده به ساخت سیستم‌های هوشمند و رباتیک می‌پردازد.

دفترچه دروس تخصصی شامل گرایش‌های معماری کامپیوتر ، نرم‌افزار و هوش مصنوعی شامل 60 سوال ( هر گرایش 20 سوال ) مجموعا 100 دقیقه زمان پاسخ گویی دارد.

هیچ‌کدام از دانشجویان دو گرایش به گذراندن واحد‌های جبرانی برای تحصیل در این گرایش نیاز ندارند. این درحالی است که شمار پذیرفته‌شدگان در گرایش هوش از بقیة گرایش‌ها نیز بیش‌تر است. در دورة کارشناسی، دانشجویان فقط با یک درس سه واحدی به‌نام هوش مصنوعی آشنایی پیدا می‌کنند و آشنایی بیش‌تر با این مقوله به طور کامل در دورة کارشناسی ارشد صورت می‌گیرد.

واحدهای درسی

با توجه به واحد‌هایی که در دورة کارشناسی ارشد گرایش هوش مصنوعی تدریس می‌شود، دانشجویان می‌توانند موارد آموزشی و کاربردی متفاوتی را بیاموزند ازجمله:

یادگیری ماشین

روش‌هایی که کامپیوتر را قادر می‌سازد عملی شبیه به یادگیری و تجربه را در حین انجام مکرر یک عمل انجام دهد. یعنی با توجه به اعمالی که دفعات قبل انجام داده و بررسی نتایج آن‌ها سعی می‌کند در دفعات بعدی اعمالی بهتر و مطلوب‌تر و با خطای کمتری انجام دهد.

شبکه‌های عصبی

روش جدید حل مسایل هوش مصنوعی به وسیله شبکه‌ای از واحد‌های متصل به هم که هر کدام قابلیت پردازش داده‌ها، ارتباط با نورون‌های دیگر و همچنین ایجاد تغییرات در مشخصات شبکه را دارند و این اعمال را در جهت بهینه‌سازی عملکرد شبکه انجام می‌دهند. شبکه‌های عصبی معمولاً در مسائلی نظیر بهینه‌سازی، تخمین توابع، کنترل و ... کاربرد دارند.

پردازش تکاملی

شاخه‌ای جدید از هوش مصنوعی که با درنظر گرفتن یک یا چند جواب اولیه برای یک مسأله و به‌وجود آوردن جواب‌های جدید از جواب‌های موجود و انتخاب جواب‌های بهتر، سعی می‌کند که جوابی نسبتاً بهینه برای مسأله به‌دست آورد.

رباتیک

طراحی ربات‌های کامپیوتری (مکانیکی یا نرم‌افزاری) برای انجام وظیفه‌ای خاص. برای هوشمند ساختن ربات‌ها از الگوریتم‌های هوش مصنوعی مانند یادگیری، پردازش تصاویر، تشخیص گفتار و ... استفاده می‌شود.

منطق فازی

تعمیمی است از منطق کلاسیک که در آن به‌جای دو مقدار درست و غلط، درجه درستی داریم که می‌تواند بین عدد صفر و یک باشد. پردازش زبان طبیعی نیز قسمتی از هوش مصنوعی است که به پردازش متون زبان‌های طبیعی می‌پردازد تا معنای آن‌ها را استخراج کند.

سیستم‌های خبره

سیستم‌هایی که به وسیله جمع‌آوری داده‌ها و قوانین در یک زمینه خاص می‌توانند در آن زمینه مانند یک فرد خبره و متخصص عمل کند. برای نمونه می‌توان به ربات‌های جراح اشاره کرد.

محاسبات نمادین

انجام محاسبات ریاضی به صورت نمادین نه عددی. یعنی اگر 2 به توان 2 چهار می‌شود این الگوریتم هوش مصنوعی قدرت تعمیم آن به ´ به توان 2 را دارند و در نهایت به جای عدد جوابی وابسته به نماد برمی‌گردانند مثل ´ ضربدر



نظرات شما عزیزان:

انجام پروژه های دانشجویی
ساعت17:45---12 بهمن 1392
انجام پروژه های درسی (شامل گزارش و پیاده سازی) در زمینه هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، الگوشناسی آماری، بینایی ماشین، پردازش تصویر و شبکه های عصبی

- انجام پایان نامه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در زمینه یادگیری ماشین، الگوشناسی آماری، بینایی ماشین، پردازش تصویر و شبکه های عصبی

- نوشتن مقاله درکنفرانس و ژرنال های بین المللی در زمینه یادگیری ماشین، الگوشناسی آماری، بینایی ماشین، پردازش تصویر

- تدریس دروس دانشگاهی رشته مهندسی کامپیوتر شامل:

دروس کارشناسی: ریاضیات مهندسی، آمار و احتمال مهندسی، محاسبات عددی، ریاضیات گسسته

دروس کارشناسی ارشد (گرایش هوش مصنوعی) : یادگیری ماشین، الگوشناسی آماری

- تدریس کنکور کارشناسی ارشد و دکتری شامل:

کنکور کارشناسی ارشد (مهندسی کامپیوتر): ریاضیات مهندسی، آمار و احتمال مهندسی، محاسبات عددی، ریاضیات گسسته

کنکور دکترا (گرایش هوش مصنوعی): یادگیری ماشین، الگوشناسی آماری

- ترجمه مقاله از فارسی به انگلیسی

- آموزش زبان برنامه نوسی متلب

- آموزش پردازش تصویر با استفاده از متلب

- آموزش یادگیری ماشین و الگوشناسی آماری با استفاده از متلب

- آموزش Latex


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 14 مرداد 1392 ] [ 17:49 ] [ سامان زکی پور ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فرد فرد دانشجویان رشته کامپیوتر ، از همه ی شما تشکر میکنیم که منت سر ما گذاشتید و به این وبلاگ سر زدید هدف ما در اینجا آشنایی بیشتر دانشجویان رشته کامپیوتر با دنیای علم و فناوری میباشد و ناگفته نماند اطلاعاتی که در این جا قرار داده می شود برگرفته از تمامی سایتهای اینترنتی و جزوات کتب داخلی و خارجی و تحقیقات علمی و پروژه های دانشجویان می باشد ، امیدوار هستیم که مطالب مورد پسند شما واقع بشوند. با تشکر گروه دانشجویان رشته کامپیوتر
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 33
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 42
بازدید ماه : 424
بازدید کل : 36580
تعداد مطالب : 287
تعداد نظرات : 145
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 تماس با ما
کافی نت ستین ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه برای دانشجویان

آموزش دروس ریاضی و فیزیک ویژه بانوان اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وبلاگ سوال خود را مطرح کنید.باتشکر




Up Page