وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان و آدرس computer.sama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

 

 

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی تمام قطعات کامپیوتر نیز پیشرفت کرده اند و روز به روز سریعتر و کوچک تر می شوند. در این مطلب آموزشی قصد داریم تا تفاوت های ابتدایی هارد SSD و هارد HDD را برای شما آشکار سازیم.

شاید بار ها به این دو ویژگی هاردهای مختلف برخورده اید اما نمی دانید دقیقا این دو ویژگی چه تفاوتی با هم دارند و اصلا چه هستند.HDD یک نوع هارد معروف می باشد که احتمال زیاد همین الان که شما در حال خواندن این مطلب هستید از همین هارد در سیستم رو میزی و یا لب تاپ تان استفاده می کنید.

این سیستم هاردها نوع اول و قدیمی تر می باشد و از نظر فیزیکی دارای یک دیسک سخت به نام Platter می باشد که توسط یک بازوی مکانیکی به دوران در آمده و ذخیره اطلاعات را بر عهده می گیرد.این نوع هاردها یک سری ویژگی و همینطور معایب نیز دارد.

اما بگذارید ابتدا به سراغ نوع دوم هارد برویم و در آخر مقایسه نماییم.هارد های SSD نوع دوم هاردها می باشد که ابتدا در ارتش آمریکا برای محافظت بیشتر و حمل راحت تر انتقال اطلاعات استفاده شد و هم اکنون در بازار ها نیز به عموم فروخته می شود.

این نوع هارد ها دیگر دیسک سخت ندارند و بازوی مکانیکی ندارند و همینطور ابعاد کوچکتری نیز نسبت به HDD دارند. به طور مثال یک نمونه از این نوع هارد ها را می توان فلش مموری های معمولی حساب کرد.

این هاردها دارای خانه های پردازشی هستند که عمل خواندن و نوشتن اطلاعات را انجام می دهند که عدم وجود دیسک سخت و موارد مکانیکی بسیار به سرعت کپی و انتقال اطلاعات در این هارد ها کمک می کند. در آخر اگر بخواهیم این دو هارد را انتخاب کنیم خوب باید بی پرده گفت که هاردهای نوع دوم بسیار بهتر هستند زیرا  HDD ها امکان آسیب بسیاری زیادی دارند و همینطور به دلیل وجود تحرکات مکانیکی در این هارد قطعا استهلاک و مصرف برق بیشتری نیز طلب می کند. اما هاردهای SSD علاوه بر سرعت بیشتر انتقال اطلاعات کمتر آسیب پذیرتر هستند ولی قیمت این نوع هارد حدود 6 برابر هارد های نوع اول می باشد.

لازم به ذکر است که هارد های SSD روز به روز فراگیر تر می شوند، اگر در حال خریدن هارد جدید برای خود هستید نوع SSD را انتخاب کنید.



نظرات شما عزیزان:

sara krmp
ساعت21:11---16 خرداد 1393
سلام اقای زکی پور سایت وصل نمیشه ما صبح امتحان داریم.؟
سلام ، سایت سما خوشبختانه مشکلش رفع شد .


ssss
ساعت14:14---16 خرداد 1393
اقای زکی پور یعنی شنبه صبح وصله سایت ما کارتمونو بگیریم .؟
سلام ، سایت سما خوشبختانه مشکلش رفع شد .


ssss
ساعت22:57---15 خرداد 1393
اخه ما شنبه صبح امتحان داریم بدون کارت که نمیشه

ssss
ساعت15:30---15 خرداد 1393
این سایت چرا قطعه اقای زکی پور ما کارتمونو نگرفتیمه هنوز.؟
سلام ، متاسفانه سایت سما مشکل پیدا کرده ، انشاالله تا شنبه صبح مشکلش رفع میشه .


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 2 خرداد 1393 ] [ 11:55 ] [ سامان زکی پور ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فرد فرد دانشجویان رشته کامپیوتر ، از همه ی شما تشکر میکنیم که منت سر ما گذاشتید و به این وبلاگ سر زدید هدف ما در اینجا آشنایی بیشتر دانشجویان رشته کامپیوتر با دنیای علم و فناوری میباشد و ناگفته نماند اطلاعاتی که در این جا قرار داده می شود برگرفته از تمامی سایتهای اینترنتی و جزوات کتب داخلی و خارجی و تحقیقات علمی و پروژه های دانشجویان می باشد ، امیدوار هستیم که مطالب مورد پسند شما واقع بشوند. با تشکر گروه دانشجویان رشته کامپیوتر
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 38
بازدید ماه : 420
بازدید کل : 36576
تعداد مطالب : 287
تعداد نظرات : 145
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 تماس با ما
کافی نت ستین ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه برای دانشجویان

آموزش دروس ریاضی و فیزیک ویژه بانوان اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وبلاگ سوال خود را مطرح کنید.باتشکر




Up Page