وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان و آدرس computer.sama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





در بسیاری از موارد، این کودکان و نوجوانان بوده اند که مزاحمت های سایبری ایجاد کرده اند. اما این بدان معنا نیست که مزاحمان اینترنتی فقط کودکان و نوجوانان هستند، بلکه در اصل هر کسی در هر سنی می تواند مزاحمت سایبری ایجاد کند.

حتی بسیاری از بزرگسالان نیز فقط به این خاطر وارد فضای مجازی می شوند که با از بین بردن شخصیت دیگر کاربران، برای خود شخصیتی به خیال خود قهرمان درست کنند تا کمبود های دنیای واقعی خود را در دنیای مجازی رفع کنند. اما برای مقابله با مزاحمت های سایبری چه راه کار هایی وجود دارد؟‌ در ادامه به این موضوع می پردازیم:

راه های مقابله با مزاحمت سایبری:

درست است که مزاحمت سایبری می تواند تاثیرات مخربی داشته باشد، اما خوشبختانه اکثر وب سایت های بازی های آنلاین و شبکه های اجتماعی راهی را برای مقابله با این مزاحمان فراهم کرده اند.

به عنوان مثال در اکثر شبکه های اجتماعی شناخته شده، هر کاربر می تواند در صورت مشاهده هر گونه مزاحمت، اکانت فرد مزاحم را به مسئولان آن شبکه گزارش کند تا آنها نیز اکانت او را مورد بازبینی قرار دهند. یا این که می تواند فرد مزاحم را اصطلاحا بلاک کند، با این کار در واقع ارتباط بین او و خودش را قطع می کند تا بیشتر از این مورد مزاحمت او قرار نگیرد.

اما راه دیگر که تاثیر آن هم بیشتر است آگاهی دادن است. امروزه اکثر سایت هایی که امکان ایجاد مزاحمت سایبری در آنها وجود دارد قوانینی را تنظیم کرده اند که هر کاربر پیش از عضو شدن در آن سایت یا جامعه مجازی باید آن قوانین را خوانده و آنها را تایید کند. این موضوع هم باعث می شود که کاربر از حقوق خود در آنجا آگاه شود و هم اینکه بداند در صورت ایجاد مزاحمت با او برخورد خواهد شد.

علاوه بر همه این موارد، به عقیده برخی ها، هر چه فضای اجتماعی مجازی گسترده تر باشد مزاحمت های سایبری نیز بیشتر خواهد شد به این دلیل که فرد مزاحم فکر می کند خیلی راحت برای کسی مزاحمت ایجاد کند بدون اینکه کسی متوجه او شود. برای همین است که شبکه های اجتماعی محدود تری مثل Path به وجود آمده اند که کاربران این شبکه ها تنها اجازه دارند با تعداد محدودی از کاربران در ارتباط باشند.

در این صورت چون فضای اجتماعی کوچکتر است، اعضا نسبت به یکدیگر احساس مسئولیت بیشتری می کنند و کار را برای مزاحم سخت تر می کنند چون دیگر می داند که اگر برای یکی از کاربران مزاحمت ایجاد کند، دیگر کاربران با او رفتار خوبی نخواهند داشت. این شبکه های اجتماعی هنوز چندان مورد استقبال واقع نشده اند اما بسیاری معتقدند که به زودی این شبکه ها جای شبکه های اجتماعی شلوغ و پر دردسر را می گیرند.

نتیجه:

با این همه، نمی توان گفت که شما از دست مزاحمان سایبری در امان هستید. این مزاحمان همه جا حضور دارند و همه تلاش خود را برای ناراحت کردن شما می کنند. اما این را بدانید که خیلی ساده می توانید با آنها مقابله کنید، چون حق کاملا با شماست. فقط فراموش نکنید که خودتان هم جزو این مزاحمان سایبری نشوید.

آیا تا کنون با مزاحمان سایبری رو به رو شده اید؟ در این شرایط چه رفتاری با او داشته اید؟ می توانید نظرات خود در این مورد را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 18 بهمن 1392 ] [ 18:34 ] [ سامان زکی پور ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فرد فرد دانشجویان رشته کامپیوتر ، از همه ی شما تشکر میکنیم که منت سر ما گذاشتید و به این وبلاگ سر زدید هدف ما در اینجا آشنایی بیشتر دانشجویان رشته کامپیوتر با دنیای علم و فناوری میباشد و ناگفته نماند اطلاعاتی که در این جا قرار داده می شود برگرفته از تمامی سایتهای اینترنتی و جزوات کتب داخلی و خارجی و تحقیقات علمی و پروژه های دانشجویان می باشد ، امیدوار هستیم که مطالب مورد پسند شما واقع بشوند. با تشکر گروه دانشجویان رشته کامپیوتر
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 398
بازدید کل : 36554
تعداد مطالب : 287
تعداد نظرات : 145
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 تماس با ما
کافی نت ستین ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه برای دانشجویان

آموزش دروس ریاضی و فیزیک ویژه بانوان اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وبلاگ سوال خود را مطرح کنید.باتشکر




Up Page