وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان و آدرس computer.sama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





ذخیره کننده‌‌های هولوگرافیک، پیامی از آینده

ذخیره سازهای کامپیوتری رایج داده‌ها را با اعمال تغییرات مغناطیسی یا نوری در یک سطح فیزیکی ذخیره می‌کنند. اما ذخیره کننده‌های هولوگرافیک این نمونه‌ها را به صورت سه بعدی ذخیره می‌نمایند. آن‌ها این کار را با ضبط اطلاعات در لایه‌های گوناگون به انجام می‌رسانند.حتی داده‌هایی که خود چند بخشی هستند را با تاباندن نور از زوایای مختلف ذخیره می‌کنند.

GE (جنرال الکتریک) برخی از موارد استعمال ذخیره کننده هولوگرافیک را به صورت عملی و با ذخیره سازی 500 گیگابایت داده روی یک دیسک بلو-ری به اثبات رسانده است.

عینک گوگل، چشم‌اندازی از جنس ترمیناتور

گوگل گلس در واقع کامپیوتری است که روی صورت شما قرار می‌گیرد و اطلاعات درخواست شده و مورد نیاز از سوی شما را در محدوده دیدتان نمایش می‌دهد. برای نخستین بار این محصول در ماه فوریه به توسعه دهندگان ارائه خواهد شد. مشتریان عادی می‌توانند این محصول را در سال 2014 و باقیمتی بین 300 تا 500 دلار خریداری کنند.

Oculus rift گجتی که دنیای شما را دگرگون می‌کند

این یک هدست نمایش دهنده واقعیت مجازی است که رویاهای شما را کاملا تغییر می‌دهد. کاربرد اصلی این وسیله که بلافاصله در ذهن متبادر می‌شود استفاده آن در بازی‌های کامپیوتری است. چه کسی می‌تواند ادعا کند مایل نیست وارد فضای بازی مورد علاقه‌اش شده و آزادانه به اطراف حرکت کند؟ قیمت این گجت 300 دلار است.

خودرو بدون راننده گوگل در راه است

ممکن است به زودی و با دریافت اجازه قانونی از سوی تعدادی از ایالت‌های آمریکا شاهد تردد خودروهای بدون راننده باشیم. این ماشین‌های تولید شده توسط گوگل قادرند بدون راننده و به صورت خودکار در خیابان‌ها تردد کنند. شاید اینگونه جاده‌ها از هر زمان دیگری امن‌تر شوند. ایده اصلی بر اساس این واقعیت شکل گرفته است که کامپیوتر نسبت به انسان از دقت بیشتری برخوردار است. در نتیجه احتمال وقوع تصادف امری است که به زودی به دست فراموشی سپرده می‌شود. البته برای اظهار نظر کردن باید در انتظار روزی باشیم که این خودروها برای فروش ارائه شوند.

پردازنده‌های کوانتومی

ایده حساب‌گرهای کوانتومی از تناقضات خارق‌العاده‌ای شکل گرفته است. این ایده در مورد استفاده از ذرات بسیار کوچک و اتمی است که برای انجام محاسباتی بسیار پیچیده‌تر از آن‌چه که کامپیوترهای رایج امروزی قادر به انجامش باشند صحبت می‌کند. دانشمندان می‌توانند با مهار کردن و تحت کنترل قرار دادن ذرات کوچک موجود در فضاهای متعدد در یک زمان و حرکت کردن در زمان به سمت جلو یا عقب، پیشرفت‌های چشم‌گیری در زمینه حل مشکلات داشته باشند.

به این نکته توجه کنید: یکی از فرضیه‌های ارائه شده در مورد چگونگی کار کامپیوترهای کوانتومی این است که این دستگاه‌ها محاسبات‌شان را در بُعدهای دیگر انجام می‌دهند.

ممکن است اشعه ایکس به تلفن‌های هوشمند اضافه شود

اشعه تراهرتز(T-ray) همانند اشعه ایکس به درون جامدات نفوذ می‌کند. دانشمندان تراشه‌ای ساخته اند که قادر است سیگنال‌های این اشعه را ارسال و دریافت کند. این بدین معنا است که می‌توان دستگاه‌های بزرگ پیشین را که از اشعه تراهرتز استفاده می‌کردند تا درون اشیاء را ببینند به اندازه‌ای کوچک کرد که درون یک تلفن هوشمند قرار گیرند. ضمن آنکه استفاده از این اشعه نسبت به اشعه ایکس خطر کمتری در بر دارد.

Hyper loop

هایپرلوپ به سیستم حمل ونقلی فوق سریعی گفته می‌شود که توسط Elon musk‌ (بنیان گذار شرکت Space x و تسلا موتورز) و در نسخه‌های مختلفی ارائه شده است که اتوموبیل، قایق، قطار و هواپیما را در بر می‌گیرد. در طرح ارائه شده از سوی الون، این سورتمه ابری پیش‌رو می‌تواند مسیرهای طولانی را بسیار بسیار سریع‌تر از هر هواپیمایی طی کند. البته این طرح هنوز در حد یک فرضیه است. اما با توجه به پیشرفت‌های سریع بشر در زمینه فناوری می‌توانیم تصور به واقعیت بدل شدنش را داشته باشیم. اینطور نیست؟


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 12 دی 1392 ] [ 19:12 ] [ سامان زکی پور ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فرد فرد دانشجویان رشته کامپیوتر ، از همه ی شما تشکر میکنیم که منت سر ما گذاشتید و به این وبلاگ سر زدید هدف ما در اینجا آشنایی بیشتر دانشجویان رشته کامپیوتر با دنیای علم و فناوری میباشد و ناگفته نماند اطلاعاتی که در این جا قرار داده می شود برگرفته از تمامی سایتهای اینترنتی و جزوات کتب داخلی و خارجی و تحقیقات علمی و پروژه های دانشجویان می باشد ، امیدوار هستیم که مطالب مورد پسند شما واقع بشوند. با تشکر گروه دانشجویان رشته کامپیوتر
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 39
بازدید ماه : 421
بازدید کل : 36577
تعداد مطالب : 287
تعداد نظرات : 145
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 تماس با ما
کافی نت ستین ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه برای دانشجویان

آموزش دروس ریاضی و فیزیک ویژه بانوان اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وبلاگ سوال خود را مطرح کنید.باتشکر




Up Page