وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان و آدرس computer.sama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





طراحی هایی که از روش های معمول آدرس دهی حافظه به عنوان استقلال داده ای استفاده می کنند (Data Dependency) را ماشین های گردش داده ای ایستا می گویند. این ماشین ها اجازه نمی‌دهند تا چند نمونه (instance) از یک رویه(routine) به صورت همزمان ساخته و اجرا شود.دلیل این امر این است که بچسب ساده(simple tag) نمی‌تواند میان آنان تفاوت قائل شود.طراحی هایی که از Content Addressable Memory(CAM) استفاده می کنند را ماشین های با گردش داده پویا می گویند. این برنامه ها از برچسب هایی استفاده می کنند که پردازش موازی را تسهیل می کند.
به صورت عادی کامپایلر ها(compilers) متن اصلی برنامه(source code)را آنالیز می کنند تا وابستگی های داده ای میان دستورات را برای ساماندهی بهتر ترتیب دستورات در فایل باینری خروجی بیابد. دستورات به صورت ترتیبی ساماندهی شده اند ولی اطلاعات مربوط به وابستگی در فایل های باینری ذخیره نمی‌شوند. فایل های باینری که برای ماشین های گردش داده ای ذخیره می شوند، حاوی این اطلاعات وابستگی هستند. کامپایلر برای نگه داری این اطلاعات به جای استفاده از متغیرها از از بچسب های یکتایی استفاده می کند. با استفاده از این روش برچسب گذاری به قطعه کد غیر مستقل اجازه داده می شود که در پردازش موازی بدون ترتیب (out of order) اجرا شود.برنامه ها در CAM کامپیوتر جریان داده پویا ذخیره می شوند. هنگامی که همه عملونده های یک دستورالعمل فعال می شوند(یعنی خروجی یک دستورالعمل قبلی ویا یک ورودی از کاربر)، دستور به عنوان دستور آماده علامت گذاری می شود. این عمل توسط یک بخش اجرایی(execution unit) انجام می شود. به این عمل فعالسازی(activation) یا شعله ور کردن(firing)دستورالعمل می گویند. به محض این که عملیات بخش اجرایی بر روی یک دستور خاتمه می یابد، خروجی آن در CAM ذخیره می شود(به همراه برچسب آن). هر دستوری که به که به داده خاصی وابسته باشد(این امر با بررسی مقدار برچسب شناسایی می شود) و سپس به عنوان آماده برای اجرا برچسب می خورد. در این حالت دستورات بعدی با ترتیب درست اجرا می شوندو از حالت مسابقه ای پرهیز می شود(race condition). این ترتیب اجرا احتمالاً با ترتیب مورد انتظار نوشته شده توسط انسان متفاوت خواهد بود.
یک دستورالعمل به همراه عملوندهای مورد نیاز آن، به شکل یک بسته به بخش اجرایی فرستاده می شود، که به آن instruction token گفته می شود. به صورت مشابه، داده خروجی به عوان token به CAM بازگردانده می شود. این بسته سازی دستورات و نتایج اجازه می دهد تادستورات در پردازش موازی بتوانند در ابعاد بزرگ اجرا شوند. شبکه های جریان داده وظیفه رساندن دستورات به شکل token را به بخش اجرایی و برعکس به CAM را بر عهده دارند. کاملاً برعکس معماری فون نیومن، token ها به شکل پایدار در حافظه ذخیره نمی‌شوند، بلکه آن ها پیام های موقتی هستند که در زمان تبادل دستورات ذخیره می شوند.
تحقیقات هنوز نتوانسته اند به مسائل مربوط به موارد زیر هیچگاه فائق بیایند:

  • کارایی پخش کردن Data Token ها در سیستم های موازی بسیار حجیم.
  • کارایی مخابره instruction tokenها در سیستم های موازی حجیم.
  • درست کردن CAM هایی با بزرگی مناسب برای نگهداری همه وابستگی ها در سیستم های حقیقی.

با این وجود، از دهه ۱۹۹۰ اجرای خارج از روال(out-of-order execution) تبدیل به یک مشکل اساسی در پارادایم محاسباتی شده است که یک روش گردش داده ای محدود می باشد. در این پارادایم، یک ایده به نام پنجره اجرایی(execution window)معرفی شده است. این پنجره های اجرایی از همان ترتیب معماری فون نیومن پیروی می کنند، با این حال داده ها در داخل این پنجره ها اجازه دارند تا با توجه به وابستگی ها اجرا و خاتمه یابند. این روش در CPUهایی که به روش پویا به برچسب گذاری می پردازند پیاده سازی شده است. پیچیدگی منطقی پیگیری اثر داده های وابسته به شکل پویا OoO CPUرا به تعدادی بخش های اجرایی محدود می کند و اندازه سایز پنجره ها را به رنج ۳۲تا ۲۰۰ دستور کوچک می کند.این مقدرا بسیار کوچکتر از مقدر آن در سیستم های تمام گردش داده ای است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 25 مهر 1392 ] [ 14:43 ] [ بهنام نصرالله پور ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فرد فرد دانشجویان رشته کامپیوتر ، از همه ی شما تشکر میکنیم که منت سر ما گذاشتید و به این وبلاگ سر زدید هدف ما در اینجا آشنایی بیشتر دانشجویان رشته کامپیوتر با دنیای علم و فناوری میباشد و ناگفته نماند اطلاعاتی که در این جا قرار داده می شود برگرفته از تمامی سایتهای اینترنتی و جزوات کتب داخلی و خارجی و تحقیقات علمی و پروژه های دانشجویان می باشد ، امیدوار هستیم که مطالب مورد پسند شما واقع بشوند. با تشکر گروه دانشجویان رشته کامپیوتر
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 48
بازدید ماه : 430
بازدید کل : 36586
تعداد مطالب : 287
تعداد نظرات : 145
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 تماس با ما
کافی نت ستین ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه برای دانشجویان

آموزش دروس ریاضی و فیزیک ویژه بانوان اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وبلاگ سوال خود را مطرح کنید.باتشکر




Up Page