وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان و آدرس computer.sama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





6- ارتباط بر قرار کردن و گوش دادن: جمع آوری اطلاعات

اگر در هر زمینه ای معمولی است اما در  این مورد باید عالی باشید: قدرت ارتباط بر قرار کردن با دیگران. این یکی از دو صلاحیت کلیدی است که هر کسی باید داشته باشد، بخصوص متخصصین IT . یک ارتباط خوب دو طرفه است.
این جا مکانیست که باید در سخاوتمندی زیاده روی کنید، زیرا هیچ چیزی به اندازه ی داشتن ارتباط خوب و محکم مهم و حیاتی نیست.
اینکه از چه راهی کسب درآمد می کنید مهم نیست، هر متخصص IT در واقع به نوعی مشاور هم می باشد و به عنوان یک مشاور مسئولیت دارید که حداکثر احترام و ارزش را به ارباب رجوع خود بگذارید.
انجام این کار به این معنیست که شما کار و حرف مشتری خود را حداقل به اندازه ی خود او به خوبی درک کرده اید و برای نیل به این هدف باید خوب گوش کنید. مشتریان شما حق دارند بدانند که در برابر پولی که می پردازند چه چیزی می گیرند. و شما باید آگاهانه آنها را از این حقیقت آگاه کنید.
ممکنست این کار برای متخصصین IT کمی مشکل باشد. زیرا اکثر ما این رشته را انتخاب می کنیم تا بیشتر با یک سری کد و سیم در ارتباط باشیم تا با انسانها. و بیشتر ما با مردم مهربان و راحت هستیم. ما از گفتن نه و دادن خبرهای بد متنفریم. پس بهتر است فقط پشت میزمان بنشینیم و سرمان پایین بیاندازیم و به کار خود برسیم. اما باید بدانید که این روش بسیار بد و مضر است، اگرچه مهارتهای ارتباطی با ویژگیهای شخصیتی شما مغایر باشند باز باید آن ها را بیشتر پرورش دهید. در اینجا یک خبر خوب داریم. هر کسی می تواند چگونگی یک کار را یاد بگیرد، و یادگیری با گذشت زمان و تمرین آسانتر خواهد شد.

۷- تمرکز بر روی نتایج

توانایی بسیار مهم دیگر قدرت اجرا کردن کارها و عملیات می باشد. برنامه ها بسیار خوب هستند، اما می دانید که تنها حرف زدن کافی نیست. در پایان روز باید چیزی که نتیجه ی تلاش روزمره تان است نشان دهید. یکی از روش های خوب برای شروع کار این است که بعضی واقعیت های کلیدی در مورد مشتریانتان را بفهمید مثلاً اینکه آن ها چه کسانی هستند؟ و چه می خواهند؟ به عنوان یک متخصص IT شما مسئول هستید  که مشتریان خود را با توجه به میزان اطلاعات و تجربه تان راهنمایی کنید.
اما فراموش نکنید که در نهایت تصمیم گیری درباره نتیجه ی کار شما بر عهده ی مشتری ، رئیس، همکار یا سرگروه و هر کسی که آخرین مصرف کننده ی نتیجه ی تلاش شماست می باشد. و بعضی مواقع این تصمیمات آن چیزی که  شما فکرش را می کردید نخواهند بود. در ابتدای کار خود را بسنجید و ببینید برای توافق در نتایج بدست آمده به چه چیزی نیاز دارید. اجازه ندهید تحلیل های بیهوده جلوی پیشرفت شما را بگیرند.
قانون  ۲۰-۸۰با قدرت برقرار می باشد: ۸۰ درصد از نتایج می توانند با ۲۰ درصد تلاش بدست آیند.

8- مدبرانه فکر کنید

دنیای امروز دنیای رقابت است، و متخصصین IT باید ثابت کنند که هر روز می توانند بر میزان استراتژی و تاکتیک خود بیفزایند و اینکه در هر جایی و هر سازمانی که جلسه و ملاقاتی باشد در آنجا خواهند بود. در طول ده سال گذشته، تجارتها و مشاغل گوناگون سعی در شناساندن اهمیت استراتژیک IT داشته تا همه بدانند که  امروزه IT فقط یک ابزار حسابداری نیست بلکه باعث بالا رفتن ارزش موسسات خواهد شد. متخصصین IT ، یک نوع ارائه کننده ی خدمات هستند و ما نیز باید در مورد خود این گونه فکر کنیم.
سعی کنید از کارها و خرید و فروش ها و برنامه های شرکت تان با خبر شده و مدام برای یافتن راه هایی تازه برای پیش برد و پشتیبانی این برنامه ها راه حلی ارائه نمایید. اگر شرکت شما چنین برنامه هایی ندارد، شما می توانید آن ها را طراحی کنید. ممکن است شرکت شما یکسری استراتژی  عملیاتی داشته باشد و شما بخواهید از آن ها بعنوان یک تخته ی پرش برای گسترش و توسعه ی برنامه ها در تمام زمینه ها استفاده کنید. اغلب شرکت های IT  به شکل واکنشی عمل می کنند، به این صورت که منتظر نظرات مشتریان در مورد سیستم های جدید می شوند تا بر اساس نظرات و ایده های آنها تغییرات را ایجاد کنند.در حالی که شرکت های موفق IT بسیار فعال بوده و برای پیش برد اهداف و برنامه های مشارکتی به طور مشاوره ای و همکاری دو جانبه کار می کنند.

۹- تأثیر گذاری و ترغیب

در روش نظامی که به صورت سلسله فرمان های زنجیره ای درون سازمانی از سال ۱۹۵۰ مر سوم می باشد، دستورات و نظارت بر سیستم شکل یکنواختی را دارد. این نکته نیز صحیح است که هر کدام از ما رئیسی داریم که او نیز فردی مافوق خود دارد که دستورات مستقیم می دهند.  اگرچه فردی که فعالیتهای شما را بررسی می کند ممکن است همان کسی که به کنترل و بازبینی آنها می پردازد، نباشد. می توانید با در نظر گرفتن پراکندگی جغرافیایی و عدم تمرکز گرایی و با کمک گروه های کاری خود مختار، یک سیستم با کارآیی سریع و خوب ایجاد نمایید.
امروزه مدیریت تأثیرگذار جایگزین مدیریت مستقیم شده است. ما دیگر برای انجام هر چیزی به مردم دستور نمی دهیم بلکه آنها را مجاب و قانع می کنیم.
مذاکره کرده و آنها را قانع می کنیم. نحوه ی برقراری ارتباط با دیگران را به یاد بیاورید. این کار، روش بسیار خوبی برای تمرین کردن تمام مهارتهای ارتباطی که فرا گرفته اید می باشد. با ین کار  مهارتهای دیگر مانند تفکر استراتژیک و هدف گرایی نیز محقق می شوند. متخصصین IT در قانع کردن  دیگران ماهر هستند و همیشه به عنوان افرادی موثر و با صلاحیت و تولید کننده گانی محترم از دیگران متمایز هستند. تأثیر گذاری و ترغیب از جمله مهارتهای کلیدی هستند که در محیط های کاری شراکتی به کار برده می شوند.

10- انطباق پذیری

در گذشته متخصص فناوری بودن تنها به معنی داشتن تخصص در یک رشته و محیط کاری خاص بود و به توانایی ساخت، توسعه یا پشتیبانی یک شبکه محدود می شد. اشتباه برداشت نکنید، شما هنوز هم می توانید با انجام همان کارها پول خوبی برای گذران زندگی بدست آورید و به عنوان یک متخصص IT شناخته می شوید. اما اگر می خواهید یک متخصص IT کامل و ماهر شوید، باید به طور مداوم مهارت های خود را تقویت کرده و گسترش دهید. برخی ویژگیها، مانند کسب مهارتها و دانش های فنی آسان است و برخی دیگر مانند دانش تجاری، زمان بیشتری نیاز دارند. مدیریت فردی و تیمی، کار مشترک با همکاران و مشتریان نیازمند صلاحیت های رفتاری بر مبنای ویژگی ها و طرز برخوردهای شخصی می باشد.
اگر تصمیم گرفته اید که وارد عرصه IT شوید ، در واقع نماینده ی بعضی تغییرات نیز خواهید بود. حرفه ی ما به سرعت در حال تغییر است، پس ما نیز باید به طور جدی و هماهنگ با آن تغییر کنیم. باید بدانید که کار ما دچار تغییراتی شده حال چه این تغییرات را دوست داشته باشید یا خیر. فشارهایی رقابتی، ورود صنایع جدید، تغییر در نحوه ی مدیریت و تغییر استراتژی کار، گسترش عرضه ی محصولات و دیگر عوامل باعث ایجاد تغییر شده اند، امروزه تقریباً نمی توان هیچ سازمانی را یافت که بی نیاز از تکنولوژی و تحولات آن باشد و وظیفه ی ما به عنوان متخصصین مسئول این است که به شرکت ها و سازمان های خود در جهت تطبیق هر چه بهتر با این تغییرات، کمک کنیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 25 تير 1392 ] [ 3:52 ] [ سامان زکی پور ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فرد فرد دانشجویان رشته کامپیوتر ، از همه ی شما تشکر میکنیم که منت سر ما گذاشتید و به این وبلاگ سر زدید هدف ما در اینجا آشنایی بیشتر دانشجویان رشته کامپیوتر با دنیای علم و فناوری میباشد و ناگفته نماند اطلاعاتی که در این جا قرار داده می شود برگرفته از تمامی سایتهای اینترنتی و جزوات کتب داخلی و خارجی و تحقیقات علمی و پروژه های دانشجویان می باشد ، امیدوار هستیم که مطالب مورد پسند شما واقع بشوند. با تشکر گروه دانشجویان رشته کامپیوتر
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 36
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 45
بازدید ماه : 427
بازدید کل : 36583
تعداد مطالب : 287
تعداد نظرات : 145
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 تماس با ما
کافی نت ستین ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه برای دانشجویان

آموزش دروس ریاضی و فیزیک ویژه بانوان اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وبلاگ سوال خود را مطرح کنید.باتشکر




Up Page