وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان و آدرس computer.sama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





تجارت الکترونيکی در ساليان اخير با استقبال گسترده جوامع بشری روبرو شده است . امروزه کمتر شخصی را می توان يافت که واژه فوق برای او بيگانه  باشد. نشريات ، راديو و تلويزيون به صورت روزانه موضوعاتی در رابطه با تجارت الکترونيکی را منتشر و افراد و کارشناسان از زوايای متفاوت به بررسی مقوله فوق می پردازند.شرکت ها و موسسات ارائه دهنده کالا و يا خدمات همگام با سير تحولات جهاتی در زمينه تجارت الکترونيکی در تلاش برای تغيير ساختار منطقی و فيزيکی سازمان خود در اين زمينه می باشند.

تجارت
قبل از بررسی " تجارت الکترونيکی "، لازم  است در ابتدا يک تصوير ذهنی مناسب از  تجارت سنتی را ارائه نمائيم . در صورت شناخت " تجارت " ، با  " تجارت الکترونيکی " نيز آشنا خواهيم شد.

برای واژه "تجارت" در اکثر واژه نامه ها  تعاريف زير ارائه شده  است :

  • مبادلات اجتماعی : تبادل ايده ها ، عقايد و تمايلات ( خواسته ها )

  • مبادله  يا خريد و فروش کالا در مقياس بالا که به همراه حمل کالا از نقطه ای به نقطه ای ديگر می باشد .

در ادامه ، تعريف دوم ارائه شده برای "تجارت " را به عنوان محور بحث انتخاب و بر روی آن متمرکز خواهيم شد.

تجارت در ساده ترين نگاه ، مبادله کالا و خدمات به منظور کسب درآمد ( پول )  است . زندگی انسان مملو از فرآيندهای تجاری بوده  و تجارت با ميليونها شکل متفاوت در زندگی بشريت نمود پيدا کرده است . زمانيکه کالای مورد نظر خود را از يک فروشگاه تامين و خريداری می نمائيد ، در تجارت شريک و در فرآيندهای آن درگير شده ايد.در صورتيکه در شرکتی مشغول بکار هستيد که کالائی را توليد می نمايد ، درگير يکی ديگر از زنجيره های تجارت شده ايد. تمام جلوه های تجارت با هر رويکرد و سياستی دارای خصايص زير می باشند :

  • خريداران . افراديکه با استفاده از پول خود قصد خريد يک کالا و يا خدمات را دارند.

  • فروشندگان . افراديکه کالا و خدمات مورد نياز خريداران را ارائه می دهند. فروشندگان به دو گروع عمده تقسيم می گردند : خرده فروشان ، که کالا و يا خدماتی را مستقيما" در اختيار متقاضيان قرار داده  و عمده فروشان و عوامل فروش ، که کالا و خدمات خود را در اختيار خرده فروشان و ساير موسسات تجاری می نمايند.

  • توليدکنندگان . افراديکه کالا و يا خدماتی را ايجاد تا فروشندگان آنها را در اختيار خريداران قرار دهند. يک توليد کننده با توجه به ماهيت کار خود همواره يک فروشنده نيز خواهد بود. توليدکنندگان کالای توليدی خود را به عمده فروشان ، خرده فروشان و يا مستقيما" به مصرف کننده گان می فروشند.

همانگونه که مشاهده می گردد ، "تجارت " از زاويه فوق دارای مفاهيم ساده ای است . تجارت از خريد يک محصول ساده نظير " بستنی " تا موارد پيچيده ای نظير اجاره ماهواره را شامل می گردد. تمام جلوه های تجارت از ساده ترين سطح تا پيچيده ترين حالت آن ، بر مقولاتی همچون : خريداران ، فروشندگان و توليدکنندگان متمرکز خواهد بود.


موضوعات مرتبط: اینترنت، ،
[ جمعه 18 مرداد 1392 ] [ 2:37 ] [ سامان زکی پور ]

حافظه يکی از مهمترين عناصر سخت افزاری استفاده شده در کامپيوتر است . بدين منظور از حافظه های مختلف و با فنآوری های متفاوتی استفاده می گردد . حافظه های "ايستا " ( Static ) و  "پويا" ( Daynamic ) ، دو نمونه متدوال در اين زمينه می باشند . کامپيوتر شما ممکن است هم دارای حافظه static و هم dynamic باشد . از حافظه های فوق با توجه به تفاوت مشهود قيمت آنان با اهداف متفاوتی اسفاده می گردد . با بررسی نحوه عملکرد هر يک از تراشه های حافظه static و dynamic ، می توان به تفاوت های موجود و علت اختلاف قيمت آنان ، بيشتر واقف گرديد .

  • Dynamic RAM ، متداولترين نوع حافظه در حال حاضر محسوب می گردد . درون يک تراشه dynamic RAM ، هر سلول حافظه صرفا" يک بيت اطلاعات را در خود ذخيره نموده و از دو بخش اساسی تشکيل می گردد : يک ترانزيستور و يک خازن . به منظور ذخيره ميليون ها سلول حافظه بر روی يک تراشه از تعداد انبوهی ترانزيستور کوچک و خازن استفاده می گردد . خازن مسئوليت نگهداری صفر و يا يک را برعهده داشته و  ترانزيستور به منزله يک سوئيچ است که مدار کنترلی بر روی تراشه  را به منظور خواندن خازن و يا تفيير وضعيت آن ، مديريت می نمايد . خازن را می توان به منزله يک سطل کوچک در نظر گرفت که قادر به ذخيره الکترون ها می باشد . به منظور ذخيره سازی مقدار يک در حافظه ، می بايست سطل فرضی از الکترون ها پر گردد و برای ذخيره مقدار صفر ، اين سطل می بايست خالی گردد . مهمترين مشکل سطل فرضی ، وجود نشتی و يا سوراخی در آن است که باعث می گردد پس از گذشت مدت زمانی مشخص ، خالی گردد . در مدت زمانی کمتر از چند ميلی ثانيه ، يک سطل پر از الکترون ، خالی می گردد . به منظور نگهداری وضعيت خازن و ذخيره سازی مقدار يک قبل از تخليه خازن ، می بايست پردازنده و يا کنترل کننده حافظه ، خازن را شارژ نمايند . بدين منظور کنترل کننده حافظه ، حافظه را خوانده و آن را مجددا" بازنويسی می نمايد . فرآيند فوق که به Refresh معروف است به صورت اتوماتيک در هر ثانيه ، هزاران مرتبه تکرار می گردد . علت نامگذاری اين نوع از حافظه ها به dynamic به مفهوم فرآيند Refresh برمی گردد .حافظه های dynamic ، می بايست به صورت پويا بازخوانی و بازنويسی گردند و گرنه تمامی اطلاعات موجود در آنان از بين خواهد رفت . علاوه بر موارد فوق ، عمليات Refresh زمان خاص خود را داشته و باعث می گردد سرعت آنان ، کاهش يابد  .
     

  •  Static RAM از يک تکنولوژی کاملا" متفاوت با dynamic RAM ، استفاده می نمايد.  در حافظه های static از يک نوع فليپ فلاپ خاص که هر يک از بيت های حافظه را در خود نگهداری می نمايد، استفاده می گردد . يک فليپ فلاپ برای هر سلول حافظه از چهار تا شش ترانزيستور استفاده می نمايد . در اين نوع حافظه ، ضرورتی به عمليات Refreshing ، نبوده و بديهی است که سرعت آنان در مقايسه با حافظه های dynamic بمراتب بيشتر می باشد . با توجه به اين که اين نوع از حافظه ها دارای بخش ها و عناصر بيشتری می باشند ، يک سلول حافظه Static فضای بمراتب بيشتری را نسبت به يک سلول حافظه dynamic  بر روی تراشه ، اشغال خواهد کرد.

این روش جدید در واقع ۵۰۰ برابر سریع تر از روش های ارتباطی بی سیم فعلی است و هدف این است که سرعت و کیفیت انتقال اطلاعات شبیه به زمانی باشد که از فیبر نوری استفاده می کنیم. هم اکنون ابزارهای نظامی برای ارتباط با یکدیگر از شبکه بیسیم CDL استفاده می کنند CDL یک پرتکل ارتباطی امن است که به صورت شبکه می باشد و بین اجزاء مختلف در سیستم مانند پهپاد ها هواپیما ها ماشین آلات و هلکوپتر ایجاد ارتباط می کند اما حداکثر سرعت انتقال اطلاعات در این شبکه ۲۵۰ مگابیت در ثانیه است و حالا قصد دارند با افزایش این سرعت به ۱۰۰گیگابیت در ثانیه، ارتباط سریعتری به وجود بیاورند.

ادامه مطلب : http://tech.aranian.com/news/80-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%A8%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D9%85-100-%DA%AF%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%AA%D8%A7-%D8%B4%D8%B9%D8%A7%D8%B9-200-%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C!!.html
حق کپی رایت مقاله برای آرانیان محفوظ است

 

[ جمعه 18 مرداد 1392 ] [ 2:26 ] [ سامان زکی پور ]

Acronis True Image یک پکیج نرم افزار کامل می باشد که نه تنها امکان تهیه نسخه پشتیبان از فایل های خود را برای شما فراهم نمی کند، بلکه سیستم شما را در برابر انواع تهدیدها مانند ویروس ها، نصب غیر قابل توقف نرم افزار و خطاهای هارد محافظت می کند. کامپیوتر شما قابلیت ذخیره تمامی اطلاعات از فعالیت های شما و چیزهای مهمی مانند عکس ها و ویدئوهای خانوادگی و … را دارد و شما نیز همیشه باید از آن ها محافظت کنید. این نرم افزار با داشتن قابلیت کپی فوق کامل از فایل ها این امنیت را برای شما فراهم میکند و خیالتان را از پاک شدن فایل های ضروری خود راحت می کند. اگر زمانی اتفاقی ناگواری برای فایل ها شخصی و یا فایل های اصلی ویندوزتان رخ دهد، شما می توانید با استفاده از فایل بک آپی که قبلا ساخته اید دوباره فایل های خود را بدست آورید. این نرم افزار در زمینه تهیه نسخه پشتیبان از ویندوزهای اورجینال و رایت آن بر روی CD کاربرد بسیار زیادی دارد.

خلق یک بکاپ کامل از سیستم شما و بازگرداندن اطلاعات در هنگام ایجاد مشکلات برای سیستم در چند دقیقه یا بکاپ گیری و بازگرداندن فایلهای مهم شما حتی سریعتر از این زمان تنها با Acronis True Image Home امکان پذیر است. Acronis True Image Home برای شما حداکثر انعطاف پذیری را به ارمغان میآورد تا مطمئن شوید از اطلاعات شما به قدر کافی حفاظت میگردد و این توانایی را دارید که در هنگام وقوع حوادث پیش بینی نشده مانند ویروسی شدن سیستم و دیگر فایل های مخرب و خراب شدن هارد دیسک به راحتی توانایی بازگرداندن اطلاعات بکاپ گیری شده را دارا هستید.

 

password بک آپ گیری قدرتمند با Acronis True Image Home 2013 v16.6514 رمز فایل: www.downloadha.com

download بک آپ گیری قدرتمند با Acronis True Image Home 2013 v16.6514 لینک دانلود – 258.94 مگابایت | لینک کمکی


موضوعات مرتبط: نرم افزار، ،
[ پنج شنبه 17 مرداد 1392 ] [ 3:0 ] [ سامان زکی پور ]

Database Browser نرم افزاری عالی برای اتصال به انواع دیتابیس های محبوب این روزها مانند Oracle, MS Sql Server, ODBC, MySql, PostgreSQL, Interbase و Firebird می باشد. این اتصال یعنی مرور ، ویرایش ، اجرای sql scripts و export (برون ریزی) داده ها که تمامی این فرایندها بسیار مفید خواهد بود. این نرم افزار مسلما برای وبمستران و برنامه نویس ها بسیار مفید خواهد بود و در زمینه فعالیت های آنان کارآمد و کاربردی بنظر می رسد. قابلیت اصلی نرم افزار که مرور دادهای درون دیتابیس ها و همچنین ویرایش و اجرای آنها می باشد و ابزار دیگری نیز جهت export و به معنای دیگر استخراج داده وجود دارد که کاربر میتواند داده های درون دیتابیس را به صورت CSV, Excel, Html برون ریزی یا استخراج نماید. جستجو درون جدول های دیتابیس ها و همچنین نمایش داده ها به صورت کاملا مشخص و مجزا از ابزارهای جالب نرم افزار به شمار می رود. همچنین با این نرم افزار میتوان دیتابیس قابل اجرا برروی انواع بانک های اطلاعاتی را ایجاد نمود.

 

database browser مرور و ویرایش دیتابیس ها Database Browser 4.1.0.14

 

password مرور و ویرایش دیتابیس ها Database Browser 4.1.0.14رمز فایل: www.downloadha.com

download مرور و ویرایش دیتابیس ها Database Browser 4.1.0.14 لینک دانلود – 12 مگابایت لینک کمکی


موضوعات مرتبط: نرم افزار، ،
[ پنج شنبه 17 مرداد 1392 ] [ 2:10 ] [ سامان زکی پور ]

گوگل روی ۲۰۰۰ نفر از کاربران وب تحقیق کرد تا مشخص کند افراد معمولا از چه رمزهای عبوری استفاده می‌کنند. نتیجه خیلی شگفت‌آور نبود اما گویای این مطلب بود که هک کردن حساب‌های کاربری توسط افرادی که می‌شناسید حقیقتا آسان است. در کشورهای آمریکایی و اروپایی خیلی از افراد حیوان خانگی دارند.

طبق تحقیقات گوگل اپس، این فهرست چیزهایی است که اغلب افراد رمز‌های عبور حساب‌های کاربری‌شان را بر اساس آن‌ها انتخاب می‌کنند:

  1. نام حیوانات خانگی
  2. تاریخ‌های خاص (مثل سالگرد ازدواج)
  3. تاریخ تولد یکی از نزدیکان
  4. نام فرزند
  5. نام سایر افراد خانواده
  6. محل تولد
  7. مناسبت‌های مورد علاقه
  8. چیزی مربوط به نام تیم فوتبال مورد علاقه
  9. نام همسر
  10. کلمه "password"

قدم اول در ساخت رمزعبور مناسب: از برنامه‌های پسوردساز استفاده کنید (مثل آن‌‌هایی که در برنامه‌های مدیریت رمزعبور مثل LastPass و 1Password وجود دارند). با این کار می‌توانید تا جای ممکن برای حفاظت از حساب‌های آنلاین‌تان مقاومت کنید. این موضوع را به همه کسانی که دوست دارید اطلاع دهید.


موضوعات مرتبط: اینترنت، ،
[ چهار شنبه 16 مرداد 1392 ] [ 2:3 ] [ محمد اسدی ]

اکسچنج سرور یا Exchange Server یکی از سری محصولات محبوب و معروف از سرورهای مایکروسافت هست که در شبکه های بزرگ استفاده میشه و همونجور که از اسمش پیداست قسمت سرور قضیه هست و طبیعتا برای اتصال و استفاده از اون باید از یک قسمت دیگه به عنوان کلاینت استفاده کرد . کاربرد اصلی این محصول در اصل استفاده به عنوان یک ایمیل سرور یا همون پست الکترونیک هست ، سرویس پست الکترونیک یا سرویس دهنده ایمیل در واقع یک نرم افزار کاربردی هست که ایمیل ها را از سرویس گیرنده های ایمیل ( Client) و یا سرورهای پست الکترونیک (Mail Server) دیگر دریافت کرده و بعد آنها را به دست گیرندگان می رسونه. این سرور پست الکترونیک معمولا شامل فضای ذخیره سازی پیام ها ، مجموعه ای از قوانین قابل تعریف ، لیستی از کاربران و مجموعه ای از ماژول های ارتباطی می باشد.
به عنوان مثال وقتی شما به وب سایت یاهو وارد میشید و ایمیل رو وارد می کنید در حقیقت به ایمیل سرور یاهو متصل شدید ، شما میتونید ایمیل ارسال و دریافت کنید و فایل آپلود کنید و یک فضای اختصاصی برای خودتون ایجاد کنید ، شما میتونید بگید از چه کسایی ایمیل بگیرم و یا نگیرم و این یک نوع از همین قوانینی هست که گفتم ، حالا تصور کنید که یک ایمیل سرور برای سازمان خودتون دارین که این سرور تمامی اینکارها رو انجام میده با این تفاوت که همش بصورت داخلی فقط برای سازمان شما انجام میشه و دیگه نیاز نیست ایمل های سازمانی یا شخصی شما توی سایت یاهو یا امثالهم باشه و طبیعتا محرمانگی براتون ایجاد میکنه . از قابلیت های معمولیش اگر بخایم بگیم میتونم به تاریخ و تقویم و زمانبندی کار ها اشاره کنم که هم توسط برنامه های کلاینت مثل Outlook قابل دسترسی هستن و هم از طریق وب . مایکروسافت در حال حاضر نسخه 2010 این محصول رو ارائه کرده ولی در حدود 15 سالی میشه که در زمینه Mail Server فعالیت میکنه . قابلیت های زیادی داره که بصورت مختصر اینجا معرفی میکنم :

1.امنیت درمقابل هرزنامه ها و ویروس ها ( Viruses & Spams) : در نسخه 2007 و بعد این برنامه امکانات درونی مقابله با هرزنامه ها یا اسپم ها و ابزار های ضد ویروس یا همون Anti-virus و همچنین ابزار قوی ف ی ل ت ر ی ن گ و بررسی همزمان چند دستگاه وجود ارائه شد .

2.محرمانگی تبادل نامه های الکترونیکی ( Privacy) : با استفاده از توابع قدرتمند رمز نگاری استفاده شده در تبادل نامه های الکترونیکی از جمله استفاده از ساختار PKI تبادل نامه های داخلی و نامه های الکترونیکی از طریق اینترنت، محرمانگی نامه های تبادل شده را حفظ می کنه .

3.سیستم واحد تبادل نامه ها ( Unified Messaging ) :سیستم واحد تبادل نامه ها، امکان دریافت انواع مختلف پیغام مانند فاکس، نامه های صوتی و همچنین امکانات جدیدی چون دریافت پیغام های صوتی بوسیله تلفن معمولی را می ده .

4.بازدهی کار گروهی و کارایی Performance & Team Work) : امکانات توسعه یافته کار با تقویم ها، کار در خارج از شرکت، سفارش منابع و تنظیم فهرست قرارهای ملاقات، کار گروهی را آسان می کند و بازده کار گروه را بالا می بره.

5.تبادل نامه ها از طریق اینترنت: از هر کامپیوتری از هر جا می توان از طریق اینترنت بکمک رابط کاربری بسیار مجهز و مشابه آتلوک به صندوق پستی خود دسترسی داشته باشید. تمامی امکانات موجود در اتلوک از جمله، تقویم، یادداشت ها، تکالیف، قرار ملاقات ها، زمان بندی تکالیف، کارت های ویزیت و… در دسترس شما می باشند. این رابط کاربری تحت وب Outlook Web Access می باشد.

6.تبادل نامه ها از طریق موبایل: فناوری Exchange Active-sync کار با نامه ها و تقویم از طریق دستگاه های موبایل را آسان می سازد و همچنین امنیت تبادل اطلاعات و تراز دسترسی را کنترل می کند.

7.استفاده از Power-shell : با استفاده از این قابلیت شما میتوانید چندین عملیات را بصورت همزمان در قالب یک Script در آورده و همزمان اجرا کنید.

8.قابلیت دسترسی بالا یا High Availability: این امکان رو به شما میده که چندین سرور بصورت پشتیبان داشته باشید تا در صورت بروز مشکل برا هر کدوم سرور بعدی وارد کار بشه .

نکته : این نرم افزار تاریخ شمسی نداره ولی در محیط تحت وب قالب و راهنمای بسیار بسیار خوب فارسی شده توسط خود مایکروسافت داره ، چند تا از شرکت های ایرانی اومدن و زحمت کشیدن این محصول رو براش تاریخ شمسی تهیه کردن که من اسم شرکت ها رو نمی برم ولی به امکانات فارسیش اشاره می کنم :

    پشتیبانی از تاریخ و تقویم هجری شمسی در Access Outlook Web
    برنامه کلاینت تحت وب Microsoft Exchange)
    پشتیبانی از تاریخ و تقویم هجری شمسی و امکانات فارسی در Outlook 2003/2007 Microsoft
    غلط یاب املایی زبان فارسی
    مناسبات و ایام تعطیل ایران در محیط Outlook 2003/2007 Microsoft
    پشتیبانی از ویندوز سرور 2003 و 2008
    پشتیبانی از نسخه 64 بیتی و 32 بیتی
    سازگاری کامل با ویندوز ویستا و تمامی مرورگر ها

[ چهار شنبه 16 مرداد 1392 ] [ 2:2 ] [ محمد اسدی ]

معرفی گرایش هوش مصنوعی در مقطع کارشناسی ارشد

دانشجویان در این گرایش با مطالب جدیدی مانند شبکه‌های عصبی، هوش مصنوعی پیشرفته، تئوری فازی، پردازش تصویر و ... آشنا می‌شوند. گرایش هوش مصنوعی، گرایش بین نرم‌افزار و معماری کامپیوتر است و در هر گرایش کاربرد‌هایی دارد. انتخاب‌شدگان در این گرایش می‌توانند جنبه نرم‌افزاری یا جنبه سخت‌افزاری آن را دنبال کنند. این گرایش به‌طور عمده به ساخت سیستم‌های هوشمند و رباتیک می‌پردازد.

دفترچه دروس تخصصی شامل گرایش‌های معماری کامپیوتر ، نرم‌افزار و هوش مصنوعی شامل 60 سوال ( هر گرایش 20 سوال ) مجموعا 100 دقیقه زمان پاسخ گویی دارد.

هیچ‌کدام از دانشجویان دو گرایش به گذراندن واحد‌های جبرانی برای تحصیل در این گرایش نیاز ندارند. این درحالی است که شمار پذیرفته‌شدگان در گرایش هوش از بقیة گرایش‌ها نیز بیش‌تر است. در دورة کارشناسی، دانشجویان فقط با یک درس سه واحدی به‌نام هوش مصنوعی آشنایی پیدا می‌کنند و آشنایی بیش‌تر با این مقوله به طور کامل در دورة کارشناسی ارشد صورت می‌گیرد.

واحدهای درسی

با توجه به واحد‌هایی که در دورة کارشناسی ارشد گرایش هوش مصنوعی تدریس می‌شود، دانشجویان می‌توانند موارد آموزشی و کاربردی متفاوتی را بیاموزند ازجمله:

یادگیری ماشین

روش‌هایی که کامپیوتر را قادر می‌سازد عملی شبیه به یادگیری و تجربه را در حین انجام مکرر یک عمل انجام دهد. یعنی با توجه به اعمالی که دفعات قبل انجام داده و بررسی نتایج آن‌ها سعی می‌کند در دفعات بعدی اعمالی بهتر و مطلوب‌تر و با خطای کمتری انجام دهد.

شبکه‌های عصبی

روش جدید حل مسایل هوش مصنوعی به وسیله شبکه‌ای از واحد‌های متصل به هم که هر کدام قابلیت پردازش داده‌ها، ارتباط با نورون‌های دیگر و همچنین ایجاد تغییرات در مشخصات شبکه را دارند و این اعمال را در جهت بهینه‌سازی عملکرد شبکه انجام می‌دهند. شبکه‌های عصبی معمولاً در مسائلی نظیر بهینه‌سازی، تخمین توابع، کنترل و ... کاربرد دارند.

پردازش تکاملی

شاخه‌ای جدید از هوش مصنوعی که با درنظر گرفتن یک یا چند جواب اولیه برای یک مسأله و به‌وجود آوردن جواب‌های جدید از جواب‌های موجود و انتخاب جواب‌های بهتر، سعی می‌کند که جوابی نسبتاً بهینه برای مسأله به‌دست آورد.

رباتیک

طراحی ربات‌های کامپیوتری (مکانیکی یا نرم‌افزاری) برای انجام وظیفه‌ای خاص. برای هوشمند ساختن ربات‌ها از الگوریتم‌های هوش مصنوعی مانند یادگیری، پردازش تصاویر، تشخیص گفتار و ... استفاده می‌شود.

منطق فازی

تعمیمی است از منطق کلاسیک که در آن به‌جای دو مقدار درست و غلط، درجه درستی داریم که می‌تواند بین عدد صفر و یک باشد. پردازش زبان طبیعی نیز قسمتی از هوش مصنوعی است که به پردازش متون زبان‌های طبیعی می‌پردازد تا معنای آن‌ها را استخراج کند.

سیستم‌های خبره

سیستم‌هایی که به وسیله جمع‌آوری داده‌ها و قوانین در یک زمینه خاص می‌توانند در آن زمینه مانند یک فرد خبره و متخصص عمل کند. برای نمونه می‌توان به ربات‌های جراح اشاره کرد.

محاسبات نمادین

انجام محاسبات ریاضی به صورت نمادین نه عددی. یعنی اگر 2 به توان 2 چهار می‌شود این الگوریتم هوش مصنوعی قدرت تعمیم آن به ´ به توان 2 را دارند و در نهایت به جای عدد جوابی وابسته به نماد برمی‌گردانند مثل ´ ضربدر

[ دو شنبه 14 مرداد 1392 ] [ 17:49 ] [ سامان زکی پور ]

اسلایدهای آموزشی مهندسی نرم افزار جعفر پور امینی


نام اسلاید: مهندسی نرم افزار 1
منبع : کتاب مهندسی نرم افزار
تهیه کننده : جعفر پور امینی
مولف: سامرویل (Sommerville)
ناشر : پایگاه آیاپیر
دانلود اسلایدهای آموزشی درس مهندسی نرم افزار
سرفصل‌های این آموزش:
فصل اول : مهندسی نرم افزار
فصل دوم : سیستم‌های اجتماعی - تکنیکی
فصل سوم : سیستم‌های حیاتی
فصل چهارم : فرایندهای نرم افزار
فصل پنجم : مدیریت پروژه
فصل ششم : خواسته‌های نرم افزار
فصل هفتم : فرایندهای مهندسی خواسته‌ها
فصل هشتم : مدل‌های سیستم
فصل نهم : مشخصات سیستم‌های حیاتی
فصل دهم : مشخصات رسمی
فصل یازدهم : طراحی معماری
فصل دوازدهم : معماری‌های سیستم‌های توزیعی
فصل سیزدهم : معماری کاربرد
فصل چهاردهم : طراحی شیءگرا


اسلاید مهندسی نرم افزار تعداد اسلاید: 242 قطعه
دانلود اسلایدهای آموزشی مهندسی نرم افزارحجم فایل: 1.58 مگابایت
رمز بازگشایی اسلایدهای آموزشی مهندسی نرم افزار پور امینیبازگشایی فایل: www.aiapir.com
دانلود اسلایدهای آموزشی مهندسی نرم افزار پور امینیدانلود اسلایدهای آموزشی مهندسی نرم افزار


موضوعات مرتبط: کتاب و جزوه، ،
[ دو شنبه 14 مرداد 1392 ] [ 17:40 ] [ سامان زکی پور ]

نرم افزاری برای افزایش RAM کامپیوتر

Fresh RAM دائما حافظه RAM را مورد بازبینی قرار می دهد باعث خواهد شد تا با انجام یک سری کارهای خاص نظیر بهینه سازی نرم افزارها و فایل های در حال اجرا سرعت دسترسی به داده ها افزایش یابد و در حقیقت باعث افزایش کارآیی سیستم رایانه ای خواهد شد.

 

 
Fresh RAM که از محیط کاربری ساده ای بهره می برد به صورت یک نمودار گراف مانند تغییرات آنی RAM را نشان می دهد و همین امر کمک می کند تا کاربران مدیریت کامل و البته آسان برروی بخش حافظه تصادفی سیستم خود داشته باشد. یکی از قابلیت های این نرم افزار امکان بهینه سازی سیستم به صورت اتوماتیک است که کمک زیادی در افزایش کارآیی سیستم خواهد کرد.
 
قابلیت های کلیدی نرم افزار Fresh RAM  :
 
افزایش کارآیی سیستم از طریق افزایش سرعت RAM
بهینه سازی RAM از راه های مختلف
بهینه سازی نرم افزارهای در حال اجرا
استفاده آسان از نرم افزار
نمایش دائمی تغییرات در حافظه رم
امکان بهینه سازی به صورت اتوماتیک
سازگار با نسخه های مختلف از جمله ویندوز ویستا و ویندوز محبوب 7
 

موضوعات مرتبط: نرم افزار، ،
[ یک شنبه 13 مرداد 1392 ] [ 18:44 ] [ سامان زکی پور ]

با حمایت ایران، تقاضای ثبت پسوند اینترنتی خلیج فارس که از سوی یک شرکت خارجی مطرح شده بود به تایید کمیته مشورتی دولتها در آیکن (GAC) رسید و این کمیته ایران را به‌عنوان مالک معنوی پسوند اینترنتی خلیج فارس شناخت.به گزارش ایسنا، سعید مهدیون - رییس کمیته تخصصی نامهای دامنه سطح بالا و نماینده ایران در مذاکرات آیکان - با بیان این مطلب اظهار کرد: به دنبال پذیرش درخواست ثبت دامنه‌های سطح بالا از سوی موسسه نامها و اعداد تخصیص‌یافته اینترنتی (ICANN)، ثبت دامنه اینترنتی داتپرشینگلف مطرح شد.وی افزود: در این میان با توجه به درخواست یک شرکت ترکیه‌ای برای ثبت دامنه Persiangulf، اماراتیها نخستین اعتراضها را از سال گذشته آغاز کردند و خواستار ثبت نشدن این دامنه با توجه به مخالفت دولتهای شش کشور حاشیه خلیج فارس شدند.وی خاطرنشان کرد: این اعتراض تا جایی گسترش پیدا کرد که این کشورها تلاش کردند تا این نام مورد تایید کمیته مشورتی دولتها در آیکن (GAC) نرسد که با حمایت ایران و اسناد محکم مطرح شده، این درخواست کشورهای معترض رد شد.نماینده ایران در مذاکرات آیکان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در این راستا تصریح کرد: با ارسال نامهایی به کمیته مشورتی دولتها در آیکن، سندهای تاریخی برای رد ادعای اعراب ارائه شد تا در نهایت این کمیته در اجلاسی که اوایل سال جاری در چین برگزار شد، نسبت به بررسی ادعا اقدام کرد.وی ادامه داد: در این میان، امارات که توانسته بود علاوه بر کشورهای عربی منطقه، برخی کشورهای دیگر را نیز با خود همراه کند، عنوان کرد که در منطقه نقطه‌های با نام خلیج فارس وجود ندارد که این موضوع بار دیگر مورد اعتراض ایران قرار گرفت.سعید مهدیون گفت: با بررسی مدارک و دلایل منطقی مطرح شده و از آنجایی که درخواست شرکت ترکیه‌ای و اعتراض ایران برای فراهم شدن امکان ثبت دامنه persiangulf بود و عربها آن را با نام مجعول عربی میخواندند، اعضای کمیته مشورتی دولتها در آیکن اعتراض امارات را بی نتیجه توصیف و اعلام کرد در صورتی امکان اعتراض برای ثبت نشدن دامنه خلیج فارس را دارند که بر سر نام فعلی آن یعنی خلیج فارس متفق القول باشند.وی با بیان این مطلب که این موضوع فرصتی را فراهم کرد تا مدارک و اسناد محکم از سوی ایران برای اجلاس بعدی که در کشور آفریقای جنوبی برگزار می شد فراهم کرد، تاکید کرد : ایران در اجلاس آفریقا با ارائه مستندات قانونی و تاریخی که از سوی وزارت امور خارجه تهیه شده بود و با استناد به کنوانسیون دریاهای آزاد مبنی بر اینکه به غیر حاشیه ساحلی 13 مایلی هر کشور، خلیج فارس جزو دریاهای آزاد است و هیچکس حق حاکمیتی روی آن ندارد و persiangulf یک نام با مالکیت معنوی معرفی شد که از قدیم الایام با نام ایران شناخته شده است و جز ایران هیچکس حقی روی آن ندارد.رییس کمیته تخصصی نامهای دامنه سطح بالا با بیان این مطلب که به این ترتیب، دامنه Persiangulf توانست سخت ترین مرحله برای ثبت را پشت سر بگذارد اظهار کرد: بر این اساس و با وجود تلاش زیاد دولتهای کشورهای معترض برای قرار نگرفتن پسوند اینترنتی خلیج فارس در فهرست دوم دامنه‌های اینترنتی سطح بالا مبنی بر توافق دولتها و اجماع آنها برای ثبت نشدن این دامنه و تعلیق موضوع به مدت بیش از یک سال، این پسوند اینترنتی با رای بالا وارد مراحل ارزیابی فنی و مالی شد.


موضوعات مرتبط: خبر، اینترنت، ،
[ یک شنبه 13 مرداد 1392 ] [ 18:41 ] [ سامان زکی پور ]

اصول طراحی کامپایلر

عنوان منبع: کامپایلرها
مترجم: دلداری
منبع اصلی:
Compilers: Principles, Techniques, and Tools

فهرست مطالب :
فصل اول: مقدمه ای بر کامپایلر
فصل دوم : نحو زبان و تجزیه
فصل سوم: تحلیلگر لغوی
فصل چهارم: تحلیل نحوی

دانلود اسلاید اصول طراحی کامپایلر  تعداد اسلاید : 248 قطعه

اسلاید اصول طراحی کامپایلر حجم فایل : 1.03 مگابایت

اصول طراحی کامپایلر نورانی بازگشایی فایل: www.aiapir.com

دانلود پاورپوینت اصول طراحی کامپایلر نورانی بارگیری جزوه اصول طراحی کامپایلر


موضوعات مرتبط: کتاب و جزوه، ،
[ جمعه 11 مرداد 1392 ] [ 19:1 ] [ ]

انسان یک سری کارها را خوب انجام می‌دهد و کامپیوترها هم یک سری کار. اریک اشمیت، مدیر شناخته شده گوگل می‌گوید آنچه که می‌تواند افرادی را که می‌خواهند در آینده موفق باشند کمک کند در نظر گرفتن این "تفکیک قدرت" است و اینکه علاوه بر کسب تخصص در آنچه به بهترین شکل انجام می‌دهند، با کامپیوترها همکاری کنند.

اما انسان‌ها چه کارهایی را بهتر انجام می‌دهند؟ اگر امروز از من بپرسید پاسخ می‌دهم جاگذاشتن کلیدها، آزار دیدن و رنجیدن و بعد هم فکر راجع به اینکه کجا ناهار بخوریم. خب... خوشبختانه گزارش جدیدی که توسط پژوهشگران هاروارد و MIT منتشر شده است پاسخ‌‌‌های مثبت‌تری به این سوال داده است.

طبق مقاله "رقص با روبات‌ها: مهارت‌ها انسانی برای کار کامپیوتری" قدرت کامپیوترها در سرعت و صحت انجام عملکردشان نهفته است، درحالی که قدرت انسان تماما به انعطاف‌پذیری‌اش بر‌می‌گردد. برنامه‌های کامپیوتر از منطق متکی بر قوانین ساده تا تشخیص الگوها؛ که قدرت پردازشی و داده‌های بیشتری را مورد استفاده قرار می‌دهد، پیشرفت کرده است. تشخیص الگوها می‌تواند منجر به انجام وظایف پیچیده‌تری برای کارهای انسانی شود. در حال حاضر سه نوع کار هست که هنوز هم انسان بهتر از کامپیوتر انجام می‌دهد:

درک حل مسئله: یافتن راه برای مشکلاتی که قوانینی برایشان وجود ندارد. برای نمونه: تشخیص بیماری توسط پزشک، تدوین دعوی متقاعدکننده توسط وکلا، ساخت یک اپلیکیشن تحت وب جدید توسط یک برنامه‌نویس.

جمع‌آوری و پردازش اطلاعات جدید، تصمیم‌گیری در این باره که در سیلی از پدیده‌های تعریف‌نشده چه چیزهای مرتبطی وجود دارد. مثلا: کشف مشخصات یک دارو توسط دانشمندان، کاوش زیر اقیانوس‌ها، گزارش یک واقعه توسط خبرنگاران.

کار فیزیکی غیر معمول. انجام کارهای پیچیده در محیط سه‌بعدی، از نظافت گرفته تا رانندگی و آشپزی که تصور بر این است که کارهای کم‌مهارتی برای انسان هستند، اما در حقیقت نیاز به ترکیب مهارت شماره ۱ و مهارت شماره ۲ دارند و انجامش برای کامپیوتر به‌واقع دشوار است.


موضوعات مرتبط: مقاله، ،
ادامه مطلب
[ جمعه 11 مرداد 1392 ] [ 18:40 ] [ سامان زکی پور ]

یو اس بی 3.1 با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه

پورت یا درگاه موسوم به یو اس بی (Universal Serial Bus) پس از آزمایش سرعتی معادل 10 گیگابیت بر ثانیه به عنوان سرعت انتقال دیتا رسما نام گذاری شد.

این نسخه از درگاه یو اس بی با نسخه های قدیمی مانند 2 و 3 نیز سازگاری خواهد داشت و از هم اکنون سازندگان سخت افزاری به فکر ساخت ابزار متناسب با آن هستند.

گروه توسعه دهنده این استاندارد، تایید کردند که آزمایش های نهایی موفقیت آمیز بوده و سرعت آن بیش از دو برابر سرعت یو اس بی های سوپر سرعت تعریف شده است.

اتصال دهنده ها، کابل ها منطبق با سرعت جدید تعریف خواهند شد و این در حالی است که سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه روی یو اس بی نسخه 3، جواب خود را پس داده است.

جزییات فنی نسخه 3.1 در کنفرانس توسعه دهندگان در هیلزبورو اوریگان در تاریخ 21 آگوست، دوبلین ایرلند در تاریخ 1 اکتبر و در تاریخ دسامبر 2013 در آسیا نشان داده خواهد شد.

الکس پگل قائم مقام در اینتل گفت ما به طور کامل از این پورت جدید پشتیبانی می کنیم و تام بونولا از اچ پی نیز گفت به زودی محصولات منطبق با نسخه 3.1 را تولید خواهند کرد.

سرعت نقل و انتقال دیتا از طریق یو اس بی با توجه به رسیدن به 10 گیگابیت بر ثانیه سرعت، فرصت جدیدی در صنعت آی تی بوجود خواهد آورد.


موضوعات مرتبط: اختراعات، ،
[ جمعه 11 مرداد 1392 ] [ 18:39 ] [ سامان زکی پور ]

همانطور که انتظار می‌رفت، مایکروسافت در نهایت سرویس آفیس را برای دستگاه‌های اندرویدی عرضه کرد. آفیس با آمدنش به آیفون در تابستان امسال موج بزرگی را به راه انداخت، اما حالا در حال ساخت موج بزرگتری در بزرگترین سیستم موبایل در جهان،‌ اندروید است. از امروز، مشترکان آفیس ۳۶۵ قادر به دریافت و اجرای برنامه موبایل آفیس برای اندروید خواهند بود.

نسخه اندرویدی اپلیکیشن آفیس تنها در گوشی‌های تلفن کار می‌کند. صاحبان تبلت‌‌های اندرویدی، درست مانند کاربران آیپد، همچنان باید از ابزار تحت وب آفیس استفاده کنند، زیرا قادر به دریافت برنامه رسمی آفیس از گوگل‌پلی نخواهند بود. همچنین گوشی‌های اندروید مورد استفاده باید دارای نسخه ۴.۰ اندروید یا نسخه‌های بعد از آن باشند.

مانند نسخه آیفون دانلود این نرم‌افزار رایگان است، اما باید مشترک آفیس ۳۶۵ باشید تا بتوانید آن را اجرا کنید. مشترکین قادر هستند که اپلیکیشن را در حداکثر ۵ گوشی موبایل اجرا کنند.

وبسایت DenverPost نیز در خبری فوری ضمن پرداختن به این موضوع، گزارش داده است که این برنامه در حال حاضر تنها برای مشترکین امریکایی آفیس قابل دسترس است، اما مایکروسافت قصد دارد آن را در ۱۱۷ بازار و در نسخه‌هایی با ۳۰ زبان مختلف عرضه کند.

در حال حاضر قیمت اشتراک یک ساله آفیس ۱۰۰دلار است.


موضوعات مرتبط: خبر، ،
[ پنج شنبه 10 مرداد 1392 ] [ 18:5 ] [ ]

ایران در دستیابی به فناوری اینترنت پیشتاز منطقه بود، ولی امروزه کمتر کشوری در جهان وجود دارد که سرعت اینترنتی پایین‌تر از اینترنت ایران به کاربران خود ارائه کند. در اولین روزهای ورود اینترنت به ایران در مدت زمانی نسبتا کوتاه، این فناوری توانست جایگاه خود را میان مردم پیدا کند؛ ولی این رشد پس از مدت کوتاهی کند و کندتر شد. شاید نبود رقبای اصلی و کافی در عرصه رقابت و انحصار آن، این اتفاق را رقم زد.

کشور ما در قاره‌ای قرار دارد که سه رتبه اول پرسرعت‌ترین اینترنت‌های جهان از این قاره هستند. براساس آمارهایی که در سایت بلومبرگ منتشر شده است در رتبه اول، کشور هنگ‌کنگ قرار دارد که با اینترنت ۵۴/۱ مگابیتی خود در جهان خودنمایی می‌کند (برای درک سرعت آن کافی است بگوییم می‌توان در عرض چهار دقیقه یک فیلم با بالاترین کیفیت را دانلود کرد) و بعد از آن کره جنوبی با سرعت متوسط ۴۸/۸ و ژاپن با ۴۲/۲ مگابیت بر ثانیه قرار گرفته‌اند:

http://www.bloomberg.com/slideshow/2013-01-23/top-10-countries-with-the- fastest-internet.html

در حالی که ایران با سرعت متوسط دانلود ۲/۲ مگابیت بر ثانیه در بین ۱۸۸ کشور رتبه ۱۶۸ را به خود اختصاص داده است .http:‌/‌‌/‌www.netindex.com‌/‌download‌/‌allcountries‌‌‌ پس واقعا اینترنتی که به‌عنوان پرسرعت خریداری می‌کنیم آنچنان هم پرسرعت محسوب نمی‌شود.

امروزه صحبت از اینترنت‌های چند گیگابیتی است. حدود دو سال پیش اینترنت با پهنای باند ۱۲۰ گیگابیت در ثانیه که توسط شرکت‌های سیسکو و تلیا ارائه شده است آزمایش موفقیت‌آمیز خود را پشت سر گذاشت. این آزمایش سرعت، براساس ساختار شبکه جهانی اینترنت پایه‌ریزی شد و به‌عنوان اتصال اینترنتی عمل خواهد کرد و مانند برخی پروژه‌ها یک اتصال داخلی بین چند نقطه نبوده و خدمات اینترنتی (نه اینترانتی) ارائه می‌کند.


موضوعات مرتبط: اینترنت، ،
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 10 مرداد 1392 ] [ 16:42 ] [ سامان زکی پور ]

امروزه همزمان با پیشرفت علم روز ،‌ استفاده از اینترنت پرسرعت (ADSL) كم كم در ایران هم در حال افزایش است و استفاده مردم از سرویس ADSL بیشتر شده است . مودم َADSL یكی از الزامات سرویس ADSL می باشد كه در هنگام راه اندازی این سرویس ،‌ شما نیاز به یك مودم ADSL خواهید داشت ،‌ كه البته خود مراكز سرویس دهنده ADSL هم این مودم ها را در اختیار كاربران قرار می دهند،‌ كه پس از آماده سازی سرویس جهت اتصال این مودم ها به اصطلاح باید كانفیگ شوند كه باز خود مركز ارائه دهنده سرویس ADSL اقدام به كانفیگ مودم ها می نماید.

پنل جلویی:

TD-8817 Front Panel

چراغ های نمایشگر پنل جلویی به شرح زیر است:

1. چراغ Power:  نشانده اتصال صحیح آداپتور برق به دستگاه است.

2. چراغ USB: نشاندهنده اتصال مودم توسط کابل USB به کامپیوتر است.

3. چراغ LAN: نمایانگر اتصال LAN به یک وسیله دیگر است

4. چراغ ADSL: در صورت ثابت روشن بودن نمایانگر وجود سرویس ADSL روی خط تلفن متصل شده است.

5. چراغ Internet: در صورت تنظیم صحیح مودم و اتصال مودم با اینترنت این چراغ روش خواهد شد.

 

پنل پشت دستگاه:

TP-LINK 8817 Back

 

اتصالات پشت دستگاه به شرح زیر است:

LINE: اتصال به خط تلفن از طریق Splitter

USB: محل اتصال کابل USB

LAN: اتصال کابل شبکه برای کامپیوتر

RESET: دکمه ریست کردن مودم

POWER: اتصال آداپتور برق

ON/OFF: دکمه روش و خاموش کردن

 

اتصال مودم:

1. نیازمندی های سیستمی:

1.1. سرویس ADSL فعال از سرویس دهنده گان اینترنت

1.2. یک کامپیوتر با کارت شبکه کابلی و کابل شبکه (کابل شبکه در پک مودم موجود است)

1.3. فعال بودن پروتکل TCP/IP روی کامپیوتر (بصورت پیش فرض در ویندوز فعال است)

1.4. یک مروگر وب مانند فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر، کروم، اپرا یا .....

 

اتصال به مودم

لطفا قبل از هر کاری از فعال بودن سرویس ADSL خود مطمئن شوید (با اتصال مودم به خط تلفن باید چراغ ADSL پس از حدود 30 ثانیه ثابت روش شود) سپس مراحل زیر را برای اتصال مودم انجام دهید:

1. اتصال کارت شبکه کامپیوتر به یکی از پورت های LAN مودم با کابل شبکه مناسب (اگر کامپیوتر شما دارای کارت شبکه نیست یا میخواهید کامپیوتر دومی را بوسیله USB به مودم متصل کنید ابتدا نحوه راه اندازی USB را در آخر همین مقاله مطالعه نموده و سپس مراحل کار را از همین جا ادامه دهید)

2. اتصال خط تلفن از طریق Splitter موجود در پک مودم به مودم

3. اتصال آداپتور برق و سپس روشن کردن مودم

شکل زیر راهنمای خوبی برای اتصالات است:

TP-LINK 8817


موضوعات مرتبط: اینترنت، ،
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 9 مرداد 1392 ] [ 4:6 ] [ سامان زکی پور ]

فصل اول : آشنایی با طراحی و مشخصات ساختار فایل‌ها
فصل دوم :  عملیات مهم پردازش فایل
فصل سوم : حافظه جانبی و نرم‌افزار سیستم
فصل چهارم : مفاهیم اساسی ساختار فایل
فصل پنجم : مدیریت فایل‌هایی از رکوردها
فصل ششم : سازمان دهی فایل ها برای کارایی
فصل هفتم : شاخص گذاری
فصل هشتم : پردازش کمک ترتیبی و مرتب سازی فایل های بزرگ
فصل نهم : شاخص بندی چند سطحی و درختهای B
فصل دهم : دستیابی به فایل های ترتیبی شاخص دار و درخت‌های +B

پاورپوینت ساختار فایل‌های درس ذخیره و بازیابی اطلاعات تعداد اسلاید: 244 قطعه

رمز فایل اسلایدهای ساختار فایل‌ها گذرواژه بازگشایی: www.aiapir.com

حجم اسلایدهای ساختار فایل‌ها حجم فایل: 1.66 مگابایت

دانلود اسلایدهای آموزشی درس ذخیره و بازیابی اطلاعات دانلود اسلایدهای ساختار فایل‌ها (ذخیره و بازیابی اطلاعات) 


موضوعات مرتبط: کتاب و جزوه، ،
[ سه شنبه 8 مرداد 1392 ] [ 13:58 ] [ سامان زکی پور ]

دفترچه آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته دولتی سال 1392 + پاسخنامه

دفترچه کنکور کارشناسی ارشد دولتی مهندسی کامپیوتر 92
مجموعه : مجموعه مهندسی کامپیوتر
مقطع : کارشناسی ارشد
کد دفترچه آزمون : 1277
تعداد صفحه : 32 برگ
نوع فایل : PDF
تاریخ برگزاری: 1391/11/20
پاسخنامه : دارد

ناشر: پایگاه آیاپیر
حجم فایل: 1.31 مگابایت
رمز فایل: www.aiapir.com


کنکور ارشد کامپیوتر 92 دانلود دفترچه سوالات کنکور کارشناسی ارشد مجموعه مهندسی کامپیوتر 1392

[ سه شنبه 8 مرداد 1392 ] [ 13:47 ] [ سامان زکی پور ]

امروزه هر دو واژه Wi-Fi و Wireless خیلی مورد استفاده قرار می گیرند و بسیاری از کاربران هنگام خرید موبایل و مودم ADSL با آنها مواجه می شوند. واقعیت آن است که هنوز بیشتر افراد نمی دانند که اینترنت بیسیم (Wireless Internet) چیست و چه تفاوتی با Wi-Fi دارد! 

امروزه اتصال به اینترنت به دو صورت با سیم و بی سیم انجام می‌شود: 

* انواع اتصال باسیم: 
 
انواع اتصال با سیم، ADSL، کابل، و فیبر نوری می‌باشد. این نوع اتصال به اینترنت هم ارزان است و هم پرسرعت و غالبا در مکانهایی که امکان اتصال تجهیزات به وسیله‌ سیم به سرویس دهنده‌ اینترنت وجود دارد مانند خانه ها و ... مورد استفاده قرار می گیرد. 

* انواع اتصال بدون سیم: 

در مکان های دور افتاده که امکان اتصال باسیم وجود ندارد می توان از اینترنت ماهواره‌ای استفاده کرد. این نوع اینترنت سرعت کمتر و محدودیت هایی نسبت به اتصال باسیم دارد ولی در جایی که امکان اتصال باسیم نیست ممکن است بهترین راه همین باشد.
اینترنت بی سیم از سیگنال های تلفن همراه برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کند و در دستگاه های قابل حمل استفاده می‌شود. فناوری های مختلفی در این نوع اتصال استفاده می شود که با نام های 3G و 4G یا اینترنت نسل سوم و چهارم شناخته می شوند. این نوع اتصال به اینترنت از نوع با سیم، کندتر و گران‌تر است.
 
* وای-فای (Wi-Fi)

 وای- فای، مخفف عبارت Wireless Fidelity است و کارکرد آن مانند Bluetooth  است یا به عبارتی یکی از استانداردهای Bluetooth به شمار می آید. ارتباط Wi-Fi برای کاربران جذابیت بیشتری دارد چرا که بر پایه اینترنت بی سیم کار می کند و موجب می شود تا کاربران بتوانند در هر مکانی از طریق Laptop به اینترنت متصل شوند. به تعریفی دیگر  Wi-Fi یک فناوری شبکه بیسیم است که برای اتصال رایانه ها و دستگاه های دیجیتالی از آن استفاده می کنند.
در قدیم تنها راه اتصال رایانه ها به یکدیگر استفاده از کابل شبکه بود که علاوه بر زحمات زیاد، محدودیت های فیزیکی زیادی برای کاربران ایجاد می کرد اما به وسیله‌ فناوری Wi-Fi می توان رایانه ها و دیگر دستگاه های دیجیتالی، مثل تلفن همراه، تبلت، دوربین دیجیتال، تلویزیون، چاپگر، و … را بدون سیم به یکدیگر متصل کرد و یا به عبارتی می توان  یک شبکه بی سیم ایجاد کرد.
البته روش های دیگری هم برای ایجاد شبکه بیسیم وجود دارد مانند Bluetooth. 

برای ایجاد یک شبکه Wi-Fi غالبا از دستگاهی به نام Router استفاده می شود. اگر Router به اینترنت متصل شود می تواند اتصال اینترنت را در شبکه ای که خود ایجاد کرده به اشتراک بگذارد و دیگر دستگاه ها را نیز به اینترنت متصل کند. نکته ای که در این قسمت قابل توجه است این است که مدیریت شبکه ای که توسط Router ایجاد می‌شود در دست صاحب دستگاه است و او می تواند برای اتصال به شبکه رمز تعیین کند و یا تنها به دستگاه های خاصی اجازه دسترسی به شبکه‌ را بدهد.


موضوعات مرتبط: اینترنت، ،
ادامه مطلب
[ دو شنبه 7 مرداد 1392 ] [ 14:4 ] [ سامان زکی پور ]
دسته بندي :

 

مدارک شرکت سیسکو به پنج سطح تقسیم می شوند:

  1. Entry
  2. Associate
  3. Professional
  4. Expert
  5. Architect

 

و به هشت گرایش مختلف:

  1. Routing & Switching
  2. Design
  3. Network Security
  4. Service Provider
  5. Service Provider Operations
  6. Storage Networking
  7. Voice
  8. Wireless

 

به عنوان مثال مسیر اخذ مدرک برای کسی که علاقه مند به گرایش Design است به صورت زیر می باشد:

CCENT => CCNA => CCDA => CCDP => CCDE => CCA

سطح Entry:

سطح Entry با مدرک CCENT ابتدایی بوده و در ایران دوره ای با این عنوان برگزار نمی شود در عوض مدرک +Network به عنوان پیش نیاز مهندسی شبکه سیسکو و مایکروسافت در ایران مورد توجه قرار داشته و معمولا اولین دوره ای است که متخصصان شبکه آن را می گذرانند!

البته CCENT معادل +Network نبوده و سطح بالاتری دارد، CCENT را می توان نیمی از راه مدرک CCNA دانست، کسی که CCNA دارد، به CCENT هم مسلط است!

سطح Architect:

سطح Architect که در چند ماه اخیر توسط سیسکو ارائه شده است، بالاترین سطح مدرک مهندسی شبکه در بین کلیه مدارک بین المللی شبکه است، ظاهرا شرکت سیسکو با ارائه ی این سطح خواسته تا برترین متخصصان بین المللی شبکه را گلچین نماید، شاید بتوان CCA را به نوعی معادل فوق دکترای شبکه در گرایش Design دانست!

سطوح Associate و Professional و Expert:

اما گذشته از سطح Entry و Architect سایر سطوح مدارک سیسکو گرایش های مختلف مهندسی شبکه را پوشش می دهند، سه سطح Associate و Professional و Expert …

Associate یا دستیار، یعنی قرار گرفتن در ابتدای مسیر، گرایش شما هر چه که باشد می بایست پیش از اخذ هر مدرک و یا گذراندن هر دوره ای، CCNA با گرایش Routing & Switching را بگذرانید!


ادامه مطلب
[ دو شنبه 7 مرداد 1392 ] [ 2:15 ] [ سامان زکی پور ]

همانطور که میدانیم داخل چیپ ست های رم کامپیوتر و لپ تاپ ، ترکیبی از ترانزیستور و خازن هست که مامور نگهداری بیت ها هستند . خازن ها شارژ و دشارژ میشن . شارژ که میشن یعنی بیت روشن یا ۱ منطقی یا ۵ ولت و وقتی دشارژ میشن یعنی بیت خاموش یا ۰ منطقی یا ۰ ولت . ترانزیستور هم به عنوان سوئیچ عمل میکنه و به مدارات کنترل اجازه میده تا اطلاعات موجود در خازن ها رو بخونن و یا تغییر بدن .

خازن یه خاصیتی داره ، شما اگه یه خازن رو شارژ کنی و کوچکترین مسیری برای تخلیه شارژ اون واسش بسازی ، به مرور زمان و بسته به ثابت زمانی مدار ( افراد غیر الکترونیکی خیلی جدی نگیرن عبارت آخر رو ) شارژ خازن خالی میشه . در حافظه رم RAM هم خازن با ترانزیستور در ارتباط هست و مسیر تخلیه شارژ براش فراهم شده . اگه حتی میلی ثانیه ای برق بهش نرسه ، شارژش تخلیه میشه و تخلیه شارژ خازن در حافظه رم RAM هم به منزله از دست رفتن اطلاعات است . به همین منظور ، وظیفه کنترل کننده حافظه که به طور مفصل در پست ” Dual channel  چیست ” توضیح دادم ، اینه که به طور مرتب این خازن ها رو زنده نگه داره یا به اصطلاح رفرش refresh کنه .

شکل موج شارژ و دشارژ خازن

شکل موج شارژ و دشارژ خازن

[ دو شنبه 7 مرداد 1392 ] [ 1:43 ] [ سامان زکی پور ]

سلامی گرم خدمت بازدیدکنندگان عزیز ، در این پست قصد دارم آموزش تصویری کار با دستورات Switch در زبان سی شارپ  را به زبان انگلیسی برای شما عزیزان به اشتراک بگذارم و امیدوارم مورد پسندتان قرار بگیرد.

 

 

dl دانلود : 31.13 مگابایت | لینک مستقیم
dl رمز فایل : www.sourcegozar.com
dl منبع: سورس گذر

موضوعات مرتبط: آموزش، ،
[ یک شنبه 6 مرداد 1392 ] [ 18:18 ] [ سامان زکی پور ]

هفته پیش، طی مراسمی که هر یک از حضار منتظر دریافت یک تبلت اندرویدی بودند، گوگل موضوع مهم‌تر و جالب‌تری را اعلام کرد: Chromecast، قطعه کوچکی که از طریق پورت HDMI به پشت تلویزیون‌تان وصل شده و اجازه می‌دهد محتوای موجود روی موبایل، تبلت یا کامپیوترتان را از طریق Wi-Fi روی صفحه نمایش بزرگ تلویزیون خود تماشا کنید.

chromecast-660x416.jpg

قیمت این قطعه ۳۵ دلار است و به همراه سه ماه عضویت رایگان در Netflix (حتی برای کسانی که از پیش عضو بوده‌اند) به فروش می‌رسد. این بدان معناست که قیمت این محصول ۱۱ دلار به اضافه هزینه حمل خواهد بود. این گجت، حداقل روی کاغذ، بهترین محصولی است که گوگل تاکنون معرفی کرده است.

نکته خوب راجع به کروم‌کست این است که به خیلی پلتفرم‌ها می‌خورد. با تلفن‌ها و تبلت‌هایاندروید و iOS، کروم‌بوک و مرورگر کروم در مک و ویندوز کار می‌کند. دستگاه اصلی پخش محتوا را کنترل می‌کند. مثلا اگر بخواهید صدای تلویزیونتان را بالا ببرید کافیست به سادگی صدا را روی تلفن‌تان زیاد کنید. هر برنامه‌ای که از SDK مربوط به کروم‌کست استفاده می‌کند می‌تواند به این دستگاه محتوا بفرستد. گوگل Netflix و یوتیوب را به صورت ویژه نام برده و وعده داده است که پاندورا نیز در راه است. مرورگر کروم نیز می‌تواند با استفاده از "Chrome tab projection" به این گجت داده ارسال کند.

نکته آخر خیلی مهم است. نکته این است که بدون توجه به منبع ویدئو یا فایل صوتی می‌توانید هر فایلی را (به جز ویدئوهای سیلورلایت و کوئیک‌تایم) که روی تب مرورگرتان در کامپیوتر اجرا می‌شود روی تلویزیونتان هم اجرا کنید. این موضوع باعث می‌شود بدون اینکه منتظر باشیم برنامه‌نویسان با استفاده از SDK گوگل کار خاصی انجام دهند، تنها از طریق درگاه دستگاه، در به سوی گزینه‌های سرگرمی تحت وب گشوده شود. گوگل در گفتگو با WIRED تایید کرده است که شما می‌توانید Hulu، Rdio و HBO Go را تنها از طریق درگاه دستگاه اجرا کنید. می‌توانید عکس‌های موجود در حساب فلیکرتان را به نمایش بگذارید، در واقع هر چه که در مرورگر وب اجرا شود را می‌توانید در تلویزیونتان هم ببینید. این حقیقتا شگفت‌آور است.


موضوعات مرتبط: اختراعات، ،
ادامه مطلب
[ یک شنبه 6 مرداد 1392 ] [ 18:10 ] [ سامان زکی پور ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فرد فرد دانشجویان رشته کامپیوتر ، از همه ی شما تشکر میکنیم که منت سر ما گذاشتید و به این وبلاگ سر زدید هدف ما در اینجا آشنایی بیشتر دانشجویان رشته کامپیوتر با دنیای علم و فناوری میباشد و ناگفته نماند اطلاعاتی که در این جا قرار داده می شود برگرفته از تمامی سایتهای اینترنتی و جزوات کتب داخلی و خارجی و تحقیقات علمی و پروژه های دانشجویان می باشد ، امیدوار هستیم که مطالب مورد پسند شما واقع بشوند. با تشکر گروه دانشجویان رشته کامپیوتر
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 78
بازدید ماه : 380
بازدید کل : 36536
تعداد مطالب : 287
تعداد نظرات : 145
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 تماس با ما
کافی نت ستین ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه برای دانشجویان

آموزش دروس ریاضی و فیزیک ویژه بانوان اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وبلاگ سوال خود را مطرح کنید.باتشکر




Up Page