وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان و آدرس computer.sama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نتیجه یک تحقیق می‌گوید افرادی که درآمد بیشتر و مدرک تحصیلی بالاتری دارند، از خدمات گوگل بیشتر استفاده می‌کنند.بر اساس این پژوهش، گوگل برای تبلیغات معطوف به گروه جوان و کم‌درآمد، جای مناسبی نیست. نتایج تحقیق نهاد "چیتیکا" در ایالات متحده‌ی آمریکا می‌گوید کاربرانی که از محصولات "گوگل"، از موتور جست‌وجوگر تا ایمیل استفاده می‌کنند، "ثروتمندتر" و "باهوش‌تر" هستند.

این تحقیق که اطلاعات و داده‌های کاربران در ایالات مختلف آمریکا و برخی کشورهای اروپایی را جمع‌آوری و تحلیل کرد، نشان داد که کسانی که درآمد ماهانه‌ی بیشتر و مدرک تحصیلی بالاتری دارند بیش از سایر کاربران از خدمات گوگل استفاده می‌کنند. برای مثال در ایالت‌های کالیفرنیا، ماساچوست و یوتا که همه از ایالت‌های ثروتمند آمریکا محسوب می‌شوند، گوگل بیشتر از ایالت‌های کم‌ درآمد آرکانزاس یا می‌سی‌سی‌پی استفاده می‌شود.

برادلی استراوس، محقق ارشد موسسه "چیتیکا" به "سی‌ان‌ان" گفت که این تحقیق صرفا براساس داده‌های کاربران و وب‌گردی آنها تنظیم شده است. نتیجه این تحقیق نشان داد که محصولات و سرویس‌های مختلف "گوگل" از دیگر شرکت‌های رقیب مثل "یاهو" یا "مایکروسافت" در همه ایالت‌های آمریکا محبوب‌تر است.
بنا به این تحقیق دست‌کم ۵۰ درصد کاربران اینترنت همه ایالت‌ها از دست‌کم یک سرویس گوگل یا موتور جست‌وجوگر این شرکت استفاده می‌کنند."سی‌ان‌ان" گزارش داد که یافته‌های این تحقیق می‌تواند به شرکت‌های تبلیغاتی و آگهی‌دهندگان کمک کند که برای تبلیغات خود سرویسی که در هر ایالت محبوب‌تر است، انتخاب کنند. "سی‌ان‌ان" گفت که سخنگوی شرکت "گوگل" حاضر نشد که در باره نتایج این تحقیق با این رسانه گفت‌وگو و اظهار نظر کند.

ارتباط گوگل با فرصت‌های شغلی
این تحقیق همچنین می‌گوید استفاده از سرویس‌های مختلف شرکت گوگل در محیط‌های کاری رایج‌تر است و هرکجا که فرصت‌های شغلی بیشتر باشد، طبعا استفاده از گوگل نیز افزایش پیدا می‌کند.فرصت شغلی بیشتر نیز از بیکاری کاسته و میزان کلی درآمد را بالا می‌برد. گوگل بیش از ۶۷ درصد کل بازار جست‌وجو در ایالات متحده آمریکا را در دست دارد و یکی از پرمشتری‌ترین شرکت‌های اینترنتی برای جذب آگهی به شمار می‌رود.

با این‌حال گروه تحقیق پیشنهاد می‌کند اگر محصولاتی برای جوانان و قشر کم‌درآمدتر طراحی شده است، گوگل جای مناسبی برای تبلیغ نیست و بهتر است به سراغ جایگزین‌های دیگر مثل "یاهو" بروند. در حال حاضر "یاهو" ۱۱ درصد از کل بازار تبلیغات وب را در اختیار دارد و شرکت "مایکروسافت" نیز ۱۸ درصد از سهم تبلیغات در اینترنت را به خود اختصاص داده است.


موضوعات مرتبط: خبر، ،
[ دو شنبه 4 شهريور 1392 ] [ 17:16 ] [ محمد اسدی ]

یکی از نهادهای دولتی در آلمان موسوم به BSI پس از بررسی مشخصات و امکانات ویندوز 8 اعلام کرده بود که نباید از سیستم عامل ویندوز 8 در نهادهایی که دارای زیرساخت‌های حساس و حیاتی هستند استفاده شود زیرا سیستم عامل یاد شده آسیب‌پذیری‌های امنیتی فراوان و جدی دارد.

یکی از سخنگویان مایکروسافت با رد ادعاهای مقامات آلمانی وجود قابلیتی موسوم به TPM 2.0 را مولفه‌ای کلیدی در این سیستم عامل دانسته که باعث می‌شود نفوذ به آن و تلاش برای کنترل ویندوز 8 از سوی هکرها تا حد زیادی غیرممکن شود. ارتقای سازگاری این سیستم عامل با سخت افزارهای رایانه ای نکته دیگری است که در جوابیه مایکروسافت به آن اشاره شده است.

مایکروسافت تصریح کرده که TPM 2.0 به صورت پیش فرض بر روی رایانه‌ها فعال می‌شود و از حریم شخصی کاربران در مقابل  حملات هکری دفاع می کند. بنابراین توصیه‌های دولت آلمان  در مورد ویندوز 8 غرض ورزانه توصیف شده است.

در ادامه همچنین به قابلیت کنترل و اعمال تنظیمات اضافی بر روی TPM 2.0 اشاره شده  که موجب می شود شرکت ها آن را به راحتی با سیستم های جدید یا قدیمی رایانه ای با هر نوع سخت افزاری سازگار نمایند. این شرکت همچنین این ادعا که ویندوز 8 به گونه‌ای طراحی شده که به جاسوسان آژانس امنیت ملی آمریکا امکان می‌دهد تا به آسانی کنترل رایانه‌های کاربران را در دست بگیرند رد کرده است.


موضوعات مرتبط: خبر، ،
[ دو شنبه 4 شهريور 1392 ] [ 17:10 ] [ محمد اسدی ]

در ماه ژوئیه تعداد بازدید‌ها از وب‌‏سایت‏‌های یاهو از ۶. ۱۹۶ میلیون بازدید فرا‌تر رفته است,این در حالی است که تعداد بازدید‌ها از وب‏‌سایت‏‌های گوگل در این ماه ۳. ۱۹۲ مورد بوده است.

وب‏‌سایت‏‌های شرکت مایکروسافت نیز با ۶. ۱۷۹ بازدید در رتبه سوم این جایگاه قرار گرفته‌‏اند.این موفقیت از آن جهت برای یاهو مهم است که این شرکت از ماه می‌ سال ۲۰۱۱ به بعد نتوانسته است از نظر تعداد بازدیدهای اینترنتی بر گوگل پیشی بگیرد. شرکت کام‏اسکور نیز که پیوسته با برآوردهای خود پرترافیک‏‌ترین وب‏‌سایت‏‌های اینترنتی را معرفی می‌‏کند، ادعای یاهو را تایید کرده است. شرکت یاهو یک سالی است که با مدیر عاملی خانم ماریسا مایر اداره می‌‏شود.

مایر در این مدت تلاش کرده است اعتبار گذشته یاهو را به این شرکت برگرداند و درآمدهای آن را نیز افزایش دهد. وی در این مدت بخش قابل توجهی از سرمایه این شرکت را صرف خرید برخی شرکت‏‌های مطرح آی تی کرده است.در یکی از آخرین موارد، یاهو ۱. ۱ میلیارد دلار را صرف خرید شرکت تامبلر، عرضه‌‏کننده خدمات وبلاگ‏‌نویسی کرده است.

بر اساس این گزارش، فعالیت‏‌های مایر یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش بازدید‌ها از وب‏سایت‏‌های یاهو بوده است.
وی در این مدت با اقدامات خود توانسته توجه کاربران را به یاهو افزایش دهد.ماریسا مایر چندی پیش اعلام کرده بود سه ماهه دوم سال ۲۰۱۳ یکی از پربازده‏‌ترین دوره‏‌ها در تاریخ یاهو بوده است.


موضوعات مرتبط: خبر، ،
[ دو شنبه 4 شهريور 1392 ] [ 17:6 ] [ محمد اسدی ]

وزارت فناوری اطلاعات پاکستان با آزمایش روی سیستم موسوم به یو.آر.ال فیلترینگ URL filter به جای بستن درگاه اصلی سایت، بستن برخی محتواهای نامناسب را با موفقیت پشت سر گذاشت و قرار است در هفته آینده این سیستم را جایگزین فیلترینگ کل سایت کند.

 از سال گذشته و بدنبال عدم موافقت گوگل برای فیلتر کردن صفحه مربوط به اهانت به پیامبر اسلام در سایت یوتیوب، دولت پاکستان کل سایت را فیلتر کرد. اما از همان موقع وزارت فناوری اطلاعات طرح جدیدی را دنبال کرد تا به جای بستن کل سایت، فقط صفحاتی که نامناسب تشخیص داده می شوند، بسته بمانند تا مردم از سایر محتوای سایت بهره مند شوند.

در آزمایشی که این هفته انجام شد ۴ هزار صفحه با محتوای نامناسب با موفقیت بسته شد. سیستم جدید طراحی شده قادر به بلوکه کردن محتواهای کفرآمیز روی آی .اس.پی های مختلف است. کمیته وزارتی لیست محتوای نامناسب را تعیین کرده و بعد به وزارت فناوری اطلاعات برای بستن ارسال می کند.

وزیر فناوری اطلاعات با نوشتن نامه ای به نخست وزیر پاکستان وی را در جریان آزمایش موفقیت آمیز قرار داده تا به زودی یوتیوب رفع فیلتر شود. فرایند آنچه اتفاق افتاده بسیار ساده و زود انجام شده و در هفته آینده یوتیوب رفع فیلتر می شود. سیستم جدید فیلترینگ پاکستان ساخته شده توسط PTCL در کمتر از یک سال و بعد از داستان یوتیوب در این کشور عملی و اجرا شده و دولت در قبال استفاده از آن باید به توسعه دهنده این سیستم در قراردادی به صورت سالانه پول پرداخت کند.


موضوعات مرتبط: خبر، ،
[ دو شنبه 4 شهريور 1392 ] [ 17:2 ] [ محمد اسدی ]
تصور کنید می خواهید غذایی را درست کنید که درباره آن تجربه ای ندارید، اما یک دستیار اینترنتی به صورت چت ویدئویی روی لپتاپ شماست که آنلاین بوده و به شما می گوید که چگونه غذای مورد علاقه خود را درست کنید.

گوگل، سرویس موسوم به Helpouts "هلپ آتس" را با هدف کمک واقعی از مردم واقعی در زمان واقعی راه اندازی کرد.

خدمات مورد نظر گوگل روی سایتی بنام https://helpouts.google.com/welcome به صورت یک ویدئو چت با معماری همتا-به-همتا ایجاد شده است و به عنوان دستیار ویدئویی به کاربران مختلف کمک داده می شود.

هر کاربری می تواند عضو شده و از این راه کمک بگیرد. در همین حال عده ای تحت عنوان سرویس دهنده نیز می توانند عضو شده و از بابت خدماتی که به کاربران ارائه می کنند، پول دریافت کنند.

سایت بسیار جوان بوده و تازه کار اما گوگل بخش پشتیبانی این سایت را راه اندازی کرده {لینک} تا به کاربران و کسب و کارها نحوه دسته بندی زمانی در دسترس بودن را یاد داده و اینکه آیا صلاحیت ارائه خدمات تعریف شده را دارند و یا اصلا در فلان موضوع مهارت دارند را بررسی کند.

در واقع خود گوگل در بخش پشتیبانی ابتدا سعی می کند از عرضه کننده سرویس برای کاربران مطمئن شود و بعد از کمک در ثبت نام روزها و ساعات حضور سرویس دهنده را می پرسد تا بعدا کاربرانی که این نوع خدمات را نیاز دارند، مطابق جدول ثبت نام کرده و در زمان تعیین شده وارد چت ویدئویی با فلان عرضه کننده خدمات شوند.

حتی سرویس دهنده می تواند ویدئوی معرفی خود و خدمات خود را در سایت آپلود کند و مشتری بفهمد چقدر مهارت دارید و چه زمانی در چت ویدئویی حضور دارید.

داشتن مرورگر کروم، اینترنت اکسپلورر با فایرفاکس و سافاری و سیستم عامل ویندوز ، مک، کروم یا اوبونتو از نیازهای ابتدایی برای سیستم شما محسوب می شود اما داشتن اینترنت حداقل یک مگابیت بر ثانیه (Up/Down) ضروری است.همچنین داشتن اکانت گوگل پلاس برای چت ضروری است و اگر از خدمات پولی استفاده می کنید، از روی "گوگل ولت " یا کیف پول الکترونیکی گوگل شما پول برداشت می شود و نکته مهم اینکه گوگل 20 درصد از پول نقل و انتقال یافته بین شمای کاربر و سرویس دهنده را برای خود بر می دارد.

گوگل قول داده 100 درصد پول مشتریان ناراضی را باز می گرداند.سرویس دهندگان با استفاده از این پشتیبانی ها می توانند یک صفحه خاص برای خود طراحی کنند و مانند ترم های درسی فاکتورهای مورد نیازی که کاربران برای چت کردن (بسته به نوع تخصص) باید داشته باشند را یادآور شوند.

[ دو شنبه 4 شهريور 1392 ] [ 1:2 ] [ سامان زکی پور ]

"مارک زوکربرگ"( Mark Zuckerberg) موسس و مدیرعامل فیس‌بوک از آغاز طرحی با نام internet.org در قالب یک پروژه مشارکتی جهانی خبر داد که به موجب آن پنج میلیارد نفری که هم‌اکنون در دنیای مجازی حضور ندارند نیز به این شبکه دسترسی خواهند داشت.

هم‌اکنون حدود 2.7 میلیارد نفر در جهان به اینترنت دسترسی دارند که این رقم معادل یک‌سوم ساکنان زمین است. میزان دسترسی مردم به اینترنت سالانه 9 درصد افزایش میابد و که بر این اساس می‌توان گفت این فرآیند بسیار کند دنبال می‌شود.

هدف از طرح internet.org ایجاد بستر لازم برای دسترسی دوسوم مردم زمین به شبکه جهانی اینترنت است که هم‌اکنون از این اتفاق محروم هستند.

از اعضای طرح مشارکتی internet.org می‌توان به شرکت‌های فیس‌بوک، اریکسون، MediaTek، نوکیا، Opera، Qualcomm و سامسونگ اشاره کرد که تمامی این مراکز همکاری گسترده‌ای را با یکدیگر آغاز کرده‌اند تا ضمن به‌اشتراک گذاری دانش موجود، فعالیت‌های موجود در دولت و صنعت را قابل‌حمل کنند و امکان دسترسی هرچه بیشتر آن‌ها به اینترنت را فراهم آورند.


موضوعات مرتبط: خبر، ،
[ پنج شنبه 31 مرداد 1392 ] [ 21:8 ] [ محمد اسدی ]

تحلیل جدید شرکت Sauce Labs نشان می‌دهد که نسخه‌های اخیر مرورگرهای کروم و فایرفاکس کمتر از IE ۱۰ در برابر خطاها و اختلالات مستعد هستند و از قابلیت اطمینان بالاتری برخوردارند. 
مطالعه این شرکت بر روی حدود ۵۵ میلیون تست با استفاده از پلتفورم سلنیوم نشان داده است که تمامی مرورگرها سطح بی‌نهایت کمی از خطا در حد ۰.۱۲ درصد یا کمتر را نشان دادند که بدترین درصد (۰.۱۲ درصد) متعلق به سافاری ۶ است.
اپرا ۱۲ دارای خطای ۰.۰۸ درصد، IE ۱۰ دارای خطای ۰.۰۵ درصد، کروم ۲۷ دارای خطای کمتر از ۰.۰۲ درصد و فایرفاکس دارای خطای بسیار کمی در حد صفر برآورد شد و می‌توان گفت که فایرفاکس تقریباً با هیچ خطایی مواجه نیست.
IE از دو رقیب اصلی خود یعنی فایرفاکس و کروم عقب مانده است، اما همچنان سطح خطای بسیار پایینی را نشان می‌دهد.
سطح پیشرفت این مرورگرها در نسخه‌های اخیر آنها که بعضاً فقط چند هفته از عرضه آنها می‌گذرد قابل توجه است.
IE ۶ (عرضه شده در سال ۲۰۰۱ به همراه XP) و ۷ (سال ۲۰۰۷) پیش از این بدترین کارآیی را با حدود ۰.۳ درصد خطا داشتند و فایرفاکس ۷ (سال ۲۰۱۱) و IE ۸ (سال ۲۰۰۹) هریک کمتر از ۰.۲۵ درصد خطا داشتند.
این نکته قابل توجه است که این مرورگرها بیش از آن که در برابر خطاها و اختلالات و از کار افتادن‌های ناگهانی آسیب‌پذیر باشند، در برابر آسیب‌پذیری‌های جدی آسیب‎‌پذیر هستند.
به گفته Sauce Labs، نیمی از مرورگرهای مورد مطالعه درصد خطایی کمتر از ۰.۰۷ درصد داشتند. این عدد واقعاً پایین است و نشان می‌دهد که مرورگرها هر روز قابلیت اطمینان بیشتری پیدا می‌کنند.
ممکن است این موضوع مطرح شود که اعداد به دست آمده از این تست لزوماً دقیق و صحیح نیستند، اما به هر حال معیارهای مقایسه‌ای این مرورگرها قابل اعتماد است.
خطاهایی که معمولاً منجر به از کار افتادن مرورگر می‌شوند، به وسیله نقایص موجود در کد مرورگر ایجاد می‌گردند که خوشبختانه امروزه کمتر با چنین خطاهایی مواجه می‌شویم.


موضوعات مرتبط: نرم افزار، ،
[ پنج شنبه 31 مرداد 1392 ] [ 20:59 ] [ محمد اسدی ]
مسال نیز با وجودی که فعالان بازار نسبت به این قضیه خوشبین نبودند،اما در بازار شاهد یک رونق نسبی در روزهای پایانی مرداد ماه در بازار هستیم. این رونق که بیشتر در مورد تبلت‌های میان قیمت و ارزان قیمت مشاهده می‌شود، موجب شده است تا چهره این روزهای بازار کامپیوتر با هفته‌های قبل متفاوت شود.به گفته فعالان بازار کامپیوتر، از اواخر هفته گذشته در بازار تبلت شاهد یک رونق ناگهانی بودیم که بیشترین میزان تقاضا از جانب دانش‌آموزان و دانشجویان بوده است.به گفته آنها این تقاضا بیشتر برای نمونه‌های هفت اینچی مبتنی بر سیستم عامل آندروید و با میانگین قیمتی 600 تا یک میلیون تومان بوده است. 

محمد رونقی، یکی از فعالان بازار کامپیوتر رضا با بیان این مطلب که برندهای INNOVELو، MERCURY ،ACER ،ViewSonic و Ainol قیمتی در حدود 600 تا 800 هزار تومان دارند جزو محبوب‌های بازار تبلت هستند که البته عرضه این برندها توسط شرکت‌های مطرح و اسم و رسم‌دار بیش از پیش موجبات استقبال از این نمونه‌ها را در بازار فراهم آورده است. این فعال بازار همچنین با اشاره به این موضوع که با برندهای مطرحی نظیر HP ، ACER ، LENOVO و... هم به عرضه نمونه‌های ارزان قیمت تبلت به بازار روی‌ آورده‌اند به «دنیای اقتصاد» اعلام کرد: شرکت‌های مطرح با درک نیاز مخاطب و با توجه به این موضوع که نمونه‌های ارزان قیمت در بازار ایران مخاطبان بیشتری دارند روی عرضه این تبلت‌ها به بازار ایران تمرکز کرده‌اند.

یاوری، یکی دیگر از فعالان بازار کامپیوتر در خیابان ولیعصر هم با بیان این مطلب که با عرضه تبلت‌های ارزان قیمت و همچنین با توجه به سهولت کاربری و حمل و نقل آنها دیگر کمتر کسی به سراغ لپ‌تاپ‌ها می‌رود به «دنیای اقتصاد» گفت: وزن و حجم کم و سهولت در حمل و نقل و همچنین سهولت استفاده به دلیل مشخصات ظاهری دستگاه باعث شده است، این کالا نزد دانشجویان بسیار محبوب شوند. 

به گفته وی ، کار با یک رایانه لوحی کم حجم به مراتب راحت‌تر از لپ تاپ یا حتی مینی لپ تاپی است که کاربر را با برخی محدودیت‌های کاربری مواجه می‌کند. به گفته وی ،با توجه به این موضوع روز به روز در بازار کامپیوتر شاهد هستیم که تبلت‌ها به ویژه ارزان قیمت و میان قیمت‌ها با مخاطبان بیشتری مواجه می‌شوند و بعید نیست که این کالا به زودی عرصه را به شدت بر لپ‌تاپ‌ها تنگ کند.

این فعال بازار افزود: از لحاظ اقتصادی هم خرید یک تبلت، حتی یک نمونه حرفه‌ای و گران‌قیمت آن به صرفه‌تر از خرید لپ‌تاپ است. چرا که برای خرید یک نمونه حرفه‌ای تبلت باید مبلغی حدود 3 میلیون تومان هزینه کرد. اما همین مبلغ را باید برای خرید یک لپ‌تاپ سنگین وزن با کانفیگ متوسط صرف کرد.

ضمن اینکه اگر قصد خرید ارزان‌ترین نمونه موجود در بازار لپ‌تاپ را داشته باشید هم باید حداقل بالای یک میلیون تومان هزینه کنید و یک لپ‌تاپ سنگین با کانفیگ (قابلیت‌های فنی پایین) خریداری کنید.

این درحالی است که با پرداخت مبلغی حدود 600 تا 800 هزار تومان می‌توان تبلتی خریداری کرد که اکثر نیاز‌های روزمره کاربر را رفع کند.

فعالان بازار افزودند: اگرچه خریداران هنگام خرید به دلیل قیمت پایین این دستگاه‌ها کمی مردد هستند، اما ارائه خدمات پس از فروش توسط شرکت‌های مطرح برای این دستگاه‌ها مایه دلگرمی آنها است و همین موضوع کمک بسیار زیادی به رشد بازار تبلت‌های ارزان قیمت کرده است.


موضوعات مرتبط: خبر، ،
[ پنج شنبه 31 مرداد 1392 ] [ 20:55 ] [ محمد اسدی ]

به اطلاع دانشجویان عزیز می رساند جهت تشکیل تیم پژوهشی با داشتن موارد زیر می توانند به دفتر پژوهش سما مراجعه نمایند: 1- حداقل 3نفر دانشجو که یک ترم را با موفقیت گذرانده باشند. 2- یکی از اساتید بعنوان استاد راهنما جهت تکمیل فرم های تیم پژوهشی به دفتر پژوهش مراجعه نمایید.

منبع:سایت دانشکده سما مسجدسلیمان

[ پنج شنبه 31 مرداد 1392 ] [ 19:0 ] [ سامان زکی پور ]

درگاه USB طوفان به پا مي کند

نسخه جدید یو.اس‌.بی که به 3.1 معروف است، توانایی انتقال داده با سرعت10 گیگابیت در ثانیه معادل 1280 مگابایت (یا 25.1 گیگابایت) در ثانیه را دارد. 

این رقم به معنای دو برابر شدن سرعت تئوریک نسخه سوم USB است. با این حال یو.اس.بی نسخه 3.1 به درگاه جدید خودش نیاز دارد؛ یعنی درگاه‌های فعلی USB 3.0 از نسخه جدید پشتیبانی نمی‌کند و نمی‌تواند چنین سرعتی را به کاربر ارائه کند.

از سوی دیگر یو.اس.بی نسخه 3.1 به نسبت درگاه تاندربولت که روی محصولات اپل وجود دارد سرعت کمتری دارد؛ تاندربولت با سرعت 20 گیگابیت در ثانیه‌ای خود هنوز هم بی همتاست.

[ چهار شنبه 30 مرداد 1392 ] [ 11:26 ] [ سامان زکی پور ]

آسیا از بیشترین تعداد کاربران اینترنت و توزیع اینترنت در مقایسه با قاره‌های دیگر برخوردار است. پایین‌ترین متوسط سرعت اینترنت در آسیا متعلق به ایران با سرعت ۲٫۹ مگابیت بر ثانیه است و از سوی دیگر، مالزی با سرعت ۱۸٫۲ مگابیت از متوسط سرعت اینترنت برخوردار است و لبنان نیز با سرعت ۱۲٫۶ مگابیت از وضعیت نسبتا خوبی برخوردار است.سریع‌ترین سرعت اینترنت در جهان به کشور آسیایی هنگ‌کنگ با سرعت ۵۴٫۱ مگابیت بر ثانیه تعلق دارد. در همین حال پایین‌ترین سرعت اینترنت در دنیا هم متعلق به ایران در همین قاره است.براساس آخرین گزارش ارایه شده در فصل آخر سال جاری میلادی، هنگ‌کنگ توانست با ارایه اینترنت با سرعت ۵۴٫۱ مگابیت بر ثانیه از کره جنوبی با سرعت ۴۸٫۸ مگابیت بر ثانیه پیشی بگیرد.از سوی دیگر، آمریکا در این فصل به جایگاه چهاردهم سقوط کرد و هیچ یک از کشورهای بزرگ اروپایی مانند فرانسه، آلمان و بریتانیا در لیست ۵ کشور برتر دنیا قرار ندارند. بریتانیا اخیرا با متوسط سرعت اینترنت ۲۸٫۱ مگابیت بر ثانیه بیشترین سرعت اینترنت در میان این سه کشور اروپایی را دارد و در جایگاه شانزدهم قرار دارد.اما اروپا سریع‌ترین قاره است و آسیا حتی در رتبه دوم هم قرار ندارد و در جایگاه سوم ایستاده است.

به جز مقطع زمانی کوتاهی در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲، اروپا از سریع‌ترین سرعت اینترنت برخوردار بوده است و در این فصل نیز نسبت به افزایش سرعت ایترنت هم اقدام کرده است.آسیا هم از بالاترین و هم از پایین‌ترین سرعت اینترنت در دنیا برخوردار است. علیرغم اینکه سه کشور آسیایی سریع‌ترین سرعت اینترنت در دنیا را دارند اما آسیا قاره سوم دنیا است.


موضوعات مرتبط: خبر، ،
[ سه شنبه 29 مرداد 1392 ] [ 16:34 ] [ محمد اسدی ]

نام کتاب :  آموزش تصویری ویندوز ۸

نویسنده :  حمید شجاعی

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی

ویندوز 8‎

تعداد صفحه :  ۱۰۷

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  ۵,۷۸۰  کیلوبایت

 

 

 

توضیحات :  ویندوز ۸ مبتنی بر همان  Windows 7 Final می باشد که یک سری ایرادات قبلی را همراه ندارد . در  Windows 8 xTreme هیچ جزئی نسبت به ورژن قبلی حذف نشده و کسانی که با ویندوز ۷ کار می کنند با این ویندوز هم به راحتی می توانند ارتباط برقرار کنند . در واقع ویندوز ۸ , ویندوز ۷ بهینه ساز شده و کم ایرادتر برای کار آسان تر همراه با نمایی جدید و دلپذیر است . ویندوز ۸ بر روی ۲۰۰ سیستم مختلف تست شده و نتایج این تست ها همه موفقیت آمیز بوده . تعداد زیادی نرم افزار به صورت پیش فرض بر روی ویندوز ۸ نصب شده است . در یک جمله می توان ویندوز ۸ را همان ویندوز ۷ با سرعت و کیفیت بالاتر و البته با نمایی دلپذیر تر در نظر گرفت.  کتاب آموزش ویندوز ۸ کتاب بسیار کامل و جامع در زمینه آموزش فارسی و تصویری برای تشریح قابلیت و ترفندهای ویندوز ۸ با زبان ساده است. در این کتاب نحوه کار با ویندوز و همچنین ترفندهای بسیار کاربردی در خصوص مشکلات و تغییرات موجود همچون حذف دکمه START ارائه کرده است

 


موضوعات مرتبط: آموزش، ،
[ سه شنبه 29 مرداد 1392 ] [ 15:43 ] [ محمد اسدی ]

 

 باتری های معمولی لپ تاپ نیز همانند سایر وسایل الکترونیکی برای خود عمر مشخصی دارند. این
باتری ها معمولأ پس از ۱ تا ۲ سال کار مداوم ، کارایی اصلی خودشان را از دست میدهند و در نهایت
تنها میتوانند ۱۰ تا ۱۵ دقیقه شارژ خود را حفظ کنند. در صورتی که باتری لپ تاپ شما نیز به این بلا دچار شده است پیش از هر اقدام دیگری دست نگاه دارید و این ترفند واقعأ اعجاب انگیز با روشی اعجاب انگیزتر را بر روی باتری خود را اعمال کنید! چرا که با این کار میتوانید جان دوباره ای به باتری ببخشید و به نوعی آن را احیا کنید ، چرا که مجددأ باتری میتواند ۱ الی ۲ ساعت شارژ خود را نگه دارد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید.برای اینکار ، روش کار را بدون ترس و واهمه انجام دهید!کافی است باتری را به مدت ۱۴ الی ۱۵ ساعت در داخل فریزر قرار دهید!تا باتری لپ تاپ شما کاملأ فریز شود!سپس باتری را ۳ الی ۴ بار شارژ و دشارژ نمایید.اکنون باتری لپتاپ شما پس از گذراندن یک خواب زمستانی جان تازه ای پیدا کرده است و میتوانید بیش از گذشته برای شما کار کند.شاید از این عمل تعجب کنید و ارتباطی بین این دو کار نیابید.اما جالب است بدانیدکه این کار پایه و اساسی کاملأ علمی دارد ، چرا که همانطور میدانید به طور کلی در اجسام مختلف به دلیل لرزش طبیعی مولکولها جریان برق به راحتی از آنها عبور نمی کند. این مشکل در اجسام رسانا کمتر است ، زیرا مولکول ها به شکل منظم قرار می گیرند و جریان راحت تر عبور می کند ، اما برای ابر رسانا کردن باید جسم رو سرد نمود تا لرزش مولکولها کمتر شود (این لرزش هیچ گاه صفر نخواهد شد ، مگر در صفر مطلق یعنی ۲۷۳- درجه سانتیگراد که البته تا امروز دست نیافتنی باقی مانده است) ، در نتیجه سرعت و کیفیت عبور جریان بهتر خواهد شود. دلیل بهتر کار کردن سی پی یو در درمای پایین نیز همین موضوع است.


موضوعات مرتبط: ترفند، ،
[ سه شنبه 29 مرداد 1392 ] [ 15:34 ] [ محمد اسدی ]

درباره امنیت فوق العاده سیستم عامل های ۶۴ بیتی چه می دانید ؟؟

بیشتر کامپیوترهای امروزی مخصوصا لپتاپ ها به ورژن های ۶۴ بیتی از ویندوزهای ۷ و۸ شرکت مایکروسافت مجهز می شوند.شما با داشتن یک نسخه ۶۴ بیتی از ویندوز تنها از قابلیت اضافه کردن رم بیشتر برخوردار نیستید بلکه۶۴ بیتی ها نسبت به نسخه های ۳۲ بیتی از امنیت بسیار بالاتری نیز برخوردار هستند.

ه گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ معماری سیستم عامل های ۶۴ بیتی طوری طراحی شده است که تقریبا نفوذ کرم ها و ملوارهای مزاحم به نرم افزارها را غیر ممکن کرده است.جالب است بدانید بحث امنیت بیشتر, در مورد سیستم عامل های ۶۴ بیتی فقط منوط به خانواده ویندوز نمی شود بلکه کاربران لینوکس نیز می توانند با تهیه یک نسخه ۶۴ بیتی از این سیستم عامل از امنیت بالاتری بهره مند شوند.

تصادفی سازی قالب فضای آدرس :

ASLR که خلاصه شده عبارت Address Space layout Randomization به معنای تصادفی سازی قالب فضای آدرس می باشد یک ویژگی امنیتی است که سبب می شود آدرس داده های یک برنامه در حافظه رم به صورت تصادفی و در یک آرایش خاص قرار گیرد.در گذشته آدرس داده های یک برنامه که در حافظه رم مستقر می شد قابل پیش بینی بود همین قضیه سبب می شد یک هکر با آگاهی از مکان ها یا همان آدرس داده های برنامه در حافظه رم کار بسیار آسانتری در نفوذ به برنامه و اعمال سیاست های خرابکارانه خود داشته باشد.اما امروزه با کمک قابلیت ASLR یک هکر یا به عبارتی فرد خرابکار باید آدرس دقیق داده های یک برنامه را در حافظه حدس بزند در نتیجه می شود گفت کاری غیر ممکن است و هکر عملا با شکست روبرو می شود.اجازه دهید تا با ذکر یک مثال قضیه را بیشتر روشن کنیم.فرض می کنیم یک هکر قصد نفوذ به یک برنامه که در داخل حافظه رم مستقر شده است را دارد در صورتی که سیستم عامل شما ۶۴ بیتی باشد مسلما نوع آدرس دهی به مقادیر داده های برنامه به صورت ASLR خواهد بود بنابراین هکر از آدرس داده های برنامه آگاهی ندارد و در صورتی که به صورت تصادفی یک آدرس را مورد حمله قرار دهد برنامه از حافظه رم خارج و کرش شده و هکر دیگر قادر به حمله نخواهد بود.البته ناگفته نماند این ویژگی در نسخه های ۳۲ بیتی ویندوز و دیگر سیستم عامل ها نیز گنجانده شده است اما قدرت این ویژگی در نسخه های ۶۴ بیتی فوق العاده بیشتر است.یک نکته جالب دیگر,همانطور که احتمالا می دانید معمولا روی نسخه های ۶۴ بیتی ,از حافظه رم حداقل ۴ گیگابایتی استفاده می کنند در نتیجه یعنی در عمل تعداد آدرس های یک سیستم عامل ۶۴ بیتی بیشتر از ۳۲ بیتی است همین قضیه باعث می شود که کار هکران برای نفوذ به آدرس های حافظه برای دسترسی به داده های یک برنامه سخت تر شود.و به طور کلی می توان نتیجه گرفت که روش ASLR روی نسخه های ۶۴ بیتی از سیستم عامل ها بسیار موثرتر است.


موضوعات مرتبط: مقاله، ،
ادامه مطلب
[ یک شنبه 27 مرداد 1392 ] [ 10:8 ] [ سامان زکی پور ]

داشتن یک وبسایت موفق در وب یک هدف برای همه ی وب مستر ها و مدیران سایت هاست. در این پست سعی در بیان ویژگی های یک وبسایت موفق را داریم:

 

محتوا ( مفید ، آموزنده ، رایگان ، و به راحتی قابل درک)

اگر شما به خوبی مطلب می نویسید باید در کار خود اصولی را در نظر داشته باشید. اطلاعات به آسانی قابل درک باشد، همراه با تصاویر مناسب و مرتبط باشد، حاوی لینک های با کیفیت بالا باشد ، و از همه مهم تر در رسانه های اجتماعی قرار بگیرد. تمام هدف در اینترنت پیدا کردن اطلاعات و مطالب مفید ، مرتبط و رایگان می باشد. اگر شما بتوانید مطالب و اطلاعات خود را به این گونه منتشر کنید یک قدم جلوتر از رقبا خواهید بود.

سئو

یکی از مهمترین پارامترها در طراحی سایت استفاده از اصول سئو می باشد که برای آشنایی با این موضوع می توانید به مطلب “ قوانین و مقررات سئو ” مراجعه کنید.

طراحی

اگر شما می خواهید که افراد با دیدن وبسایت شما چشم از صفحه مانیتور برندارند و به دنبال سایتهای دیگر نباشند ، علاوه بر آنکه نیاز است وبسایت شما حاوی مطالب مناسب باشد باید دارای طراحی خاص و جالب توجه نیز باشد. نکته اول در این مورد : اگر شما برروی وبسایت خود و فعالیت خود به صورت جدی عمل می کنید هرگز از قالب های رایگان استفاده نکنید. و همچنین تا جایی که امکان دارد قالب هایی که به صورت آنلاین وجود دارند را خریداری نکنید. برای گرفتن نتیجه مطلوب ، بهتر است از یک نفر متخصص در این زمینه استفاده کنید تا برای حوزه فعالیت شما به صورت اختصاصی یک قالب حرفه ای طراحی کنید.

رقبا

هر کاری که انجام می دهید باید از رقبای خود خلاقانه تر ، اصیل تر ، و دارای طراحی و محتوای بهتر باشد. به راحتی می توانید از رقبای خود درس بگیرید که چه چیزی برای آنها کارایی دارد و چه چیزی ندارد. سعی کنید که با رقبای خود دوست باشید و از آنها درس بگیرید به جای آنکه بخواهید متضاد آنها عمل کنید.بررسی کنید که آنها به دنبال چه چیز هستند و اکنون در چه جایگاهی قرار دارند. این بدان معنا نیست که هرروز بلاگ آنها را چک کنید ، بلکه برای این کار باید تمام جوانب را بررسی کنید . اینکه چه کسانی به آنها لینک می دهند ، از چه نوع CMS استفاده می کنند ، از کدام پارامترهای سئو استفاده می کنند و …


ادامه مطلب
[ یک شنبه 27 مرداد 1392 ] [ 10:6 ] [ سامان زکی پور ]

تاکنون کمتر سابقه داشته است که زبان برنامه‏‌نویسی C جایگاهی به غیر از اول داشته باشد، اما گزارش جدید شاخص برنامه‏‌نویسی تیوبی (Tiobe) نشان می‌‏دهد جایگاه این زبان در رده‏‌بندی ماه آگوست تغییر کرده است. بر اساس این رتبه‏‌بندی، زبان جاوا جایگاه اول را از آن خود کرده است و زبان‏‌های سی و آبجکتیو سی (Objective-C) به رده‏‌های پایین‏‌تر تنزل یافته‌‏اند. زبان سی از جایگاه اول به دوم تنزل یافته است و زبان آبجکتیو سی نیز از جایگاه سوم به چهارم نزول کرده است.

بر اساس این گزارش، زبان گوگل گو (Google Go) از جایگاه چهل و دوم به جایگاه بیست و ششم ارتقا یافته است. زبان لاب ویو (LabView) نیز از جایگاه صدم به جایگاه چهل و نهم منتقل شده است. زبان برنامه‏‌نویسی اوپن دج ای بی اِل (Opendege ABL) نیز از جمله زبان‏‌هایی است که جایگاه خود را ارتقا داده و از جایگاه صد و بیست و نهم این رتبه‌بندی به جایگاه پنجاه و هفتم ارتقا یافته است.

بر اساس این گزارش، زبان جاوا در ماه آگوست توانسته است ۱۵.۹۷۸ درصد از جستجوهای تیوبی را از آن خود کند. این رقم برای زبان سی ۱۵.۹۷۴ درصد است که تفاوت بسیار اندکی را نشان می‏‌دهد. سهم زبان‏‌های سی پلاس پلاس (C++) و آبجکتیو سی نیز از این جستجوها به ترتیب ۹.۳۷ درصد و ۸.۰۸۲ درصد بوده است. زبان برنامه‏‌نویسی جاوا در رتبه‏‌بندی شاخص Pypl نیز رتبه اول را از آن خود کرده است.

در شاخص تیوبی، محبوبیت زبان‏‌های برنامه‏‌نویسی بر منبای ارزیابی میزان جستجوی منابع این زبان‏‌ها در جستجوگرهای معروفی مثل گوگل، یاهو، بیدو و ویکی‏پدیا سنجیده می‏‌شود. در این شاخص به علاقه مهندسان خبره، دوره‌‏های آموزشی و استفاده فروشندگان طرف ثالث از هر زبان نیز توجه می‏‌شود. بسیاری از شاخص‏‌هایی که به ارزیابی محبوبیت زبان‏‌های برنامه‏‌نویسی می‏‌پردازند، داده‏‌های خود را از وب‏‌سایت‏‌های آمریکایی و چینی تهیه می‏‌کنند، اما اخیراً وب‏‌سایت‏‌های ژاپن و برزیل نیز به این مجموعه افزوده شده‏‌اند.

[ جمعه 25 مرداد 1392 ] [ 13:26 ] [ سامان زکی پور ]

این نرم افزارمحدودیت هاى فایل هاى پى دى اف را براى باز شدن و ویرایش و کپى و پرینت و … از بین مى برد. همچنین هنگام استخراج فایل هاى زیپ و فشرده شده و رمز دار، رمز مورد نظر را یافته و محتویات آنرا استخراج مى نماید. هنگامى که رمز حساب هاى کاربریتان منجمله ایمیل و مسنجرها را فراموش کرده باشید با این ابزار براحتى آن ها را بازیابى خواهید کرد. همچنین اگر رمز سایت هاى شخصى خود را فراموش کرده اید با این برنامه آن ها را خواهید یافت. شما قادر خواهید بود تا رمز و شماره سریال هاى برنامه هاى نصب شده در سیستم تان را بیابید. بعلاوه این ابزار قابلیت یافتن رمز هایى را دارد که حداقل یکبار درسیستم تان وارد کرده باشید.



برخی از ویژگی های این نرم افزار:

امکان بازیابى رمزها از Windows, PDF, ZIP, RAR, Office Word / Excel / PowerPoint و …
امکان یافتن شماره سریال هاى برنامه هاى نصب شده در کامپیوترتان
قابلیت از بین بردن محدودیت هاى فایل هاى پى دى اف براى ویرایش
توانایى یافتن رمزهایى که حداقل یکبار در سیستم تان وارد کرده اید
قابلیت بازیابی و آشکار سازی رمز هاى فراموش شده و گم شده
امکان بازیابی رمز ایمیل ها و حساب هاى کاربریتان
امکان بازیابى رمز سایت هاى شخصى
سازگاری با انواع ویندوزها
و …



موضوعات مرتبط: نرم افزار، ،
[ پنج شنبه 24 مرداد 1392 ] [ 13:50 ] [ محمد اسدی ]

یکی از مشکلات کار با رایانه های راحت نبودن کاربران با صفحه کلید ها و موشواره ها می باشد.استفاده طولانی مدت از این لوازم حتی می تواند به سلامت جسمی فرد نیز لطمه وارد کند.

 

به تازگی مایکروسافت دو اختراع جدید را معرفی کرده که با کمک آن ها می توان به راحتی از رایانه ها استفاده کرد.این اختراعات یک صفحه کلید و یک موشواره دارای طراحی ارگونومیک می باشند.طراحی ارگونومیک به این معناست که این دو وسیله مطابق با بدن انسان ساخته شده اند.

شرکت سازنده اعلام کرده که این لوازم برای کار با ویندوز هشت مناسب هستند اگرچه می توانند با تمام سیستم عامل های ویندوز کار کنند.قیمت صفحه کلید و موشواره با طراحی ارگونومیک حدود 130 دلار اعلام شده است.


موضوعات مرتبط: اختراعات، ،
[ چهار شنبه 23 مرداد 1392 ] [ 12:28 ] [ محمد اسدی ]

ررسی های به عمل آمده توسط یک سرویس آنلاین تحلیلی در وب فارسی، نشان می دهد که از میان 500 وبسایت پربازدید، کاربران ایرانی بیشتر به وب‌سایت‌هایی که در حوزه خدمات اینترنتی فعالیت می‌کنند علاقه نشان می دهند و رفتار کاربران ایرانی نسبت به دانلود اطلاعات بسیار متفاوت تر از کاربران سایر کشورها است.
شاید همواره در ذهن ما سوال بوده که چه استفاده‌ای از اینترنت می‌کنیم و یا اینکه استفاده از اینترنت چه امکاناتی را برای ما فراهم می‌کند که باید از آن استفاده کنیم؛ جواب این سوال‌ها شاید مقداری پیچیده و وقت‌گیر باشد اما با برخی ابزارهای جستجو می‌توان دریافت که کاربران ایرانی در استفاده از این شبکه جهانی چه هدفی دارند و به کدام حوزه فعالیت در وب علاقمند هستند.
در این راستا سرویس آنلاین تحلیلگر که توسط متخصصان داخلی ایجاد شده نسبت به تجزیه و تحلیل فضای وب فارسی اقدام کرده که در این بررسی، وب‌سایت‌‎های برتر و شناخته شده وب را با یکدیگر مقایسه و مورد بررسی و ارزیابی قرار داده و نحوه تعامل کاربران با سایت‌ها و همچنین علاقه‌مندی‌های کاربران داخلی را شناسایی کرده است.

کاربران ایرانی از چه وب‌سایت‌هایی بیشتر استفاده می‌کنند
این بررسی که از میان فعالیت پانصد وب‌سایت پربازدید توسط کاربران ایرانی نتیجه گیری شده مربوط به وب سایتهایی در حوزه های فرهنگی و مذهبی، علمی و دانشگاهی، سرگرمی، رسانه کاربر محور، خدمات اینترنتی، خبری و تجاری است که براساس آن، تحلیل صورت گرفته نشان می دهد که وب‌سایت‌هایی که در حوزه خدمات اینترنتی فعالیت می‌کنند 35 درصداز پانصد وب‌سایت پربازدید توسط کابران ایرانی را تشکیل می‌دهند؛ این خدمات پربازدید نیز شامل موتورهای جستجو، دولت الکترونیک و فروشگاه‌ها می‌شود و تعداد زیادی از این وبسایتهای پربازدید به نوعی مرتبط با بحث دانلود هستند.
در همین حال وب‌سایت‌های خبری نیز با 18 درصد از کل آمار، دومین رتبه از نظر تعداد وبسایتهای پربازدید برای کاربران ایرانی را تشکیل می دهد که این دسته از وب‌سایت‌ها شامل خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌های تخصصی و غیرتخصصی است.
به گزارش خبرنگار مهر، براساس نتایج تحلیل صورت گرفته، وبسایتهای حوزه فرهنگی و مذهبی یک درصد از کل وبسایتهای پربازدید کاربران ایرانی را تشکیل می دهد به نحوی که تعداد وب‌سایت‌های فرهنگی و مذهبی در میان پانصد وب‌سایت پربازدید تنها 6 وب‌سایت است که نشاندهنده فعال نبودن و ضعف در این حوزه هستیم.


موضوعات مرتبط: اینترنت، ،
ادامه مطلب
[ سه شنبه 22 مرداد 1392 ] [ 10:44 ] [ سامان زکی پور ]

در جدول زير سعي شده تا ليست اكثر تلبت هاي موجود در بازار جمع آوري شود. امیدواریم که مورد توجه بازدیدکنندگان عزیز قرار بگیره.

 

گارانتي

قیمت (تومان)

برند - مدل

 

ASUS

 

آوات

3,219,000

Asus-Padfone-Infinity-32G-"10.1

 

-----

2,489,000

Asus-PadFone2-32-2G-"10.1

 

آوات

2,510,000

Asus-VivoTab-TF600T-32-2G-"10.1

 

الماس

1,719,000

ASUS-VivoTab-Smart-32-2-"10.1

 

آواژنگ

1,090,000

Asus-Google-Nexus7-32-1G-"7-3G

 

هماهنگوبیمهایران

990,000

Asus-Google-Nexus7-32-1G-"7-Wifi

 

آواژنگ

959,000

ASUS-Fonepad-32-1G-"7

 

شرکتآواژنگ

549,000

ASUS-Memopad-8-1G-"7

 

IBM LENOVO

 

سازگار

699,000

Lenovo-Ideapad-A2107A-CortexA9-1G-16-"7

 

FUJITSU

 

شرکتسیستمپردازان 1 سال

1,419,000

Fujitsu-Stylistic-M532-32-1G-"10.1

 

HIUNDAI

 

نامتل

939,000

HYUNDAI-TB1000-3G-4-1G-"10.1

 

نامتل

559,000

Hyundai-HY731-8-1G-"7

 

SAMSUNG

 

شرکتهماهنگوبیمهایران

1,979,000

SAMSUNG-Galaxy-Note10.1-N8000-16-2G-"10.1

 

------

1,599,000

Samsung-Galaxy-Note8-N5100-16-2G-"8

 

APPLE IPAD

 

-----

2,999,000

Apple-Ipad4-WiFi-4G-128G-"9.7

 

-----

2,699,000

Apple-Ipad4-WiFi-4G-64G-"9.7

 

-----

2,549,000

Apple-Ipad4-WiFi-128G-"9.7

 

-------

2,389,000

Apple-Ipad-4-WiFi-4G-32G-"9.7

 

------

2,719,000

Apple-Ipad4-4G-WiFi-16G-"9.7

 

------

2,179,000

Apple-Ipad-mini-WiFi-4G-64G-512M-"7.9

 

------

1,999,000

Apple-Ipad-4-WiFi-32G-"9.7

 

-----

1,719,000

Apple-Ipad-4-WiFi-16G-"9.7

 

-----

1,659,000

Apple-Ipad-mini-WiFi-4G-16-512M-"7.9

 

-------

1,219,000

Apple-Ipad-mini-WiFi-16-512M-"7.9

 

DIMO

   

979,000

TABLET-Dimo-900-Plus-8-1G-"9.7

   

799,000

TABLET-Dimo-900-8-1G-"9.7

   

479,000

TABLET-Dimo-700-4-512M-"7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:سایت گزین نیوز

 

[ سه شنبه 22 مرداد 1392 ] [ 10:27 ] [ سامان زکی پور ]

10 مرحله ساده براي حفاظت از سرمايه گذاري الكترونيكي

آيا مي دانيد چگونه مي توانيد از كلاهبرداريهايي كه با ايميل صورت مي گيرد در امان باشيد؟ با بيش از 75 ميليون ايميل فيشينگ كه هر روز ارسال مي شوند اگر شما هم يكي از افراد دريافت كننده اين ايميل ها باشيد نبايد خيلي تعجب كنيد. بر اساس آمار «جمعيت مبارزه با فيشينگ» معروف به APWG از ميان 75 ميليون حمله كه همه روزه انجام مي گيرد بيش از 2000 قرباني ثبت شده در روز گرفتار مي شوند و بيش از يك ميليون دلار سالانه از آنها دزديده مي شود.

فيشينگ يا Phishing در حقيقت يك جعل هويت است به طوريكه جاعل از طريق ايميل هاي تقلبي دست به كار مي شود. به عبارت ديگر وب سايت هايي هستند كه توسط افراد كلاهبردار ساخته شده اند. اين وب سايت ها به گونه اي طراحي شده اند كه كه خود را به جاي يك سرور ايميل سر شناس مانند ياهو جا مي زنند و وقتي قرباني به اين آدرس هدايت مي شود با صفحه اي كاملاً مشابه صفحه ياهو روبرو مي شود و نام كاربري و كلمه عبور خود را وارد مي كند و به اين روش مي توانند به اطلاعات حساس فرد (مانند اطلاعات حساس بانكي) دست پيدا كنند.

اين كلاهبرداران وب سايتي شبيه به وب سايت يك كمپانب بزرگ و خوشنام مانند وب سايت بانك هاي بزرگ و كمپاني هاي سرمايه گذاري طراحي مي كنند تا وب سايت خود را به جاي آنها جا بزنند سپس تعداد زيادي ايميل به قربانيان خود ارسال مي كنند گويي اين ايميل از آن شركت بزرگ ارسال شده است در اين ايميل حتي لوگوي آن كمپاني هم وجود دارد آنها معمولاً شرايط را اضطراري جلوه مي دهند و مثلاً از شما مي خواهند مراحلي را طي كنيد در غير اين صورت حساب كاربري خود را از دست خواهيد داد. و در اين ميان از شما حساب كاربري و رمز عبور را هم خواهند خواست. و همينطور تا حد امكان از شما اطلاعات بيشتري مي گيرند.

حال كه با مشكلات مربوط به امنيت ايميل و حساب كاربري آشنا شديد بد نيست درباره راه هاي مقابله و حفاظت خود اطلاعاتي بدست آوريد.

نحوه حفاظت

1- هيچگاه اطلاعات كاربري خود را از طريق يك درخواست يا فرمي كه با ايميل دريافت كرده ايد وارد نكنيد.

2- هميشه براي وارد كردن اطلاعات حساس كاربري يك صفحه جديد در مرورگر خود باز كنيد و آدرس آن وب سايت را به صورت دستي وارد كنيد. مثلا اگر از ebay پيغامي دريافت كرديد كه از شما خواسته بود وارد آن وب سايت شويد روي هيچ لينكي كليك نكنيد و فقط يك صفحه ديگر باز كنيد آنگاه آدرس http://www.ebay.com را در آن وارد كنيد. سپس مي توانيد اطلاعات كاربري خود را وارد كنيد.

3- هيچگاه در يك ايميل مشكوك به فيشينگ روي لينكي كليك نكنيد.

4- هيچگاه در يك ايميل مشكوك به فيشينگ يا هر ايميل ناشناخته ديگري فايل هاي ضميمه ( Attachments ) را باز نكنيد.

5- براي وارد كردن اطلاعات حساس مانند رمز عبور و نام كاربري هميشه از وب سايت هاي ايمن كه با https:// شروع مي شوند استفاده كنيد و به وب سايت هايي كه آدرس اينترنتي آنها با http:// شروع مي شوند براي وارد كردن اطلاعات حساس اعتماد نكنيد.

6- مرتباً فعاليت هايي كه در حساب كاربري شما انجام مي شود زير نظر داشته باشيد و ببينيد كارهاي مشكوكي انجام شده است يا خير.

7- مطمئن شويد مرورگر شما به روز يا Update شده است و همه وصله هاي امنيتي آن نصب شده است.

8- فيشينگ و كلاهبرداري هايي را كه از طريق ايميل انجام مي شوند را به آدرس هاي

reportphishing@antiphishing.com & spam@uce.gov

و خود كمپاني كه ايميلش جعل شده است بفرستيد (فوروارد كنيد.)

9- كامپيوتر خود را بايك آنتي ويروس و آنتي اسپاي وير و يك فایروال مناسب و به روز محافظت كنيد.

10- شايد بخواهيد يك ابزار ضد فيشينگ مانند Earth link Scam Blocker نصب كنيد تا هنگام باز شدن يك صفححه مشكوك به شما گوشزد كند. اين نرم افزار رايگان است و مي توانيد آنرا از اينترنت دانلود كنيد.

همچنان كه اين كلاهبرداري ها در حال افزايش است بهتر است آگاهي خود را در اين زمينه افزايش دهيد تا بتوانيد از اطلاعات محرمانه خود محافظت كنيد.


موضوعات مرتبط: اینترنت، ،
[ شنبه 19 مرداد 1392 ] [ 13:59 ] [ سامان زکی پور ]

امنيت در اينترنت مهم است بخصوص براي كودكان اگر شما صاحب فرزنداني هستيد كه نگران گشت گذار آنها در اينترنت هستيد كه ممكن است از سايتهاي غير اخلاقي سر در بياورند. ممكن است بخواهيد از نرم افزارهاي فيلترينگ استفاده كنيد. نرم افزارهاي فيلترينگ مي توانند بيشتر سايتهاي ناشايست را مسدود كنند و معولاً مي توان آنها را بوسيله يك password غير فعال كرد. يك مشكل نرم افزارهاي فيلترينگ اين است كه تعدادي از سايتهاي بدون مشكل را هم مسدود مي كنند مثلاً زمانيكه اطلاعاتي در مورد سرطان سينه بخواهيد ممكن است اين نرم افزار لغت سينه را به عنوان يك لغت ناشايست منظور كند. در اينجا چند نكته ديگر براي امنيت در اينترنت به عرضتان مي رسد.

  • در سايتهاي شخصي يا در هنگام chat اطلاعاتي مانند آدرس خود يا شماره تلفن خود را در اختيار ديگران قرار ندهيد.
  • اگر chat مي كنيد يا با شخصي بوسيله e-mail ارتباط داريد و به او اطمينان كامل نداريد منطقه مورد سكونت خود را به او اطلاع ندهيد.
  • اطلاعات شخصي از قبيل آدرس يا شماره حساب بانكي يا شماره كارت اعتباري را در email ها وارد نكنيد يا آنها را در فيلدهاي خواسته شده در يك سايت غير ايمن وارد نكنيد بنابراين هميشه قبل از دادن اين اطلاعات مطمئن شويد در يك سايت ايمن هستيد و بعد شماره كارت اعتباري خود را براي خريد وارد كنيد. تشخيص يك سايت ايمن از غير ايمن معمولاً بسيار ساده است زيرا يك سرور ايمن با "//https:" در فيلد آدرس ظاهر مي شود و حال آنكه يك سرور غير ايمن با "//http:" شروع مي شود سرورهاي ايمن اطلاعات شما را به رمز در مي آورند.بنابراين هيچكس به غير از شما و كامپيوتري كه در سمت ديگر است نمي تواند اين اطلاعات را دريافت كند. براي آشنايي بيشتر مقاله ssl چیست را بخوانيد.
  • از يك ويروس ياب استفاده كنيد. از سايتهاي غير مطمئن يا email هاي مشكوك فايلي Download نكنيد. حتي اگر يك ويروس ياب داريد خيلي مواظب باشيد زيرا ممكن است با ويروس جديدي مواجه شويد كه نرم افزار ضد ويروس شما نتواند آن را تشخيص دهد براي يك حفاظت خوب هميشه آنتي ويروس خود را up to date (به روز) نگه داريد.

 


موضوعات مرتبط: اینترنت، ،
[ شنبه 19 مرداد 1392 ] [ 13:44 ] [ سامان زکی پور ]

ممکن است تا کنون با شیوه‌های مختلفی از پرداخت‌های الکترونیکی کار کرده باشید. پرداخت اینترنتی، پرداخت با کارت‌های اعتباری و عضو شتاب، پرداخت از طریق کارت‌های هوشمند بدون تماس مانند کارت‌های مترو و همچنین پرداخت‌هایی از طریق دستگاه موبایل خود که به صورت‌های مختلفی همچون پیامکی، اینترنت موبایل و … در دسترس هستند.

اما چند وقتی هست که می‌توان تکنولوژی ارتباط میدان نزدیک (NFC) را نیز به این روش‌های پرداخت افزود. این فناوری مدتی است که در محافل و نمایشگاه‌های معتبر سرتاسر دنیا علاقه کاربران را به خود جلب کرده است و در این مقاله سعی داریم برخی از قابلیت‌ها و توانایی‌های آن را به شما معرفی نماییم.

فناوری NFC دقیقا چیست؟

فناوری NFC یک ارتباط رمزگذاری شده‌ی بی‌سیم با برد کوتاه در فاصله‌ی ۴ سانتیمتر و کمتر است که در باند فرکانسی ۱۳٫۵۶MHz توانایی تبادل اطلاعات با سرعت ۴۲۴Kb/s (به صورت میانگین) را دارد. NFC قادر است با کارت‌های هوشمند غیر تماسی ISO/IEC 1443 موجود و همچنین سایر دستگاه‌های مجهز به NFC ارتباط برقرار کرده و به راحتی به تبادل اطلاعات با آن‌ها بپردازد. از همین رو این فناوری با زیرساخت‌های موجود پرداخت غیر تماسی مورد استفاده در سامانه حمل و نقل عمومی و پرداخت‌های خرد سازگار می‌باشد.

فناوری NFC در چه زمینه‌هایی کاربرد دارد؟

NFC به طور اختصاصی برای کار در گوشی‌های تلفن همراه طراحی شده است و دارای سه ویژگی کلی می‌باشد که روند توسعه‌ی آن را شفاف می‌نماید. در ویژگی اول، این فناوری قابلیت استفاده به جای کارت‌های غیر تماسی موجود را داراست به‌طوری که می‌توانید از آن‌ها دقیقا همانند کارت‌های موجود برای پرداخت‌های خرد استفاده کنید. در ویژگی دوم، می‌توانید از این فناوری در به عنوان یک قرائت‌گر برچسب‌های غیر فعال RFID استفاده کرده و از آن در تعامل تبلیغاتی و … استفاده نمایید. ویژگی سوم این فناوری نیز این قابلیت را به شما می‌دهد که هم به عنوان خواننده و هم به عنوان فرستنده از این قابلیت استفاده کرده و در حالت شخص به شخص برای تبادل اطلاعات بین دو دستگاه مجهز به NFC از آن بهره ببرید.


موضوعات مرتبط: مقاله، ،
[ جمعه 18 مرداد 1392 ] [ 2:41 ] [ سامان زکی پور ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فرد فرد دانشجویان رشته کامپیوتر ، از همه ی شما تشکر میکنیم که منت سر ما گذاشتید و به این وبلاگ سر زدید هدف ما در اینجا آشنایی بیشتر دانشجویان رشته کامپیوتر با دنیای علم و فناوری میباشد و ناگفته نماند اطلاعاتی که در این جا قرار داده می شود برگرفته از تمامی سایتهای اینترنتی و جزوات کتب داخلی و خارجی و تحقیقات علمی و پروژه های دانشجویان می باشد ، امیدوار هستیم که مطالب مورد پسند شما واقع بشوند. با تشکر گروه دانشجویان رشته کامپیوتر
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 392
بازدید کل : 36548
تعداد مطالب : 287
تعداد نظرات : 145
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 تماس با ما
کافی نت ستین ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه برای دانشجویان

آموزش دروس ریاضی و فیزیک ویژه بانوان اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وبلاگ سوال خود را مطرح کنید.باتشکر




Up Page