وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان و آدرس computer.sama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





تاریخچه
هک احتمالا عمری به اندازه عمر کامپیوتر دارد. روز اول کامپیوتری کار می‌کرد و روز دوم هک می‌شد. MIT اولین گروه از هکرهای کامپیوتری را معرفی کرد. گروهی جوان از تحصیلکردگان علوم کامپیوتر که روی ماشین کارت پانچ Dell کار می‌کردند. بهرحال این هنر! هیچ مرز بین‌المللی نمی‌شناسد. هک در همه جا هست. با ظهور اینترنت مدرن، هک نیز رشد کرد.

هک بیشتر بعنوان یک هویت مستقل ظهور کرد. روترها بدرستی تنظیم نمی‌شدند، همچنانکه این مساله امروز نیز وجود دارد. معمولا کاربران از ارتباطات خطوط تلفن برای دستیابی به شرکتهای بزرگ دولتی و ارتشی استفاده می‌کردند. و بقیه نیز پشت ترمینالهایی می‌نشستند که مستقیما به سیستمهایی وصل بودند که آنها در حال هک کردنشان بودند. این سیستمها از ماشینهای مین‌فریم بزرگ و درایوهای نواری تشکیل می‌شدند. دسترسی به آنها عموما با هک کردن کمترین میزان امنیت یعنی شناسه و رمزعبور بدست می‌آمد.
البته منظور این نیست که هک در آن زمان آسانتر بود. میانگین سطح دانش هکرها نیز بالاتر رفته است. در ضمن امروزه نرم‌افزارهای آسیب‌رسان نیز براحتی در دسترس افراد با دانش کم قرار دارد. هدف از بسیاری نفوذها دستیابی به سیستمهایی بود که بنظر غیرقابل دستیابی یا امن بودند. در حقیقت شکستن امنیت این سیستمها یک چالش محسوب می‌شد .

مروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که اینترنت بخش مهمی از آن را تشکیل می‌دهد. بسیاری از خریدها آنلاین انجام می‌گیرد و سیستمهای تجاری زیادی از این طریق به هم مرتبط هستند. ظهور کامپیوترهای رومیزی و افزایش آنها در خانه‌ها، کامپیوتر را در دسترس گروه‌های زیادی از مردم قرار داده است. این امر زمینه را برای فعالیت هکرها نیز گسترش داده است.
اگرچه هکرها با کامپیوترها و شبکه‌های پیچیده‌تری سروکار دارند، خود این امر چالش قضیه را برای آنها بیشتر می‌کند و انگیزه آنها را بالاتر می‌برد. سیاست‌ها و فلسفه‌های پشت این قضیه نیز تغییر کرده است:
بسیاری از گروه‌ها از هکرها برای کمک به کشف ضعفهای امنیتی سیستمهای خود استفاده می‌کنند. اینترنت مدرن به هکرها اجازه داده است که مرزهای جدید را بکاوند.
جنگ بین کشورها با هک‌کردن وب‌سایتهای یکدیگر و از کار انداختن آنها یا پایین‌آوردن سایتها با حملات DoS یا Denial of Service به یک امر معمول مبدل گشته است. ارتشها از هکرها بمنظور از کار انداختن سیستمهای دفاعی دشمنانشان برای کسب برتری در جنگ استفاده می‌کنند.
منافع مالی یک انگیزه بزرگ برای بعضی هکرها یا افرادی است که هکرها را بکار می‌گیرند. موسسات مالی اغلب هدف قرار می‌گیرند تا مقادیر زیادی از پولشان توسط روشهای الکترونیک بسرقت رود.

[ یک شنبه 17 آذر 1392 ] [ 20:14 ] [ سامان زکی پور ]

روز دانشجو را به تو تبریک نمی گویم. تو را به این روز تبریک می گویم. که این روز بی تو، و بی حس "آرمان خواهی" و "ایمانت به حق طلبی"، وجودی بی معناست

Congratulations to you, I'm not a student . I congratulate you on this day . Without you , this day , and no sense of " ideal ego" and " faith in the justice " , there is a meaningless

16 آذر روز قلم های تیز، روز فکر های خلاق، روز اندیشه های نو، بر دانشجویان عزیز مبارک باد .

"با آرزوی موفقیت و سربلندی"

 

[ جمعه 15 آذر 1392 ] [ 14:0 ] [ سامان زکی پور ]

این سایت توسط دو دانشجوی دانشگاه MIT و در سال 2007 تاسیس شد که نام موسسان آن متشکل از یک ایرانی‌تبار ” آرش فردوسی ” و دوست هم دانشگاهیش ” درو هوستون ” است که تا هم اکنون توانسته به عنوان یکی از بهترین سرویس های بر پایه Cloud  از طرف کاربران و هم چنین مجلات و سایت های متعدد انتخاب شود و این انتخاب بیشتر مدیون سادگی و در عین حال حرفه ای بودن آن و در دسترس قرار دادن امکانات متفاوت و کاربردی به کاربرانش است.

Drop Box بر روی سیستم های ویندوز ، مک ، لینوکس ، تبلت و آی فون نیز نصب و اجرا می شود. فضای ابتدایی که کاربر هنگام ثبت نام دریافت می کند ، 2 گیگابایت است که می توان با معرفی دوستان و دعوت از دیگران برای استفاده از آن تا نهایت 16 گیگابایت سرویس تان را به فضاهای بیشتر ارتقا دهید و یا از اکانت های پولی آن تا افزایش فضای 100 گیگ استفاده کنید.

[ پنج شنبه 14 آذر 1392 ] [ 23:15 ] [ سامان زکی پور ]

“توسعه چابک نگرشی برای تولید نرم افزار است که در آن نرم افزار (محصول) به صورت مرحله به مرحله و تکاملی تحویل مشتری می گردد و با ارتباط تنگاتنگ با او سعی می­شود که رضایتش جلب شود. تیم تولید با بهره گیری از بهترین روش­ها و ابزارها تلاش می­کند تا کیفیت نرم افزار را در سطح بالایی نگه دارد و البته زمان بندی تعیین شده را رعایت نماید. تیم های توسعه چابک خود سازمانده و میان کارکردی هستند و بر اساس برنامه ریزی تطبیقی، انعطاف پذیری نسبت به تغییرات و  تحویل به موقع عمل می کنند.

اما سوال اینجاست که داستان توسعه چابک از کجا آغاز شد؟ مطمئنا خیلی از ما با کابوس پروژه ای که هیچ تجربه ای در انجام آن نداریم روبرو شده ایم. نبودن تجربه موثر منجر به خطاهای تکراری و غیر قابل پیش بینی شده و تلاش و وقت ما را به هدر می­دهد. مشتریان از کیفیت پایین، هزینه بالا و تحویل دیر هنگام محصول ناراضی هستند و توسعه دهندگان از اضافه کارهای بیشتر که منجر به نرم افزار ضعیت­تر می­گردد، ناخشنود.

همین که با شکستی مواجه می­شویم از تکرار چنین پروژه هایی اجتناب می­کنیم. ترس ما باعث می­شود تا فرآیندی بسازیم که فعالیت­های ما را محدود نموده و ایجاد آرتیفکت­ها[۱] را الزامی کند. در پروژه­ جدید از  چیزهایی که در پروژه های قبلی به خوبی کار کرده­اند، استفاده می­کنیم. انتظار ما این است که آنها برای پروژه جدید نیز به همان خوبی کار کند.

اما پروژه­ها آنقدر ساده نیستند که تعدادی محدودیت و آرتیفکت­ ما را از خطاها ایمن سازند. با بروز خطاهای جدید ما آنها را شناسایی و رفع می­کنیم. برای اینکه در آینده با این خطاها روبرو نشویم آنها را در محدودیت­ها و آرتیفکت­های جدیدی قرار می­دهیم. بعد از انجام پروژه های زیاد با فرآیندهای حجیم و پر زحمتی روبرو هستیم که توانایی تیم را کم کرده و باعث کاهش کیفیت تولید می­شوند.

فرآیندهای بزرگ و حجیم می­تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. متاسفانه این مشکلات باعث می­شود که خیلی از افراد فکر کنند که علت مشکلات، نبود فرآیندهای کافی است. بنابراین فرآیندها را حجیم­تر و پیچیده­تر می­کنند. این مسئله منجر به تورم فرآیندها می­گردد که در محدوده سال ۲۰۰۰ گریبان بسیاری از شرکت­های نرم افزاری را گرفت.

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 11 آذر 1392 ] [ 17:51 ] [ بهنام نصرالله پور ]

راه های افزایش امنیت کامپیوتر و جلوگیری از هک شدن

 

 

می خواهم درباره اینکه چگونه امنیت کامپیوتر خود را بالا ببرید تا از هک شدن شما جلوگیری شود صحبت کنم. امیدوارم با مطالعه این مقاله در سایت سرزمین دانلود و افزایش اطلاعات شما از خطرات اینترنت در امان باشید.

1) اولین حقه ای که افراد به سراغ آن می روند روش مهندسی اجتماعی است که کوین میتنیک هکر سابق مشهور جهان در این زمینه تخصص زیادی داشت و در این مورد کتابی نوشته است .روش مهندسی اجتماعی یکی از روشهای سخت و آسان است که اگر شما خودتون اطلاعاتتان را کمی بالا ببرید این روش حتی برای شخص هکر نیز دشوار خواهد شد.

2) تا جایی که ممکن است در انتخاب پسوردها دقت کافی به خرج دهید زیرا بعضی افراد شماره تلفن ، ش ش ، ت ت و ... را برای پسورد خود انتخاب می کنند زیرا به قول خودشان پسوردها را زود فراموش می کنند . همیشه از کلیدهای Alt و Space و ... با طول زیاد انتخاب کنید ابن روش فقط هک شدن شما را کاهش می دهد.

3) یکی از روشهایی که افراد هنوز از آن استفاده می کنند دزدیدن پسورد از روی حرکت دستهای شماست هنگامی که پسوردتان را وارد می کنید مراقب چشمهای اطرافتان باشید و یا بدون رودربایستی از صاحبان چشمها بخواهید که جایشان را تغییر دهند.

4) افراد حرفه ای همچنین رو به سرقت Cookie آورده اند این کلوچه های خوشمزه اطلاعات حیاتی را نگه می دارند البته به صورت کد ولی با کمی تکاپو میتوان آن را از حالت کد شده در آورد تا اطلاعات مفیدی به فرد بدهد.

5) سعی کنید تا جایی که امکان دارد پسوردهایتان را ذخیره نکنید از جمله پسوردهای یاهو  و...

6) هنگام وارد شدن به ایمیل و یاهو مسنجر تیک کنار گزینه My ID... Rememher را بردارید و حتما هنگام خارج شدن Logout کنید تا از سرور یاهو خارج شوید .همچنین بعد از Logout کردن یک یوزر و پسورد الکی وارد کنید زیرا از ریجستری می شود ای دی و پسورد شخص قبل را آشکار کرد.

7) هنگامی که می خواهید وارد Mail Box خود شوید بعد از وارد کردن یوزر نیم و پسورد روی لینک Secure در پایین Sign in کلیک کنید با اینکار اطلاعات شما به صورت رمز شده به سرور یاهو فرستاده می شود واگر کسی از Sniffing در بین انتقال اطلاعات استفاده کند نمی تواند اطلاعات شما را به سرقت برد.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 11 آذر 1392 ] [ 10:32 ] [ سامان زکی پور ]
[ دو شنبه 11 آذر 1392 ] [ 10:25 ] [ سامان زکی پور ]

ویژگی‌های USB v2.0:
نسخه دوم یو‌اس‌بی توانایی انتقال داده با سرعت حداکثر 480 مگابیت در ثانیه را داراست که در مقایسه با نسخه اول آن، بسیار سریع‌تر عمل می‌کند. در این نسخه‌ یو‌اس‌بی، تعداد چهار خط اتصال دهنده وجود دارند. دو عدد از این خطوط، برای جابجایی داده، یکی از آن‌ها به عنوان تغذیه کننده برق و دیگری به عنوان اتصال‌دهنده به زمین مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نسخه از یو‌اس‌بی می‌تواند در آن واحد تنها به ارسال و یا دریافت داده بپردازد؛ این بدان معنی است که
USB v2.0 نمی‌تواند همزمان داده را ارسال و دریافت کند. جریان برقی که از این نسخه از یو‌اس‌بی عبور می‌کند برابر با 100 میلی‌آمپر است که مقدار زیادی نیست.

بررسی USB v3.0:
این نسخه از یو‌اس‌بی، آخرین و جدیدترین نسخه ارائه شده از این فناوری می‌باشد که در سال 2008 معرفی شد و در مقایسه با نسخه‌های پیشین، برتری‌های بیشتری دارد.

ویژگی‌های USB v3.0:
نسخه سوم یو‌اس‌بی توانایی انتقال داده، با سرعت 4.5 گیگابیت در ثانیه را داراست. این مقدار، تقریبا ده برابر سرعت
انتقال داده در نسخه دوم یو‌اس‌بی می‌باشد. دراینسخه، تعداد هشت اتصال دهنده وجود دارند که دو عدد از آن‌ها برای انتقال داده، دو عدد از آن‌ها برای دریافت داده و مابقی نیز به عنوان تقویت کننده سرعت انتقال داده مورد استفاده قرار می‌گیرند.
با استفاده از
USB v3.0، می‌توان در آن واحد و با حداکثر سرعت اقدام به ارسال و دریافت داده نمود. همچنین در این نسخه از یو‌اس‌بی، یک تغذیه کننده برق با جریان 900 میلی‌آمپر وجود دارد که تقریبا 9 برابر بیشتر از نسخه دوم یو‌اس‌بی است و می‌توان به طور همزمان، چهار دستگاه را الکترونیکی را شارژ نمود. در USB v2.0 می‌توان تنها یک دستگاه را در یک لحظه شارژ نمود.
نسخه سوم یو‌اس‌بی ویژگی‌های کاربردی دیگری نیز دارد؛ برای مثال فرض کنیم یک دستگاه جانبی، مانند پرینتر را از طریق این درگاه به کامپیوتر خود وصل می‌کنید، چنانچه بعد از یک مدت زمان خاص، از این دستگاه استفاده نشود، ارتباط آن با کامپبوتر به صورت خودکار قطع می‌شود تا از اصراف برق جلوگیری به عمل آید.
تفاوت‌ نسخه‌های دوم و سوم یو‌اس‌بی:
- سرعت:
نسخه سوم یو‌اس‌بی می‌تواند با سرعت 4.5 گیگابیت در ثانیه اقدام به ارسال و دریافت داده کند. این مقدار، حدودا ده برابر بیشتر از سرعتی است که نسخه دوم یو‌اس‌بی می‌توانست این کار را انجام دهد.
- تعداد خطوط اتصال دهنده:
نسخه سوم یو‌اس‌بی مجهز به 8 خط اتصال دهنده است و می‌تواند به طور همزمان به ارسال و دریافت داده بپردازد. این در حالی است که نسخه دوم این فناوری از چهار خط اتصال دهنده تشکیل شده است.
- منبع تغذیه برق:
نسخه سوم یو‌اس‌بی می‌تواند جریان 900 میلی‌آمپر را از خود عبور دهد؛ این مقدار در نسخه دوم برابر با 100 میلی‌آمپر است.
- پهنای باند:
نسخه سوم یو‌اس‌بی می‌تواند به طور همزمان و با حداکثر سرعت به ارسال و دریافت داده بپردازد. اما نسخه دوم آن در یک لحظه، فقط می‌تواند به ارسال یا دریافت داده اقدام کند.
- تفاوت‌های ظاهری:
برای تشخیص USB v3.0 و
USB v2.0، تنها کافیست به رنگ درگاه مورد استفاده در آن‌ها نگاه کنید، نسخه سوم یو‌اس‌بی به رنگ آبی و نسخه دوم آن به رنگ مشکی ساخته شده‌اند

[ شنبه 9 آذر 1392 ] [ 9:32 ] [ بهنام نصرالله پور ]

بیشتر اطلاعاتی كه روی اینترنت رد و بدل می شوند به صورت Clear Text مبادله می شوند و به همین خاطر اطلاعات مبادله شده در بین راه از كامپیوتر شما به وب سرور قابل مشاهده هستند .

به عنوان مثال شما وقتی بر روی یك سایت كه SSL نداشته باشد ، یك فرمی را پر كنید و اطلاعات شخصی خود را برای اون سایت بفرستید این اطلاعات به صورت Clear Text از كامپیوتر شما خارج شده و بعد از گذشتن از ISP شما و دهها گره اینترنتی دیگر به سرور می رسند و این با این خطر روبروست كه هر یك از این گره ها میتواند اطلاعات رد و بدل شده را به آسانی مشاهده كند به عنوان مثال اگر از یك ISP ایرانی استفاده می كنید ، هم آن ISP و هم شركتی كه به آن ISP خط Send می دهد و همه شركت هایی كه در مسیر هستند قابلیت مشاهده اطلاعات فرستاده شما را دارند .

به طور خلاصه SSL یك پروتكل امنیتی است كه توسط نت اسكیپ ابداع شده است و در حال حاضر رایج ترین پروتکل انتقال امن اطلاعات در وب میباشد به شكلی كه مرورگر اینترنتی شما از وجود چنین امكانی در سرور خبر دار شده و از یك Public Key موجود در مرورگر استفاده كرده و اطلاعات شما به صورت كد شده به سرور می فرستد و اینجا تنها سرور است كه با استفاده از Private Key خود اطلاعات دریافتی را میتواند Decode كند . به علت اینكه آن Private Key تنها در سرور نصب شده است ، هیچ نرم افزار دیگری در بین راه نمی تواند آن اطلاعات را مشاهده كند .
از طرف دیگر وجود SSL در سرور این اطمینان خاطر را به شما می دهد كه وب سایتی كه شما در حال فرستادن اطلاعات به آن هستید یك وب سایت تقلبی یا شبیه سازی شده برای بدست آوردن اطلاعات شما نیست و از اصل بودن آن اطمینان حاصل می كنید .
آگر وب سایت شما اطلاعات محرمانه ای را از بازدید كننده دریافت میكند یا دارای قسمتی است كه از بازدید كننده تان شناسه كاربری و پسورد دریافت میكند و وارد یك User Area میشود و در آنجا به امكانات خاصی دسترسی دارند بنا بر اهمیت آن ، ما توصیه به گرفتن SSL می كنیم .

[ شنبه 9 آذر 1392 ] [ 1:57 ] [ سامان زکی پور ]

اصطلاح Ad hoc که از زبان لاتین گرفته شده است به‌معنای "برای کاربرد اختصاصی" است. این عبارت عموما در مورد راه‌حلی استفاده می‌شود که برای حل یک مشکل خاص یا انجام وظیفه‌ای ویژه طراحی شده باشد و قابل تعمیم به‌صورت یک راه‌حل عمومی نباشد و امکان تطبیق دادن آن با مسایل دیگر وجود نداشته باشد.
یک شبکه ادهاک، اتصالی است که تنها به‌مدت یک جلسه برقرار می‌شود و نیاز به ایستگاه پایه ندارد. در عوض، هر دستگاه متصل به شبکه، دیگر دستگاه‌های واقع در یک محدوده خاص را پیدا می‌کند و این دستگاه‌ها یک شبکه بین خود ایجاد می‌کنند. از سوی دیگر دستگاه‌ها با ارسال پیام، گره‌های هدف را در خارج از محدوده تعریف شده جستجو می‌کنند. امکان برقراری ارتباط بین چندین گره مختلف وجود دارد. به این ترتیب، شبکه‌های ادهاک گوناگون به‌یکدیگر متصل می‌شوند. سپس پروتکل‌های مسیریابی، اتصالات پایداری را بین این گره‌ها ایجاد می‌کنند، حتی اگر گره‌ها متحرک باشند. از جمله کاربران شبکه‌های ادهاک می‌توان به پلی‌استیشن سونی اشاره کرد که از اتصالات ادهاک برای ایجاد شبکه بی‌سیم بین چند بازیکن (که همگی در یک بازی شرکت می‌کنند) اشاره کرد. پس از پایان بازی، اتصال بی‌سیم بین کاربران قطع می‌شود.
شبکه‌های ادهاک متحرک
شبکه‌های اجتماعی جدید با استفاده از ترکیبی از محاسبات رایانه‌ای و ارتباطات مخابراتی ایجاد می‌شوند. آگاهی از مکان، محاسبات P۲P و فناوری‌های شبکه بی‌سیم طراحی شبکه‌های ادهاک را برای دستگاه‌های متحرک که مهم‌ترین ابزار ایجاد شبکه‌های اجتماعی هستند، امکان‌پذیر ساخته است.


ادامه مطلب
[ شنبه 9 آذر 1392 ] [ 1:5 ] [ سامان زکی پور ]
[ سه شنبه 5 آذر 1392 ] [ 19:25 ] [ سامان زکی پور ]
[ سه شنبه 5 آذر 1392 ] [ 19:8 ] [ سامان زکی پور ]

n00026100 b ایسوس قو‌ی ترین کارت گرافیک AMD را عرضه کرد

Asus قو‌یترین کارت گرافیک AMD را عرضه کرد : شرکت Asus به تازگی جدیدترین کارت‌گرافیک خود را که از دو پردازنده قدرتمند گرافیکی روی یک برد بهره می‌برد را به بازار ارائه کرد.
این محصول که HD۷۹۹۰ نام دارد و جدیدترین محصول ارائه‌شده در بازار برای رقابت با کارت‌گرافیک Titan شرکت nvidia است از دو پردازنده گرافیکی HD۷۹۷۰ با فناوری ساخت ۲۸ نانومتر بهره می‌برد.

به گزارش ایتنا این محصول قدرتمند مجهز به شش گیگابایت حافظه GDDR5 است که به همراه دو پردازنده روی یک برد حرفه‌ای از این شرکت تعبیه شده است.
بر اساس اطلاعات ارائه‌شده این کارت‌گرافیک به علت وجود دو پردازنده HD۷۹۷۰ از ۴۰۹۶ واحد پردازش جریانی و ۲۵۶ واحد بافت گذاری پیشرفته بهره می‌برد که این مهم باعث افزایش کارایی آن در پردازش‌های پیچیده گرافیکی می‌شود.

HD۷۹۹۰ از فناوری‌های رابط گرافیکی DirectX ۱۱.۱ به طور کامل پشتیبانی می‌کند و قادر است به راحتی تصاویر ویدیوی ۴K و تصاویر سه‌بعدی ۲k را بدون کمترین مشکلی پردازش کند.

علاوه بر این موارد برای بهینه‌سازی بهتر این کارت Asus نرم‌افزار کاربردی GPU Tweak را ارائه کرده است که امکان مدیریت ولتاژ، فرکانس و دیگر موارد را به راحتی به کاربر می‌دهد.

این محصول برای کسانی بهینه شده است که بدنبال یک غول تمام عیار گرافیکی می‌گردند.

[ سه شنبه 5 آذر 1392 ] [ 14:57 ] [ بهنام نصرالله پور ]

جوملا چیست؟

جوملا یک سیستم مدیریت محتوای تحت وب است که مدیریت و انتشار آسان مطالب را امکان پذیر می سازد، امکانات گسترده ای دارد و با ابزار های خود امکان گسترش آسان نرم افزار را فراهم میکند. با جوملا می توانید وب سایت ها و سامانه های تحت وب قدرتمند و ارزشمندی را ایجاد کنید.

تاریخچه

اولین نسخه نرم افزار که جوملا 1 نام داشت،نسخه توسعه داده شده مامبو بود و در سال 2005 انتشار یافت. گروهی از برنامه نویسان مامبو پس از جدا شدن از این تیم شروع به طراحی این نرم افزار کردند. جوملا در لغت به معنای همه با هم است که از زبان سواحلی گرفته شده است. نسخه های بعدی این نرم افزار جوملا 1.5، 1.6 ،1.7 و 2.5 میباشد.

 

کاربردهای جوملا

جوملا به دلیل قابلیت انعطاف و گسترش فوقالعاده خود قادر به ایجاد تمامی سامانه های تحت وب میباشد،در زیر به برخی از کاربرد های آن اشاره میکنیم:

  1.  سایتهای خبری
  2. سایت های فروشگاهی
  3. برنامه های کاربردی دولت ها
  4. دانلودسنتر
  5. مراکز آزمون گیری
  6. سامانه های پشتیبانی
  7. دایرکتوری ها
  8. وبسایتهای نگهداری مستندات
  9. جوامع مجازی

و...


ادامه مطلب
[ سه شنبه 5 آذر 1392 ] [ 1:28 ] [ سامان زکی پور ]


Microsoft غول دنیای نرم افزار است و این عظمت را با سیستم عامل Windows و بسته Office خود بدست آورد. به تدریج این موفقیت ادامه داشت تا هم اکنون که به فناوری هایی مانند سیستم عامل موبایل, مرورگر, بازی های رایانه ای و … رسیده است. حتی در زمینه سخت افزار هم وارد شد و Xbox 360 را معرفی کرد.

Microsoft Silverlight چبست؟

تعداد زیاد محصولات این شرکت, باعث شده است تا نتوان به طور دقیق هر محصول را بررسی کرد و از جزییات آن آگاه شد. شاید اخیرا از از فناوری جدید Microsoft با نام Silverlight چیزهایی شنیده باشید. در واقع بعضی از وبسایت های ماکروسافت و نرم افزارها بدون این فناوری درست کار نمی کنند. Microsoft Silverlight چیست و استفاده از آن برای ما چه فرقی دارد؟

 

در ابتدا …

 

بحث Silverlight از سال ۲۰۰۷ و به هنگام انتشار اولین نسخه به میان آمد و بهترین تعریف (شعار) برای آن “نرم افزار ارایه آنلاین” بود. Silverlight به عنوان یک Web Application Framework شروع به کار کرد و روش طراحی تعامل, بین محتواهای آنلاین را محیا می کرد. ورودی می توانست از طریق رایانه کاربر وارد شود و نتیجه نهایی در نرم افزار رخ می داد. چندین فرمت ویدیویی و صوتی نیز پشتیبانی می شد.
این تعریف ابتدایی بسیار شبیه فناوری Flash است. شما فایل های Flash را دایما باز و استفاده می کنید (حتی نا خواسته). اما همیشه از Flash انتقادهایی می شود و بسیار آسیب پذیر و باگ خیز به نظر می آید. به عبارت دیگر, Silverlight نوع دیگری از این فناوری را ارایه می کند.

 

امروز Silverlight

 

پس از انتشار نسخه اصلی, به طور دایم بروزرسانی ها ارایه می شود که در هر یک, تغییرات قابل توجه و مثبتی مشاهده می شود. Silverlight 2 با مشخصه Deep Zoom مشهور شد (خصوصیتی که به کاربران و طراهان اجازه می داد که چندین عکس با کیفیت را به صورت بند انگشتی نشان دهند و با بردن موس بر روی هر عکس, در همان لحظه با اندازه اصلی باز شود). برای مشاهده نمونه آنلاین از سایت Hard Rock Memorabilia بازدید کنید.



ادامه مطلب
[ شنبه 2 آذر 1392 ] [ 16:21 ] [ بهنام نصرالله پور ]

گروهی از کاربران اینترنت با تعصب فراوان از مرورگر دلخواه‌شان استفاده می کنند و این موضوع برای آن ها مهم است که از چه مرورگری استفاده می کنند در این بین کاربرانی هم هستند که برای آن ها مرورگر مهم نیست و با چه مرورگری کار می کنند فرقی نمی کند؛ ولی حقیقت آن است که کاربر با هوشیاری بتواند بهترین مرورگر را از بین چند مرورگر انتخاب کند و به گشت و گذار بپردازد.

به هر حال در این گزارش دریچه سعی کرده به تاریخچه مرورگرها و نحوه ی تولید آن ها بپردازد.

 

مرورگر وب چیست؟

 

مرورگر وب نرم افزاری است که برای کاربران تهیه شده تا سریع و راحت به گشت و گذر در اینترنت بپردازند. در این بین مرورگری موفق و محبوب خواهد شد که رابط کاربری جذاب، امکان بارگذاری صفحات با سرعت بالا را داشته باشد و کاربر بتواند مرورگر خود را شخصی سازی کند.

 

و اما اولین مرورگر

حالا بر می گردیم به عقب، زمانی که نه فایرفاکس بود، نه اُپرا، نه گوگل کروم، نه اینترنت اکسپلورر و نه سافاری! نخیر نِت اِسکیپ هم نبود.

 

 

اولین مرورگر، مرورگر World Wide Web بود که در سال 1369 (1991 میلادی) ثبت شده که بعدها به نام نکسوس تغییر نام یافت تا با وب جهان گستر (www) اشتباه گرفته نشود.

 

 

NCSA Mosaic یکی از اولین مرورگرهای گرافیکی بود که در سال 1371 (1993 میلادی) استقبال فراوانی از آن شد و این مرورگر انقلابی در زمینه رابط گرافیکی ایجاد کرد. 

 

 



ادامه مطلب
[ پنج شنبه 30 آبان 1392 ] [ 22:3 ] [ بهنام نصرالله پور ]

هنگامی که ویندوز اجرا می شود تعدادی برنامه کاربردی همزمان با آن به صورت خودکار اجرامی شود و اغلب آیکون آنها در قسمت Taskbar کنار ساعت نشان داده می شود این برنامه ها باعث می شوند ویندوز کند راه اندازی شود و همچنین این برنامه ها بخشی از RAM را اشغال می کنند که این نیز باعث کند شدن ویندوز می شود .
اینک برای جلوگیری از اجرای برخی از این برنامه ها به ترتیب زیر عمل نمایید: 
در منوی RUN عبارت msconfig را تایپ کنید 
پنجره system configuration باز می شود 
در این صفحه برگه Startup را باز کنید 
اکنون هر برنامه ای که نمی خواهید در ابتدا ویندوز اجرا شود و آیکون آن در قسمت Taskbarقرار نگیرد با برداشتن تیک کنار آن از حالت آماده به اجرا خارج کنید سپس کلید ok را بزنید و کامپیوتر را Restart کنید.
نکته بسیار مهم : برخی از برنامه های موجود در این برگه باید در شروع ویندوز اجرا شوند مثل : IMJPMIG-TINTSETP-IDW logging و..... پس اگر اسم برخی از برنامه ها در این پنجره برای شما آشنا نبود هرگز از حالت آماده به اجرا خارج نکنید در ضمن بهتر است آنتی ویروسها و فایروال ها را از حالت آماده به اجرا خارج نکنید.

[ پنج شنبه 30 آبان 1392 ] [ 21:53 ] [ بهنام نصرالله پور ]

شمارنده وب (web counter) یک نرم‌فزار کامپیوتری است که بیانگر شمار بازدیدکنندگان یا "هیت"‌هایی است که یک صفحه معین وب دریافت کرده است
هنگامی که این نرم‌افزارها را نصب می‌کنید، این شمارنده‌ها هر باری که یک مرورگر وب به یک صفحه دسترسی پیدا می‌کند، یک شماره می‌اندازند.
این شماره معمولا به صورت یک تصویر دیجیتال خطی یا در یک متن ساده به نمایش در می‌‌آید. این شماره اغلب با تاریخی همراه می‌شود که این نرم‌افزار نصب یا ری‌ست شده است.
شمارنده‌های وب لزوما قابل اعتماد نیستند. اداره کننده یک سایت ممکن است شمارنده را با یک عدد بزرگ به راه بیندازد تا سایت را محبوب‌تر از آنچه هست، نشان دهد یا از یک "مولد ترافیک" استفاده کند تا تعداد هیت‌های سایت را به طور خودکار بالا ببرد.
زمانی بود که قرار دادن شمارنده هیت بر روی صفحات وب رایج بود، اما به دلایل متعدد دیگر این چنین نیست، از جمله:
این شمارنده‌ها اکنون با آنالیزکننده‌های وب ‌(web analyzor) که به اداره کننده سایت امکان به دست آوردن تصویر کلی بهتری از ترافیک سایت را می‌دهند جایگزین (یا تقویت) شده‌اند.
از لحاظ عناصر سبکی، وجود شمارنده دیگر به معنای طراحی حرفه‌ای سایت نیست - بلکه به عکس؛ عده‌ای شمارنده را یک شاخص غلط‌انداز به حساب می‌آورند که معمولا صاحبان صفحات شخصی آن را به کار می‌برند.
شمار بازدیدکنندگان از سایت ممکن است یک راز کاری باشد.
با این حال هنوز شرکت‌های متعددی به ارائه سرویس‌های شمارنده رایگان و پولی ادامه می‌دهند و برخی از این سرویس‌ها اطلاعاتی مشروحتری در مورد بازدیدکنندگان، صفحات دیده‌شده و غیره را با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته در اختیار می‌کذارند.

[ پنج شنبه 30 آبان 1392 ] [ 11:20 ] [ سامان زکی پور ]

PSTN به عنوان یک شبکه عمومی تلفن در سطح جهان به عنوان وسیله ارتباط‌دهی مطرح است که بیش از ۸۰۰ میلیون مشترک را به خود اختصاص داده. این سیستم در ابتدا به عنوان یک سیستم ثابت تلفن مطرح بود ولی هم‌اکنون شکل دیجیتالی به خود گرفته و به عنوان تلفن سیار استفاده می‌شود. مدار اصلی که در PSTN قرار دارد، DS است که یک مدار ۶۴ کیلوبایتی است. شکلهای متعدد DS را می‌توان کنار هم و با کیفیت بالا مولتی‌پلکس کرد مانند DS۲۴ که ۱T را می‌سازد. (اصطلاح اروپایی آن ۱E است که شامل کانالهایی با ۶۴ ، ۳۲ کیلوبایت است).
Timeslotها از جمله شکلهای اولیه مولتی‌پلکس‌ها هستند که به دلیل استفاده در اینترنت تغییراتی کرده‌اند. شبکه‌هایی که هم‌اکنون در دسترسند، با استفاده از انتقال‌دهنده‌های نوری کار می‌کنند مانند SONET و SDH. ولی با این حال بعضی قسمتها از شکل قدیمی PDH استفاده می‌کنند. بیشتر از صد سال است که PSTN برای شبکه‌هایی که در دسترسند کاربرد دارند. تلفنهای موبایلی که بر روی شبکه‌های اینترنتی بدون سیم قرار دارند با توجه به PSTN تعریف می‌شوند که در حد وسیعی مورد استقبال قرار گرفته‌اند. سایر شبکه‌هایی که برای انتقال صدا بکار می‌روند شامل ISDN، DSL و ATM است. شکلهای امروزی PSTN به عنوان شبکه عمومی تلفن به صورت سیمی و بی‌سیمی کاربرد دارد.

[ پنج شنبه 30 آبان 1392 ] [ 11:18 ] [ سامان زکی پور ]

این سیستم ها که امروزه در وب بنام CMS شناخته میشوند، مخفف Content Management System میباشند که یک برنامه نرم افزاری روی سرور هستند و به مدیر سایت اجازه میدهند تا محتوای سایت را تغییر دهد بدون نیاز به طراحی دوباره سایت.
در واقع طراح اولیه سایت یکبار سیستم CMS را طراحی میکند و تعدادی قالب آماده برای صفحات طراحی کرده و آن را روی سایت شما نصب میکند .و حال شما براحتی میتوانید صفحات دیگری را به آن کم یا اضافه یا ویرایش کنید.
▪ چرا شما یک CMS لازم دارید؟
اگر سایت شما هر چند وقت یکبار (مثلا هر دو هفته) به روز میشود میتوانید بجای اینکه هر بار به یک شرکت طراحی وب مراجعه کنید ، خودتان با نصب یکی از این برنامه های مدیریت محتوا ، تغییراتتان را روی سایت اعمال کنید .
اگر شما سایت خود را اصلا بروز نمیکنید ، باید کم کم به فکر بیافتید ، چون بیننده های شما وقتی همیشه با یک صفحه همیشگی روبرو شوند کم کم شما را فراموش میکنند ، چون چیز جدیدی برای عرضه ندارید .
▪ یک CMS چه امکاناتی دارد ؟
طیف وسیعی از امکانات . اکثر CMS ها در ورژن های مختلف و با قابلیت های مختلف به بازار عرضه میشوند . البته قابلیت بروز کردن اطلاعات در همه مشترک است اما قابلیت های ویژه دیگری دارند که با قیمت های مختلف بشما پیشنهاد میدهند . از جمله:
۱- مدیریت اطلاعات فرستاده شده توسط کاربران و تایید اطلاعات
۲- چند زبانه بودن
۳- ایجاد نقشه سایت داینامیک
۴- امکان ایجاد تجارت الکترونیک یا فروشگاه مجازی
۵- ایجاد فرم برای دریافت اطلاعات کاربران
۶- بهینه سازی تصاویر آپلود شده
۷- ایجاد و بروز کردن متا تگ ها
۸- امکان جستجو در مطالب سایت
۹- امنیت بیشتر
۱۰- گزارش آمار بازدید از صفحات
۱۱- و ....
● CMS های اطلاعاتی:
این سیستم ها معمولا کار طراحی صفحات سایت را انجام نمیدهند . بلکه کارشان مدیریت اطلاعات یک سایت است . امکاناتی که این سیستم ها دارند تقریبا بشرح زیر است :
۱- امکان فرستادن اطلاعات به سایت توسط چند کاربر
۲- آرشیو بندی اتوماتیک اطلاعات بر اساس تاریخ و موضوع
۳- ایجاد امکان جستجو در اطلاعات قبلی
۴- ایجاد لینک دائم برای هر مطلب و متا تگ برای آن
۵- و امکانات جانبی دیگر مثلا ایجاد یک صفحه بعنوان لینکستان و ...

[ سه شنبه 28 آبان 1392 ] [ 11:26 ] [ سامان زکی پور ]
کاربران کامپیوترهای شخصی و علاقمندان طراحی صفحات وب که تمایل دارند سایتهای شخصی خود را بر روی سیستمهای عامل ویندوز ۹x (۹۵ تا ۹۸) و یا Me پیاده سازی و امتحان کنند، پیوسته با این مشکل مواجه هستند که هیچ یک از سیستمهای عامل یاد شده، قابلیتهای یک سیستم عامل از نوع سرور را ندارند .به همین دلیل در زمان توسعه نرم افزارهای طراحی صفحات وب و اجرای برنامه های Server-side و نیز برقراری ارتباط بین نرم افزارهای وب، متقاضی اطلاعاتی نظیر فرمها (forms) و بانکهای اطلاعاتی با مشکلات عمده ای روبرو می شود.
وب سرورشخصی مایکروسافتPWS مخفف Personal WebServer پاسخگوی مشکلات طراحان صفحات وبی است که می خواهند بر روی سیستمهای عامل ویندوز ۹۸ و Me یک وب سرور کوچک راهاندازی کنند .این سرور عملکردی نظیر سرور توسعه یافته مایکروسافت بر روی سیستمهای عامل) NT نسخه ۴.۰ و IIS (۲۰۰۰ یا Internet Information Server را در ویندوز ۹۸ و Me به عهده دارد .
همان طوری که میدانیمIIS ، وظیفه ارائه سرویسهای وب سرور نظیرHTTP ،FTP ، NNTP وSMTP ، Certificate و ASP و Index و Transaction را به عهده دارد .به دلیل محدودیت ویندوز ۹۸ و Me در ارائه سرویسهای پروتکلهای یاد شده، یک طراح غیرحرفهای صفحات وب می تواند برای سهولت طراحی پایگاههای داده تحت وب خود و نیز پویا کردن فرمهای درخواست اطلاعات، اقدام به نصب PWS کند PWS .محیط یک وب سرور نسبتا کامل را در یک کامپیوتر دارای ویندوز ۹۸ و Me شبیه سازی میکند .



ادامه مطلب
[ دو شنبه 27 آبان 1392 ] [ 23:55 ] [ بهنام نصرالله پور ]
[ دو شنبه 27 آبان 1392 ] [ 1:26 ] [ سامان زکی پور ]

استَت سِون (Stat7.ir) جایگزین رایگان گوگل آنالایتیک برای وب فارسی میباشد. این سایت اولین سرویس دهنده ی ایرانی در جهت ارائه ی نمودارها و آمارهای تحلیلی  از بازدیدکنندگان به صاحبان سایت ها و وبلاگ ها میباشد. استفاده از این تحلیل ها کمک بسزایی در بهینه سازی وب سایت، کشف رفتار کاربران سایت، بهینه سازی تبلیغات، تغییرات استراتژیک در ساختار سایت و … میباشد.

600

 

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات ، Google Analytics  مدتی است که آی پی های ایران را تحریم کرده و بهمین دلیل وبمسترها و بلاگرهای ایرانی امکان استفاده از این سرویس فوق العاده ی گوگل را ندارند. بدین منظور Stat7.ir  خدماتی مشابه و با همان کیفیت را به فارسی زبانان ارائه مینماید.

برخی از امکانات سرویس استت سون عبارتند از:

گزارش ها:

کلمات کلیدی و موتورهای جستجوی برتر
وب سایتهای ارجاع دهنده به سایت یا وبلاگ شما
آدرس (URL) صفحات پر بازدید در سایت یا وبلاگ شما
عنوان صفحات بازدید شده
نمایش آی پی بازدیدکننده ها
کشور و شهر بازدیدکننده
ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) بازدیدکننده
سیستم عامل بازدیدکننده
درصد توزیع مرورگر بازدیدکنندگان
وضوح تصویر صفحه ی نمایش بازدیدکننده
نمایش بازدیدکنندگانی که از موبایل و یا کامپیوتر رومیزی استفاده میکنند بصورت تفکیک شده
چگونگی استفاده ی کاربران از سایت یا وبلاگ با گزارش زمان سپری شده توسط هر کاربر
صفحات بازدید شده به ازای هر بازدید و بازدیدهای برگشتی و تکراری
صفحات ورودی/خروجی برتر
و بسیاری امکانات دیگر که در چهار دسته بندی در اختیار شما قرار گرقته: بازدیدکننده ها، فعالیت ها و ارجاع دهنده ها

 


برچسب‌ها: Stat7, ir, استَت سِون, وب فارسی, گوگل آنالایتیک,
ادامه مطلب
[ شنبه 25 آبان 1392 ] [ 18:44 ] [ سامان زکی پور ]

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاري دانشجويان، بسياري از شركت‌هايي كه سايت‌هاي آن‌ها به عنوان سايت‌هايي براي انجام اين نوع فعاليت‌هاي جاسوسي شناسايي شده‌اند، بلافاصله هر نوع آگاهي در اين زمينه را تكذيب كرده و فعاليت‌هاي جاسوسي را تقبيح كرده‌اند.
چهار راه براي كم كردن احتمال ضبط شدن عادات مرور توسط سايت‌ها به نقل از بخش امنيتي مركز ماهر به شرح زير است:
۱- بايد آگهي‌هاي تبليغاتي و سوپركوكي‌ها را پيش از دانلود شدن مسدود كرد؛ در ماه مي گذشته، شركت‌هاي مايكروسافت و Adobe اظهار كردند كه حذف كردن كوكي‌ها در IE۸ و IE۹، كوكي‌هاي قديمي Flash يا اشياي اشتراكي محلي (LSO) را نيز حذف خواهند كرد.
افزونه‌هاي فايرفاكس و كروم يك گام پيش‌تر رفته و اجازه مي‌دهند كه از دانلود شدن LSOها و ساير فايل‌هاي رديابي همراه با محتواي يك صفحه وب، جلوگيري كرد. براي مثال افزونه رايگان NoScript براي فايرفاكس اجازه مي‌دهد Flash و جاوا اسكريپت براي هر سايت و هر منبع به طور جداگانه مسدود شود.
افزونه رايگان BetterPrivacy براي فايرفاكس،اجازه مي‌دهد تصميم بگيريم كه كدام كوكي‌هاي Flash مجوز داشته باشند يا اينكه حذف گردند.
يك ابزار ديگر محرمانگي وب كه براي هر دو مرورگر فايرفاكس و گوگل كروم در دسترس است، AdBlockPlus است كه نه تنها آگهي‌هاي تبليغاتي سايت‌ها را حذف مي‌كند، بلكه اجازه مي‌دهد كه فيلتر آن را براي دامنه‌هاي بدافزاري شناخته شده و تبليغات به شكل دلخواه تغيير داد.
۲- مرورگر بايد طوري تنظيم شود كه هنگام خروج، تاريخچه، cache و كوكي‌ها پاك شود؛ دلايل خوبي براي حفظ تاريخچه، cache و كوكي‌هاي مرورگر وجود دارد؛ به عنوان مثال استفاده از تاريخچه مرورگر باعث مي‌شود كه فعاليت‌هاي آنلاين ساده تر انجام بگيرد؛ cache بزرگ مرورگر به صفحاتي كه براي بار دوم مشاهده مي‌شود اجازه مي‌دهد كه سريع‌تر بارگذاري شود، كوكي‌ها نيز به سايت‌ها اجازه مي‌دهند كه پيشنهاداتي را بر اساس آنچه كه از كاربر مي‌دانند مطرح سازند.


ادامه مطلب
[ دو شنبه 20 آبان 1392 ] [ 18:6 ] [ بهنام نصرالله پور ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فرد فرد دانشجویان رشته کامپیوتر ، از همه ی شما تشکر میکنیم که منت سر ما گذاشتید و به این وبلاگ سر زدید هدف ما در اینجا آشنایی بیشتر دانشجویان رشته کامپیوتر با دنیای علم و فناوری میباشد و ناگفته نماند اطلاعاتی که در این جا قرار داده می شود برگرفته از تمامی سایتهای اینترنتی و جزوات کتب داخلی و خارجی و تحقیقات علمی و پروژه های دانشجویان می باشد ، امیدوار هستیم که مطالب مورد پسند شما واقع بشوند. با تشکر گروه دانشجویان رشته کامپیوتر
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 287
تعداد نظرات : 145
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 تماس با ما
کافی نت ستین ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه برای دانشجویان

آموزش دروس ریاضی و فیزیک ویژه بانوان اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وبلاگ سوال خود را مطرح کنید.باتشکر




Up Page