وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان و آدرس computer.sama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





اینم یه عکس از دانشجویان رشته کامپیوتر به همراه استاد عبدالله مرادی ، استاد حقانی و استاد عزیزی فرد در نمایشگاه و دستاوردهای دانشجویی " هفته پژوهش " سال 91

[ سه شنبه 25 تير 1392 ] [ 4:0 ] [ سامان زکی پور ]

به عنوان یک مهندس IT همیشه چالش هایی را در پیش خواهید داشت طوریکه احساس می کنید مسئول تمام کارها  هستید در حالیکه در هیچکدام مهارت کامل را ندارید. یا بالعکس مهارت و هنر همه ی امور را دارید اما قادر به انجام هیچکدام نیستید. در هر حال، برای موفقیت هر چه بیشتر باید صلاحیت های در مربوط به شغل مورد نظر را داشته باشید تا همیشه در بالاترین نقطه بایستید.

۱- درک تکنولوژی های موجود و نوظهو

احتمالاً اساسی ترین نیازی که تمام متخصصین IT نیاز دارند اطلاعات گسترده و عمیق در مورد مهارتهای فنی کاربردی می باشد. به طور مثال در مثلث سلسله نیازهای Maslow ، این بحث ها شامل میزان غذا و آب می باشد. مهم نیست که چه چیز دیگری به این موارد اضافه می شود اما این مواد اولیه برای ادامه ی حیات ضروری هستند. به دوره های آموزشی مختلف بروید، مجلات را بخوانید، فناوری ها و تولیدات جدید را جستجو کنید. به یک گروههای تحقیقاتی بپیوندید، وقت بیشتری را در سایتهای خبری IT‌ همچون Republic Tech بگذرانید، و از روشهای مختلف کمک بگیرید تا مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز برای فناوری مورد استفاده تان را کسب کرده و تمرین لازم و مناسب را برای اجرای این فنون انجام دهید.
اگر به دنبال کسب مدرک می روید، به یاد داشته باشید که هدف شما فقط این نیست که اسم جدیدی  را به دوره های گذرانده شده خود بیافزایید، بلکه باید میزان تجربیات آموزشی خود را به حداکثر برسانید. برای برد در بازی  تنها نگاه کردن به توپ کافی نیست بلکه باید حدس بزنید که حرکت بعدی چه خواهد بود و مرحله ی بعد را پیش بینی کنید. شواهد تاریخی نشان می دهند که عمر متوسط هر سیستم به طور تقریبی ۱۸ ماه است ، پس فرآیند برنامه ریزی برای جایگزینی چیزی که ایجاد کرده اید درست بعد از ایجاد آن شروع می شود. برنامه ریزی هنگامی موثرتر خواهد شد که بدانید درباره ی چه چیزی صحبت می کنید. اطلاع داشتن در مورد روندها و مسیرهای نوظهور، یک مسئولیت  مهم در انجام هر کاریست، و ما باید بطور روزانه آنرا انجام دهیم تا بتوانیم اطلاعات و دانش خود را در سطح بالا نگه داریم.

۲- طراحی معماریهای فنی

هر کسی می تواند قسمتی از یک سیستم را طراحی کند که کارها و ماموریتهایش را به خوبی بصورت مجرد انجام دهد، اما اگر هنگامی که آن را در یک سیستم بزرگتر جاسازی کردیم درست و منظم کار نکند کارمان را به خوبی انجام نداده ایم. چه مسئول پیاده سازی تمام سیستم یا شبکه باشید، و چه  مسئولیت قسمتی از ساخت را بر عهده گرفته باشید، باید قواعد طراحی ساخت درست و مناسب را بدانید.
طراحی یک سیستم، زمانی به صورت فنی موثر و مفید است که سادگی و هزینه ی استفاده از آن نادیده گرفته نشوند. همیشه بهترین طراحی ها بر اساس اصل Occamo’s Razor ، محقق می شود. که ترجمه ی آن از لاتین می شود “زمانی که نیازی به جزئی از سیستم نیست نیازی به استفاده از آن وجود ندارد.”. هنگام طراحی، به خاطر داشته باشید که  علیرغم اینکه هر سیستمی دارای یکسری وظایف خاص است، اما بیشتر آنها یکسری وظایف معمول دارند که می توان با ترکیب و یکسان سازی این وظایف آنها را یکی کرد. بسیاری از طراحان و معماران می توانند با خرید و سرهم کردن یکسری قطعه که از قبل ساخته شده اند بدون نیاز به اختراع و طراحی دوباره کار را پیش ببرند و همزمان با بالا بردن کیفیت در صرف هزینه و زمان نیز صرفه جویی چشمگیری کنند. این مفهوم در زمینه ی طراحی و گسترش وسایل و سیستم های فردی نیز کاربرد مشابه را دارد.

۳- ترکیب کردن سیستمها

تکنولوژی، اهداف بسیاری را سامان دهی می کند، و مهم ترین قابلیت آن طرز پردازش خودکار می باشد. به جای استفاده از روش های قدیمی برای طبقه بندی موجودی ها، مدیریت فهرست کالاها و تحویل محصولات به مغازه ها، می توان با دادن اجازه به تولید کننده گان برای کنترل فعالیت های پیچیده باعث بالا بردن بازده شده، به این صورت که مواد خام می توانند در مسیر فرآیند ساخت عبور کرده و به شکل کالای نهایی به دست مشتری برسد. هر سازمانی که ساختار آن از سیستم های قدیمی تشکیل شده باشد می تواند قابلیت تولیدی خود را با استفاده از انتقال بهتر اطلاعات از طریق  ارتقا افزایش دهد.
Sarbanes – Oxley و دیگر قوانین، کمپانی ها را ملزم می کند تا به مدیریت کنترل کننده های داخلی که اغلب در مرزهای معمول بین سیستم ها یافت می شوند، بپردازند. از آنجایی که تولیدات کمپانی ها هر روز بیشتر می شود و نیاز ارتباط بین محصولات آنها بیشتر، کمپانیها خود را ملزم می بینند که محصولاتشان را طوری طراحی می کنند تا قابلیت اتصال و سازگاری را با یکدیگر داشته باشند.

4- درک روش ها، سازمان دهی ، سیاست ها و فرهنگ های تجاری

واحدهای مستقلی که با یکدیگر متحد شده اند، سازمانهای پیچیده ای هستند که درست مانند دانه های برف هیچ کدام شبیه هم نیستند. حرکتی که  چگونگی اجرای یک عملیات تجاری خاص را نشان می دهد به سادگی قابل درک نیست. اغلب اوقات، بخصوص در موسسات بزرگتر، فرهنگ های چندگانه باید در نظر گرفته شوند – یکی در سطح راه اندازی و دیگری در سطح سازمانی یا مشارکتی. اما زمانی که فکر می کنید همه چیز رو به راه است، غرایز شما در مورد تقلید برای ادغام یا تحول مدیریت که باعث تغییر همه چیز می شود با شکست مواجه خواهند شد.
ما از سیاست هایی که با مسئولیت خودمان باشد چشم پوشی می کنیم. و از مدیرانی که سیاست خود شیفتگی دارند خوشمان نیاید، کسانی که سرشان را زیر برف  کرده اند و تظاهر می کنند که هیچ اتفاق خاصی نمی افتد.ما نباید از خود راضی باشیم طوری که فکر کنیم می توانیم جریان آب را بدون توجه به قدرت موج ها و جهت باد هدایت کنم. همچنین،با اینکه اکثر فعالیتهای سازماندهی یکسان است اما، احمقانه است اگر فکر کنیم که موفقیت در یک سیستم متضمن موفقیت در یک محیط دیگر نیز می باشد. باید خصوصیات و ویژگی های خاص هر محیطی که  وارد آن می شویم، بدانیم.

۵- مدیریت پروژه ها: برنامه ریزی، اولویت بندی و اداره ی کارها

از Joe Torre به عنوان یکی از بهترین مدیران تمام دورانها یاد می شود. بدون وجود جو، تیم بسکتبال یانکی نیویورک نمی توانست ۹ تا از ۱۰ مقام اول ، را در ۶ رقابت قهرمانی و چهار تورنومنت جهانی از سال ۱۹۹۵ تاکنون ، از آن خود کند.
جو پیش از شروع هر فصل، علاوه بر برنامه ی مخصوص برای آن فصل برای هر بازی نیز یک برنامه تهیه می کرد. مهم نیست که شما چه مقام و جایگاهی دارید، مهم اینست که برای حرفه و پیشه ی خود برنامه ی کوتاه مدت و طولانی مدت تهیه کنید و بر طبق آن پیش بروید. به طور مثال برنامه امروز، این هفته ، این ماه و امسال شما چیست؟  سعی کنید  سولاتی با مضمون  چگونه و چطور را بسیار از خود بپرسید. اگر شما یک تولید کننده یا مدیر یک شبکه هستید و طرح های مدیریتی دارید که می خواهید روزی آن ها را به مرحله ی اجرا درآورید، باید آن مهارت های برنامه ریزی را هم اکنون طراحی کنید. دهید، اگر نتوانید خود را مدیریت کنید، مطمئناً نخواهید توانست افراد زیر دست و پروژه های پیچیده را با موفقیت مدیریت کنید.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 25 تير 1392 ] [ 3:52 ] [ سامان زکی پور ]

شما چطور یک رمز عبور درست می کنید که در عین قوی بودن، یادآوری اش هم آسان باشد؟ این چالشی است که همه ما با آن روبرو هستیم، چالشی که اینتل را هم که حالا مک آفی را زیر مجموعه خود می بیند، به نصیحت گویی واداشته. اگر به این صفحه از سایت اینتل مراجع کنید، مجموعه ای از روش ها و راهکارها را خواهید دید که به شما کمک می کنند تا مجموعه رمز های معتبرتری را برای حساب های آنلاین خود انتخاب کنید. البته ما به حسب وظیفه خود، این راهکارها را در اینجا برای شما ذکر می کنیم. 5-8-2013 1-59-54 PM Negahbaan.jpg گام اول: یک رمز قوی درست کنید. آناتومی یک رمز قوی را در تصویر بالا می بینید، اما اگر بخواهیم موارد را تک تک توضیح دهیم، عبارت هستند از: • حروف بزرگ انگلیسی: استفاده از حروف انگلیسی در حالت بزرگ، بیش از آنچه تصورش را بکنید زمان لازم برای شکستن یک رمز عبور را افزایش می دهد. • اسپیس بار: امروزه بسیاری از سایت ها به شما امکان استفاده از Space Bar در رمزهای عبور را می دهند. اگر می توانید، از آن استفاده کنید، و در غیر این صورت از خط تیره (-) برای جدا کردن کلمات بهره بگیرید. • اعداد: در جاهایی که استفاده از اعداد منطقی است، آنها را به کار بگیرید، چون اگر یک ترتیب درست را در نظر نگیرید، به یاد آوردن آنها در استفاده های بعدی مشکل خواهد بود. • حروف کوچک انگلیسی: در نوشتار انگلیسی وقتی یک اسم یا نام کشوری را می نویسیم، حرف اول باید بزرگ باشد ولی حرف های بعدی کوچک. از اثر گذاری همین ترفند کوچک بر قوت رمز عبورتان، غافلگیر خواهید شد. • علایم: بهترین جا برای استفاده از علایم، انتهای رمزها است. بنابراین در صورت استفاده از آنها حتما سعی کنید یک علامت مهجور که کمتر کسی به آن توجه می کند را انتخاب کنید. • طول رمز: قوی بودن رمز، بیشتر با طولانی بودن آن در ارتباط است، نه با پیچیده بودنش! به جای یک رمز 8 تا 10 حرفی که از کلمات بی معنی تشکیل شده، از رمزی طولانی متشکل از چند کلمه، با ساختاری که در بالا توضیح داده شد استفاده کنید. 5-8-2013 2-00-10 PM Negahbaan.jpg گام دوم: از چند رمز استفاده کنید. با فرض رعایت تمام نکات بالا، اگر یک رمز را برای تمام حساب های خود به کار ببرید، معنای اش این است که هر چقدر هم آن رمز قوی باشد، ولی با شکسته شدنش تمام هویت آنلاین شما به خطر خواهد افتاد و نه فقط آن، بلکه با شکستنش، رمز حساب های بانکی تان هم به دست سارقان می افتد. سعی کنید هرگز یک رمز را برای حساب های مختلف به کار نبرید و اگر در مهاجرت از یک رمز به رمز دیگر دچار مشکل می شوید، لااقل از این حقه موثر استفاده کنید: یک رمز برای شبکه های اجتماعی، یک رمز برای حساب های بانکی، و یک رمز برای ایمیل. به این شکل با از دست رفتن یکی از رمزها، به یک باره با مشکلات متعدد در هر سه حوزه روبرو نمی شوید. 5-8-2013 2-00-24 PM Negahbaan.jpg گام سوم: رمز واحد را برای هر حساب شخصی سازی کنید. تصور کنید که ساختار کلی رمز شما برای حضور در شبکه های اجتماعی این باشد: !My 1st Password اما برای اینکه امنیت خودتان را بالا ببرید، یک حقه کوچک بزنید و آن این باشد که به انتهای همین رمز برای حساب توییتر خود، Twitr : را اضافه کنید. یا به انتهای رمز فیسبوک Fb : را و به انتهای رمز ردیت Redd : را. در این صورت باز هم در عین رعایت سادگی، رمز های خود را تقویت کرده اید. اگر شما هم می خواهید قدرتمند بودن رمزتان را امتحان کنید، سری به این صفحه از سایت اینتل بزنید، گویا اینتل مسابقه هفتگی با جایزه یک اولترابوک را برای این بخش در نظر گرفته.

منبع:www.na.rahimdashti.uni.fumblog.um.ac.ir


موضوعات مرتبط: ترفند، ،
[ سه شنبه 25 تير 1392 ] [ 3:46 ] [ سامان زکی پور ]

نام کتاب: معرفی PHP
نویسنده: مهدی علیدوست
تعداد صفحات: 34
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
PHP که با نام کامل Hypertext Preprocessor شناخته می شود، یک زبان اسکریپت نویسی توکار HTML می باشد. بیشتر ترکیب ها (Syntax)  و دستورات PHP از زبان های C, Java, Perl گرفته شده و قابلیت های منحصر به فردی نیز به آن اضافه گردیده است. هدف اصلی PHP بالابردن سرعت کار طراحان وب برای طراحی صفحات وب پویا است. در مقاله پیش رو به معرفی کامل PHP و آموزش برخی از دستورات آن پرداخته شده است.


موضوعات مرتبط: آموزش، کتاب و جزوه، ،
[ سه شنبه 25 تير 1392 ] [ 3:40 ] [ سامان زکی پور ]



نام کتاب: آموزش ارتباط با بانک اطلاعاتی در ASP.NET MVC
نویسنده: ابوالفضل عقیلی کوهستانی
تعداد صفحات: 18
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
در این کتاب آموزشی هدف بر این است تا پس از اندکی آشنایی با تکنولوژی جدید MVC شرکت مایکروسافت یک پروژه بصورت عملی انجام داده شود تا بتوان تا حدودی به ماهیت MVC پی برد. امیدواریم کتاب مورد توجه کاربران گرامی قرار گیرد.

 

 


موضوعات مرتبط: آموزش، کتاب و جزوه، ،
[ سه شنبه 25 تير 1392 ] [ 3:36 ] [ سامان زکی پور ]

نام کتاب: آموزش HTML
مترجم: عبدالصمد کرامت فر
تعداد صفحات: 48
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
اینبار با یک کتاب کاملا جدید و با ارزش در خدمت شما عزیزان هستیم. کتاب آموزش کامل HTML که توسط آقای عبدالصمد کرامت فر ترجمه شده بطور کامل شما را با زبان نشانه گذاری فرامتن HyperText Markup Language یا به اصطلاح HTML آشنا می کند. اگر به دنبال کتابی کامل و بروز در زمینه زبان HTML هستید این کتاب نیازهای شما را پاسخ می دهد.


موضوعات مرتبط: آموزش، کتاب و جزوه، ،
[ سه شنبه 25 تير 1392 ] [ 3:35 ] [ سامان زکی پور ]

نام کتاب: ذخیره و بازیابی اطلاعات
نویسنده: حمید عرب نژاد
تعداد صفحات: 88
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
جزوه پیش روی شما حاصل چندین ترم تدرسی در درس ذخیره و بازیابی اطلاعات در مقاطع کارشناسی و کاردانی است. این جزوه که بصورت کتاب الکترونیکی در آمده خلاصه ای از کتاب "سیستم و ساختار فایل" می باشد. در این کتاب شما از وسایل ذخیره سازی اطلاعات تا الگوریتم های پیشرفته ذخیره سازی آشنا می شوید. در کل کتابی بی نظیر و کامل در مبحث ذخیره و بازیابی اطلاعات می باشد.
برخی از عناوین کتاب:
- وسایل ذخیره سازی اطلاعات
- دیسک نوری
- بهبود کارایی سیستم فایل
- انواع ساختار فایل ها
- و ...


موضوعات مرتبط: آموزش، کتاب و جزوه، ،
برچسب‌ها: دانلود كتاب اموزشي , دانلود كتاب الكترونيكي , دانلود كتاب كامپيوتر,
[ سه شنبه 25 تير 1392 ] [ 3:31 ] [ سامان زکی پور ]

محققان مرکز علوم گرافن در دانشگاه های بث و اکستر برای نخستین بار نشان داده اند نرخ واکنش اوپتیکی با استفاده از گرافن بسیار کوتاه می شود؛ زمینه ای که می تواند راه را برای شکل گیری انقلابی در مخابرات فراهم آورد.

هر روزه میزان زیادی اطلاعات از طریق وسایل اوپتوالکترونیک مانند فیبر نوری، آشکارسازهای تصویری و لیزر انتقال داده و پردازش می شود. سیگنال ها با استفاده از کلیدهای اوپتیکی، از طریق فوتون ها در طول موج فرو سرخ، ارسال و پردازش می شوند. این کلیدهای اوپتیکی سیگنال ها را به یک سری پالس های نوری تبدیل می کند.

کلیدهای اوپتیکی معمولی با نرخ چند پیزوثانیه – حدود یک تریلیونوم ثانیه – واکنش نشان می دهند. در این مطالعه فیزیکدانها دریافتند نرخ واکنش یک کلید اوپتیکی با استفاده از یک گرافن چند لایه ای حدود یک صد فمتوثانیه – حدود یک صد برابر سریع از مواد کنونی می شود.

گرافن ماده ای ساخته شده از کربن است که فقط یک اتم ضخامت دارد اما با این حال از استحکام فوق العاده بالایی برخوردار است و دانشمندان می گویند این ماده می تواند وزن یک فیل را تحمل کند. در حال حاضر گرافن به خاطر سبکی، انعطاف پذیری، استحکام، رسانایی و کم هزینگی اش، ماده سحرآمیز خوانده می شود. اکنون این ماده می تواند وارد بازار مخابرات شده و ارتباطات را به طور چشمیگری بهبود بخشد.

دکتر "انریکو دا کومو" مجری این تحقیقات در مورد نتایج به دست آمده از مطالعه گفت: با استفاده از چند لایه اندک از گرافن، نرخ واکنش اوپتیکی فراسریعی را مشاهده کردیم که کاربردهای قابل توجهی برای ساخت وسایل اوپتوالکترونیکی پرسرعت بر اساس گرافن را دارد.

این واکنش سریع در بخش فروسرخ طیف الکترومغناطیس است که کاربردهای بسیار زیادی در ارتباط از راه دور، امنیت و همچنین در پزشکی دارند.

پروفسور "سیمون بندینگ" یکی دیگر از پژوهشگران این پروژه از دانشگاه بث افزود:" هر چه بیشتر در مورد گرافن می آموزیم ویژگی های آن برای ما بارزتر می شود. این تحقیقات نشان می دهد این ماده خواص اوپتیکی منحصر به فردی دارد که می تواند کاربردهای مهم و جدیدی بیابد."

در بلند مدت این تحقیقات می تواند به ساخت لیزرهای آبشاری کوانتومی بر پایه گرافن منجر شود . لیزرهای آبشاری کوانتومی لیزرهای نیمه هادی هستند که در رصد آلودگی ها، امنیت و طیف نگاری مورد استفاده قرار می گیرند. گرافن های چند لایه قابلیت تبدیل شدن به زمینه منحصر به فردی برای این کاربردهای جذاب را دارد.

نتایج این تحقیقات درنشریه Physical Review Letters منتشر شده است


موضوعات مرتبط: خبر، اینترنت، ،
[ سه شنبه 25 تير 1392 ] [ 3:24 ] [ سامان زکی پور ]

رایانه‌هایی که مثل مغز خیال‌پردازی ‌می‌کنند!

محققان آمریکایی مدل مجازی از مغز را توسعه داده‌اند که از توانایی خیال‌پردازی مانند مغز انسان برخوردار بوده و به درک بهتر ساختار آناتومی مغز کمک می کند.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محققان در اواخر دهه 1990 و اوایل 2000 میلادی دریافتند که مغز حتی در شرایط عدم انجام کارهای ذهنی، فعال است؛ در مطالعات صورت گرفته چندین شبکه مغزی «در وضعیت استراحت» شناسایی شدند که با بخش های مختلف مغز در ارتباط هستند.

سطح فعالیت این بخش ها بصورت مستمر در حال افزایش و کاهش بوده و با آسیب های مغزی یا بیماری های مرتبط با مشکلات شناختی، حرکتی و گفتاری در ارتباط هستند.

مدل رایانه‌ای جدید بر پایه پویایی سلول های مغزی، ارتباطات بین سلول های همجوار و سلول های موجود در بخش های مختلف مغز توسعه یافته است.

«مائوریتزیو یوکوبتا» از متخصصان عصب شناسی مدرسه پزشکی دانشگاه واشنگتن تأکید می‌کند: با کمک این مدل مجازی مغز امکان آزمایش روش های مختلف بازگرداندن فعالیت مغزی به شرایط عادی فراهم می شود.

این مدل رایانه ای مغز از قابلیت اعمال ضایعات مغزی مانند سکته یا سرطان مغز برخوردار است که می تواند بعنوان ابزاری موثر برای بررسی عملکرد صحیح مغز مورد استفاده قرار گیرد.

محققان امیدوارند که این مدل بتواند به درک عملکرد بخش های خاص مغز که در هنگام رویاپردازی با یکدیگر در ارتباط هستند، کمک کرده و برای تشخیص آسیب های مغزی، بررسی ساختار آناتومی مغز و ارتباط سلول های مغزی با یکدیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

نتایج این مطالعه در مجله Neuroscience منتشر شده است.

[ سه شنبه 25 تير 1392 ] [ 3:21 ] [ سامان زکی پور ]

براي اولين بار در جهان شركت سرويس دهنده اينترنت تلكام نسل جديدي از سرويس اينترنت كابلي كه نسخه بروز شده اي از خانواده سرويس VDSL  است را با عنوانUltra VDSL  را در نيوزلند ارائه كرد.  
 
سرويس Ultra VDSL كه نسل برتري در ميان تمامي سرويس هاي ارائه اينترنت پرسرعت از طريق كابل هاي زوج سيم  به هم تابيده است، اين قابليت را دارد كه هر چه تكنيك و تكنولوژي به كار رفته در انتقال داده ها بهتر باشد، سرعت و پهناي باند بيشتري را مي توان به صرف كننده ارائه نمود.  


 
در ادامه مي توان اشاره كرد:كه نرخ دريافت و يا دانلود در اين سرويس 3 برابر سريع تر از سرويس ADSL مي باشد، هم چنين نرخ بارگذاري يا آپلود سرويس Ultra VDSL نزديك به 10 برابر سريعتر از نسل گذشته ADSL است.  
 
گفتني است: اين سرويس با كابل هاي فيبرنوري از نوع پيشرفته هم ارائه خواهد شد كه باز هم به سرعت اينترنت مي افزايد.  
 
جالب توجه است كه در اين سرويس نمي توان به صورت كامل از بستر محيط انتقال داده استفاده شده در سرويس ADSL بهره برد، چرا كه بايستي هر كاربر حداقل 1 كيلومتر و يا كمتر از آن با سرويس دهنده هاي مخابراتي و يا ISP فاصله داشته باشد، تا از تاثيركاربردي اين تكنولوژي جديد بهره مند گردد


موضوعات مرتبط: خبر، اینترنت، ،
برچسب‌ها: سرويس دهنده, VDSL, پهناي باند,
[ سه شنبه 25 تير 1392 ] [ 3:14 ] [ سامان زکی پور ]

اگر شما با کلیک کردن موس در حال خواندن این مقاله هستید، باید از داگلاس انگلبارت که در سن 88 سالگی مرد، تشکر کنید.

مخترع امریکایی روز دوم جولای در خانه اش در آترتون کالیفرنیا در سن 88 سالگی درگذشت.

مخترع موس کامپیوتر، در سن 88 سالگی مرد

 

از وی همیشه به عنوان یکی از بزرگان دره سیلیکون یاد خواهد شد چرا که نه فقط موس، بلکه سایر ابداعات و ابتکارات وی در حوزه های Hypertext یا ابرمتن، تله کنفرانسینگ، ویدئو کنفرانسینگ، word processing، هایپرمدیا، شبکه و واسط گرافیکی کاربر یا GUI ، object addressing and dynamic file linking نیز بر کسی پنهان نبوده است.

نهم دسامبر 1968 را کسی نمی تواند فراموش کند،90 دقیقه پرزنتیشن توسط انگلبارت و 17 محقق دیگر در مرکز تحقیقات استنفورد در منلو پارک و اختراعی که با هر کلیک، خود را زنده می کند.

مقاله وی قبل از اختراع موس در سال 1962 در مورد چهارچوب مفهومی از تکامل بشر را هرگز فراموش نمی کنیم{لینک}

بسیاری از بزرگان دنیای کامپیوتر  از جمله وینتون سرف، پدر اینترنت؛ پیام های تسلیت ارسال کرده و از دکتر انگلبارت به نیکی یاد کردند.

وینتون سرف در ایمیلی نوشت: داگلاس و لیک لایدر، دو تن از آینده بینان بزرگ عصر ما بودند و داگلاس مشتاق بود تا راهی را باز کند تا کامپیوتر بتواند به تقویت ظرفیت انسان در تفکر کمک کند. بخش عمده ای از آنچه در Xerox PARC رخ داد، مدیون وی و کسانی که NLS را ایجاد کردند، بود. وب بخشی از امیدواریهای داگلاس بود که به کمک انسان آمد تا ظرفیتهای مورد نظر وی متحقق گردد.


موضوعات مرتبط: خبر، ،
[ سه شنبه 13 تير 1392 ] [ 3:5 ] [ سامان زکی پور ]

صفحه قبل 1 ... 8 9 10 11 12 ... 13 صفحه بعد

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فرد فرد دانشجویان رشته کامپیوتر ، از همه ی شما تشکر میکنیم که منت سر ما گذاشتید و به این وبلاگ سر زدید هدف ما در اینجا آشنایی بیشتر دانشجویان رشته کامپیوتر با دنیای علم و فناوری میباشد و ناگفته نماند اطلاعاتی که در این جا قرار داده می شود برگرفته از تمامی سایتهای اینترنتی و جزوات کتب داخلی و خارجی و تحقیقات علمی و پروژه های دانشجویان می باشد ، امیدوار هستیم که مطالب مورد پسند شما واقع بشوند. با تشکر گروه دانشجویان رشته کامپیوتر
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 3
بازدید هفته : 77
بازدید ماه : 379
بازدید کل : 36535
تعداد مطالب : 287
تعداد نظرات : 145
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 تماس با ما
کافی نت ستین ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه برای دانشجویان

آموزش دروس ریاضی و فیزیک ویژه بانوان اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وبلاگ سوال خود را مطرح کنید.باتشکر




Up Page