وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان و آدرس computer.sama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





حافظه يکی از مهمترين عناصر سخت افزاری استفاده شده در کامپيوتر است . بدين منظور از حافظه های مختلف و با فنآوری های متفاوتی استفاده می گردد . حافظه های "ايستا " ( Static ) و  "پويا" ( Daynamic ) ، دو نمونه متدوال در اين زمينه می باشند . کامپيوتر شما ممکن است هم دارای حافظه static و هم dynamic باشد . از حافظه های فوق با توجه به تفاوت مشهود قيمت آنان با اهداف متفاوتی اسفاده می گردد . با بررسی نحوه عملکرد هر يک از تراشه های حافظه static و dynamic ، می توان به تفاوت های موجود و علت اختلاف قيمت آنان ، بيشتر واقف گرديد .

  • Dynamic RAM ، متداولترين نوع حافظه در حال حاضر محسوب می گردد . درون يک تراشه dynamic RAM ، هر سلول حافظه صرفا" يک بيت اطلاعات را در خود ذخيره نموده و از دو بخش اساسی تشکيل می گردد : يک ترانزيستور و يک خازن . به منظور ذخيره ميليون ها سلول حافظه بر روی يک تراشه از تعداد انبوهی ترانزيستور کوچک و خازن استفاده می گردد . خازن مسئوليت نگهداری صفر و يا يک را برعهده داشته و  ترانزيستور به منزله يک سوئيچ است که مدار کنترلی بر روی تراشه  را به منظور خواندن خازن و يا تفيير وضعيت آن ، مديريت می نمايد . خازن را می توان به منزله يک سطل کوچک در نظر گرفت که قادر به ذخيره الکترون ها می باشد . به منظور ذخيره سازی مقدار يک در حافظه ، می بايست سطل فرضی از الکترون ها پر گردد و برای ذخيره مقدار صفر ، اين سطل می بايست خالی گردد . مهمترين مشکل سطل فرضی ، وجود نشتی و يا سوراخی در آن است که باعث می گردد پس از گذشت مدت زمانی مشخص ، خالی گردد . در مدت زمانی کمتر از چند ميلی ثانيه ، يک سطل پر از الکترون ، خالی می گردد . به منظور نگهداری وضعيت خازن و ذخيره سازی مقدار يک قبل از تخليه خازن ، می بايست پردازنده و يا کنترل کننده حافظه ، خازن را شارژ نمايند . بدين منظور کنترل کننده حافظه ، حافظه را خوانده و آن را مجددا" بازنويسی می نمايد . فرآيند فوق که به Refresh معروف است به صورت اتوماتيک در هر ثانيه ، هزاران مرتبه تکرار می گردد . علت نامگذاری اين نوع از حافظه ها به dynamic به مفهوم فرآيند Refresh برمی گردد .حافظه های dynamic ، می بايست به صورت پويا بازخوانی و بازنويسی گردند و گرنه تمامی اطلاعات موجود در آنان از بين خواهد رفت . علاوه بر موارد فوق ، عمليات Refresh زمان خاص خود را داشته و باعث می گردد سرعت آنان ، کاهش يابد  .
     

  •  Static RAM از يک تکنولوژی کاملا" متفاوت با dynamic RAM ، استفاده می نمايد.  در حافظه های static از يک نوع فليپ فلاپ خاص که هر يک از بيت های حافظه را در خود نگهداری می نمايد، استفاده می گردد . يک فليپ فلاپ برای هر سلول حافظه از چهار تا شش ترانزيستور استفاده می نمايد . در اين نوع حافظه ، ضرورتی به عمليات Refreshing ، نبوده و بديهی است که سرعت آنان در مقايسه با حافظه های dynamic بمراتب بيشتر می باشد . با توجه به اين که اين نوع از حافظه ها دارای بخش ها و عناصر بيشتری می باشند ، يک سلول حافظه Static فضای بمراتب بيشتری را نسبت به يک سلول حافظه dynamic  بر روی تراشه ، اشغال خواهد کرد.

این روش جدید در واقع ۵۰۰ برابر سریع تر از روش های ارتباطی بی سیم فعلی است و هدف این است که سرعت و کیفیت انتقال اطلاعات شبیه به زمانی باشد که از فیبر نوری استفاده می کنیم. هم اکنون ابزارهای نظامی برای ارتباط با یکدیگر از شبکه بیسیم CDL استفاده می کنند CDL یک پرتکل ارتباطی امن است که به صورت شبکه می باشد و بین اجزاء مختلف در سیستم مانند پهپاد ها هواپیما ها ماشین آلات و هلکوپتر ایجاد ارتباط می کند اما حداکثر سرعت انتقال اطلاعات در این شبکه ۲۵۰ مگابیت در ثانیه است و حالا قصد دارند با افزایش این سرعت به ۱۰۰گیگابیت در ثانیه، ارتباط سریعتری به وجود بیاورند.

ادامه مطلب : http://tech.aranian.com/news/80-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%A8%DB%8C-%D8%B3%DB%8C%D9%85-100-%DA%AF%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%D8%AA%D8%A7-%D8%B4%D8%B9%D8%A7%D8%B9-200-%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C!!.html
حق کپی رایت مقاله برای آرانیان محفوظ است

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ جمعه 18 مرداد 1392 ] [ 2:26 ] [ سامان زکی پور ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فرد فرد دانشجویان رشته کامپیوتر ، از همه ی شما تشکر میکنیم که منت سر ما گذاشتید و به این وبلاگ سر زدید هدف ما در اینجا آشنایی بیشتر دانشجویان رشته کامپیوتر با دنیای علم و فناوری میباشد و ناگفته نماند اطلاعاتی که در این جا قرار داده می شود برگرفته از تمامی سایتهای اینترنتی و جزوات کتب داخلی و خارجی و تحقیقات علمی و پروژه های دانشجویان می باشد ، امیدوار هستیم که مطالب مورد پسند شما واقع بشوند. با تشکر گروه دانشجویان رشته کامپیوتر
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 404
بازدید کل : 36560
تعداد مطالب : 287
تعداد نظرات : 145
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 تماس با ما
کافی نت ستین ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه برای دانشجویان

آموزش دروس ریاضی و فیزیک ویژه بانوان اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وبلاگ سوال خود را مطرح کنید.باتشکر




Up Page