وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان
 
قالب وبلاگ
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ دانشجویان رشته کامپیوتر دانشکده سما مسجدسلیمان و آدرس computer.sama.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





TAG چيست؟

همانطور كه گفته شد Tag ها وسيله شناسايي متصل شده به كالا، شيء، فردي هستند كه ما مي‌خواهيم آن‌‌را رديابي كنيم.
اما اينكه هر يك از كالاها داراي اشكال و ظواهر گوناگون و نيز داراي محيطهاي فيزيكي گوناگوني است، اين ضرورت را ايجاب مي‌كند تا Tag ها را با توجه به ويژگيهاي فيزيكي (ظاهريشان) دسته بندي كنيم.
بطور كلي بعضي از ويژگيهاي ظاهري Tagها بصورت زير مي‌باشد:

الف- Tagهايي كه داراي كفه پلاستيكي از جنس PVC مي‌باشند و معمولاً در وسط آنها يك سوراخ ديده مي‌شود كه بسيار با‌ دوام بوده و مي‌توان از آنها بارها و بارها استفاده كرد.
ب- Tag هايي كه شبيه كارتهاي اعتباري هستند و معمولا به آنها كارتهاي هوشمند بدون تماس (Contact less Smart Cards) گفته مي‌شود.
ج- Tag هايي كه بصورت لايه هاي كاغذي روي برچسب ساخته مي‌شوند كه به آنها برچسب‌هاي هوشمند (Smart Labels) گفته مي‌شود.
د- Tagهايي كه در محيطهاي قابل فرسايش (مثلاً آب يا مايع) به خوبي كار مي‌كنند. اينگونه Tag ‌ها در كپسولهاي شيشه اي قرار دارند.
ه- Tagهایي كوچك كه در داخل اشياء عمومي مثل لباس، ساعت، دستبند و .... كار گذاشته مي‌شود. اغلب ممكن است به شكل يك كليه يا دسته كليد بنظر برسند.

در صورتي‌كه بخواهيم Tag ها را با در نظر گرفتن منبع انرژي تامين كننده شان دسته بندي كنيم به 4 دسته اصلي تقسيم بندي مي شوند:

1- Tagهاي غير فعال Passive Tags كه انرژي و برق مورد نياز خود را از Reader‌ها بوسيله يكسري از روش‌هاي تراگسيل بدست مي‌آورند.
3- Tagهاي فعال Active Tags كه انرژي مورد نيازشان توسط يك باتري داخلي و جهت برقراري ارتباط داراي يك پردازنده، يك حافظه و حسگر مي باشند.
3- Tagهايي نيمه غير فعال Semi-Passive Tags كه علاوه بر استفاده از باتري داخلي شان، مي توانند از انرژي منتقل شده توسط Reader ها نيز بهره مند شوند.
4- Tag هاي دو طرفه Two way Tags كه علاوه بر استفاده از باطري داخلي شان مي توانند بدون كمك گرفتن از Reader ها ديگر اقسام هم شكل خود را نيز شناسايي كرده و با آنها به گفتگو بپردازند.
 


Reader چيست؟

قبلاً اشاره شد كه Reader ها وسايل الكترونيكي هستند كه حضور Tag ها را در محيط تشخيص داده و اطلاعات ذخيره شده در آنها را بازيابي مي كنند.
3 دسته عمده Reader ها بصورت:

1.مدل ثابت Fixed Type
2.مدل دستي Hand held Type
3.مدل كارت PC Card Type
 


مزاياي استفاده از فناوري RFID

مزايا استفاده از اين تكنولوژي به شرح ذيل مي باشد:

1.كاهش هزينه ها (كاهش فعاليت هاي دستي و افزايش سرعت)
2.اتوماسيون (بدون توقف)
3.كاهش خطا
4.كنترل فرايندهاي غير قابل رويت
5.امكان به روز رساني بر چسب ها بدون دخالت دست
6.امنيت
7.يكپارچگي
 


كاربري در RFID

مديريت بار مسافران : شناسايي و كنترل بار و اثاثيه مسافران با استفاده از فركانسهاي راديويي RFID .
مديريت دام و گوشت : شايد به جرات بتوان گفت كه يكي از قديمي‌ترين كاربردهاي استفاده از فناوري RFID در رديابي و كنترل حركت حيوانات اهلي مخصوصاً گاوهاي شيرده بوده است. امروزه بصورت يك جريان كاملاً متداول، حيوانات همزي و اهلي بوسيله كپسولهاي قابل تزريق و يا Tag هايي كه به گوش حيوانات متصل مي شود؛ به اين فناوري مجهز مي شوند.
كنترل ورود و خروج وسايط نقليه : يكي ديگر از كاربردهاي بسيار شايع استفاده از فناوري RFID كنترل ورود و خروج وسايط نقليه در محلهايي است كه امنيت ورود و خروج ماشينها بسيار مهم و ضروري به نظر مي‌رسد.
مديريت كتابخانه ها و كتاب‌ها : با چسباندن يك Tag (كه كليه مشخصات كتاب در آن ذخيره سازي شده است) بر روي كتاب و قرار دادن يكسري از آنتن‌ها و Reader ها در محل كتابخانه مي‌توان از مزاياي آن بهره جست:
كاربرد فناوري RFID در مباحث پزشكي : ثبت و يا ذخيره سازي اطلاعات بيمار از قبيل نام و آدرس، تاريخ پذيرش و بستري و نيز نوع بيماري ،پزشك معالج ،نوع عمل جراحي و .... در پايين آوردن اشتباهات و خسارات جبران ناپذير در بيمارستان نقش حياتي دارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 22 آبان 1393 ] [ 13:6 ] [ سامان زکی پور ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به نام خدایی که دغدغه از دست دادنش را ندارم با عرض سلام و خسته نباشید خدمت فرد فرد دانشجویان رشته کامپیوتر ، از همه ی شما تشکر میکنیم که منت سر ما گذاشتید و به این وبلاگ سر زدید هدف ما در اینجا آشنایی بیشتر دانشجویان رشته کامپیوتر با دنیای علم و فناوری میباشد و ناگفته نماند اطلاعاتی که در این جا قرار داده می شود برگرفته از تمامی سایتهای اینترنتی و جزوات کتب داخلی و خارجی و تحقیقات علمی و پروژه های دانشجویان می باشد ، امیدوار هستیم که مطالب مورد پسند شما واقع بشوند. با تشکر گروه دانشجویان رشته کامپیوتر
آرشيو مطالب
خرداد 1394
ارديبهشت 1394 اسفند 1393 بهمن 1393 دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 406
بازدید کل : 36562
تعداد مطالب : 287
تعداد نظرات : 145
تعداد آنلاین : 1


Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
 تماس با ما
کافی نت ستین ، ارائه دهنده ی کلیه خدمات اینترنتی با تخفیف ویژه برای دانشجویان

آموزش دروس ریاضی و فیزیک ویژه بانوان اگر سوالی دارید می توانید در بخش نظرات وبلاگ سوال خود را مطرح کنید.باتشکر




Up Page